Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

07:11

Ψηφίζει Ελλάδα η JP Morgan - Επιστροφές κεφαλαίου - Πτώση λόγω Βρετανίας

23:45

Ελλάδα στη ΓΣ ΟΗΕ: Σαφής δέσμευση για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων

23:28

Ουκρανία: Συμφωνία με το ΔΝΤ για πρόγραμμα οικονομικής βοήθειας 8,2 δισ. δολαρίων

23:14

Τέταρτη ημέρα κερδών στη Wall Street - Ώθηση από τον τεχνολογικό κλάδο

23:01

Ο Καναδάς επιβάλλει νέους δασμούς στον αμερικανικό χάλυβα από 26 Δεκεμβρίου

22:44

Ο Τραμπ αποκλείει τη Νότια Αφρική από τη σύνοδο της G20 το 2026

22:24

Επεισόδιο με πυροβολισμούς κοντά στον Λευκό Οίκο - Νεκροί δύο άνδρες της Εθνοφρουράς

22:14

Κακοκαιρία: Μήνυμα από το 112 σε Κέρκυρα και Αιτωλοακαρνανία

21:58

«Μπεζ Βίβλος» Fed: Ελάχιστες οι μεταβολές της οικονομικής δραστηριότητας τις τελευταίες εβδομάδες

21:49

Χρυσός: Σκαρφάλωσε σε υψηλό μίας εβδομάδας λόγω Fed

21:46

Εθνική Τράπεζα: Αγορά 102.000 ιδίων μετοχών από 18/11 έως 25/11/2025

21:35

Περού: Καταδικάστηκε σε κάθειρξη 14 ετών για διαφθορά ο πρώην πρόεδρος Βισκάρα

21:13

Λούλα: Η Βραζιλία παρέδωσε «μάθημα δημοκρατίας» με τη φυλάκιση του Μπολσονάρου

21:03

Παρατείνεται έως τις 12 Δεκεμβρίου η προθεσμία υποβολής ΑΠΔ οικοδομοτεχνικών έργων του e-ΕΦΚΑ

21:02

Λειψυδρία: Τι πραγματικά ισχύει και πού έχει ήδη κηρυχθεί έκτακτη ανάγκη - Επί τάπητος ο κόκκινος συναγερμός για την Αττική

20:56

Επίσκεψη Μακρόν στην Κίνα από 3 έως 5 Δεκεμβρίου

20:50

Χονγκ Κονγκ: Τουλάχιστον 35 νεκροί από πυρκαγιά σε συγκρότημα κατοικιών

20:30

EXAE: Μηδένισε τη θέση της η Sand Grove Capital - Στο 9,15% η Praude Asset Management

20:26

Οι ΗΠΑ παρατείνουν τις εξαιρέσεις δασμών σε ορισμένα κινεζικά βιομηχανικά και ιατρικά προϊόντα

20:11

Το Πεκίνο προειδοποιεί εκ νέου τους Κινέζους να μην επισκεφθούν την Ιαπωνία

19:56

Blackstone: Κοντά σε megal deal ύψους 4 δισ. δολαρίων με την MacLean Power

19:55

Υπ. Παιδείας: Αναβάθμιση αθλητικού εξοπλισμού σε 4.550 σχολεία

19:49

Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις για το θάνατο του 19χρονου στρατιώτη στη Ρόδο

19:43

Στρατιωτικό πραξικόπημα στη Γουινέα - Μπισάου: Συνελήφθη ο πρόεδρος

19:42

Handelsblatt: Περιζήτητος σύμβουλος για μεταρρυθμίσεις ο Κυρ. Πιερρακάκης - Πρότυπο η Ελλάδα στην ψηφιοποίηση του Δημοσίου

19:39

Στην Αθήνα την Παρασκευή η πρόεδρος του ΕΚ, Ρομπέρτα Μετσόλα

19:30

Ασανσέρ: Βήμα - βήμα η δήλωση στο Μητρώο Απογραφής - Τα πιθανά λάθη

19:29

Ευρωαγορές: Νέα άνοδος εν μέσω ελπίδων για αύξηση επιτοκίων από την Fed

19:27

Ουκρανία: Έπληξε ρωσικό εργοστάσιο που παράγει εξοπλισμό για πυραύλους

19:23

ΥΠΑΑΤ: Οριστικό τέλος στη «τεχνική λύση» - Νέο πλαίσιο για την κατανομή βοσκότοπων