Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Γερμανία: Κατηγορεί τη Ρωσία για κυβερνοεπίθεση κατά της αεροασφάλειας και ανάμειξη στις εκλογές

23:52

Η Σίφνος ανάμεσα στα 58 νέα μέλη του Δικτύου Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO

23:44

WFP: Οι μερίδες τροφίμων στο Σουδάν θα πρέπει να μειωθούν λόγω ελλείψεων στη χρηματοδότηση

23:35

Η Λάρνακα ορίζεται Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα για το 2030

23:24

Ισχυρές απώλειες στη Wall Street - Σχεδόν 2% κάτω ο Nasdaq

23:08

WSJ: Γουόρς και Χάσετ οι δύο επικρατέστεροι για την προεδρία της Fed

23:00

Tether: Προσφορά εξαγοράς της Γιουβέντους από την Exor - Επενδύει 1 δισ. ευρώ

22:47

Γάζα: Οι εκτοπισμένοι Παλαιστίνιοι κινδυνεύουν από ασθένειες και μολύνσεις μετά από πλημμύρες

22:38

ΟΗΕ: Υπέρ του τερματισμού των εχθροπραξιών στην ΛΔ του Κονγκό τάχθηκε η Ελλάδα

22:24

Μικρή πτώση για το πετρέλαιο λόγω ανησυχιών για υπερπροσφορά

22:12

Δεκάδες μετανάστες εισήλθαν στην Πολωνία μέσω κρυφής σήραγγας με τη Λευκορωσία

21:55

Γαλλία: Εγγυήσεις ασφαλείας από τις ΗΠΑ για την Ουκρανία πριν γίνουν διαπραγματεύσεις για το εδαφικό

21:42

Συνάντηση Πιερρακάκη - Κόστα: Σταθερότητα, ανάπτυξη, ανθεκτικότητα οι προτεραιότητες

21:28

«Βουτιά» 3% για το ασήμι μετά το ρεκόρ - Σε υψηλό επτά εβδομάδων ο χρυσός

21:14

Ο Τραμπ λέει ότι Καμπότζη και Ταϊλάνδη συμφώνησαν να σταματήσουν τις εχθροπραξίες

20:59

Πιερρακάκης: Ο προϋπολογισμός του 2026 είναι το θεμέλιο της επόμενης φάσης

20:54

ΕΕ: «Παγώνουν» επ' αόριστον τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία ύψους 210 δισ. ευρώ

20:42

Η Ουκρανία ανακοίνωσε ότι έπληξε ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της Ρωσίας

20:32

Μαρινάκης και Αγγελικούση στις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας

20:19

Ουκρανία: Η ένταξη στην ΕΕ από το 2027 προβλέπεται στο ειρηνευτικό σχέδιο των ΗΠΑ

20:08

Τουρκία: Ξεκινά στις 9 Μαρτίου η δίκη του Ιμάμογλου για διαφθορά

20:02

Η νέα στρατηγική ασφάλειας των ΗΠΑ: Ιδεολογικές εμμονές και διεθνείς κίνδυνοι

19:48

Κεφαλογιάννη: Η Ελλάδα πρωτοπορεί στη βιώσιμη αεροπορική ανάπτυξη

19:35

ΑΑΔΕ: Νέα σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα - Υποχώρησε 61% σε έξι χρόνια

19:26

Ισπανία: Επικρίσεις στους Σοσιαλιστές για τον χειρισμό καταγγελιών σεξουαλικής παρενόχλησης

19:20

Ουκρανία: Οι ρωσικές απώλειες στον πόλεμο έφθασαν τους 155.368 νεκρούς

19:09

Κλιμακώνουν οι αγρότες: Κλειστή η Αθηνών - Θεσσαλονίκης στη Νίκαια, αύριο η κρίσιμη σύσκεψη

19:06

Συνάντηση Μητσοτάκη με την απεσταλμένη ΟΗΕ για την Κύπρο

18:53

Πτωτικό κλείσιμο στις ευρωαγορές με το focus σε νέα μάκρο

18:45

Q&R: ΑΜΚ με μετρητά ύψους 2,249 εκατ. ευρώ - Στα 1,10 ευρώ οι νέες μετοχές