Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Ινδοί και Αμερικανοί εμπειρογνώμονες θα συναντηθούν για ανάλυση στοιχείων της πτώσης του αεροσκάφους της Air India τον Ιούνιο

23:27

Ιταλία: Ο Τραμπ κατέστησε σαφές ότι η Ευρώπη του χρειάζεται λίγο ή και καθόλου

23:15

Χανιά: Νεκρός 45χρονος αθλητής ΑμεΑ σε τροχαίο

22:47

Εξαρθρώθηκε συμμορία που λήστευε πρακτορεία τυχερών παιχνιδιών στην Αττική

22:16

Ινδονησία: Οι νεκροί από τις πλημμύρες ξεπέρασαν τους 900

21:47

Κατάρ: Κρίνει ότι η εκεχειρία στη Γάζα δεν είναι πλήρης χωρίς πλήρη απόσυρση των ισραηλινών δυνάμεων

21:18

Συνελήφθη 62χρονος που οδηγούσε ανάποδα φορτηγό με επικαθήμενο στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών–Θεσσαλονίκης

20:57

Σαρκοζί: Εκδίδει βιβλίο για την 20μερη φυλάκισή του

20:52

Λιθουανία: Έκλεισε το αεροδρόμιο του Βίλνιους λόγω ύποπτων αερόστατων στον εναέριο χώρο του

20:37

Επέτειος δολοφονίας Γρηγορόπουλου: Ένταση και επεισόδια στην πορεία – Πλήθος κόσμου στο κέντρο της Αθήνας

20:22

Ανασκόπηση Μητσοτάκη στο Tik Τok για τα πεπραγμένα του 2025

20:18

Τραγωδία με 18 νεκρούς μετανάστες νότια της Ιεράπετρας

20:13

Netflix: Η συμφωνία απόκτησης της Warner Bros δεν είναι στρωμένη με... ροδοπέταλα

19:53

Η Ελλάδα επιστρέφει στις ναυπηγήσεις και πρωταγωνιστεί στη θαλάσσια επιβατική μεταφορά στην ΕΕ

19:44

Στα αγροτικά μπλόκα κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ

19:41

LAMDA Development: Ανακοίνωση για δυστύχημα σε εργοτάξιο του Ελληνικού με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός εργάτη

19:25

Ζελένσκι: Δηλώνει ότι είχε ουσιαστική τηλεφωνική συνομιλία με τους απεσταλμένους των ΗΠΑ

19:00

Ο πληθωρισμός ήρθε για να μείνει – Σε δεύτερη μοίρα η «μάχη κατά της ακρίβειας»

18:46

Μασκ: Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να καταργηθεί

18:13

Airbus: Το ρίσκο του να επαφίεται σχεδόν αποκλειστικά για κέρδη στα Α320

17:47

ΠΑΣΟΚ: Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εξαντλεί τις προοπτικές της χώρας

17:31

Η Ελλάδα κορυφαίος προορισμός για μόνιμη κατοικία συνταξιούχων

17:14

Φάμελλος: Ο αγώνας των αγροτών είναι δίκαιος και μας αφορά όλους

17:00

Τιμολόγια ρεύματος: Αύξηση 3% τον Νοέμβριο – Κάτω από τον μέσο όρο της Ε.Ε.

16:47

ΜΕΤΕΟ: Ξεπέρασε τα 260 χιλιοστά το ύψος βροχής στη Βλυχάδα Αττικής

16:39

Χαρδαλιάς: Η Αττική άντεξε, παρά τις αστοχίες και αυθαιρεσίες δεκαετιών

16:31

Τεχνητή νοημοσύνη: Η παραγωγικότητα και το μέρισμα ανάπτυξης στην Ευρώπη

16:17

Μαρινάκης: Ανοιχτοί στον διάλογο με τους αγρότες - Είναι μονόδρομος η εφαρμογή του νόμου

16:10

Κατάρ: Προγραμματισμένη αύξηση παραγωγής LNG θα μειώσει την επίδραση μελλοντικών μειώσεων στις τιμές πετρελαίου

16:06

Κάλας: Οι ΗΠΑ παραμένουν ο μεγαλύτερος σύμμαχος της Ευρώπης