Ελλάδα
09-07-2021 | 12:04

Υπ. Μεταφορών και Υποδομών: Σενάριο για έκπτωση στους κατόχους καρτών για τα ΜΜΜ

Newsroom
Μοιράσου το
Κώστας Καραμανλής
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετάει κίνητρα και σχεδιάζει να επαναφέρει τα εκπτωτικά προγράμματα, τα οποία ίσχυαν και στην πρώτη καραντίνα για τους κατόχους μηνιαίων, 2μηνιαίων και 6μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.

Τα παραπάνω ανέφερε ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην τηλεόραση του Action 24. 

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο κ. Καραμανλής  αποζημιώθηκαν οι κάτοχοι αυτών καρτών που είχαν πληρώσει, αλλά δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα Μεταφοράς.

«Τα 2/3 των επιβατών χρησιμοποιούν αυτές τις κάρτες και πρέπει να πείσουμε τους συμπολίτες μας να χρησιμοποιήσουν, το μόνο όπλο που έχουμε απέναντι και στη μετάλλαξη Δέλτα, το εμβόλιο και να είναι πιο προσεκτικοί. Ακόμη, σκοπεύουμε να αυξήσουμε τα rapid tests στους εργαζόμενους και να εντατικοποιήσουμε τους καθαρισμούς των οχημάτων».

Ο υπουργός επανέλαβε ότι τα μέτρα κατά της διασποράς της COVID-19 στα ΜΜΜ τηρούνται, ενώ είναι σχεδόν καθολική η χρήση της μάσκας. Σε σχετικό ερώτημα για το εάν μπορεί να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολισμός των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς  υπογράμμισε ότι η προτιμότερη λύση είναι η πειθώ και ευχαρίστησε για άλλη μια φορά τους εργαζόμενους για τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουν, αυτή τη δύσκολη περίοδο.

«Ξεμπλοκάρουμε όλα τα μεγάλα έργα – Το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό»

Όσον αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε ότι τα τελευταία 2 χρόνια γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να επενδύσουμε στα δημόσια έργα, αφού το ένα μετά το άλλο παίρνουν το δρόμο της υλοποίησης.

«Αυτό έγινε και με το Μετρό της Θεσσαλονίκης, που μετά την απόφαση του ΣτΕ, ξεμπλοκάρει» είπε ο Κ. Καραμανλής τονίζοντας ότι «αυτοί που έκαναν προσφυγές μας πήγαν 12-14 μήνες πίσω και στέρησαν από τους Θεσσαλονικείς ένα μεγάλο έργο. Τώρα όμως, θα τρέξουμε με όλες μας τις δυνάμεις: «κοιτάμε στα μάτια τους Θεσσαλονικείς και δεσμευόμαστε ότι αυτό το έργο θα γίνει!».

Στο σημείο αυτό σημείωσε ότι «αυτήν την περίοδο στη Θεσσαλονίκη ‘‘τρέχουν’’ και το flyover και η σύνδεση ΠΑΘΕ με το λιμάνι, αφού δεν νοείται μια πόλη που θέλει να είναι η πρωτεύουσα της ΝΑ Ευρώπης και να παίξει το ρόλο που της αναλογεί να μην έχει ένα σύγχρονο Μετρό».

Στήνονται εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας 

Για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ο υπουργός είπε ότι είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που εκτελείται σήμερα στην Ελλάδα, έχουν πέσει οι υπογραφές και έχει συμβασιοποιθεί. Επομένως, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής οι πρόδρομες εργασίες ξεκινούν μέσα στο καλοκαίρι και θα στηθούν εργοτάξια και στα Εξάρχεια και στου Γουδή.

Μάλιστα, ειδικά για τα Εξάρχεια σημείωσε ότι οι αντιδράσεις είναι περιορισμένες και θύμισε ότι όσοι αντιδρούσαν σε άλλες περιοχές τώρα «χτυπάνε το κεφάλι τους» γιατί δεν έχουν Μετρό.

«Το έργο του Μετρό είναι ένα αναπτυξιακό έργο και από όπου περνάει μεγεθύνει και δημιουργεί πολλές προοπτικές, αυξάνει την αξία της περιουσίας των κατοίκων και, πλέον, έχουμε ξεπεράσει τις αγκυλώσεις του παρελθόντος». 

Στο σημείο αυτό υπενθύμισε ότι όταν παρουσιάστηκε το έργο ο πρωθυπουργός είπε ότι η «κυβέρνηση της ΝΔ ξεμπλόκαρε δύο εμβληματικά έργα. Το Ελληνικό που είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση και η Γραμμή 4 που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο της επόμενης πενταετίας, ύψους 1,5 δισ».

Στο έργο, για να μειωθεί- όσο γίνεται- η αναστάτωση στην καθημερινότητα των πολιτών, θα χρησιμοποιηθεί μια νέα τεχνολογία, το Building Information Model (BIM) που χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο και ήταν και μια προϋπόθεση της Ευρωπαϊκής επιτροπής, ενώ έχει γίνει και η ψηφιακή αποτύπωσή του για λιγότερα προβλήματα. «Όμως», είπε ο κ. Καραμανλής, «η παροδική αναστάτωση δεν είναι τίποτα μπροστά στα μακροπρόθεσμα πλεονεκτήματα του έργου και διαβεβαίωσε πως ό,τι προκύψει θα αντιμετωπιστεί».

«Στην εξίσωση αποτελεσματικότητα και διαφάνεια δεν κάνουμε εκπτώσεις»

Επίσης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε λόγο για ένα συγκεκριμένο «οδικό χάρτη» θεσμικών μεταρρυθμίσεων, που εξασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια, όπως η αναθεώρηση του νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις και η προσπάθεια του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Π. Πικραμένου να «ισορροπήσει» τον κυκεώνα των Ανεξαρτήτων Αρχών και να συγχωνευτούν όπου πρέπει.

«Στην εξίσωση να είμαστε ταχύτατοι, αποτελεσματικοί και διαφανείς δεν κάνουμε εκπτώσεις και θέλουμε όλα αυτά τα μεγάλα projects να τελειώνουν στους χρόνους τους και στους προϋπολογισμούς τους. Και από αυτό θα κριθούμε, στο τέλος της ημέρας. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θέλει, μπορεί και θα πετύχει να ανατρέψει την εικόνα του παρελθόντος».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.