Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:52

Περιοδεία του Σωκράτη Φάμελλου στη Θεσσαλονίκη

23:38

Ουκρανία: Επτά νεκροί σε ρωσικό πυραυλικό πλήγμα στην Οδησσό

23:24

Αρχεία Έπστιν: Ξεκίνησε η δημοσιοποίηση από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ

23:10

«Μπερδεμένη» εβδομάδα στη Wall Street - «Κουβάλησε» το AI trade στο φίνις

22:56

Eurojackpot: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 30 εκατ. ευρώ

22:43

Δεύτερη εβδομάδα απωλειών για το πετρέλαιο

22:30

Ο Πολωνός πρόεδρος κατηγορεί τους Ουκρανούς για «αχαριστία»

22:18

Ο Τραμπ δεν αποκλείει την πιθανότητα ενός πολέμου στη Βενεζουέλα

22:05

Σε νέο ρεκόρ το ασήμι με ισχυρή εβδομαδιαία άνοδο - Διπλά κέρδη για χρυσό

21:52

Ο Τραμπ συμφώνησε με 9 μεγάλες φαρμακευτικές να μειώσουν τις τιμές των φαρμάκων στις ΗΠΑ

21:39

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Δωρεάν διάθεση 1.112.500 ιδίων μετοχών σε 42 στελέχη

21:27

Μίτσκοσκι: «Για μένα το όνομα Μακεδονία είναι ιερό»

21:16

Το bitcoin θα «σκαρφαλώσει» στα $143.000 σύμφωνα με αυτήν την πρόβλεψη

21:03

Πόσα «τσίμπησε» το τρίτο Avatar με το που βγήκε

20:52

Παρέμβαση ΥΠΑΑΤ για γεωργούς που δεν έλαβαν τη βασική ενίσχυση λόγω Κτηματολογίου

20:39

ΗΠΑ: Δεν μπορούμε να επιβάλουμε την ειρήνη στην Ουκρανία

20:26

Χρονιά - ρεκόρ για τη ByteDance: Οδεύει προς κέρδη 50 δισ. δολαρίων το 2025

20:13

Νέα παραβίαση τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο: Εμπλοκή με ελληνικά F-16

20:00

Θεσσαλονίκη: Εγκρίθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα - 131 έργα με προϋπολογισμό άνω των 69 εκατ. ευρώ

19:49

Ρούμπιο για ουκρανικό: Έχουμε πρόοδο αλλά ακόμη υπάρχει δρόμος μπροστά μας

19:38

Σύνοδος κορυφής ΕΕ: Οι «νικητές» και οι «χαμένοι» - Πολιτικό κόστος και συμβιβασμοί

19:34

Intralot: Aλλάζει επωνυμία σε Bally’s Intralot - Εγκρίθηκε το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών

19:27

Κέρδη στις ευρωαγορές - Αναστάτωση στον κλάδο αθλητικών ειδών από την Nike

19:26

Κάτω από το 5% το ποσοστό της Fidelity σε Eurobank - Στο 32,67% η Fairfax

19:13

Hellenic Train: Αλλαγές και καταργήσεις δρομολογίων λεωφορείων, λόγω των μπλόκων

19:01

Φοντάνα ντι Τρέβι: Εισιτήριο 2 ευρώ από 1η Φεβρουαρίου

18:48

ΥΠΑΑΤ: Αναστολή των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος των πληγέντων κτηνοτρόφων

18:36

Ταμείο Ανάκαμψης: Εγκρίθηκε εν μέρει το 5ο αίτημα της Κύπρου για δόση 70,5 εκατ. ευρώ

18:24

Ρωσία: Μείωση επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης - Στο 16%

18:21

Η Ουκρανία αρχίζει νέο γύρο συνομιλιών με τις ΗΠΑ, δήλωσε ο Ουκρανός διαπραγματευτής