Κεραμέως: Ξεκάθαρο μήνυμα για την δια ζώσης εκπαίδευση και τους εμβολιασμούς

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κεραμέως: Ξεκάθαρο μήνυμα για την δια ζώσης εκπαίδευση και τους εμβολιασμούς
Ξεκάθαρη θέση από τις πολιτικές δυνάμεις υπέρ της ανάγκης για την δια ζώσης εκπαίδευση και τον εμβολιασμό των μαθητών, ζήτησε η υπουργός Παιδείας.

Ξεκάθαρη θέση από τις πολιτικές δυνάμεις υπέρ της ανάγκης για την δια ζώσης εκπαίδευση και τον εμβολιασμό των μαθητών, ζήτησε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της επίκαιρης επερώτησης του Κινήματος Αλλαγής για την πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα της εκπαίδευσης.

Καθώς μεγάλο μέρος της συζήτησης επικεντρώθηκε στις συνθήκες υπό τις οποίες άνοιξαν τα σχολεία, η υπουργός Παιδείας κάλεσε τα κόμματα να πάρουν επίσημα θέση στα δύο αυτά ζητήματα. «Θέλετε τη δια ζώσης εκπαίδευση; Βγείτε και πείτε το. Για τον εμβολιασμό, είναι πολύ σημαντικό, να εκπέμψουμε σήμερα ένα μήνυμα, όλοι μαζί, υπέρ του εμβολιασμού, για τις ηλικίες που είναι στο σχολείο. Οφείλουμε να το κάνουμε για την εκπαιδευτική κοινότητα, για τα παιδιά μας», είπε η υπουργός Παιδείας.

Η υπουργός Παιδείας είπε ότι η τηλε-εκπαίδευση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, πλην όμως δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει τη δημόσια εκπαίδευση. Η Νίκη Κεραμέως δεν αρνήθηκε ότι υπήρξαν προβλήματα εν μέσω πανδημίας, και αστοχίες, αλλά, όπως τόνισε, η «εκπαίδευση στάθηκε όρθια» και πρόσθεσε ότι το ΙΕΠ, από την αρχή της πανδημίας, συστηματικά έστελνε οδηγίες στις σχολικές μονάδες, σχετικά και με το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, αυτό καθαυτό, αλλά και σχετικά με την ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των παιδιών.

Καθώς κατά τη διάρκεια της συζήτησης τέθηκε το ζήτημα γιατί δεν διπλασιάστηκαν τα τμήματα και οι εκπαιδευτικοί, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων είπε πως αν υπήρχε αυτή η δυνατότητα, η πολιτική ηγεσία θα ήταν η πρώτη που θα ήθελε αυτό να το υλοποιήσει. Αλλά και αναφορικά με την πρόταση να λειτουργεί το σχολείο σε δύο βάρδιες για τον περιορισμό της διασποράς, η υπουργός κάλεσε όσους καταθέτουν αυτή την πρόταση, να αναρωτηθούν τι θα γίνει με τους γονείς που εργάζονται. Ιδίως δε για την αξιωματική αντιπολίτευση, που έχει μιλήσει για λειτουργία των σχολείων σε περισσότερες σχολικές αίθουσες, η κ. Κεραμέως σχολίασε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπόρεσε να βρει αίθουσες για να επεκτείνει το νηπιαγωγείο στα παιδιά 4 με 5 ετών.

«Η διεθνής τάση είναι το εμβόλιο, η υποχρεωτική χρήση της μάσκας και είναι και τα αυξημένα τεστ», είπε η υπουργός και ανέγνωσε αναφορά του κ. Μαγιορκίνη σύμφωνα με την οποία «όλα τα στατιστικά μοντέλα δείχνουν πως οι πιο αποτελεσματικές πολιτικές ελέγχου της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες, είναι το συχνό τεστ, η χρήση της μάσκας, ο έλεγχος για συμπτώματα. Η λιγότερη αποδοτική πολιτική είναι η μείωση της πυκνότητας των μαθητών. Μαθηματικά μοντέλα του Πανεπιστημίου της Ν. Υόρκης υπολόγισαν ότι για επιτευχθεί 40% μείωση της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες, μέσω της μείωσης της πυκνότητας, θα πρέπει οι μαθητές να χωριστούν στα τρία και να πηγαίνουν εκ περιτροπής κάθε τρεις σχολείο, εναλλάξ. Αντιθέτως, μέσω του καθολικού τεστ, μια φορά την εβδομάδα, επιτυγχάνεται 70% μείωση της μετάδοσης. Οι τρέχουσες πολιτικές προβλέπουν καθολικό τεστ, δύο φορές την εβδομάδα».

«Εμείς έχουμε τη διεθνή τάση που λέει εμβόλιο, υποχρεωτική χρήση μάσκας, αυξημένα τεστ, εργαστηριακά και αυτοδιαγνωστικά. Υπάρχει άλλη πρόταση την οποία προτείνει το Κίνημα Αλλαγής;», είπε η Νίκη Κεραμέως.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης, με αφορμή και τις εξελίξεις με τον βουλευτή της ΝΔ Κωνσταντίνο Μπογδάνο, έθεσε το ζήτημα της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι συγκατοικεί με ρατσιστικές και μισαλλόδοξες αντιλήψεις. «Θέλω να θυμίσω στον ΣΥΡΙΖΑ ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το υπουργείο Παιδείας μαζί με τη UNICEF και άλλους διεθνείς οργανισμούς, φρόντισε ώστε οι οδηγίες για την εκπαίδευση, να μεταφραστούν σε 11 διαφορετικές γλώσσες, για να βοηθήσουμε τα παιδιά των προσφύγων και μεταναστών, να μπορέσουν να ακολουθήσουν, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», είπε η κ. Κεραμέως και τόνισε ότι αποτελεί τεράστια προτεραιότητα, για το υπουργείο, ο σεβασμός των άλλων και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, σημειώνοντας πάντως ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε τα εργαστήρια δεξιοτήτων που συμπεριλαμβάνουν την ενσωμάτωση των παιδιών αυτών».

«Πορευόμαστε χωρίς σχέδιο, χωρίς διάλογο, χωρίς πραγματική πρόθεση μεταρρύθμισης», ανέφερε η βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Χαρά Κεφαλίδου, που κατηγόρησε την κυβέρνηση για «στρουθοκαμηλισμό» στα μαθησιακά κενά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, εξαιτίας της πανδημίας και εξαιτίας του τρόπου που λειτούργησε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η βουλευτής υπογράμμισε ότι θα έπρεπε ήδη να έχουν ανακοινωθεί μείωση και αναδιάταξη της ύλης, καθώς και μέτρα αναπλήρωσης των κενών.

Ο Γιώργος Καμίνης, που εκ προοιμίου επισήμανε ότι η τηλε-εκπαίδευση δεν μπορεί να συγκριθεί με την εκπαίδευση με φυσική παρουσία στην τάξη, υπογράμμισε ότι πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ενισχυτικής διδασκαλίας για την κάλυψη των μαθησιακών κενών που προέκυψαν στην υποχρεωτική εκπαίδευση κατά την περίοδο της πανδημίας. Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, σημειώνοντας ότι με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, η αξιολόγηση «λαμβάνεται υπόψη», χωρίς να διευκρινίζεται ποιοι άλλοι παράγοντες μετρούν για την εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Υπογράμμισε επίσης, την ανάγκη να σταματήσει ο διαχωρισμός των κανονικών και των ειδικών σχολείων για τα προσφυγόπουλα και να υπάρχει σχεδιασμός για την ουσιαστική ενσωμάτωση των προσφυγόπουλων στη δημόσια εκπαίδευση.

Ο γραμματέας της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής, Βασίλης Κεγκέρογλου, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι νομοθετεί χωρίς διάλογο και συναινέσεις και αρνείται την επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας. Προειδοποίησε ότι η διαχείριση στην πανδημία, οδήγησε σε μεγάλα μαθησιακά κενά και μίλησε για καταστροφική χρονιά, ιδίως για τους περσινούς μαθητές της Γ΄Λυκείου.

Τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού στους εφήβους δημιουργούν μεγάλη ανησυχία ότι τα σχολεία θα αντέξουν ανοιχτά, το πολύ ως τα Χριστούγεννα, είπε ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Ανδρέας Πουλάς και επισήμανε ότι ήδη ένα στα τέσσερα παιδιά νοσεί, ενώ τον προηγούμενο μήνα ήταν ένα στα πέντε παιδιά.

Για αποσπασματικές παρεμβάσεις που δεν δίνουν πραγματική προοπτική, που δεν συνιστούν ουσιαστική μεταρρύθμιση, κατηγόρησε την κυβέρνηση η βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου.

O Δημήτρης Κωνσταντόπουλος επισήμανε ότι απουσιάζει μια εθνική στρατηγική για την παιδεία και επανέλαβε τη θέση του Κινήματος Αλλαγής για εθνικό απολυτήριο με πιστοποίηση στην πληροφορική και την αγγλική γλώσσα.

Ο Δημήτρης Μπιάγκης αναφέρθηκε στις ανησυχίες γονέων, μαθητών, διδασκόντων, για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας στα σχολεία, την ίδια ώρα που, όπως τόνισε, η κυβέρνηση εξακολουθεί να μην έχει σχέδιο, να μην έχει πλάνο για τις μεταλλάξεις του κορονοϊού και με πρωτόκολλα που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες.

«Αναβαθμίσαμε και ρυθμίσαμε το δημόσιο σχολείο, καλύπτοντας όλα τα επίπεδα της νηπιακής αλλά και της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή και πρόσθεσε: «Εκσυγχρονίσαμε την ιδιωτική εκπαίδευση και το ιδιωτικό σχολείο. Ενδυναμώσαμε την αρχική επαγγελματική εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη διά βίου μάθηση, δημιουργώντας τα πρώτα έξι πρότυπα ΕΠΑΛ και εφαρμόζουμε το παράλληλο μηχανογραφικό, ώστε να αξιοποιούνται περισσότερο οι εναλλακτικές των νέων μας. Επίσης, υλοποιούμε καθολικά τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο. Χτίζουμε μεθοδικά και συντονισμένα το σύγχρονο σχολείο, με ανανεωμένο περιεχόμενο και φιλοσοφία, εισάγοντας 123 νέα προγράμματα σπουδών, εντάσσοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και την αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο».

Η υφυπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι οργανώνονται δυναμικά και σύγχρονα πρότυπα και πειραματικά σχολεία με διπλασιασμό του αριθμού τους, από 60 σε 112, ενώ αλλάζει η φιλοσοφία της εξεταστέας ύλης και αντικαθίσταται το βιβλιοκεντρικό μοντέλο της απομνημόνευσης με το γνωσιοκεντρικό μοντέλο του πολλαπλού βιβλίου, στοχεύοντας στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και στην ουσιαστική κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.

«Επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας, τους εκπαιδευτικούς μας, επιμορφώνοντάς τους οριζόντια και κάνοντας πράξη 11.700 διορισμούς μόνιμου προσωπικού, τους πρώτους μετά από δώδεκα ολόκληρα χρόνια, που είναι σε συνέχεια των 4.500 χιλιάδων μόνιμων διορισμών που έγιναν στα ειδικά σχολεία πέρυσι, τους πρώτους στα εκπαιδευτικά χρονικά», είπε επίσης η Ζέττα Μακρή.

«Δεν έχετε κανένα ολοκληρωμένο σχέδιο και δεν κάνετε τίποτα και καμία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Κάνετε μικροδιευθετήσεις, όχι μεταρρυθμίσεις», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής, Κώστας Σκανδαλίδης και πρόσθεσε: «Δεν έχετε ολοκληρωμένο σχέδιο ούτε για την αντιμετώπιση της πανδημίας ούτε για τον εμβολιασμό, πολύ περισσότερο, δεν έχετε για το περιεχόμενο των σπουδών».

«Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Όμως, πρέπει να μην είμαστε ούτε μεμψίμοιροι, ούτε μικρόψυχοι. Αυτή η κυβέρνηση και αυτή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, έκανε τα πιο δύσκολα πράγματα, στο πιο δύσκολο περιβάλλον, με το πιο δύσκολο χαρτοφυλάκιο και πήγε εξαιρετικά καλά», είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Γιάννης Βρούτσης.

«Έμεινα εμβρόντητος από τη στάση αφωνίας σας απέναντι σ' ένα περιστατικό το οποίο δεν έχει προηγούμενο, είναι σπάνιο. Αναφέρομαι στη στάση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μπογδάνου, να δημοσιοποιήσει στοιχεία μικρών μαθητών μ' έναν άκρως μισαλλόδοξο και ρατσιστικό τρόπο και δεν βρήκατε εσείς ως υπουργός Παιδείας να πείτε κουβέντα», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρλέτης.

«Έχει μια βδομάδα που άνοιξαν τα σχολεία, αλλά η κυβέρνηση και πάλι πιάστηκε αδιάβαστη και απροετοίμαστη. Λες και δεν βρισκόμαστε στο τέταρτο κύμα της πανδημίας, λες και δεν βλέπει ότι η μετάλλαξη Δέλτα απειλεί τώρα και τη νεολαία, η κυβέρνηση ούτε πήρε, και απ' ό,τι ακούσαμε, ούτε σκοπεύει να πάρει εκείνα τα πρακτικά, τα προληπτικά μέτρα για την αναχαίτιση της πανδημίας στα σχολεία», ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ιωάννης Δελής.

«Δυστυχώς, τα προβλήματα στην ελληνική παιδεία είναι διαχρονικά πολλά, την περίοδο της πανδημίας όμως γιγαντώθηκαν, από τις μειωμένες δαπάνες για την εκπαίδευση μέχρι την έλλειψη εξοπλισμού και διδακτικού προσωπικού», κατήγγειλε η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης, Σοφία Χάιδω Ασημακοπούλου.

«Οι νέοι αντιστέκονται στην αυταρχικοποίηση και την εμπορευματοποίηση της παιδείας. Έχετε νομοθετήσει την κατάργηση πανεπιστημιακού ασύλου, την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, την υποβάθμιση της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, που ουσιαστικά ωθεί τη νεολαία στην αγκαλιά των ιδιωτικών ΙΕΚ, την ελάχιστη βάση εισαγωγής, με τα ίδια ακριβώς αποτελέσματα την εξίσωση των πτυχίων και των ιδιωτικών κολεγίων με αυτά των δημόσιων ΑΕΙ», είπε η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κεραμέως για κρούσματα Covid στα σχολεία - Θα κλείσουν τμήματα αν χρειαστεί

gazzetta
gazzetta reader insider insider