Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:13

Λάιεν: Έρχεται το 19ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - «Χτυπά» crypto, τράπεζες, ενέργεια

16:05

Ζελένσκι: Επισκέφθηκε την πρώτη γραμμή του μετώπου στην περιοχή Ντονέτσκ

16:02

Γάζα: Τουλάχιστον 79 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί σε ισραηλινά πλήγματα τις τελευταίες 24 ώρες

15:57

ΗΠΑ: Πτώση στις αιτήσεις για επίδομα ανεργίας μετά το υψηλό 4ετίας

15:49

Συνέδριο του ΣΕΒ για AI: Η Ελλάδα στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού διαλόγου

15:48

Πολωνία: Αυξημένη δραστηριότητα μη επανδρωμένων αεροσκαφών κοντά στα σύνορα με τη Λευκορωσία

15:44

Το WordCamp Athens 2025 έρχεται 8 Νοεμβρίου στο OTE Academy

15:43

Καρδίτσα: Σε κινητοποιήσεις οι αγρότες - Πανθεσσαλικό μπλόκο στον κόμβο του Ε65

15:39

Tulip Tree: Πώς δύο Ελληνίδες άλλαξαν τη ζωή εκατοντάδων παιδιών στη Ρουάντα

15:28

Τράπεζα Πειραιώς: Τι σηματοδοτεί η επανεκκίνηση της νομισματικής χαλάρωσης από τη Fed

15:22

Ρωσία: Παραιτήθηκε ο αναπληρωτής προσωπάρχης της ρωσικής προεδρίας

15:21

Πώς να οργανώσεις βήμα-βήμα τη μετακόμισή σου εάν ετοιμάζεσαι να μετακομίσεις στο εξωτερικό

15:16

Μίνι Ασφαλιστικό: Νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων και ενιαίος κανονισμός παροχών - Τι αλλάζει στα πλασματικά έτη

15:15

Mars: Επενδύει 1 δισ. ευρώ στην Ευρώπη καθώς η ζήτηση στις ΗΠΑ επιβραδύνεται

15:13

Η Τσάλα Μέντερες Επικεφαλής Διεθνών Πωλήσεων Οπτικοακουστικού Περιεχομένου στην Alter Ego και το Mega

15:09

BriQ Properties: Πάνω από 5% το ποσοστό της Alpha Asset Management

15:03

ΠΑΣΟΚ: «Μην υποτιμάτε τη νοημοσύνη των πολιτών κ. Μαρινάκη»

14:58

Πάπας Λέων: Αποκλείονται αλλαγές για γάμο και σεξουαλικότητα στην Καθολική εκκλησία

14:58

FedHATTA: Άμεση διευθέτηση του ζητήματος έκδοσης βίζας για τους Ινδούς πολίτες

14:54

Αυστραλία: Μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 62% ως το 2035

14:47

Γάζα: Οι τηλεπικοινωνίες διεκόπησαν στον θύλακα καθώς τα ισραηλινά άρματα προελαύνουν

14:31

Συνάντηση Κακλαμάνη - Li Xi στη Βουλή για εμβάθυνση σχέσεων Ελλάδας-Κίνας

14:29

Intel: Εκτόξευση 30% για τη μετοχή μετά την ανακοίνωση τoυ deal με την Nvidia

14:24

Ευλογιά προβάτων: Υπαρξιακός κίνδυνος για τη φέτα και τις εξαγωγές ένας ενδεχόμενος εμβολιασμός

14:10

BoE: Αμετάβλητα στο 4% τα επιτόκια - Προσεκτικές οι επόμενες κινήσεις

14:05

ΕΟΤ: Δράση για την προβολή της αυθεντικής Θάσου στη γερμανική αγορά

13:58

Οι Iron Maiden έρχονται στην Ελλάδα στις 23 Μαΐου 2026

13:42

Ben & Jerry's: Η αυτοκρατορία του παγωτού που ξεκίνησε από ένα παλιό βενζινάδικο - Το αδιέξοδο με την Unilever

13:41

ΤτΕ: Τα 80 δισ. ευρώ αγγίζουν τα δάνεια που διαχειρίζονται οι servicers

13:39

Μαρινάκης: Ο πληθωρισμός σταδιακά αποκλιμακώνεται - Στόχος η ενίσχυση του εισοδήματος