Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:05

Κικίλιας στη συνάντηση με Γκίλφοϊλ: Συνεργασία με ΗΠΑ σε θέματα λιμενικών υποδομών, ναυτιλίας και ασφάλειας

19:56

Η Fed ενόψει «ιστορικής» συνεδρίασης - Τα διλήμματα του Πάουελ και η επόμενη μέρα

19:54

ΕΛΑΣ: Ψευδές ότι αστυνομικοί χρησιμοποίησαν «πλαστικές σφαίρες» κατά αγροτών στην Κρήτη

19:51

Μεξικό: Η πρόεδρος Σεϊνμπάουμ αισιοδοξεί ότι θα καταλήξει σε συμφωνία με τις ΗΠΑ για το νερό

19:44

Μικτή εικόνα στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - Στο επίκεντρο η Fed

19:43

Αντόνιο Κόστα προς Τραμπ: Οι σύμμαχοι πρέπει να ενεργούν ως σύμμαχοι

19:36

Απομάκρυνση του διεθνούς νομισματικού συστήματος από το δολάριο «βλέπει» ο Πανέτα της ΕΚΤ

19:28

Υπόθεση Έπστιν: Δικαστήριο ήρε το απόρρητο για τα δικαστικά έγγραφα που αφορούν τη Μάξγουελ

19:18

Παπαστεργίου: Να διαμορφώσουμε ένα ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο που να διευκολύνει την ανάπτυξη του διαστημικού οικοσυστήματος

19:04

Ξεκινά η εφαρμογή του δυναμικού (πορτοκαλί) τιμολογίου

19:04

Ξεπερνά για πρώτη φορά τα 60 δολάρια το ασήμι

18:59

ΟΠΕΚΕΠΕ: Διευκρινίσεις για τους ελέγχους στο Μέτρο 23

18:57

Ζελένσκι: «Βελτιωμένα έγγραφα» για το ειρηνευτικό σχέδιο θα είναι σύντομα έτοιμα για τις ΗΠΑ

18:49

Κεφαλογιάννης: Πράξη εθνικής ευθύνης, η θωράκιση των υποδομών - Οι πόλεις μπροστά στην κλιματική κρίση

18:38

Βουλή: Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκε το ν/σ για κοινωφελείς περιουσίες, ιδρύματα, σχολάζουσες κληρονομίες και δωρεές

18:34

Δέσμευση Άνθρακα: Το νέο προϊόν του αγρότη

18:33

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον υπουργό Επικρατείας της Αλγερίας Αχμέντ Ατάφ την Τετάρτη

18:33

ΕΚΤΕΡ: Άλλαξε χέρια το 6,1% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας

18:30

Δένδιας: Αναγκαιότητα επιβίωσης για την Ελλάδα οι ριζικές αλλαγές στις Ένοπλες Δυνάμεις

18:29

ελίν: Το ασταθές επιχειρηματικό περιβάλλον διεθνώς επηρέασε τα μεγέθη 9μήνου

18:28

Trastor: Σύναψη προγράμματος εκδόσεως ΚΟΔ έως 95 εκατ. ευρώ

18:19

Στεγαστική κρίση: Όλα τα νέα μέτρα για να πέσουν νέα ακίνητα στην αγορά

18:19

Βρεττού (Credia Bank): Τουλάχιστον μία νέα συνεργασία έως το τέλος του ‘25

18:11

Revoil: Επένδυση 1 εκατ. ευρώ σε φωτοβολταϊκό σταθμό 6 MW στη Βοιωτία

18:10

Τραπεζική διόρθωση στο ΧΑ - Ξανά κάτω από τις 2.100 μονάδες ο Γενικός Δείκτης

18:06

Prodea: Στην πώληση μετοχών αξίας 63,74 εκατ. ευρώ προχώρησε η Invel Real Estate

18:05

Generali Hellas: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής

18:00

Κώτσηρας: Λύνουμε προβλήματα ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της κοινωνίας

17:57

Πιερρακάκης: Μετασχηματίζουμε τη σχέση Κράτους-Πολίτη - Αλλάζουμε την φιλοσοφία του Δημοσίου

17:51

Jumbo: Κάτω από το 5% το ποσοστό της FMR LLC