Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

03:43

Αφαιρείται από τη σύνθεση του MSCI Greece ο τίτλος της Metlen

23:53

ΗΠΑ: Δοκιμαστική εκτόξευση διηπειρωτικού βαλλιστικού πυραύλου Minuteman III

23:43

Ισχυρό forecast δ' τριμήνου για Snap - Deal 400 εκατ. δολαρίων με Perplexity και δυνατό buyback

23:33

Πιερρακάκης: Η οικονομία έχει βελτιωθεί σε όλες τις πτυχές - Υπέρ της αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ

23:23

Αδύναμο γ΄ τρίμηνο για Pinterest: Κατρακύλα 21% για τη μετοχή - Η 2η μεγαλύτερη στα χρονικά

23:12

Wall Street: «Ξεφούσκωσαν» οι ανησυχίες για AI με αιχμή του δόρατος την απασχόληση

23:00

Ισραήλ: Ο στρατός παρέλαβε τη σορό ενός ομήρου από τη Γάζα

22:46

Σε χαμηλό 2 εβδομάδων το πετρέλαιο με απώλειες πάνω από 1%

22:33

Τραμπ: Ίσως βοηθήσουμε τον Μαμντάνι - Μήνυμα σε Ρωσία και Κίνα

22:20

Apple και Google προς deal με λίφτινγκ του Siri για 1 δισ. δολάρια ετησίως

22:07

Ρεπουμπλικάνοι για Πεντάγωνο: Δεν ενημερώνει το Κογκρέσο για θέματα εθνικής ασφάλειας

21:54

Τραμπ: Η Νότια Αφρική δεν πρέπει να είναι μέλος της G20

21:41

Tesla: Κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία

21:28

Τσεχία: Ο ακροδεξιός Τόμιο Οκαμούρα εξελέγη πρόεδρος της Βουλής

21:14

Ποια βιβλία δανείζονται οι Έλληνες - Η λίστα με τα κορυφαία 50

21:02

Αντιπροσωπεία της Χαμάς στην Κωνσταντινούπολη για τις επόμενες φάσεις της εκεχειρίας στη Γάζα

20:50

Deja Vu: 15 χρόνια τα ίδια εμπόδια για τις αμερικανικές -και όχι μόνο- επενδύσεις στην Ελλάδα

20:42

Κέρδη άνω του 1% για τον χρυσό

20:34

Μητσοτάκης σε υπ. Ενέργειας – Εσωτερικών των ΗΠΑ: «Η Ελλάδα πύλη του αμερικανικού LNG»

20:25

Πηγές ΝΔ: Aπαντήσεις από τον Λευτέρη Αυγενάκη – Στο κενό η στοχοποίηση από την αντιπολίτευση

20:17

Θεοδωρόπουλος (ΣΕΒ): Η ΕΕ κινείται στη σωστή κατεύθυνση απλοποιώντας τις διαδικασίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα

20:07

Κικίλιας: Μεγάλη εθνική προσπάθεια για έργα στήριξης της ναυτιλίας και της νέας γενιάς

20:00

Εφραίμογλου: Όσο πιο ανοιχτές οι επιχειρήσεις στη γνώση και στις συμπράξεις, τόσο πιο ισχυρές απέναντι στις κρίσεις

19:51

Μίραν (Fed): Λογική κίνηση μία νέα μείωση επιτοκίων τον Δεκέμβριο

19:43

Κώτσηρας: Συντονισμένη και μεθοδική μείωση φόρων προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας

19:34

ΕΕ: «Ειδικός δίαυλος επικοινωνίας» με Κίνα για την ομαλή ροή των σπάνιων γαιών

19:29

Η Audi επενδύει στην τεχνολογία του ψηφιακού φωτισμού

19:26

Skoda: Συνέχισε ανοδικά και το πρώτο εννεάμηνο του 2025

19:25

Χρυσάφης: Η ΜΕΤΚΑ έχει μια μακρά και δυναμική ιστορία, που ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα

19:16

Ευρωαγορές: Η ανάκαμψη στην Wall Street γύρισε θετικά τα πρόσημα