Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:38

Περού: Απόπειρα δολοφονίας εναντίον υποψηφίου στις προεδρικές εκλογές

22:31

Πιτσιλής: Η ΑΑΔΕ μετασχηματίζεται σε "data-driven" Οργανισμό - Νέες υπηρεσίες και εργαλεία

22:25

Γερμανία: Φορτίο με 20.000 φυσίγγια της Bundeswehr εκλάπη κατά τη μεταφορά του

22:14

Κλήρωση Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 2,8 εκατ. ευρώ

22:07

Τραμπ: Σύντομα επιθέσεις στο έδαφος της Βενεζουέλας

21:53

Υποχώρησαν από τα χθεσινά υψηλά χρυσός και ασήμι - Το βλέμμα στη Fed

21:40

Εσπερίδα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών

21:35

ΥΠΑΑΤ: Ασφαλή τα τρόφιμα στην ελληνική αγορά - Τι έδειξαν οι έλεγχοι

21:20

Μητσοτάκης: Παραγωγικότητα χωρίς αξιοποίηση τεχνολογίας δεν μπορεί να υπάρχει σήμερα

21:09

Γερμανία: «Η οικονομία βιώνει τη βαθύτερη κρίση της ιστορίας», προειδοποιούν οι βιομήχανοι

21:02

Στη Βουλή το ν/σ για ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας - Πώς θα κόβονται τα πρόστιμα

20:50

Ζελένσκι: Η ταχύτητα των συνομιλιών και το ενδιαφέρον των ΗΠΑ προκαλούν αισιοδοξία

20:46

Πιερρακάκης: Η ένταξη του ΧΑ στην Euronext ενισχύει τη διεθνή θέση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς

20:42

Χατζηδάκης: Ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη δημόσια διοίκηση και τις επιχειρήσεις

20:39

Κίεβο: Συνεχίζονται οι μάχες στο Ποκρόβσκ - Η Μόσχα διαβεβαιώνει πλήρη έλεγχο

20:32

Βραζιλία: Επικοινωνία Λούλα - Τραμπ για δασμούς, οργανωμένο έγκλημα

20:24

Starbucks: Θα καταβάλει 39 εκατ. δολάρια για παραβιάσεις κοινωνικών δικαιωμάτων στη Νέα Υόρκη

20:11

Χρυσοχοϊδης: «Δεν υπάρχει ούτε βία ούτε καταστολή στα αγροτικά μπλόκα»

19:59

Συνάντηση Πούτιν με Γουίτκοφ και Κούσνερ - Αισιοδοξία από τις ΗΠΑ, κρίσιμη η στάση της Μόσχας

19:55

ESM: «Πράσινο φως» για πρόωρη αποπληρωμή 5,29 δισ. ευρώ ακριβών διακρατικών δανείων από το α' μνημόνιο

19:43

Γραφειοκρατία vs Πράσινη Καινοτομία: Η ΕΕ χάνει χρόνο

19:30

Σε θετικό έδαφος τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - «Άλμα» 18,5% για την Bayer

19:26

Ουκρανία: Η Ρωσία απειλεί την ελεύθερη ναυσιπλοΐα στην Μαύρη Θάλασσα

19:19

Κεφαλογιάννης για Εθνικό Χάρτη Εκτίμησης Κινδύνου Πυρκαγιών: Επιστημονικό εργαλείο για πιο αποτελεσματική πρόληψη

19:11

Ράλι για το bitcoin μετά το sell off - Στο +9,8% το ether

18:51

Η Κομισιόν ανοίγει τον δρόμο για παραγωγή κινητήρων καύσης και μετά το 2035

18:44

Στη Βουλή η τροπολογία για τα όπλα: Αυστηροποίηση ποινών - Τι προβλέπεται για τις μπαλοθιές

18:37

Μπλόκα: Έληξε ο αποκλεισμός του τελωνείου Ευζώνων και της παλαιάς Εθνικής Θεσσαλονίκης–Έδεσσας

18:26

Eurovision: Κρίσιμη ψηφοφορία για τη συμμετοχή του Ισραήλ

18:17

Νετανιάχου: Η Συρία θα δημιουργήσει ουδέτερη ζώνη στα σύνορα με το Ισραήλ