Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

07:29

Γάζα: Τουλάχιστον 27 Παλαιστίνιοι νεκροί - Αλληλοκατηγορούνται Ισραήλ και Χαμάς για παραβιάσεις της κατάπαυσης πυρός

07:20

Ελλάδα: Τι δείχνει η μελέτη IRENA–CPI για τις «πράσινες» επενδυτικές ανάγκες της επόμενης πενταετίας

07:19

Επίδομα θέρμανσης: Τα SOS για διαχειριστές και ένοικους πολυκατοικιών

07:17

Ανατροπή με τις ασφαλιστικές εισφορές - Πόσο αυξάνονται από 1/1/2026 για όλες τις κατηγορίες - Αναλυτικοί πίνακες

07:14

Αποκαλυπτήρια για τον προϋπολογισμό του 2026 – Ανάπτυξη 2,4% και μέτρα 1,76 δισ. ευρώ

07:08

ΔΕΗ: Τα σχέδια για τον «ενεργειακό διάδρομο» στις 6 χώρες της ΝΑ Ευρώπης – Οι επενδύσεις ανά αγορά

07:04

Επιστροφή ενοικίου: Τι πρέπει να κάνουν όσοι δεν θα λάβουν την ενίσχυση

07:02

Τα σημαντικά της ΔΕΗ - Η επιτυχία της Metlen - Φαβορί ο Πιερρακάκης

07:00

Η Πέμπτη της Εξεταστικής και του Αλέξη - Από τώρα νικητής ο Πιερρ - Πώς ξεκολλάει η βελόνα του ΠΑΣΟΚ

23:55

Η Ουκρανία επιτρέπει σε εταιρείες να διαθέτουν εξοπλισμό αντιαεροπορικής άμυνας

23:45

Τηλεφωνική επικοινωνία του Γ. Γεραπετρίτη με τον ΥΠΕΞ του Σουδάν

23:30

Nvidia: Στα 57 δισ. δολάρια τα έσοδα γ' τριμήνου - Πάνω από τις εκτιμήσεις

23:24

Ο Ζελένσκι ευελπιστεί σε νέα ανταλλαγή αιχμαλώτων με τη Ρωσία πριν από το τέλος της χρονιάς

23:08

Έσπασε το πτωτικό σερί, πίσω στα κέρδη η Wall Street εν αναμονή της Nvidia

22:52

Πετρέλαιο: Πτώση 2% μετά τις πιέσεις των ΗΠΑ για λήξη του πολέμου στην Ουκρανία

22:39

Ουκρανία: Το παρασκήνιο πίσω από το νέο σχέδιο των ΗΠΑ - Τα 28 βασικά σημεία

22:27

ΟΗΕ: «Σοκαρισμένος» ο Τουρκ από τα πρόσφατα ρωσικά πλήγματα στην Ουκρανία

22:14

Τραμπ: Θα καταβάλω προσπάθειες με στόχο τον τερματισμό του πολέμου στο Σουδάν

21:57

Ρομπότ με τη χρήση ΑΙ χόρεψε για χάρη του Πούτιν

21:45

«Πράσινο 2x2» για τον χρυσό

21:36

Γάζα: Το Ισραήλ κατηγορεί τη Χαμάς για παραβίαση της εκεχειρίας - Τουλάχιστον 25 νεκροί από ισραηλινά πλήγματα

21:27

Theon: Τροποποιείται η σύμβαση με OCCAR για προμήθεια χιλιάδων συστημάτων

21:15

Πρακτικά Fed: Επιφυλακτικότητα για νέα μείωση επιτοκίων τον Δεκέμβριο - Ποια είναι η μεγαλύτερη απειλή;

21:09

Εθνική Τράπεζα: Αγορά 101.962 ιδίων μετοχών από 10/11 έως 17/11/2025

20:55

Τραμπ: Θα ήθελα πολύ να απολύσω τον Πάουελ

20:42

Απέτυχε και η δεύτερη προσπάθεια σχηματισμού κυβέρνησης στο Κόσοβο

20:29

Νετανιάχου: Προσδίδουμε τεράστια σημασία στη στρατιωτική μας παρουσία στην ουδέτερη ζώνη στη Συρία

20:16

ΝΔ: Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπως και οι βαρύτατες ευθύνες της αξιωματικής αντιπολίτευσης, θα διερευνηθούν σε βάθος

20:08

Τρίτωσε το κακό στις ευρωαγορές πριν τη Nvidia

20:00

Οι πρώτες 300 ημέρες Τραμπ: Προεδρικές υπερεξουσίες και η νέα διεθνής αταξία