Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:54

Το κρασί, το ελαιόλαδο και ο πολιτισμός της Πελοποννήσου «κέρδισαν» τους Ιταλούς

23:47

Δικογραφία για τα επεισόδια στο μπλόκο των αγροτών κοντά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

23:38

Σρι Λάνκα: Στους 607 οι νεκροί από τις πλημμύρες και τις κατολισθήσεις

23:29

ΗΠΑ: Ανώτατο Δικαστήριο θα εξετάσει τη συνταγματικότητα διατάγματος Τραμπ για μετανάστες

23:20

Μελόνι: Οι Αμερικανοί αποφασίζουν να υπερασπίσουν τα συμφέροντά τους - Το ίδιο πρέπει να κάνει και η Ευρώπη

23:17

Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης η Λιθουανία – «Εισβολή» αερόστατων από τη Λευκορωσία

23:13

Wall Street: Έκανε το 4Χ4 ο S&P 500 και περιμένει την Fed

22:52

Τράπεζα Πειραιώς: Δωρεάν διάθεση 291.874 ιδίων μετοχών σε 39 δικαιούχους

22:40

Γκιλφόιλ: Ζωτικής σημασίας για τις σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ η Βόρεια Ελλάδα

22:31

Πετρέλαιο: Δεύτερη εβδομάδα ανόδου για Brent και WTI

22:18

Βραζιλία: Υποψήφιος πρόεδρος ο γιος του Μπολσονάρο, Φλάβιο

22:05

Τσιάρας: Η πόρτα του υπουργείου είναι ανοικτή για συντεταγμένο διάλογο με τους αγρότες

21:58

Σύμβουλος Κρεμλίνου: Πούτιν και Γουίτκοφ καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλο

21:46

Σύσκεψη συντονισμού το Σάββατο στο δημαρχείο Μεγαρέων για την καταγραφή ζημιών στη Δυτική Αττική

21:35

Μικρή πτώση για τον χρυσό - Νέο ρεκόρ για το ασήμι

21:26

Βουλή: Ολοκληρώθηκε η πρώτη ανάγνωση του ν/σ για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα

21:10

H Tράπεζα Πειραιώς απορροφά την Piraeus Financial Ηοlding

20:55

Βραζιλία: Ο Μπολσονάρο στηρίζει τον μεγαλύτερο γιο του για υποψήφιο πρόεδρο στις εκλογές του 2026

20:37

Ο Τραμπ θα συζητήσει εμπόριο και μεταναστευτικό με Κάρνεϊ και Σέινμπαουμ

20:27

ΗΠΑ: Καταργείται η σύσταση για τον εμβολιασμό όλων των νεογέννητων κατά της ηπατίτιδας Β

20:25

Σουηδία: Βάζει τέλος στη οικονομική της βοήθεια σε τέσσερις αφρικανικές χώρες υπέρ της Ουκρανίας

20:18

Τραμπ: Η Ευρώπη αντιμετωπίζει «πολιτισμικό αφανισμό»

20:06

Ρούμπιο: Το πρόστιμο της ΕΕ στην πλατφόρμα Χ συνιστά «επίθεση στον αμερικανικό λαό»

20:03

Ιαπωνία: Η κεντρική τράπεζα απειλεί να αναστατώσει τις διεθνείς αγορές

20:01

Ο Γκουτέρες χαιρετίζει την υπογραφή των Συμφωνιών των ΗΠΑ μεταξύ ΛΔ Κονγκό και Ρουάντας

19:59

Ο Τραμπ παρέλαβε το πρώτο Βραβείο Ειρήνης της FIFA

19:52

Τα εντάλματα κατά του Πούτιν και άλλων Ρώσων θα ισχύουν και μετά την επίτευξη ειρηνευτικής συμφωνίας

19:46

Κακοκαιρία Byron: Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων σχεδόν σε όλη την Αττική

19:44

Ουκρανία: Νέες συνομιλίες με Αμερικάνους στη Φλόριντα μετά τη συνάντηση ΗΠΑ-Ρωσίας

19:36

Ευρωαγορές: Μεικτή εικόνα και οριακά «κόκκινος» ο Stoxx 600