Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:00

Με τρίτη μείωση επιτοκίων 0,25% αποχαιρετά το 2025 η Fed - Σε χαμηλό άνω των 3 ετών

20:52

Θεοδωρικάκος: Νέες αμερικανικές επενδύσεις στη χώρα μας - Διαμετακομιστικός κόμβος η Ελλάδα

20:40

Συνάντηση Χρυσοχοΐδη - Γκίλφοϊλ: Τι συζήτησαν

20:29

Μελόνι: Εφικτή η διαχείριση των μεταναστευτικών ροών - Προτεραιότητα στη νομιμότητα

20:16

Theon: Συμφωνία ρεκόρ 1 δισ. ευρώ για την προμήθεια 100.000 συστημάτων νυχτερινής όρασης για τον γερμανικό στρατό

20:14

Τσιάρας: Με διάλογο μπορούμε να τα λύσουμε όλα - Η κυβέρνηση δίπλα στους αγρότες

20:08

Τραμπ: Κατηγορεί για «προδοσία» τα ΜΜΕ που διερωτώνται για την υγεία του

20:00

Paramount vs Netflix: Η ιστορία επαναλαμβάνεται στη μεγαλύτερη σύγκρουση του Χόλιγουντ

19:56

Η Ουκρανία έπληξε δεξαμενόπλοιο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας στη Μαύρη Θάλασσα

19:48

Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Η Ελλάδα ούτε έδωσε, ούτε δίνει σημασία στον αγροτικό τομέα – Το παράδειγμα της Ολλανδίας

19:40

Ακτή Βουλιαγμένης: 4 δεσμευτικές προσφορές για τη μίσθωσή της

19:30

Ελαιοπαραγωγοί: Από 1η Μαΐου 2026 η Α’ φάση ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αποθεμάτων

19:20

Γεωργιάδης: Ήταν σκάνδαλο γιατρών η Novartis

19:11

Ευρωαγορές: Ήπιες διακυμάνσεις με το βλέμμα στην Fed - «Άλμα» 14% για την Delivery Hero

19:07

Mevaco: Νέα σύμβαση 6,5 εκατ. ευρώ για παραγωγή μεταλλικών βάσεων Φ/Β Πάρκου στην Βόρεια Ελλάδα

19:01

Πανελλήνιες 2026: Ανακοινώθηκαν οι συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

18:56

Συμφωνία Ιταλίας - Amazon Italia να καταβάλει η τελευταία 723 εκατ. ευρώ στο δημόσιο

18:55

Παπαθανάσης: Για πρώτη φορά η Ελλάδα έχει ένα Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ύψους 22,4 δισ. ευρώ

18:51

Ideal Holdings: Δωρεάν διάθεση 253.000 ιδίων μετοχών σε 10 δικαιούχους

18:50

Κυβέρνηση Όρμπαν: Δεν θα δεχτούμε «ούτε έναν μετανάστη»

18:49

Παπαστεργίου: Προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για το ΑΙ εργοστάσιο «Pharos»

18:46

Ενισχύσεις 3,8 δισ. ευρώ για τους αγρότες στο 2025 - Ποιες πληρωμές απομένουν

18:33

Επικοινωνία Τραμπ με Μακρόν, Μερτς και Στάρμερ για την Ουκρανία

18:26

Κύκλοι ΥΠΕΝ: Πλήρης δικαίωση Μητσοτάκη η πρόταση Κομισιόν για αναβάθμιση των ενεργειακών υποδομών της ΕΕ

18:24

ΧΑ: Οριακές απώλειες σε υποτονικό κλίμα, εν αναμονή Fed

18:20

ΑΔΜΗΕ: Στα 344,8 εκατ. ευρώ τα έσοδα 9μηνου - Στα 242,3 εκατ. τα EBITDA

18:16

Παπασταύρου για CCS: Συμβάλλει στην απανθρακοποίηση της βιομηχανίας, χωρίς μείωση της ανταγωνιστικότητας

18:08

Κυρανάκης: Διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς του μετρό ως τον Φεβρουάριο

18:00

ΕΔΕΥΕΠ: Σύσταση επιτροπής παρακολούθησης για το στρατηγικό έργο αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο

17:53

Μητσοτάκης για κατάργηση προσωπικής διαφοράς: Τέλος το «παίρνω αύξηση αλλά δεν τη βλέπω»