Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:00

Reuters: Οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να κατασχέσουν περισσότερα τάνκερ στην Βενεζουέλα

20:54

Ανδρουλάκης: Προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ να τελειώσει το καθεστώς της ατιμωρησίας - Κάλεσμα για γενναία αναθεώρηση του άρθρου 86

20:41

Παπαθανάσης: Ιστορική απόφαση για την Ελλάδα η Προεδρία του Eurogroup από τον Κυριάκο Πιερρακάκη

20:34

Ζελένσκι: Το εδαφικό παραμένει «αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ

20:31

AKTOR: Ορόσημο στην ιστορία του oμίλου η υπερκάλυψη του ομολογιακού δανείου

20:24

Σε εποικοδομητικό κλίμα η συνάντηση Χατζηδάκη και Τσιάρα με τους αγρότες της Κρήτης

20:04

Το Κογκρέσο μπλοκάρει τον Τραμπ και θωρακίζει την Ευρώπη με πακέτο - μαμούθ 900 δισ. δολαρίων

20:04

Πιερρακάκης: Το πρώτο μήνυμα ως πρόεδρος του Εurogroup - Ανάγκη ενότητας και συνεργασίας για τα κοινά συμφέροντα της ΕΕ

20:00

Ευρωαγορές: Κέρδη στον απόηχο των αποφάσεων Fed και SNB

19:42

ΟΠΕΚΕΠΕ: Παράταση εργασιών έως τις 15 Φεβρουαρίου 2026 αποφάσισε η εξεταστική

19:39

Πολωνός Υπ. Δικαιοσύνης: Η κυβέρνηση της Ουγγαρίας είναι πιο κοντά στη Μόσχα παρά στις Βρυξέλλες

19:37

Τασούλας για εκλογή Πιερρακάκη: Αποτελεί αναγνώριση του κύρους της χώρας μας

19:33

Μαρινάκης για εκλογή Πιερρακάκη: Αντανακλά την αναγνώριση της προόδου της χώρας και τη δικαίωση των θυσιών των πολιτών

19:30

Hellenic Cables: Αναλαμβάνει το υποβρύχιο καλωδιακό σύστημα του έργου BC-Wind της Ocean Winds στην Πολωνία

19:28

Ντομπρόβσκις: Σημαντικός ο συμβολισμός της εκλογής Πιερρακάκη - Η Ελλάδα μια από τις χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις

19:23

Παπασταύρου για Eurogroup: Ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, στην κυβέρνηση Μητσοτάκη και πρωτίστως στην Ελλάδα

19:21

Γάλλος ΥΠΟΙΚ: Η εκλογή Πιερρακάκη στο Eurogroup λέει μια ωραία ιστορία για την Ελλάδα

19:16

Ουγγαρία: Η κυβέρνηση διαψεύδει την αλλαγή πολιτεύματος σε προεδρικό ώστε να παραμείνει στην εξουσία ο Όρμπαν

19:14

Στουρνάρας για Πιερρακάκη: Αντανακλά τόσο την επιτυχία της ελληνικής οικονομίας όσο και τη δική του προσωπική συμβολή

19:06

ΣτΕ: Ευθύνη των δημόσιων νοσοκομείων η ασφάλεια ασθενών, επισκεπτών και προσωπικού

19:00

Politico: Από το Grexit στο Eurogroup, το στόρι ανάκαμψης της Ελλάδας

18:53

Μητσοτάκης για Eurogroup: Ημέρα υπερηφάνειας - Αναγνωρίστηκε η θετική μας πορεία

18:46

Ζελένσκι: Η Ουκρανία έστειλε στις ΗΠΑ το ενημερωμένο ειρηνευτικό σχέδιο

18:37

Κρεμλίνο: Ο Πούτιν επαναβεβαίωσε την υποστήριξη της Μόσχας προς τον Μαδούρο

18:32

Time: «Πρόσωπο της Χρονιάς» οι «πρωτεργάτες» της τεχνητής νοημοσύνης

18:30

Χατζηδάκης για εκλογή Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup: Mεγάλη επιτυχία πάνω από όλα για την Ελλάδα

18:25

Intralot: Τρεις αγορές μετοχών από την PE Sub του Soohyung Kim

18:19

Πρόεδρος του Eurogroup ο Κυριάκος Πιερρακάκης

18:19

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας: Τρεις προτάσεις για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2030

18:14

ΧΑ: Συνεχίζεται το «κρυφτούλι» με τις 2.100 μονάδες - Κοντά στα υψηλά ημέρας το κλείσιμο του ΓΔ