Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:01

Αμερικανικό και συριακό στρατιωτικό κομβόι δέχθηκε επίθεση στην κεντρική Συρία

15:48

Τραμπ: Διέταξε την άμεση άρση των κυρώσεων για τα λιπάσματα ποτάσας της Λευκορωσίας

15:31

Λαζαρίδης: Νέα γεωγραφία κινδύνων στη ναυτιλία

15:25

Γεωργιάδης: Και περισσότερα χρήματα δίνουμε για τη δημόσια υγεία και περισσότερο προσωπικό εξασφαλίζουμε

15:19

ΠΑΣΟΚ: Ποιον κρατά ο φερόμενος εγκέφαλος του κυκλώματος κ. Χιλετζάκης και δεν τον διαγράφει η ΝΔ;

15:11

Σειρά επαφών του ΥΦΥΠΕΞ Χ. Θεοχάρη στην Ουάσινγκτον

15:04

Κοινή επιστολή ΟΦΑΕ, ΠΕΕΔ, ΕΕΣΥΜ, ΠΣΕΕΟΜ για συνάντηση με την κυβέρνηση

14:59

Βουλή: Συνεχίζεται με ομιλίες υπουργών και βουλευτών η συζήτηση του προϋπολογισμού για το 2026

14:48

Μητσοτάκης: Επιδοτήσεις γι' αυτούς που δουλεύουν και ιδρώνουν στο χωράφι ή στα μαντριά

14:31

Πιερρακάκης: Οι αποφάσεις του Eurogroup να έχουν άμεσο αποτύπωμα στη ζωή των πολιτών

14:11

Τραμπ: Αναμένεται να χαλαρώσει άμεσα το ρυθμιστικό πλαίσιο για τη μαριχουάνα

13:59

Κάτω από το όριο του 140% του ΑΕΠ η αποκλιμάκωση του Δημοσίου Χρέους το 2026

13:48

Ελληνική επιχειρηματική απόβαση στην Ινδία

13:39

Χατζημηνάς: «Συμβόλαιο-ορόσημο» για την THEON η νέα ανάθεση OCCAR, με ανεκτέλεστο κοντά στα 2,4 δισ. ευρώ

13:31

Επιθεώρηση Εργασίας: Ρεκόρ ελέγχων με την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων

13:22

Νέα εποχή για την Εγνατία Οδό

13:00

Ομολογιακές Εκδόσεις: Υποδομές – Κατασκευές, Ακίνητα, Ενέργεια «τίναξαν την μπάνκα» με 2,3 δισ.

12:51

Οδοιπορικό στην Ορεινή Πελοπόννησο: Από την Κορινθία στη Γορτυνία

12:44

Nvidia: Εξετάζει αύξηση παραγωγής για να καλύψει την κινεζική ζήτηση για το ΑΙ τσιπ Η200

12:22

Ταϊλάνδη-Καμπότζη: Νέες εχθροπραξίες παρά την κατάπαυση πυρός που ανακοίνωσε ο Τραμπ

12:05

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο αγροτοσυνδικαλιστής, ο λογιστής και η δικηγόρος

11:44

Συνάντηση του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο

11:35

Ματσάδο: Ο Νικολάς Μαδούρο να καταλάβει ότι πρέπει να φύγει

11:24

SpaceX: Έτοιμη για την (πιθανώς) μεγαλύτερη IPO όλων των εποχών

11:13

Στις ΗΠΑ μεταβαίνει ο Άδωνις Γεωργιάδης

11:08

Στάση εργασίας στα λεωφορεία την Τετάρτη από τις 11:00 έως τις 17:00

11:00

Γενετικοί έλεγχοι και αριθμός απογόνων ανά δότη - Ο κίνδυνος γενετικών παθήσεων

10:49

Ρωσία: Δύο νεκροί στην πόλη Σαράτοφ από ουκρανικό πλήγμα με drone

10:45

Γερμανία: Επέκρινε την απόφαση του Ισραήλ να εγκρίνει κατασκευή νέων νέων οικιστικών μονάδων στη Δυτική Όχθη

10:35

Ιράν: Έθεσε υπό κράτηση τα 18 μέλη του πληρώματος του τάνκερ που συνελήφθη στον κόλπο του Ομάν