Κομισιόν: Νέοι κανόνες για την οδική ασφάλεια και την κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό

Newsroom
Μοιράσου το
Κομισιόν: Νέοι κανόνες για την οδική ασφάλεια και την κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό
Ο νέος κανονισμός για τη γενική ασφάλεια των οχημάτων αρχίζει να εφαρμόζεται σήμερα. Εισάγει μια σειρά υποχρεωτικών προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και θεσπίζει το νομικό πλαίσιο για την έγκριση αυτοματοποιημένων οχημάτων και οχημάτων χωρίς οδηγό στην ΕΕ.

Ο νέος κανονισμός για τη γενική ασφάλεια των οχημάτων αρχίζει να εφαρμόζεται σήμερα. Εισάγει μια σειρά υποχρεωτικών προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και θεσπίζει το νομικό πλαίσιο για την έγκριση αυτοματοποιημένων οχημάτων και οχημάτων χωρίς οδηγό στην ΕΕ.

Τα νέα μέτρα ασφάλειας θα συμβάλουν στην καλύτερη προστασία των επιβατών, των πεζών και των ποδηλατών σε ολόκληρη την ΕΕ, καθώς αναμένεται να σωθούν πάνω από 25.000 ζωές και να αποφευχθούν τουλάχιστον 140.000 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2038.

Δεδομένου ότι η έναρξη ισχύος του κανονισμού για τη γενική ασφάλεια εξουσιοδοτεί την Επιτροπή να ολοκληρώσει το νομικό πλαίσιο για τα αυτοματοποιημένα και τα συνδεδεμένα οχήματα, η Επιτροπή θα εκδώσει αυτό το καλοκαίρι τεχνικούς κανόνες για την έγκριση οχημάτων χωρίς οδηγό, καθιστώντας την ΕΕ πρωτοπόρο στον τομέα. Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα σε οχήματα χωρίς οδηγό να κυκλοφορούν στην ΕΕ, θα αυξηθεί η εμπιστοσύνη του κοινού, θα τονωθεί η καινοτομία και θα βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος για μια «Ευρώπη Έτοιμη για την Ψηφιακή Εποχή», Μαργκρέτε Βεστάγκερ, δήλωσε: «Η τεχνολογία μας βοηθά να αυξήσουμε το επίπεδο ασφάλειας των αυτοκινήτων μας. Τα νέα προηγμένα και υποχρεωτικά χαρακτηριστικά ασφαλείας θα συμβάλουν επιπλέον στη μείωση του αριθμού των θυμάτων. Σήμερα, μεριμνούμε επίσης ώστε οι κανόνες μας να μας επιτρέψουν να εισάγουμε με ασφάλεια αυτόνομα οχήματα και οχήματα χωρίς οδηγό στην ΕΕ σε ένα πλαίσιο που θέτει την ασφάλεια των ανθρώπων στο επίκεντρο».

Ο Επίτροπος κ. Τιερί Μπρετόν, αρμόδιος για την εσωτερική αγορά, δήλωσε: «Με τα συστήματα υποβοήθησης της ταχύτητας, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και αυτοματοποιημένης πέδησης τα οχήματά μας γίνονται όλο και πιο αυτοματοποιημένα. Με τη νέα νομοθεσία για την ασφάλεια των οχημάτων που εφαρμόζεται σήμερα, η Ευρώπη διασφαλίζει ότι η τεχνολογία αυτή βελτιώνει την καθημερινή ζωή των πολιτών μας και ότι η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει ένα προβλέψιμο και ασφαλές πλαίσιο για τη συνέχιση της ανάπτυξης καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς της σε παγκόσμιο επίπεδο».

Κανόνες γενικής ασφάλειας

Από σήμερα, τα νέα μέτρα που εισάγουν χαρακτηριστικά ασφαλείας για να βοηθήσουν τον οδηγό περιλαμβάνουν:

  • Για όλα τα οδικά οχήματα (δηλαδή αυτοκίνητα, ημιφορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία): ευφυές σύστημα ελέγχου της ταχύτητας, ανίχνευση οπισθοπορείας με κάμερα ή αισθητήρες, προειδοποίηση προσοχής σε περίπτωση υπνηλίας ή διάσπασης της προσοχής του οδηγού, καταγραφείς δεδομένων συμβάντος, καθώς και σήμα στάσης έκτακτης ανάγκης
  • Για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά: Πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας και αυτόματη πέδηση
  • Για λεωφορεία και φορτηγά: τεχνολογίες για την καλύτερη αναγνώριση πιθανών τυφλών σημείων, προειδοποιήσεις για την πρόληψη συγκρούσεων με πεζούς ή ποδηλάτες και συστήματα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών.

Οι κανόνες θα εφαρμόζονται πρώτα στους νέους τύπους οχημάτων από σήμερα και μετά, και σε όλα τα νέα οχήματα από τις 7 Ιουλίου 2024. Ορισμένα από τα νέα μέτρα θα επεκταθούν ώστε να καλύπτουν διάφορα είδη οδικών οχημάτων έως το 2029.

Τεχνικοί κανόνες για τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα

Με βάση τον κανονισμό για τη γενική ασφάλεια, η Επιτροπή σχεδιάζει να εγκρίνει αυτό το καλοκαίρι τεχνικούς κανόνες για τα αυτοματοποιημένα και τα συνδεδεμένα οχήματα, εστιάζοντας ιδίως στα αυτοματοποιημένα οχήματα που αντικαθιστούν τον οδηγό στους αυτοκινητόδρομους (αυτοματισμός επιπέδου 3) και σε οχήματα χωρίς οδηγό, όπως τα αστικά λεωφορεία ή τα ταξί-ρομπότ (αυτοματισμός επιπέδου 4).

Οι νέοι κανόνες θα ευθυγραμμίσουν τη νομοθεσία της ΕΕ με τους νέους κανόνες του ΟΗΕ για τον αυτοματισμό επιπέδου 3 και θα εγκρίνουν νέα τεχνική νομοθεσία της ΕΕ για οχήματα χωρίς οδηγό, τους πρώτους διεθνείς κανόνες του είδους τους. Οι τεχνικοί κανόνες που καθορίζονται μέσω κατ' εξουσιοδότηση και εκτελεστικής πράξης θα θεσπίσουν ολοκληρωμένη αξιολόγηση της ασφάλειας και της ωριμότητας των πλήρως αυτοματοποιημένων οχημάτων πριν από τη διάθεσή τους στην αγορά της ΕΕ.

Θα καλύπτουν τις διαδικασίες δοκιμών, τις απαιτήσεις κυβερνοασφάλειας, τους κανόνες καταγραφής δεδομένων, καθώς και την παρακολούθηση των επιδόσεων ασφάλειας και τις απαιτήσεις αναφοράς συμβάντων από τους κατασκευαστές οχημάτων χωρίς οδηγό.

Ιστορικό

Η Επιτροπή παρουσίασε τον αναθεωρημένο κανονισμό για τη γενική ασφάλεια το 2018. Οι κανόνες αντιμετώπιζαν την ανάγκη βελτίωσης της ασφάλειας των οχημάτων και της οδικής ασφάλειας, δεδομένου ότι, σύμφωνα με μελέτες, εκτιμάται ότι στο 95 % των ατυχημάτων παίζει ρόλο το ανθρώπινο σφάλμα. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη της ΕΕ ενέκριναν εν συνεχεία τον κανονισμό τον Νοέμβριο του 2019. Έκτοτε, η Επιτροπή έχει εκδώσει σειρά σχετικών εκτελεστικών κανονισμών που καλύπτουν τα διάφορα μέτρα υποβοήθησης του οδηγού που θεσπίστηκαν με τον κανονισμό.

Η πρόταση της Επιτροπής για τον αναθεωρημένο κανονισμό για τη γενική ασφάλεια συνόδευε επίσης τη δημοσίευση της στρατηγικής της ΕΕ για την αυτοματοποιημένη κινητικότητα, η οποία περιγράφει ένα ολοκληρωμένο σύνολο δράσεων της ΕΕ για την ανάπτυξη συνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων συστημάτων κινητικότητας. Αυτό προέβλεπε δράσεις που καλύπτουν την ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών και υποδομών, τη θέσπιση του κατάλληλου κανονιστικού πλαισίου για την εσωτερική αγορά της ΕΕ και τη διασφάλιση ότι η αυτοματοποιημένη κινητικότητα αποφέρει οφέλη στους Ευρωπαίους πολίτες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Παράθυρο» Γεωργιάδη για πρόωρες εκλογές: Δεν ξέρω εάν είναι η εφικτή η εξάντληση της 4ετίας

Φορο-καμπάνες έως 5.000 ευρώ σε 15 κατηγορίες επαγγελματιών για μη έκδοση αποδείξεων

Όλες οι ειδήσεις

11:42

Πετρέλαιο: Χάνει πάνω από 1 δολάριο καθώς τα στοιχεία από την Κίνα απογοητεύουν

11:32

Αφγανιστάν: Οι Ταλιμπάν γιορτάζουν ένα χρόνο εξουσίας

11:26

Πόλεμος στην Ουκρανία: Οι ρωσικές δυνάμεις σφυροκοπούν την περιφέρεια του Ντονέτσκ

11:22

Μηχανική βλάβη στο Fast Ferries Andros -Επιστρέφει στη Ραφήνα

11:20

Ιράν για επίθεση σε Σάλμαν Ρούσντι: Ευθύνονται ο ίδιος και οι υποστηρικτές του

11:02

Ευρωαγορές: «Χτίζουν» δειλά δειλά στα κέρδη της προηγούμενης εβδομάδας

10:47

Πιο πιθανό η Ευρωζώνη να μπει σε ύφεση παρά να τη γλιτώσει, λένε τώρα οι οικονολόγοι

10:28

Moderna: Θα ανοίξει στην Αυστραλία εργοστάσιο που θα κατασκευάζει εμβόλια κατά της covid

10:19

Ιαπωνία: Η οικονομία επέστρεψε στο προ πανδημίας μέγεθος, αλλά... με το πάσο της

10:05

Πωλείται το γιοτ στο οποίο η πριγκίπισσα Νταϊάνα πέρασε το τελευταίο της καλοκαίρι

10:03

Κατάταξη της Σανγκάης: Τα αμερικανικά πανεπιστήμια παραμένουν στις πρώτες θέσεις

10:00

Συμβουλές για έναν «πράσινο Δεκαπενταύγουστο»

09:44

Η Tesla έχει κατασκευάσει πάνω από 3 εκατομμύρια οχήματα, λέει ο Έλον Μασκ

09:32

Οι αλλαγές στην αγορά ακινήτων της Θεσσαλονίκης

09:24

Νότια Κορέα: Δίνει ως αντάλλαγμα ένα μεγάλο σχέδιο αρωγής για την αποπυρηνικοποίηση της Βόρειας Κορέας

09:17

Κίνα: Απρόσμενη μείωση επιτοκίων από την κεντρική τράπεζα -«Καμπανάκι» για την αγορά ακινήτων

09:04

Εξώδικη επίλυση διαφορών: Νέα ευκαιρία για να «κλείσουν» φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν στα δικαστήρια

09:03

Ελληνική Ένωση Τραπεζών: «Πρεμιέρα» με τη νέα δομή - Συνεδριάζει αρχές Σεπτεμβρίου η Εκτελεστική Επιτροπή 

08:56

Γκαζώνει η απονομή 125.000 επικουρικών συντάξεων - Τα επόμενα βήματα

23:59

Στον τελικό των 100μ. πεταλούδα η Ντουντουνάκη

23:49

Άργος: Ασθενοφόρο παρέσυρε ηλικιωμένη

23:32

Η κλιματική αλλαγή υπεύθυνη για την κατάρρευση προηγμένων πολιτισμών

23:16

Σπυρόπουλος (ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ): Αγωνιζόμαστε ενάντια στα τουρκικά τετελεσμένα

22:59

Θεσσαλονίκη: Άλλες 10 φορές θα επισκεφθεί την πόλη το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal ως το τέλος του έτους

22:43

Βρετανία: Το Εργατικό Κόμμα θα καλέσει για πάγωμα της οροφής στις τιμές της ενέργειας για το φθινόπωρο

22:20

Κουβέιτ: Διορισμός πρεσβευτή στο Ιράν, μετά από έξι και πλέον χρόνια

22:01

Πάτρα: Συνελήφθησαν τρία άτομα από την ίδια οικογένεια για αρπαγή ανήλικης

21:44

Κομοτηνή: Μία σύλληψη για παράνομη μεταφορά οκτώ μεταναστών

21:28

Φλώρινα: Συνελήφθησαν 43χρονη και 34χρονος σε βάρος των οποίων εκκρεμούσαν εντάλματα

21:14

Χίος: Παραχώρηση έκτασης από το δήμο για επέκταση του Αρχαιολογικού Μουσείου Χίου