Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:22

Άλμα 17 ετών για την UBS: Το πολιτικό «σήμα» που ελάφρυνε τον φόβο των επενδυτών

16:19

Θεοδωρικάκος: Ανοίγει ο δρόμος για νέες ισχυρές αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα

16:08

ΠΑΣΟΚ: Ποιον προστάτευσε με την σιωπή του ο κ. Ξυλούρης;

16:08

Εστίαση: Κερδίζει το delivery, δίνει «μάχη» η σάλα

16:07

Τουρκμενιστάν: Συνάντηση Ερντογάν με Πούτιν στο «Διεθνούς Φόρουμ Ειρήνης και Ασφάλειας»

16:01

Δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για το σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων

16:00

Κλιμάκωση στη διαμάχη για τα ρωσικά assets: Ρωσική αγωγή στην Euroclear, καθησυχαστική η Ε

15:57

Γιατί όλοι μιλούν για τη διατροφή χωρίς γλουτένη;

15:55

Βουλή: Παρουσία Μητσοτάκη η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό 2026 - Συγχαρητήρια προς Πιερρακάκη

15:49

Λευκορωσία: Συνομιλίες Λουκασένκο με τον απεσταλμένο του Τραμπ για την αποφυλάκιση πολιτικών κρατουμένων

15:44

Χατζηδάκης: Ο προϋπολογισμός του 2026 θα συνδυαστεί με σημαντικές μεταρρυθμίσεις

15:42

Δίκη Χρυσής Αυγής: Τη Δευτέρα θα συνεχίσει την αγόρευση της η εισαγγελέας

15:40

Συνάντηση Ζελένσκι - Μερτς την Δευτέρα στο Βερολίνο

15:39

ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του βρίσκονται σε πανικό και απομόνωση

15:36

Δημοσκόπηση: Οι Αμερικανοί είναι επιφυλακτικοί για τους χειρισμούς Τραμπ στην υπόθεση Έπστιν

15:33

Δένδιας: Ευτυχείς να ζούμε τη στιγμή που Έλληνας υπουργός γίνεται πρόεδρος του Eurogroup

15:32

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για την στάση Ξυλούρη στην Εξεταστική

15:27

ΕΚΤ: Έρχονται νέα «αντίστροφα στρες τεστ» στις τράπεζες για τους γεωπολιτικούς κινδύνους

15:18

Το Reddit «σέρνει» την Αυστραλία στα δικαστήρια

15:12

Eurobank: Η Χρ. Μαργέλου στο παγκόσμιο Top10 της ναυτιλιακής χρηματοδότησης για 4η διαδοχική χρονιά

15:11

Η Φινλανδία θα προμηθευτεί πυραύλους AMRAAM από τις ΗΠΑ

15:09

Γερμανός ΥΠΟΙΚ: Η καλή συνεργασία με τον Κυρ. Πιερρακάκη θα συνεχιστεί

15:09

FT: Η Ουκρανία θα μπορούσε να ενταχθεί στην ΕΕ έως το 2027 σύμφωνα με προσχέδιο ειρήνης

15:06

Qualco: Στόχος η διασύνδεση και η προσέλκυση Ελλήνων επαγγελματιών στις ΗΠΑ

15:04

Κεραμέως: Περισσότερες Συλλογικές Συμβάσεις και αυξήσεις μισθών στις αρχές του 2026

15:03

Eurobank: Έναρξη προγράµµατος αγοράς ιδίων μετοχών

14:56

Ισραήλ: Απαγορεύεται εφεξής η χρήση των κινητών τηλεφώνων στα δημοτικά σχολεία της χώρας

14:53

Eurobank: Ολοκλήρωση συγχώνευσης με Eurobank Ergasias - Έναρξη διαπραγμάτευσης νέων μετοχών

14:51

Δήμας: Η πρωτοβουλία “Route 2025” εξασφαλίζει την ενεργειακή αυτονομία του ΔΑΑ

14:50

ΕΕ: Δασμός 3 ευρώ σε μικρά δέματα αξίας κάτω των 150 ευρώ