Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:57

Η Καμπότζη κατηγορεί την Ταϊλάνδη για βομβαρδισμούς σε δύο επαρχίες της

23:45

Τουρκία: Στις αρχές του 2026 η β' φάση της συμφωνίας εκεχειρίας στη Γάζα

23:36

Αλβανία: Επεισόδια σε αντικυβερνητική διαδήλωση στα Τίρανα - Μολότοφ στο γραφείο του Ράμα

23:23

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του δήμου Αθηναίων για το 2026

23:09

Με το δεξί η Wall Street στην εβδομάδα των Χριστουγέννων

22:50

Υπερβολική ταχύτητα: Οι λόγοι πίσω από τους επιθετικούς οδηγούς

22:36

Τουρκία: Η Βουλή ενέκρινε παράταση της στρατιωτικής παρουσίας στη Λιβύη για δύο χρόνια

22:22

Σε ισχύ από Τρίτη η ψηφιακή εφαρμογή του ΟΠΕΚΕΠΕ για αγροτεμάχια χωρίς ΚΑΕΚ

22:10

Ανδρουλάκης: Τρίτη θητεία ΝΔ ισοδυναμεί με συνέχιση των προβλημάτων

21:57

Ποια σούπερ μάρκετ θα λειτουργήσουν τα Χριστούγεννα - Τι ώρες θα είναι ανοιχτά

21:44

Νέο διπλό ρεκόρ για χρυσό και ασήμι: Σε πολυετή υψηλά πλατίνα - παλλάδιο

21:31

Μήνυμα Νετανιάχου σε Τουρκία: «Να τελειώνουν οι φαντασιώσεις περί αυτοκρατοριών»

21:18

Ισχυρή άνοδος για πετρέλαιο με φόντο Ρωσία και Βενεζουέλα

21:07

Συνάντηση Θεοδωρικάκου με εκπροσώπους των φορέων οδικών μεταφορών

20:56

Άνοιξε η πλατφόρμα myBusinessSupport για στήριξη επιχειρήσεων από τον Daniel

20:42

Επ. Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό για τη Δημόσια Πρόταση στην Ακρίτας

20:41

Μητσοτάκης στην τριμερή με Ισραήλ - Κύπρο: Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε σημαντικό παίκτη στην αν. Μεσόγειο

20:37

Εθνική Τράπεζα: Αγορά ιδίων μετοχών αξίας 5,25 εκατ. ευρώ - Νέα διάθεση Stock Awards

20:30

Η χρονιά των μετάλλων: Τα ρεκόρ, οι ελλείψεις και η «δίψα» του ΑΙ

20:20

Ελβαλχαλκόρ: Νέος διευθυντής στον τομέα διέλασης χαλκού και κραμάτων

20:13

Trade Estates: AMK με δωρεάν διανομή μετοχών – Στα 7,8 εκατ. ευρώ το προμέρισμα

20:05

Στην κατοχή της Profile η Contemi - Στα 4 εκατ. ευρώ το συνολικό ποσό της επένδυσης

19:59

H Φινλανδία θα αυξήσει το όριο ηλικίας των εφέδρων στα 65 έτη το 2026

19:44

Ισραήλ: O πρώην πρωθυπουργός Μπένετ κατηγορεί το γραφείο του Νετανιάχου για «προδοσία»

19:37

Μελόνι: Η δύναμη των στρατών είναι το ισχυρότερο μέσο ενάντια στους πολέμους

19:27

Λαβρόφ: «Πλήρη υποστήριξη» στη Βενεζουέλα εν μέσω της κλιμάκωσης με τις ΗΠΑ

19:24

Άνοιξαν οι σήραγγες των Τεμπών: Ο «χάρτης» με τα μπλόκα - Τα επόμενα βήματα των αγροτών

19:16

Λάιεν: Η ασφάλεια της Αρκτικής παραμένει βασική προτεραιότητα για την ΕΕ

19:04

Γαλλία: Έκρηξη σε εργοστάσιο χημικών στη Λιόν - Τρεις τραυματίες

18:55

Η Alphabet εξαγοράζει έναντι 4,75 δισ. την εταιρεία data centers Intersect