Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:00

Alpha Bank: Πλεονάζουσα προσφορά πετρελαίου - Στόχοι OPEC, δασμολογικές πολιτικές και γεωπολιτικές εντάσεις

11:54

Kaspersky: Εντόπισε μισό εκατομμύριο κακόβουλα αρχεία την ημέρα το 2025

11:42

ΣΕΤΕ: Έκκληση για άμεση αποκατάσταση της κανονικότητας στο οδικό δίκτυο

11:31

Ταγαράς: «Εκσυγχρονίζουμε τους κανόνες αδειοδότησης και κατασκευής των κτιρίων»

11:22

Επικαιροποιημένο μητρώο προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις σχολές της ΔΥΠΑ

11:21

Κτιριοδομικός Κανονισμός: Tι αλλάζει με τη νέα υπουργική απόφαση

11:09

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη

10:58

Σχέδιο ειρήνης 20 σημείων για Ουκρανία από Ζελένσκι - Αναλυτικά τι προβλέπει

10:58

Οριακές κινήσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια

10:43

Alpha Bank: Πώς εισέρχεται η ελληνική οικονομία στο νέο έτος

10:33

Απολογισμός έτους στην Ασία: Ποιοι κέρδισαν -και ποιοι πλήρωσαν το βαρύτερο τίμημα- το 2025

10:25

Alpha Bank: Η Κεντρική Μακεδονία ο νέος σταθμός του προγράμματος «Μαζί με στόχο την υγεία»

10:16

Διαθέσιμη η ψηφιακή εφαρμογή Μητρώου Δεξαμενών Ιδιωτικών Πρατηρίων Καυσίμων

10:11

Μία Ελληνίδα μεταξύ των θυμάτων από τη συντριβή του Falcon

10:01

Elbisco: Ενισχυμένη εμπορική δυναμική και επέκταση σε νέες κατηγορίες

09:55

Λαμία: Άρχισε η αποσυμφόρηση από Ριτσώνα μέχρι Θήβα

09:47

Αισιόδοξες επιστημονικές ιστορίες του 2025, σύμφωνα με το Nature

09:47

Κυρανάκης: 23 νέα τρένα και ανακαίνιση υποδομών - Αλλαγές στον σιδηρόδρομο έως το 2027

09:36

Στα χέρια της Sanofi η Dynavax για 2,2 δισ. δολάρια

09:22

Η BP πουλά το 65% των μετοχών της Castrol έναντι 6 δισ. δολαρίων

09:08

Μπλόκο στο σχέδιο του Τραμπ για ανάπτυξη εθνοφρουράς από το Ανώτατο Δικαστήριο

09:02

Κυρώσεις των ΗΠΑ: «Άνεμο μακαρθισμού» καταγγέλλει ο πρώην επίτροπος Μπρετόν

08:58

Κίνα: Προσωρινά μέτρα κατά των επιδοτήσεων σε κάποια ευρωπαϊκά γαλακτοκομικά προϊόντα

08:56

Παπαθανάσης: Νέα αύξηση του προϋπολογισμού κατά 250 εκατ. ευρώ για τουριστικές ΜμΕ

08:56

Η Κοινωνική Διάσταση της Οικονομικής Υπευθυνότητας: Η Αποστολή του doResponsible Financial Center της doValue

08:54

Η Βενεζουέλα κατηγορεί τις ΗΠΑ για τον «μεγαλύτερο εκβιασμό στην ιστορία μας» - Το χρονικό

08:44

Μπλόκα αγροτών: Με χαμηλές ταχύτητες τα ΙΧ – Από παρακαμπτηρίους η κυκλοφορία στη Νίκαια

08:30

Η Ουκρανία βάζει ξανά στο στόχαστρο με drones την πρωτεύουσα της Ρωσίας

08:16

Ιστορικό ράλι για τα πολύτιμα μέταλλα - Πάνω από τα 4.500 δολάρια ο χρυσός

08:08

Χριστουγεννιάτικες αγορές: Τι πρέπει να προσέχετε