Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:28

Τραμπ: Ο Ζελένσκι «δεν έχει τίποτα μέχρι να το εγκρίνω εγώ»

23:23

Wall Street: Σε «ακτίνα» ρεκόρ παρέμειναν οι δείκτες

22:51

Το πετρέλαιο έχασε 1 δολάριο με το σενάριο της «υπερπροσφοράς» στο μυαλό των επενδυτών

22:24

ΗΠΑ: Ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων λόγω των κακών καιρικών συνθηκών

21:58

Ό,τι λάμπει, δεν είναι μόνο χρυσός: Ιστορική ημέρα και για το ασήμι, ρεκόρ για πλατίνα

21:33

Πώς η γήρανση του πληθυσμού αλλάζει τις οικονομίες του κόσμου

21:14

Στον ουρανό της Αθήνας 3.000 φαναράκια για τη «Νύχτα των Ευχών»

20:53

Σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας ο Δήμος Αγίου Δημητρίου

20:51

Ρωσία: Κάθειρξη 12 ετών για πρώην διπλωμάτη επειδή πούλησε κρατικά μυστικά στις ΗΠΑ

20:33

Εντοπίστηκαν τέσσερις ορειβάτες χωρίς τις αισθήσεις τους στα Βαρδούσια

20:30

Γερμανία: Το ΥΠΕΞ συνιστά «ιδιαίτερη προσοχή» σε όσους θέλουν να επισκεφτούν την Τουρκία

20:10

Αποδοχές δύο «ταχυτήτων»: Στα 1.457 ευρώ ο μέσος μισθός στις μεγάλες επιχειρήσεις, στα 1.032 ευρώ στις μικρές

19:49

Πάνω από 50 δισεκατομμυριούχοι στο «εκκολαπτήριο» της τεχνητής νοημοσύνης

19:38

Ο Ζελένσκι έτοιμος να προκηρύξει δημοψήφισμα για το ειρηνευτικό σχέδιο Τραμπ

19:25

Ρώσος υφΥΠΕΞ: Η Ουκρανία «τορπιλίζει» τις συνομιλίες για τον τερματισμό του πολέμου

18:44

Το Ισραήλ γίνεται η μοναδική χώρα που αναγνωρίζει επισήμως την Σομαλιλάνδη

18:22

Ασήμι: Η τιμή ξεπέρασε κάθε προηγούμενο - Αλλά πώς γίνεται το trading;

17:46

Εκατοντάδες άνθρωποι συμμετείχαν στο 116ο Κύπελλο Χριστουγέννων, αγώνα κολύμβησης στη Βαρκελώνη

17:22

Προς εβδομαδιαία κέρδη και Santa Claus rally «κοιτάζει» η Wall Street

17:10

Γερμανός ΥΠΕΞ: Δεν θα συμμετάσχουμε για την ώρα σε διεθνή δύναμη σταθεροποίησης της Γάζας

16:50

Σδούκου για αγροτικά μπλόκα: Δεν μπορεί κάποιος να ζητά χωρίς να συζητά - Πληρωμές και επόμενα βήματα

16:15

Πώς θα είναι ο καιρός έως το τέλος της χρονιάς

16:00

Σιγκαπούρη: Στέλεχος της Bank of America κατηγορείται για χρήση ναρκωτικών σε event - Κινδυνεύει να φυλακιστεί και να μαστιγωθεί

15:40

Γιγάντιο σπίτι της ταινίας «Home Alone» από τζίντζερμπρεντ στο Λος Άντζελες κατέρριψε ρεκόρ Γκίνες

15:25

Τουρκία: Ήπιες αυξήσεις φόρων κατανάλωσης το 2026 με στόχο να μπει «φρένο» στον πληθωρισμό

15:20

Ν. Δένδιας: Η Ελλάδα απολύτως αποφασισμένη να υπερασπίσει την κυριαρχία της και τα κυριαρχικά της δικαιώματα

15:05

Χριστούγεννα στη μικρή οθόνη: Τα επεισόδια σειρών που έγιναν γιορτινή παράδοση

14:43

Real estate: Τι «τρέχει» στον κλάδο των επαγγελματικών ακινήτων

14:31

Άκαρπες μέχρι στιγμής, οι έρευνες για τρεις ορειβάτες στα Βαρδούσια

14:00

Διαβάσατε τα τελευταία οικονομικά νέα; Κάντε το κουίζ!