Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:01

Πετρέλαιο: Πλεόνασμα προσφοράς, αδύναμες τιμές και μια αγορά σε αναζήτηση ισορροπίας

19:39

ΕΛΑΣ: Εξιχνιάστηκε ένοπλη ληστεία με λεία 180.000 ευρώ - Δύο συλλήψεις

19:15

Οι ΗΠΑ αναχαίτισαν ένα ακόμη πλοίο κοντά στη Βενεζουέλα

18:44

Ηλεκτρονικές πληρωμές: Διαρθρωτική αλλαγή στην ελληνική οικονομία την τελευταία δεκαετία

18:13

Νέο αεροπλανοφόρο για τη Γαλλία ανακοίνωσε ο Μακρόν

17:51

Δήμος Αθηναίων: Ξεκινά τη Δευτέρα 22/12 η επιστροφή πινακίδων σε οδηγούς

17:38

Επίσκεψη σε Ραμάλα και Ιερουσαλήμ θα πραγματοποιήσει αύριο ο Κ. Μητσοτάκης

17:22

Τι είναι αυτοί οι αριθμοί που μας καλούν από Βρετανία, Τυνησία και αλλού

16:52

DW: Η Βουλγαρία επιτέλους στο ευρώ

16:36

Λιανεμπόριο: Οι ξένες αλυσίδες που αναδιαμορφώνουν το σύγχρονο shopping

16:13

Γάζα: Ο Γουίτκοφ βλέπει «πρόοδο» στην εφαρμογή του σχεδίου Τραμπ

16:03

Αγροτικές κινητοποιήσεις και κλιματική κρίση: Διπλή πίεση στο τραπέζι των Ελλήνων

15:38

Ηλεκτρονικό εμπόριο: 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν από πλατφόρμες εκτός Ε.Ε.

15:17

Περαιτέρω διαβουλεύσεις με τους Ευρωπαίους ηγέτες θέλει ο Ζελένσκι

15:01

6 προορισμοί στην Ελλάδα για οικογενειακές αποδράσεις την Πρωτοχρονιά

14:42

Θετική αλλά με όρους η αντίδραση της Γαλλίας σε ενδεχόμενο διαλόγου Μακρόν - Πούτιν

14:20

Τι συμβαίνει όταν παίρνεις καθημερινά βιταμίνη D για μεγάλο διάστημα

13:53

Πιερρακάκης: Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει η πόλη που θα συμβολίζει το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας

13:35

Αυστραλία: Ενός σιγή στη μνήμη των θυμάτων της επίθεσης στο Σίδνεϊ - Αποδοκιμασίες κατά του Αλμπανέζι

13:15

Αέριο: Αυξημένη η κατανάλωση – Κυριαρχία του LNG στις εισαγωγές

12:50

ΕΚΤ: Xαμηλότερες τιμές ενέργειας και αποκλιμάκωση πληθωρισμού στην ΕΕ «βλέπει» το 2026

12:26

Πηγές ΥΠΕΘΑ για αναβολές: Ουδείς που σπουδάζει ή διαμένει ήδη στο εξωτερικό θίγεται με το νομοσχέδιο

12:08

«Πλημμύρισε» από κόσμο το Μετρό Θεσσαλονίκης κατά τη χθεσινή 24ωρη λειτουργία

11:48

ΗΠΑ: Δεύτερη κατάσχεση δεξαμενόπλοιου της Βενεζουέλας - «Κλοπή» καταγγέλλει το Καράκας

11:35

Κεφαλογιάννη: Νέο έτος ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό το 2025

11:20

Αγρότες: Συνεχίζεται και σήμερα το άνοιγμα των διοδίων - Παραμένουν στους δρόμους

11:01

Οι «εποικοδομητικές» συνομιλίες Ρωσίας-ΗΠΑ στο Μαϊάμι θα συνεχιστούν σήμερα

10:57

Τσιάρας: Μπορούμε να βρούμε τον δρόμο της συνεννόησης με τους αγρότες

10:52

Νέο ν/σ Πολιτικής Προστασίας: Πρόληψη και διαχείριση κινδύνων - Οι 10 βασικές αλλαγές

10:34

Μητσοτάκης προς αγρότες: Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο, όχι στο παράλογο