Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:20

Σπανάκης: Η 6ημερη εργασία μπορεί να υπάρξει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις

10:04

Το Ισραήλ ισχυρίζεται ότι 276 φορτηγά με ανθρωπιστική βοήθεια έφθασαν στη Γάζα

09:48

Επιχειρήσεις: Κίνητρα για συγχωνεύσεις και αύξηση της απασχόλησης των γυναικών - Δύο παρεμβάσεις για την ανάπτυξη

09:28

Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

09:21

Θέμα χρόνου η αποχώρηση των αμερικανών στρατιωτών από τον Νίγηρα

09:15

«Ανακαινίζω-Νοικιάζω»: Με 343 εγκρίσεις ξεκίνησε την πρώτη εβδομάδα το πρόγραμμα

09:00

Ιράκ: Ισχυρή έκρηξη σε στρατιωτική βάση νότια της Βαγδάτης

08:41

Υποβαθμίζει την επίθεση ο ΥΠΕΞ του Ιράν- Κάνει λόγο για «παιδικά παιχνίδια» και όχι drones

08:26

ΕΤΑΔ: Άγονος ο διαγωνισμός για το Tae Kwon Do – Επανασχεδιασμός και νέο εγχείρημα αξιοποίησης

08:24

«Φωτοβολταϊκά στο χωράφι»: Σπάει τα κοντέρ το πρόγραμμα – Πάνω από 3.000 αιτήσεις

08:18

Πετρέλαιο: Περιορισμένος ο αντίκτυπος από την απάντηση του Ισραήλ - Γιατί οι τιμές αντιστέκονται στον γεωπολιτικό κίνδυνο

08:12

Κακοκαιρία: Σε εξέλιξη ισχυρές βροχές και καταιγίδες – Live η πορεία των φαινομένων

07:53

Ελλάκτωρ: Το «μάζεμα» της REDS, οι real estate επενδύσεις 350 εκατ. και το ΧΑ

07:48

Έφτασε η ώρα της εφορίας: Τα 12 «μυστικά» και οι παγίδες των νέων φορο-δηλώσεων

07:30

Οδικές Παραχωρήσεις: Αποχωρεί η Hochtief από την «Ολυμπία Οδό» - Ο «χάρτης» των συμβάσεων

23:48

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες το Σάββατο

23:32

Χατζηδάκης: Απάντηση στη μικρόψυχη κριτική, η περαιτέρω αναβάθμιση από την S&P

23:13

Η S&P αναβάθμισε σε θετικό το outlook της Ελλάδας - Διατήρηση του αξιόχρεου στο «ΒΒΒ-»

23:01

Wall Street: «Κόκκινο 6x6» για Nasdaq και S&P 500 με «βαρίδι» Nvidia - Το μεγαλύτερο πτωτικό σερί πάνω από ένα έτος

22:47

Πετρέλαιο: Εβδομαδιαία «βουτιά» πάνω από 3% στην σκιά της Μέσης Ανατολής

22:30

ΠΑΣΟΚ: Οι 8 νέοι υποψήφιοι ευρωβουλευτές που συμπληρώνουν το ψηφοδέλτιο

22:12

Κασσελάκης: Αυτός είναι ο δικός σας ΣΥΡΙΖΑ

21:54

Ράλι 2,2% για τον χρυσό: 5η συναπτή εβδομάδα κερδών

21:37

Μισέλ σε Τραμπ: «Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Η συμβολή της ΕΕ στην Ουκρανία: 143 δισ. ευρώ»

21:29

Times του Λονδίνου: Η ελληνική οικονομία συγκαταλέγεται στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες της ΕΕ

21:11

Eurojackpot: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 115 εκατ. ευρώ

21:04

Δίκη Τραμπ: Άντρας αυτοπυρπολήθηκε έξω από το δικαστήριο

20:50

Τουρισμός: Αναπτερώνει τις ελπίδες για νέα ρεκόρ το πρώτο τρίμηνο του 2024

20:44

Όρμπαν προς ηγέτες ΕΕ: «Το καπελάκι σας και δρόμο»

20:35

Ευρωψηφοδέλτιο ΣΥΡΙΖΑ: Όλα τα ονόματα των υποψηφίων - Οι 5 «εκλεκτοί» Κασσελάκη