Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:45

Λαβρόφ: Τυχών ανάπτυξη Ευρωπαίων στρατιωτών στην Ουκρανία θα τους καταστήσει νόμιμους στόχους για τη Ρωσία

12:26

Γαλλία: Πέθανε η θρυλική ηθοποιός Μπριζίτ Μπαρντό

12:11

Διάσωση 108 μεταναστών που επέβαιναν σε ξύλινη λέμβο νότια της Γαύδου

12:08

Ο «σκιώδης στόλος» στο στόχαστρο

11:57

Καθοριστικό το 2026 για το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης

11:49

Το 2026 κρίσιμο έτος για την αποσάθρωση των δομών ελέγχου των πυρηνικών όπλων

11:36

CNBC: Η ΕΕ σε σταυροδρόμι - Θα ανταγωνιστεί στην κούρσα της ΑΙ ή θα μείνει στους κλιματικούς της στόχους;

11:08

ΟΗΕ: Έκτακτη συνεδρίαση του ΣΑ τη Δευτέρα για την αναγνώριση της Σομαλιλάνδης από το Ισραήλ

10:59

Βραζιλία: Ο πρώην πρόεδρος Μπολσονάρου υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση για την αντιμετώπιση επίμονου λόξυγγα

10:55

Μιανμάρ: Bουλευτικές εκλογές, οι πρώτες μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα

10:43

Καιρός: Πρωτοχρονιά με κρύο - Αναμένεται αισθητή πτώση της θερμοκρασίας

10:37

Τραμπ - Ζελένσκι σε ένα ακόμη κρίσιμο ραντεβού για την Ουκρανία

10:23

Γερμανία: Τέσσερις στους πέντε πολίτες τάσσονται υπέρ της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος

10:13

Στα 4,5 δισ. ευρώ ο χριστουγεννιάτικος τζίρος του 2025 - Ανοικτά τα καταστήματα, τελευταία Κυριακή του χρόνου

10:06

Θεμιστοκλέους για ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΣΥ: Θεμέλια το 2025, επιτάχυνση το 2026

09:37

Στους 35.000 ανέρχονται οι φοιτητές που ζήτησαν παράταση σπουδών

09:26

Οι 30 μόνιμες παροχές του 2025 για μισθωτούς, συνταξιούχους, επαγγελματίες, αγρότες, ενοικιαστές και ιδιοκτήτες ακινήτων

09:06

«Κόβουν» τη χώρα στα δύο τη Δευτέρα οι αγρότες - «Ναι» σε διάλογο με την κυβέρνηση λένε 18 μπλόκα

08:48

Πρέσπες: Ένα συναρπαστικό ταξίδι στη φύση

08:39

WP: Εκτίναξη των πτωχεύσεων στις ΗΠΑ καθώς οι επιχειρήσεις πιέζονται από πληθωρισμό και δασμούς

08:33

Η «επανάσταση» των ανθρωποειδών ρομπότ έρχεται - Αλλά θα πάρει λίγο χρόνο

08:27

Έτος-ορόσημο το 2026 για τη μετάβαση των ευρωαγορών στο Τ+1

08:20

Κυκλική Οικονομία 2026: Πώς τα νέα «ρεύματα» αλλάζουν την παγκόσμια μάχη για τη βιοποικιλότητα – Οι προοπτικές στην Ελλάδα

08:10

Ασφαλιστικές εισφορές: Τι αλλάζει το 2026 - Πως να επιλέξετε ασφαλιστική κατηγορία για υψηλότερη σύνταξη

08:04

Θα σταματήσει η Ευρώπη να «τιμωρεί» τις μετοχές της;

07:59

ΕΣΠΑ: Ξεκλειδώνουν οι νέες επιδοτήσεις για το στεγαστικό – Στο πρώτο τρίμηνο του 2026 τα πρώτα προγράμματα

07:17

Υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεσμεύτηκαν οι λογαριασμοί ενός ακόμα αγροτοσυνδικαλιστή για παράνομες επιδοτήσεις

07:05

Την στήριξή τους στην Ουκρανία εξέφρασαν ηγέτες της ΕΕ και του ΝΑΤΟ

23:58

ΟΗΕ: Ελπίζει ότι η κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ταϊλάνδης και Καμπότζης θα «ανοίξει το δρόμο» για ειρήνη

23:21

Θεσσαλονίκη: Εξιχνίαση κλοπών - Σχηματίστηκαν δικογραφίες σε βάρος δώδεκα ατόμων