Βασιλικός (ΕΞΑΑΑ): Ήρθε η ώρα να χαράξουμε μία σωστή στρατηγική μελλοντικά για τον τουριστικό προορισμό της Αθήνας

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Βασιλικός (ΕΞΑΑΑ): Ήρθε η ώρα να χαράξουμε μία σωστή στρατηγική μελλοντικά για τον τουριστικό προορισμό της Αθήνας
τουρισμός
Τον οδικό χάρτη των μελλοντικών τουριστικών επενδύσεων στην Αθήνα και στην Αττική γενικότερα φιλοδοξεί να αποτυπώσει η έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων.

Τον οδικό χάρτη των μελλοντικών τουριστικών επενδύσεων στην Αθήνα και στην Αττική γενικότερα φιλοδοξεί να αποτυπώσει η έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων που διεξήχθη για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού. Με ερευνητικό αντικείμενο την "Φέρουσα Ικανότητα της Τουριστικής Ανάπτυξης στην Περιοχή της Αθήνας", η παρούσα μελέτη καταδεικνύει ότι η περιοχή της Αθήνας ενδέχεται να έχει ξεπεράσει ή να βρίσκεται ήδη στο όριο της φέρουσας ικανότητάς της. Από την άλλη πλευρά, οι δείκτες φέρουσας ικανότητας τουριστικής ανάπτυξης για την περιοχή της Αττικής και το σύνολο της επικράτειας δείχνουν ότι τόσο η χώρα συνολικά όσο και, ειδικά, η περιοχή της Αττικής έχουν περιθώρια περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης.

Ε. Βασιλικός: Ήρθε η ώρα να χαράξουμε μία σωστή στρατηγική μελλοντικά για το τι θέλουμε για την Αθήνα.

"Τι θέλουμε για την Αθήνα τελικά; Θέλουμε ανεξέλεγκτη δημιουργία κλινών με τον κίνδυνο να μείνουν κενές ή επιθυμούμε μια στρατηγική ανάπτυξη η οποία θα μας διασφαλίσει βιωσιμότητα και μια ορθή εξέλιξη σε όλα τα επίπεδα;" διερωτήθηκε η Πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης της Ένωσης. "Το θέμα δεν είναι αυτή τη στιγμή να βγούμε απλά να πούμε ότι υπάρχουν τόσα ξενοδοχειακά καταλύματα, τόσα Airbnb", αναφέρει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός γραμματέας της ένωσης Ευγένιος Βασιλικός. "Ηρθε η ώρα να χαράξουμε μία σωστή στρατηγική μελλοντικά για το τι θέλουμε για την Αθήνα. Πόσα ξενοδοχεία θα πρέπει να έχει Αθήνα, πόσα τετράστερα, πόσα πεντάστερα, πόσα τριαστερα ανάφερε ο κ. Βασιλικός.

"Ελάτε να επενδύσετε εκεί που το χρειαζόμαστε περισσότερο"

"Δεν θα δώσουμε σήμα, μην επενδύετε στην Αθήνα" ξεκαθάρισε ο κ. Βασιλικός, αλλά αντίθετα η μελέτη φιλοδοξεί να χαραχτεί μια στρατηγική η οποία μεταξύ άλλων θα λέει, "ελάτε να επενδύσετε εκεί που το χρειαζόμαστε περισσότερο", σημειώνει ο κ. Βασιλικός. "Για παράδειγμα αν υλοποιηθεί το συνεδριακό κέντρο στο taekwondo", η ευρύτερη περιοχή θα χρειαστεί συγκεκριμένο αριθμό ξενοδοχείων. Αλλά για να καταλήξουμε σε αυτό το συμπέρασμα, ωστόσο, θα απαιτηθεί η συνεργασία όλων των φορέων. Αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο μέρος των ξενοδοχείων είναι στο ιστορικό κέντρο, αναφέρει ο κ. Βασιλικός. Δεν χρειάζονται περισσότερα ξενοδοχεία στον Πειραιά ή γύρω από το Ελληνικό; θέλουμε να έρχονται 5 εκατομμύρια επισκέπτες στην Αθήνα και να έχουμε μια από τις χαμηλότερες μέσες τιμές δωματίων στην Ευρώπη, διερωτάται ο γενικός γραμματέας της ΕΞΑΑΑ. Σε κάθε περίπτωση ο κ. Βασιλικός δημοσιοποίησε ότι με την περιφέρεια Αττικής ετοιμάζεται νέα μελέτη, η οποία θα αξιοποιήσει την υφιστάμενη μελέτη του ΙΤΕΠ, προκειμένου να φανερώσει ποιες κινήσεις θα πρέπει να γίνουν όσον αφορά τις υποδομές της, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος του υπερτουρισμού.

Η Μελέτη του ΙΤΕΠ: Η περιοχή της Αθήνας ενδέχεται να έχει ξεπεράσει ή να βρίσκεται ήδη στο όριο της φέρουσας ικανότητάς της

Η εξέταση της εξέλιξης της τουριστικής δραστηριότητας στην περιοχή της Αθήνας τα τελευταία χρόνια δείχνει ότι υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για υπηρεσίες καταλύματος, ενώ υπάρχει και αντίστοιχη αύξηση της προσφοράς υπηρεσιών καταλύματος. H εξέταση βασικών δεικτών της φέρουσας ικανότητας τουριστικής ανάπτυξης για την περιοχή της Αθήνας έδειξε ότι η τουριστική πυκνότητα στην περιοχή βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, κάτι που υποδεικνύει ότι η περιοχή της Αθήνας ενδέχεται να έχει ξεπεράσει ή να βρίσκεται ήδη στο όριο της φέρουσας ικανότητάς της.

Συνεπώς, οι αρχές πολιτικής θα πρέπει να εξετάσουν τρόπους ανανέωσης του τουριστικού προϊόντος ή, εάν δεν υπάρχουν τέτοιοι τρόποι, διαχείρισης της τουριστικής δραστηριότητας στην περιοχή με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπερβαίνει τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής και να αποφευχθεί ο κίνδυνος παρακμής της περιοχής ως τουριστικού προορισμού. Η περαιτέρω διερεύνηση της αγοράς καταλυμάτων στην περιοχή της Αθήνας και η αποσύνθεση της προσφοράς και της ζήτησης ανά τύπο καταλύματος (ξενοδοχειακά καταλύματα, καταλύματα οικονομίας διαμοιρασμού - Airbnb, σύντομης διαμονής-ενοικιαζόμενα) οδηγεί στα ακόλουθα συμπεράσματα:

* Σχεδόν οι μισές κλίνες (περίπου 43%) που λειτουργούν στην Αθήνα ανήκουν σε μη ξενοδοχειακά καταλύματα (Airbnb και ενοικιαζόμενα), με τη συντριπτική πλειοψηφία εξ αυτών (περίπου 94%) να αφορούν καταλύματα τύπου Airbnb.

* Κατά τα τελευταία χρόνια, όπου εντοπίζεται και η ραγδαία επιδείνωση των δεικτών φέρουσας ικανότητας τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή της Αθήνας, τα προσφερόμενα δωμάτια και κλίνες βραχυχρόνιας μίσθωσης έχουν αυξηθεί κατά 374% και 377%,αντιστοίχως, ενώ τα ξενοδοχειακά δωμάτια και κλίνες έχουν αυξηθεί κατά μόλις 11% και 12%, αντιστοίχως. Συνεπώς, η αύξηση των καταλυμάτων στην περιοχή της Αθήνας τα τελευταία χρόνια οφείλεται κατά συντριπτικό ποσοστό στην αύξηση των καταλυμάτων τύπου Airbnb.

* Η διερεύνηση της σύνθεσης του ξενοδοχειακού δυναμικού στην περιοχή της Αθήνας έδειξε ότι τα δωμάτια που προσφέρονται στην περιοχή της Αθήνας ανήκουν σε υψηλότερες κατηγορίες, ενώ και η εποχικότητα της τουριστικής δραστηριότητας στα ξενοδοχειακά καταλύματα είναι ήδη σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με την υπόλοιπη επικράτεια. Τα δύο παραπάνω χαρακτηριστικά των ξενοδοχειακών καταλυμάτων συμβάλουν στην άμβλυνση της τουριστικής πίεσης, καθώς τόσο η παροχή υψηλότερης ποιότητας υπηρεσιών όσο και η χαμηλή εποχικότητα που χαρακτηρίζει τα ξενοδοχειακά καταλύματα της Αθήνας υποδεικνύει ότι το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν είναι διαφοροποιημένο σε σχέση με αυτό της υπόλοιπης επικράτειας. Από την άλλη πλευρά, η χωρίς ποιοτικά κριτήρια και ανεξέλεγκτη εξάπλωση νέων καταλυμάτων τείνει να επιδεινώσει τους δείκτες φέρουσας ικανότητας της πόλης.

* Από την άλλη πλευρά, οι δείκτες φέρουσας ικανότητας τουριστικής ανάπτυξης για την περιοχή της Αττικής και το σύνολο της επικράτειας δείχνουν ότι τόσο η χώρα συνολικά όσο και, ειδικά, η περιοχή της Αττικής έχουν περιθώρια περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης.

Άντζελα Γκερέκου: Η Αττική συνολικά να αναδειχθεί σε υπόδειγμα πράσινης, αειφόρας Περιφέρειας πανευρωπαϊκά

Αναφερόμενη στην παρούσα μελέτη η πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου, σε ανάρτηση της στα κοινωνικά δίκτυα αναφέρει ότι με σεβασμό στις αρχές της πράσινης, της γαλάζιας, της κυκλικής οικονομίας, μπορεί η Αττική συνολικά να αναδειχθεί σε υπόδειγμα πράσινης, αειφόρας Περιφέρειας πανευρωπαϊκά. Μάλιστα εξέφρασε την ικανοποίηση της για την έρευνα τονίζοντας ότι αυτή δείχνει ξεκάθαρα προς την κατεύθυνση της υπόλοιπης Αττικής για νέες επενδύσεις. Μάλιστα είναι μια ευκαιρία να αναδειχθούν νέοι προορισμοί στην Αττική και τον Αργοσαρωνικό.

Χριστούγεννα στην Αθήνα με γεμάτα τα ξενοδοχεία του ιστορικού κέντρου

Αυτή την περίοδο η κίνηση στην Αθήνα είναι πιο έντονη τα Σαββατοκύριακα, τονίζει ο κ. Βασιλικός και αφορά κυρίως Έλληνες που έρχονται από την Επαρχία, αλλά και εισερχόμενο τουριστικό ρεύμα από το Ισραήλ, που θέλουν να ζήσουν την νυχτερινή ζωή της πόλης. Σε ό,τι αφορά την εορταστική περίοδο υψηλές πληρότητα αναμένεται να έχουν τα ξενοδοχεία του ιστορικού κέντρου, εν αντιθέσει με τα υπόλοιπα που θα κινηθούν σε χαμηλή πληρότητα. Για το σύνολο του 2022, η χρονιά θα κλείσει για τα ξενοδοχεία της πόλης οριακά χαμηλότερα από το 2019, όπως τονίστηκε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider