Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:10

Όρμπαν: Η Τουρκία θα εγγυηθεί τη ροή του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουγγαρία

18:56

Συμφωνία Ελλάδας - Γερμανίας για διαγραφή όλων των εκκρεμών υποθέσεων του παρελθόντος

18:46

TREK Development: Ανάληψη δύο νέων εκτελεστικών συμβάσεων από το Υπουργείο Υποδομών

18:36

ΑΑΔΕ: Σε παραγωγική λειτουργία η Β' Φάση του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής

18:22

Συνάντηση Στάρμερ, Μακρόν, Μερτς και Ζελένσκι στο Λονδίνο - «Κρίσιμη στιγμή» για την Ουκρανία

18:08

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα προσφέρει ευκαιρίες υψηλής ανάπτυξης σε πολλούς τομείς

18:07

Όμιλος Goldair: Χρονιά σταθερής ανάπτυξης και στρατηγικής εξωστρέφειας το 2025

17:59

ΧΑ: «Έκατσε» στο... πράσινο ο Γενικός Δείκτης, με αυξημένο τζίρο

17:50

Οι γεύσεις κρατούν τους χρήστες στα νέα καπνικά προϊόντα - Το 65% θέλει να το «κόψει»

17:42

Ζελένσκι: Η ενότητα μεταξύ Ευρώπης, Ουκρανίας και ΗΠΑ είναι σημαντική

17:41

Κομισιόν: Η Meta αλλάζει το μοντέλο διαφημίσεων μετά το πρόστιμο ύψους 200 εκατ. ευρώ

17:39

Ο Τραμπ προανήγγειλε εκτελεστικό διάταγμα για τη διαδικασία έγκρισης της AI

17:26

Ο Νετανιάχου θα συναντηθεί με τον Τραμπ στις 29/12 για τη Γάζα

17:13

Boujnah (Euronext): Η Ελλάδα στρατηγικός κόμβος στην Ανατολική Μεσόγειο

17:13

Κυρανάκης: Περισσότεροι οδηγοί και λεωφορεία, επέκταση Μετρό, έργα σε προαστιακό το 2026

17:10

Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί κατεψυγμένο μπιφτέκι, λόγω σαλμονέλας

16:59

Μικτά πρόσημα στη Wall Street εν αναμονή της Fed - Στο επίκεντρο το deal της IBM

16:58

Κίνα: Το εμπορικό πλεόνασμα ξεπέρασε για πρώτη φορά το 1 τρισ. δολάρια το 2025

16:47

Καύσιμα: Τι τιμές να περιμένουν οι καταναλωτές το 2026 - Οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς

16:46

Μακρόν: Οι κυρώσεις πλήττουν την ρωσική οικονομία

16:42

ΕΤΑΔ: Σύμβαση μίσθωσης με τον Δήμο Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης για το Δημαρχείο

16:35

Ιαπωνία: Σεισμός 7,6 Ρίχτερ ανοικτά της Ιαπωνίας - Προειδοποίηση για τσουνάμι

16:35

Χατζηδάκης στο Bloomberg: Το deal Ελλάδας-ΗΠΑ αναδιαμορφώνει τον ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης

16:31

Επ. Κεφαλαιαγοράς: Φιλοξένησε την ετήσια συνάντηση του Mediterranean Partnership of Securities Regulators

16:28

Ισραήλ: Έφοδος της αστυνομίας στα κεντρικά γραφεία της UNRWA στην Ιερουσαλήμ

16:22

Κεφαλογιάννης για δωρεά του Kaizen Foundation: Επενδύουμε στην πρόληψη, την τεχνολογία και την πρώιμη ανίχνευση

16:17

Σκληρή μάχη για την Warner Bros: Πρόταση εξαγοράς 108,4 δισ. από την Paramount κοντράρει την Netflix

16:16

Η CrediaBank “Shipping Financier of the Year” στα Lloyd’s List Greek Shipping Awards

16:12

Wall Street: O κλάδος που εκτοξεύεται λόγω του «AI boom»

16:10

Πακέτα για το 2,26% της Optima Bank