BACKSTORY

Ναι σε υπεραποσβέσεις όχι σε μείωση εταιρικών φόρων - Γιατί νέα εθελουσία η Τράπεζα Πειραιώς - Eurobank επιλέγει η BofA

03-10-2025 | 07:07
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ναι σε υπεραποσβέσεις όχι σε μείωση εταιρικών φόρων - Γιατί νέα εθελουσία η Τράπεζα Πειραιώς - Eurobank επιλέγει η BofA
Τράπεζα Πειραιώς / Πηγή Φωτογραφίας: ΑΡ

Ναι σε υπεραποσβέσεις όχι σε μείωση εταιρικών φόρων

Θα δημιουργηθεί και νέο υπερπλεόνασμα εκτιμά το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής. Και αναφέρει πως σκόπιμο είναι να δοθεί σε επιπλέον παρεμβάσεις στην κλίμακα, στους νέους αλλά και σε κίνητρα για ακόμη πιο αυξημένες αποσβέσεις για επενδύσεις. Γιατί θα «λείπουν» μετά το Ταμείο Ανάπτυξης. Αντιθέτως δεν βλέπει λόγο να μειωθεί η φορολογία επιχειρήσεων είναι κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ, λέει.

Γιατί νέα εθελουσία η Τράπεζα Πειραιώς

Καινούρια εθελουσία πραγματοποιεί η Τράπεζα Πειραιώς και δίνει στους εργαζόμενους δύο επιλογές:

Άμεση Αποχώρηση: Oι εργαζόμενοι δικαιούνται από 12 έως 64 μικτούς μηνιαίους μισθούς, ανάλογα με το ηλικιακό εύρος τους. Αποχώρηση με Μακροχρόνια Άδεια: Η επιλογή αυτή απευθύνεται μόνο σε εργαζόμενους 55 ετών και άνω και παρέχει εφάπαξ καταβολή ίση με το 30% της αποζημίωσης της Άμεσης Αποχώρησης, καθώς και μηνιαίο ποσό ίσο με τον τρέχοντα μικτό μισθό για δύο έτη.

Στόχος της τράπεζας είναι να ανανεώσει το ανθρώπινο δυναμικό της με δυναμικό άλλων δεξιοτήτων και γνώσεων αλλά να διασφαλίσει και την επόμενη ημέρα εκείνων που αποχωρούν.

Eurobank επιλέγει η BofA

Η Bank of America τοποθετεί στις κορυφαίες επενδυτικές της επιλογές για το τέταρτο τρίμηνο του 2025 τη Eurobank καθώς θεωρεί πως η δυναμική της τράπεζας παραμένει εξόχως ισχυρή. Η σύσταση είναι «αγορά» για τη μετοχή, με τιμή-στόχο τα 4,45 ευρώ.

Στόχος αναβάθμισης η Ελλάδα

H χρηματοδότηση της άμυνας και η ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης αποτελούν πιθανόν τους λόγους για τους οποίους η χώρα μας βρίσκεται μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης με πιθανότητα αναβάθμισης της πιστοληπτικής της αξιολόγησης μέσα στην επόμενη διετία, σύμφωνα με την Wood & Company.

Ο σοφά ποιών Ακρίτας

Τελικά όλη η φασαρία Κοντόπουλου για τη διασπορά ήταν για την Ακρίτας, η οποία δεν προσέλαβε δύο ειδικούς διαπραγματευτές και μπαίνει σε επιτήρηση. Οι άλλοι δηλαδή που πήραν τους ειδικούς διαπραγματευτές έλυσαν όλα τα ζητήματα και προχωράμε μπροστά. Βέβαια οι ειδικοί διαπραγματευτές δεν φτάνουν, σε έξι μήνες πρέπει να έχει λυθεί το θέμα της διασποράς. Τώρα πως θα λυθεί όλοι καταλαβαίνουν. Δια της αλλαγής ιδιοκτησίας του ΧΑ που θα στείλει στα αζήτητα τον κανονισμό της ΕΧΑΕ, καθώς το Euronext δεν έχει τέτοιες προβλέψεις. Τελικά μάλλον ο Ακρίτας ποίησε σοφά αφού δεν χρειάζεται να πληρώσει και ειδικούς διαπραγματευτές.

Για όλα υπάρχει εξήγηση

«One off» ήταν τελικά οι δαπάνες που επιβάρυναν την κερδοφορία της Qualco το τελευταίο εξάμηνο, γεγονός που ενισχύει περαιτέρω τις προοπτικές για τη συνέχεια. Να θυμίσουμε ότι στα κέρδη χωρίς προσαρμογές, καταγράφηκε ζημία -5 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2025, η οποία εδράζεται κατά κύριο λόγο στα έξοδα αναδιοργάνωσης του Ομίλου, τα οποία έφτασαν τα 4.5 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για νομικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την προετοιμασία μετασχηματισμού της μητρικής εταιρείας του Ομίλου από αγγλική σε ελληνική νομική μορφή, τον εξορθολογισμό της δομής του καθώς και για την εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Κόστισαν δε τόσο εξαιτίας του περιορισμένου χρονικού πλαίσιο προετοιμασίας. Παράλληλα βέβαια ήταν και το κόστος δαπανών που σχετίζονταν με δωρεάν διάθεση μετοχών (IPO share awards) σε επιλεγμένα στελέχη του Ομίλου το οποίο έφτασε τα 3.2 εκατ. ευρώ και ήταν εξίσου one off. Μιας λοιπόν η προετοιμασία ολοκληρώθηκε το ίδιο και η IPO τόσο η εταιρεία όσο και η κερδοφορία της θα συνεχίσει να αναπτύσσεται απρόσκοπτα. Άλλωστε η Qualco έχει βελτιώσει τον δείκτη κυκλοφορούντος ενεργητικού μέσα σε μόλις έξι μήνες και διατηρεί ισχυρή ρευστότητα την οποία έχει δηλώσει ότι θα αξιοποιήσει για οργανική ανάπτυξη, συγχωνεύσεις και εξαγορές.

Ο ρόλος των υποδομών και στο βάθος… Ουκρανία, Μολδαβία

Στις σχέσεις με τους γείτονές μας στα Βαλκάνια και τις ανατολικές χώρες της Ευρώπης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο κ. Χρ. Δήμας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στη διάρκεια της ομιλίας του στο στο Athens Riviera Summit 2025, αναδεικνύοντας τον κοινό στόχο Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας να καταδείξουν το ρόλο των υποδομών στη σταθερότητα και την ανάπτυξη αναφέρθηκε. «Η συνεργασία αυτή αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για τη συμπερίληψη της Μολδαβίας και της Ουκρανίας και την ευθυγράμμισή τους με τα πρότυπα της Ευρώπης για την ευημέρια», είπε, φέρνοντας ως παράδειγμα τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με την Οδησσό, η οποία θα έχει οικονομικά και γεωπολιτικά οφέλη. Σύμφωνα με τον Υπουργό, η Ελλάδα έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τη Μολδαβία και την Ουκρανία, προκειμένου να δημιουργηθούν υποδομές έως την Οδησσό, κάτι που θα αλλάξει τα πρότυπα λειτουργίας της οικονομίας. «Υπο την αιγίδα της Κομισιόν οι τρεις χώρες έχουν υπογράψει μνημόνια κατανόησης κι είμαστε αισιόδοξοι ότι θα έχουμε αίσιο τέλος», σημείωσε.

Οι διασυνδέσεις

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ωριμάζουν έργα για να αυξηθεί η λειτουργικότητα βασικών τομέων, που θα διασφαλίσουν τη μεταφορά των αγαθών μέσω διαφορετικών διαδρομών, τη διασυνοριακή διασυνδεσιμότητα και την αναβάθμιση των εσωτερικών οδικών αξόνων. «Τα οφέλη θα είναι σημαντικά και για τον τομέα των logistics που συνεισφέρει το 1/10 του ΑΕΠ στην ελληνική οικονομία. Με τις γειτνιάζουσες χώρες έχουμε κοινούς στόχους και το κοινό όραμά μας είναι η δημιουργία γεφυρών συνεργασίας για το παρόν και το μέλλον», τόνισε ο κ. Δήμας.

Το θέμα της οδικής ασφάλειας

Αναφερόμενος στα έργα υποδομών για την ασφάλεια των μεταφορών, ο κ. Δήμας τόνισε ότι η κυβέρνηση έλαβε πρωτοβουλίες για τη μείωση των ατυχημάτων σε έναν από τους πιο θανατηφόρους δρόμους, τον άξονα Πάτρας – Πύργου. Εκεί τα δυστυχήματα μειώθηκαν κατά 80% και μηδενίστηκαν στις περιπτώσεις των οχημάτων που κινούνταν από διαφορετικές κατευθύνσεις. «Ξεκινήσαμε την υλοποίηση αυτών των έργων τον Δεκέμβριο του 2023, όταν πολλοί πολίτες και δημοτικές αρχές τάχθηκαν κατά αυτών. Ωστόσο, το αποτέλεσμα μας δικαίωσε και θα επεκτείνουμε την υλοποίηση μέτρων οδικής ασφαλείας στην Κρήτη, στον άξονα Χανιάς – Κολυμπαρίου, αλλά και σε άλλους δρόμους», κατέληξε ο κ. Δήμας.

Τα EBITDA της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Έριχνα μια ματιά στο IR Report της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως και προ ημερών σας λέγαμε, όπου προκύπτει πως, με τη συνεισφορά πλέον και της Αττικής Οδού, στη βάση των τελευταίων 12 μηνών (LTM – last twelve months), δηλαδή στο β’ εξάμηνο 2024 και α’ εξάμηνο 2025, τα adj. EBITDΑ υπολογίζονται σε 549 εκατ. ευρώ (+35% vs. FY 2024) with 54% participation of concession assets), με συμμετοχή 54% των παραχωρήσεων. Και όπως λένε στην αγορά οι αναλυτές, πάει στην προσεχή 3ετία (2028) σε EBITDA περί τα 800 εκατ. ευρώ. Στην δε κατασκευή, πάλι στη βάση LTM, τα έσοδα ανήλθαν σε 1,6 δισ., τα adj. EBITDA σε 160 εκατ. και σε 10% το margin. Τα άλλα τα αναφέραμε και προχτές, με τον όμιλο να αναμένει τον ΒΟΑΚ, στο τέλος 2025 την Εγνατία οδό, από αρχές 2028 το Καστέλι και πάει λέγοντας, άρα, λογικά τα EBITDA θα «αυγατίσουν».

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:15

KLM: Με υψηλές πληρότητες κλείνει το 2025

09:03

ΗΠΑ: Πυρκαγιά σε διυλιστήριο της Chevron στο Ελ Σεγκούντο

08:39

Βουλή: Σήμερα η ψηφοφορία για την έγκριση των συμβάσεων για τις φρεγάτες Belharra

08:29

Πώς τα ρομπότ και η ΑΙ συμβάλλουν στην αυτόνομη διαβίωση ηλικιωμένων, εξηγούν δύο Ελληνίδες επιστήμονες

08:21

Ο Τραμπ προειδοποιεί για κύμα απολύσεων και περικοπών εάν συνεχιστεί το shutdown

08:20

«Χρυσώνει» τους ιδιοκτήτες της η Red Bull

08:11

Protergia: Ολοταχώς για μερίδιο 30% στην προμήθεια - Η «συμμαχία» με τη Cosmote

08:00

Deal στα σούπερ μάρκετ: Σε βάθος τριετίας η μετατροπή καταστημάτων Bazaar σε Carrefour

07:56

ΑΒΑΞ Development: Τα projects που «τρέχουν» και οι νέες επενδύσεις - Το pipeline σε οικιστικά/παραθετικά

07:54

Ταμείο Ανάκαμψης: «Στο κόκκινο» η αποθήκη CO2 λόγω περιβαλλοντικής αδειοδότησης - Το προαπαιτούμενο

07:52

Οι γεύσεις της Κοπεγχάγης δεν μαλάκωσαν τις διαφωνίες - Η κωλοτούμπα του Χάρη και οι επιδόσεις του Δήμου

07:44

Υπερταμείο – PPF: Τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας και οι τομείς αιχμής - Τα projects που προωθούνται

07:37

Βιομηχανικό ρεύμα: «Κλειδωμένη» η αρχιτεκτονική του σχήματος στήριξης - Αποφάσεις από Μητσοτάκη για τις εκκρεμότητες

07:36

Επαναλειτουργεί το αεροδρόμιο του Μονάχου - Είχε κλείσει τη νύχτα λόγω drones

07:30

Επίδομα στέγασης: Απώλειες 43.200 δικαιούχων μέσα σε ένα έτος - Ποια επιδόματα συρρικνώνονται

07:22

Χρέη στην Εφορία: Με οφειλές έως 500 ευρώ πάνω από 1 στους 2 οφειλέτες

07:18

Πρόσθετη ρευστότητα και κινήσεις αναδιάρθρωσης δανεισμού από το Ιατρικό Αθηνών

07:14

Ακίνητα: Τάση αποκλιμάκωσης στις ξένες άμεσες επενδύσεις - Τι «δείχνουν» στοιχεία της ΤτΕ

07:10

Η τελευταία ευκαιρία για το Ταμείο Ανάκαμψης και ο νέος μαραθώνιος του ΕΣΠΑ

07:07

Ναι σε υπεραποσβέσεις όχι σε μείωση εταιρικών φόρων - Γιατί νέα εθελουσία η Τράπεζα Πειραιώς - Eurobank επιλέγει η BofA

23:55

Γαλλικά ΜΜΕ: Αποκαλύφθηκε μυστικό σχέδιο καταπολέμησης της ρωσικής παραπληροφόρησης από λάθος διπλωματών

23:45

Ρωσία: «Υστερία» η σύλληψη του δεξαμενόπλοιου από την Γαλλία

23:35

Καμία αναφορά Ινφαντίνο για Ισραήλ: «Η FIFA δεν μπορεί να λύσει γεωπολιτικά προβλήματα»

23:28

Θεσσαλονίκη: Ήχησε το 112 - Προειδοποίηση για ισχυρές βροχές και καταιγίδες

23:22

METEO: Στους Παξούς το μεγαλύτερο ύψος βροχής

23:13

«5x5» ανοδικό σερί στη Wall Street - Νέα ιστορικά υψηλά για τους δείκτες

22:58

Με αντι-NAVTEX απαντά η Ελλάδα στις τουρκικές έρευνες για το Πίρι Ρέις

22:57

Global Sumud Flotilla: Περισσότεροι από 400 ακτιβιστές έχουν συλληφθεί και μεταφέρθηκαν στο Ασντόντ

22:45

Πούτιν: Η Ουκρανία «παίζει επικίνδυνο παιχνίδι» βομβαρδίζοντας τη Ζαπορίζια

22:33

Σέινμπαουμ: Απαιτεί από το Ισραήλ τον επαναπατρισμό των Μεξικανών μελών του Global Sumud Flotilla