Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:19

ΧΑ: «Μαγνήτης» για τον Γενικό Δείκτη οι 2.100 μονάδες

18:19

Τζιτζικώστας: Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο στην Ελλάδα

18:16

Φίτσο για Ουκρανία: Δεν θα υποστηρίξω τίποτα - Ας καθίσουμε στις Βρυξέλλες και Πρωτοχρονιά

18:12

ΥΠΑΑΤ: 96 εκατ. ευρώ για μείωση αποτυπώματος άνθρακα σε αρόσιμες καλλιέργειες

18:08

AS Company: Διανομή έκτακτου μερίσματος 0,06 ευρώ/μετοχή ενέκρινε η ΓΣ

18:06

Ουκρανία: Φωτιά σε πλοίο σε λιμάνι της Οδησσού μετά από ρωσική επίθεση

18:05

Ο πιο ατάραχος άνθρωπος στο δωμάτιο για το τρίγωνο Netflix, Warner Bros και Paramount

17:58

Τηλεφωνική επικοινωνία Κόστα με ηγέτες της ΕΕ για το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο

17:49

Μαρινάκης: Ο κ. Ανδρουλάκης πήγε να παίξει το παιχνίδι «της κουμπάρας ή της κουμπαριάς ή του κουμπάρου»

17:32

Υπερκαλύφθηκε το SAFE - Η Κομισιόν εξετάζει νέο πρόγραμμα δανεισμού για άμυνα

17:19

Το ΠΑΣΟΚ αναστέλλει την κομματική ιδιότητα του Γιώργου Λαμπράκη

17:13

Το Your Directors Club παρουσιάζει τη νέα πρωτοβουλία White Paper Series – Θέμα Πρώτης Έκδοσης η Κυβερνοασφάλεια

17:01

Γκούλσμπι (Fed): Εξηγεί γιατί ψήφισε «παύση»... αλλά είναι από τους πιο αισιόδοξους για μειώσεις επιτοκίων το 2026

16:59

ΗΠΑ: Αντιδράσεις για τη συμμετοχή AfD σε γκαλά της νεολαίας των Ρεπουμπλικανών

16:53

Ημαθία: Ενισχύσεις de minimis 563,5 ευρώ ανά στρέμμα στους παραγωγούς βιομηχανικής τομάτας

16:53

Aπώλειες στη Wall Street - Συνεχίζονται οι πιέσεις στον τεχνολογικό κλάδο

16:48

ΕΦΕΤ: Ανάκληση του προϊόντος «Oreo Cheesecakes»

16:44

Ζελένσκι: Η Ουκρανία ανακατέλαβε τμήματα του Κουπιάνσκ από τις δυνάμεις της Ρωσίας

16:37

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επαναπροσδιορίζουν τις στρατηγικές και τους στόχους τους

16:26

Παπασταύρου: Η μετάβαση σε μια οικονομία μηδενικών εκπομπών αποτελεί ευκαιρία για ανάπτυξη

16:22

Άλμα 17 ετών για την UBS: Το πολιτικό «σήμα» που ελάφρυνε τον φόβο των επενδυτών

16:19

Θεοδωρικάκος: Ανοίγει ο δρόμος για νέες ισχυρές αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα

16:08

ΠΑΣΟΚ: Ποιον προστάτευσε με την σιωπή του ο κ. Ξυλούρης;

16:08

Εστίαση: Κερδίζει το delivery, δίνει «μάχη» η σάλα

16:07

Ουκρανία: Εκεχειρία στις ενεργειακές εγκαταστάσεις και τα λιμάνια πρότεινε ο Ερντογάν στον Πούτιν

16:01

Δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για το σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων

16:00

Κλιμάκωση στη διαμάχη για τα ρωσικά assets: Ρωσική αγωγή στην Euroclear, καθησυχαστική η Ε

15:57

Γιατί όλοι μιλούν για τη διατροφή χωρίς γλουτένη;

15:55

Βουλή: Παρουσία Μητσοτάκη η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό 2026 - Συγχαρητήρια προς Πιερρακάκη

15:49

Λευκορωσία: Συνομιλίες Λουκασένκο με τον απεσταλμένο του Τραμπ για την αποφυλάκιση πολιτικών κρατουμένων