Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:37

PayPal: Δημιουργεί την PayPal Bank για δάνεια σε μικρές επιχειρήσεις

15:36

Ζελέσνκι: Η Ουκρανία αντιμετωπίζει οικονομικές προκλήσεις - Tα δεσμευμένα ρωσικά assets είναι καίριας σημασίας

15:30

Επισήμως «ανεπιθύμητος οργανισμός» η Deutsche Welle στη Ρωσία

15:30

Πολεοδομική μεταρρύθμιση: Οι πέντε μέρες προθεσμία και το ορόσημο του 2025 - Τι αλλάζει για τους πολίτες

15:21

Χατζηθεοδοσίου: Παράνομη η μείωση των προμηθειών των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

15:14

Η Engel & Völkers Ελλάδος ενισχύει την παρουσία της στην Αττική με 3 νέα σημεία

15:00

Μπαράζ συλλήψεων και βαριά πρόστιμα για την τηλεοπτική πειρατεία

15:00

Υπ. Εργασίας: Τι αλλάζει στο ΕΡΓΑΝΗ με τη νέα πλατφόρμα - Σε πλήρη λειτουργία από τον Φεβρουάριο

14:52

ΗΠΑ: Μετά την νέα εθνική στρατηγική έρχεται αναδιάρθρωση της ηγεσίας των ενόπλων δυνάμεων

14:45

Κανόνας 3 δευτερολέπτων: Πώς να ετοιμάσεις τη βαλίτσα των διακοπών στο «άψε σβήσε»

14:43

Οι πιο φιλικές χώρες της Ευρώπης: Η θέση της Ελλάδας - Έκπληξη στην κορυφή

14:43

My market: Μεγάλος διαγωνισμός «Μαζί, για τα καρότσια της χρονιάς» με δώρα που ξεπερνούν τις 85.000€!

14:41

ΥΠΑΑΤ: Επιπλέον πληρωμές 487,9 εκατ. από ΟΠΕΚΕΠΕ και ΕΛΓΑ

14:37

EFA Group: Προχωρά σε ΑΜΚ 80 εκατ. με νέους επενδυτές Motor Oil και EOS Capital Partners

14:36

Νέος CEO στην Kraft Heinz από Πρωτοχρονιά: Ποιος αναλαμβάνει - Ο ρόλος του

14:36

Κοντογεώργης για μπλόκα: Ελπίζουμε να υπάρξει διάλογος και εκτόνωση μέσα στην εβδομάδα

14:24

Φυσικές καταστροφές: Οι οικονομικές ζημιές μειώθηκαν σχεδόν κατά ένα τρίτο το 2025

14:16

Μητσοτάκης: Στον ΟΠΕΚΕΠΕ δίνουμε μια από τις τελευταίες μάχες με την παλιά Ελλάδα

14:06

Digital economy forum 2025: Οι τεχνολογικές τάσεις που θα αλλάξουν τις επιχειρήσεις τα επόμενα 30 χρόνια

14:04

Αστεροσκοπείο: Τι είναι οι «κοσμικοί άνεμοι» που βρέθηκαν γύρω από μαύρες τρύπες - Βίντεο

14:03

Σουηδία: Μόνο μισή ώρα ηλιοφάνειας έχει καταγραφεί τον Δεκέμβριο στη Στοκχόλμη

13:59

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι δύο από τους επτά κατηγορούμενους από την Κρήτη

13:58

Το BBC λέει ότι θα αντιπαλέψει την αγωγή του Τραμπ για δυσφήμηση

13:55

Γαλλία: Δρόμοι και σιδηροδρομικός άξονας αποκλεισμένοι από οργισμένους αγρότες

13:49

Κεφαλογιάννης: «Τιμούμε το παρελθόν - Υπηρετούμε το παρόν - Προστατεύουμε το μέλλον»

13:45

Tap & Go: Ανέπαφες πληρωμές με κάρτες Mastercard για μετακινήσεις σε όλα τα ΚΤΕΛ

13:42

Γιατί Σύνοδοι Κορυφής όπως αυτή, οδηγούν συνήθως σε αποτέλεσμα;

13:38

Τσιόδρας: Η ενεργειακή διασύνδεση θα συμβάλει αποφασιστικά στη μείωση των τιμών του ρεύματος

13:34

Πιερρακάκης: Η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει πιο γρήγορα απ' όσο πιστεύαμε

13:18

Νίκος Γκάλης: Η πρώτη σειρά υπογεγραμμένων συλλεκτικών αντικειμένων του!