Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:55

Ρωσία: Ένας νεκρός από επιθέσεις ουκρανικών drones - Καταρρίφθηκαν πάνω από 150

10:46

AXIA: Θετικό το deal για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil

10:30

Θεσσαλονίκη: Φωτιά σε εταιρεία ανακύκλωσης στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου - Μήνυμα του 112

10:18

Τελωνεία: Σημαντική βελτίωση στη διευκόλυνση του εμπορίου καταγράφει έρευνα του ΟΗΕ

10:13

Ισραήλ: Ο Νετανιάχου δηλώνει διατεθειμένος να «διαπραγματευτεί» το τέλος του πολέμου με τη Χαμάς

10:01

Η Volvo απολύει το 15% του εργατικού δυναμικού στις ΗΠΑ

09:55

Τράπεζα Ηπείρου: Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

09:43

Τσάπαλος: Mαζικοί έλεγχοι με drones στις παραλίες - Υψηλά πρόστιμα για παρανομούντες

09:36

Αγαπηδάκη: Έρχονται τον Σεπτέμβριο δωρεάν φάρμακα για την παχυσαρκία

09:35

Samsung: Smartphone που καταλαβαίνει τι βλέπεις, τι λες και τι γράφεις, σε πραγματικό χρόνο

09:20

Μητσοτάκης για Μεταναστευτικό: Η Ελλάδα δεν είναι ένας ανοιχτός διάδρομος προς την Ευρώπη

09:18

Συρρικνώθηκε κατά 0,1% η βρετανική οικονομία τον Μάιο

09:07

Τραμπ: Οι ΗΠΑ θα προσφέρουν στρατιωτικό εξοπλισμό στην Ουκρανία μέσω του ΝΑΤΟ

09:00

Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στη διεθνή σκηνή των video games

08:49

ΕΤΕ: Προσφορές 5,5 δισ. ευρώ για το πράσινο ομόλογο, στο 2,75% το επιτόκιο

08:48

ΠΟΥ: Νέες οδηγίες για τα νοσήματα που μεταδίδονται από αρμποϊούς μέσω εντόμων «διαβιβαστών»

08:36

Νέα συνάντηση των ΥΠΕΞ Ρωσίας και ΗΠΑ

08:30

Κανάρης: Επενδύσεις, άμυνα και ενδεχομένως εξαγορές στα σχέδια της Vodafone

08:21

Νικήτας Ασπιώτης: Στόχος μας η Πειραϊκή να γίνει η πρώτη μπύρα του Πειραιά

08:11

Ο Τραμπ θα κάνει «σημαντική ανακοίνωση» για τη Ρωσία τη Δευτέρα

08:06

Αργεντινή: Το Κογκρέσο ενέκρινε ν/σ για αύξηση συντάξεων, παρά την αντίθεση Μιλέι

08:01

Η ηλιακή ενέργεια κυριότερη πηγή ηλεκτρισμού στην Ευρώπη τον Ιούνιο

07:51

Ποιες είναι οι τιμές σε πολυτελείς θερινές κατοικίες των Κυκλάδων - Έρχονται δομικές αλλαγές;

07:42

Εργασιακό στρες βιώνουν 8 στους 10 εργαζόμενους - Χειρότερη η κατάσταση στους μεγάλους ομίλους

07:38

Συστάθηκε το «Ελληνικό Ταμείο Καινοτομίας & Υποδομών» (ΕΕΣΥΠ) με στόχο την προώθηση/χρηματοδότηση επενδύσεων

07:34

Τι θα κάνουν με τους μετανάστες της Κρήτης; Οι θέσεις των κομμάτων, η μάχη των συνταγματολόγων και του ΠΑΣΟΚ

07:28

Ο Νετανιάχου ορκίστηκε πως θα συντρίψει τα «τέρατα» της Χαμάς

07:22

Ελλάκτωρ: Εστιάζει σε real estate, τουρισμό, μαρίνα Αλίμου - Οι επιστροφές κεφαλαίου

07:18

Βρεττού: Επιτάχυνση της λειτουργικής συγχώνευσης, σε ρυθμούς CrediaBank

07:15

Εφορία: Αυτόματα τα πρόστιμα για εκπρόθεσμες δηλώσεις εισοδήματος και ΦΠΑ