Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:55

Λ. Οίκος: «Αισιοδοξία» για επίτευξη ειρηνευτικής συμφωνίας στην Ουκρανία

21:36

Με υψηλό έξι εβδομάδων μπήκε στον Δεκέμβριο ο χρυσός - Ρεκόρ για το ασήμι

21:23

Ο Τραμπ καλεί το Ισραήλ να μην επεμβαίνει στη Συρία

21:16

Διπλό κύμα κακοκαιρίας προ των πυλών: Πού αναμένονται καταιγίδες και χαλαζοπτώσεις

21:00

Μπακογιάννης: Η Διπλή Ανάπλαση θα έπρεπε να μας ενώνει όλους

20:57

Ισραήλ: Πρόσκληση Τραμπ σε Νετανιάχου για συνάντηση στον Λευκό Οίκο

20:51

ΗΠΑ: Ο Τραμπ θα συζητήσει το θέμα της Βενεζουέλας με κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης

20:37

Ερντογάν: Η πλήρης ένταξη στην ΕΕ παραμένει στρατηγικός στόχος

20:35

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Έρχονται μεγάλες επενδύσεις στα συστήματα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας

20:30

Οι αγρότες αποφάσισαν κλιμάκωση - Ενισχύονται τα μπλόκα

20:23

ΗΠΑ: Χειμερινή καταιγίδα θέτει σε επιφυλακή 16 εκατομμύρια Αμερικανούς

20:13

Κιλκίς: Αγρότες απέκλεισαν καθολικά το τελωνείο Ευζώνων

20:09

Μητσοτάκης στην Οξφόρδη: Το κόστος ζωής είναι «το νούμερο ένα ζήτημα» σήμερα για τα νοικοκυριά

20:03

Meteo: Σε ποιες περιοχές καταγράφηκαν τα μεγαλύτερα ύψη βροχής τον φετινό Νοέμβριο

20:03

Νέο κοίτασμα χρυσού στο Ιράν - Υπολογίζεται σε 61 τόνους

20:00

Η «ώρα της Μόσχας»: Ο Πούτιν κρατά το «κλειδί» της ειρηνευτικής συμφωνίας στην Ουκρανία

19:53

Ουκρανία: «Πρόοδος» στις διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ - Ζελένσκι: Η Ρωσία δεν πρέπει να ανταμειφθεί για την εισβολή

19:49

Τζαννετάκης (Motor Oil): Κορυφαία προτεραιότητα η ενεργειακή ασφάλεια

19:48

Ο δήμος Αθηναίων θα κλείσει ως διαμαρτυρία τις υπηρεσίες του στις 16/12

19:46

Πιερρακάκης: Η συνεργασία Ελλάδας - Ιρλανδίας ισχυρός κρίκος του ευρωπαϊκού οικονομικού οικοδομήματος

19:33

Ευ. Μυτιληναίος: Η γεωπολιτική ολοένα και περισσότερο υπερισχύει της μακροοικονομίας

19:26

Μητσοτάκης: Συνάντηση με κοινωνικούς εταίρους για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας

19:19

Ευρωαγορές: Εισήλθαν με απώλειες στον Δεκέμβριο - Πτώση σχεδόν 6% για Airbus

19:11

Ερντογάν: Απαράδεκτες οι επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στη Μαύρη Θάλασσα

18:56

Ρωσία - Σ. Αραβία: Συμφωνία για επισκέψεις επιχειρηματιών και τουριστών χωρίς βίζα για 90 ημέρες

18:51

Τράπεζα Πειραιώς: Περί τις 22 Δεκεμβρίου οι νέες μετοχές στο ταμπλό του ΧΑ

18:51

ΑΑΔΕ: Διαθέσιμη νέα αναβαθμισμένη έκδοση της εφαρμογής "timologio"

18:47

Λειψυδρία: Κρίση 30ετίας στην Αθήνα - Δραματική μείωση των αποθεμάτων

18:46

Ψάλτης: Η κεφαλαιακή επάρκεια της Alpha Bank δίνει μεγάλα περιθώρια για συμπληρωματικές εξαγορές

18:35

Η Λευκορωσία κατηγορεί τη Λιθουανία για «προβοκάτσια» μετά την κατάρριψη drone