Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

08:59

Τραμπ: Το πάγωμα των διαδικασιών ασύλου θα διαρκέσει «πολύ καιρό»

08:53

Χειρόφρενο τραβούν ξανά τα ταξί για 48 ώρες - Τι ζητούν

08:45

Η Βενεζουέλα καταγγέλλει πως οι ΗΠΑ ετοιμάζουν «επίθεση»

08:36

Συνεχίζονται οι αγροτικές κινητοποιήσεις: Κλειστή η Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης στη Νίκαια

08:33

Στο Λονδίνο ο Κυρ. Μητσοτάκης για το επενδυτικό συνέδριο της Morgan Stanley

08:31

'Εκθεση SIPRI: Τζίρος-ρεκόρ για τις 100 μεγαλύτερες κατασκευάστριες όπλων το 2024

08:19

Τραμπ: «Καλές πιθανότητες» για συμφωνία Ουκρανίας και Ρωσίας - Μια υπόθεση διαφθοράς δεν βοηθάει

08:16

Υποχρεωτικές από σήμερα οι πληρωμές με IRIS σε όλες τις επιχειρήσεις - Τα πρόστιμα

08:10

Περισσότεροι από 40,8 εκατ. άνθρωποι παγκοσμίως ζουν με AIDS

08:00

Ο Σακίλ Ο' Νίλ «εν μία νυκτί» τετραπλασίασε την περιουσία του - Πώς τα κατάφερε

07:52

Το δημογραφικό υπονομεύει τις μελλοντικές συντάξεις - Τι ισχύει σε Ελλάδα και Ευρώπη

07:49

«Πικρός» καφές για την Cafetex - Άνοδος τζίρου αλλά και ζημιές το 2024

07:40

Διασύνδεση Ελλάδας - Σαουδικής Αραβίας: Ξεκινά η Μελέτη Σκοπιμότητας - Αποφάσεις μέσα στο 2026

07:33

Σε Λονδίνο και Δουβλίνο οι Κυριάκοι - Μικρά πασοκικά δράματα φέρνει η κολλημένη βελόνα - ΑΣΕΠ: Μια διδακτική ιστορία

07:24

Υποδομές (Κατασκευές) - Ακίνητα: «Διπλό ραντεβού» με ξένα funds σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη

07:20

Στοίχημα των αγορών και το 2026 οι τράπεζες

07:12

Επιστροφή ενοικίου: Γιατί «ψαλιδίστηκε» η ενίσχυση - Ποιοι υποβάλουν τροποποιητική δήλωση

07:05

Η Greek Day, οι τραπεζικές αρρυθμίες και η... CyberFriday

23:58

Κεντρική Μακεδονία: Αστυνομικοί βεβαίωσαν 678 παραβάσεις του ΚΟΚ από το απόγευμα του Σαββάτου

23:27

Χονγκ Κονγκ: Στους 146 νεκροί από την πυρκαγιά σε συγκρότημα πολυκατοικιών

23:16

Χαρακόπουλος: Ορθόδοξοι και Καθολικοί να προτάξουμε αυτά που μας ενώνουν

22:48

Τασούλας: Θα δεχθεί τη Δευτέρα τον πρόεδρο της Δημοκρατίας της Αρμενίας

22:17

Πάτρα: Δύο συλλήψεις για πώληση αλκοολούχων ποτών σε πέντε ανήλικους

21:47

ΥΠΠΟ: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2026»

21:18

Ινδονησία: Ο απολογισμός των πλημμυρών έφθασε τους 442 νεκρούς

20:59

Λιθουανία: Το αεροδρόμιο του Βίλνιους έκλεισε ξανά λόγω ύποπτων μπαλονιών στον εναέριο χώρο του

20:52

Κεραμέως: Ενημερώνει Συμβούλιο Υπουργών Εργασίας της ΕΕ για τη σύναψη της Κοινωνικής Συμφωνίας

20:45

Φωτιά σε διαμέρισμα στη Δυτική Θεσσαλονίκη

20:36

Γκιλφόιλ: Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε δυναμικό κέντρο για την ενέργεια, την τεχνολογία και την καινοτομία

20:15

Επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στην Άγκυρα