Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:47

ΠΑΣΟΚ: Η κυβέρνηση ας σταματήσει το κρυφτό και ας απαντήσει τι φοβάται και συνεχίζει να ταυτίζεται με τον κ. Χιλετζάκη

22:16

Συνάντηση Κων. Τασούλα με την Πρόεδρο της Μολδαβίας, Μ. Σάντου, τη Δευτέρα

21:47

Συρία: Εκτίμηση για παραγωγή φυσικού αερίου 15 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων στα τέλη του 2026

21:18

Γρεβενά: Εξιχνιάστηκε έπειτα από πολύμηνη έρευνα κλοπή από μονή

20:58

Ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας σε εορταστικές εκδηλώσεις για το Χάνουκα σε όλο τον κόσμο μετά τη φονική επίθεση στο Σίδνεϊ

20:47

Διεθνείς αντιδράσεις για την τρομοκρατική επίθεση στην Αυστραλία

20:39

Τραμπ: Καθαρά αντισημιτική ενέργεια η επίθεση στο Σίδνεϊ

20:30

Ολοκληρώθηκε η διήμερη σύνοδος των προέδρων ΔΕΕΠ και ΔΗΜΤΟ της ΝΔ

20:20

Αγροτικά μπλόκα: Κανονικά η διέλευση των οχημάτων από τους συνοριακούς σταθμούς στη Β.Ελλάδα, εκτός από Ευζώνους

20:02

Δένδιας: Η τρομοκρατική επίθεση στη γιορτή του Χανουκά στο Σίδνεϊ προκαλεί τον αποτροπιασμό μας

19:46

Νετανιάχου: Η κυβέρνηση της Αυστραλίας «έριξε λάδι στη φωτιά του αντισημιτισμού»

19:37

Χρυσοχοΐδης:Τεράστια η δραστηριότητα ελληνικού FBI - Στον ΟΠΕΚΕΠΕ ήλεγξε 6.000 ατομικά ΑΦΜ

19:32

Παπασταύρου: Ο φετινός Προϋπολογισμός είναι εφαλτήριο για ένα νέο κεφάλαιο οικονομικής προόδου

19:00

Το «μέταλλο του διαβόλου» σαρώνει τις αγορές - Αναλυτές βλέπουν το ασήμι στα 100 δολάρια

18:57

Μακέδος (ΤΜΕΔΕ): Υποδομές για τις επόμενες γενιές - Η στρατηγική που θωρακίζει τη βιωσιμότητα της χώρας

18:45

Ανδρουλάκης για τρομοκρατική επίθεση στην Αυστραλία: Απολύτως καταδικαστέες η μισαλλοδοξία και η τυφλή βία

18:32

Χατζηδάκης για αγρότες: Τα προβλήματα απαιτούν διάλογο, δεν αντιμετωπίζεται η κατάσταση με τελεσίγραφα

18:22

Μελόνι: Από την πρώτη ημέρα ήμασταν στο πλευρό της Ουκρανίας

18:06

Στα χέρια του πρωθυπουργού η λίστα με τα αιτήματα των αγροτών

17:59

Κωνσταντοπούλου: Οι αγρότες πήραν μια αξιοπρεπή απόφαση, να μην ενδώσουν στην κοροϊδία του πρωθυπουργού

17:52

Χρυσοχοΐδης για τη στάση της αστυνομίας στις αγροτικές κινητοποιήσεις: Η ΕΛΑΣ δεν διαθέτει πλαστικές σφαίρες

17:41

Μαρινάκης: Αν το 2027 δεν πετύχουμε τους στόχους μας, τότε είμαι βέβαιος, ότι όλα όσα συζητάμε δεν θα είναι δεδομένα

17:25

Πετραλιάς: Προϋπολογισμός με έντονα μεταρρυθμιστικά χαρακτηριστικά

17:00

Το 9,5% των Ελλήνων βιώνει «καταστροφικές» ιδιωτικές δαπάνες υγείας - Η χειρότερη θέση στην Ευρωζώνη

16:46

Wall Street: Εν αναμονή κρίσιμων στοιχείων που θα της δώσουν κατεύθυνση

16:25

ΙΣΑ: Πραγματοποιήθηκε το δεύτερο Μεταπτυχιακό Σεμινάριο «Η ορθολογική διαχείριση των αντιβιοτικών στο νοσοκομείο»

16:17

Κικίλιας: Επενδύσεις σε ναυτιλία και λιμενικές υποδομές η μεγάλη ευκαιρία της ελληνικής οικονομίας για ανάπτυξη

15:52

Μητσοτάκης: Ο αντισημιτισμός και το μίσος δεν έχουν θέση στις κοινωνίες μας

15:48

Τσιάρας: Μονόδρομος η δύσκολη μεταρρύθμιση για τη διαφάνεια στο σύστημα των ενισχύσεων

15:39

ΗΠΑ: Ένα άτομο κρατείται από την αστυνομία για τους πυροβολισμούς με δύο νεκρούς στο Πανεπιστήμιο Μπράουν