Οι Servicers ολοκλήρωσαν τo έργο προετοιμασίας των ηλεκτρονικών συστημάτων πληροφόρησης των δανειοληπτών

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι Servicers ολοκλήρωσαν τo έργο προετοιμασίας των ηλεκτρονικών συστημάτων πληροφόρησης των δανειοληπτών
Τα μέλη της ΕΕΔΑΔΠ ολοκλήρωσαν τα έργα προσαρμογής των συστημάτων τους μέσα σε μόλις τρεις μήνες.

Από σήμερα Δευτέρα 1η Απριλίου, οι εταιρείες-μέλη της Ένωσης Εταιριών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΕΔΑΔΠ) θέτουν σε λειτουργία τις προβλεπόμενες από το ν. 5072/2023 ηλεκτρονικές πλατφόρμες πληροφόρησης των δανειοληπτών.

Με την είσοδό τους στην αντίστοιχη πλατφόρμα, οι δανειολήπτες θα μπορούν να ενημερώνονται για τα στοιχεία που αφορούν την οφειλή τους, όπως ενδεικτικά: το υπόλοιπο της οφειλής τους (ανά δανειακή σύμβαση), τον αριθμό, το ύψος και τον προβλεπόμενο χρόνο καταβολής της επόμενης δόσης του δανείου τους.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΕΔΑΔΠ, τα μέλη της ολοκλήρωσαν τα έργα προσαρμογής των συστημάτων τους μέσα σε μόλις τρεις μήνες -το στενό περιθώριο που προέβλεπε ο νόμος. Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού συστήματος πληροφόρησης που ενσωματώνει βάσεις δεδομένων που αφορούν σε ένα εξαιρετικά υψηλό αριθμό δανειακών συμβάσεων, οι οποίες συνολικά ξεπερνούν τα €91 δισ. (σύνολο απαίτησης) και αφορούν περισσότερους από 2,4 εκατομμύρια δανειολήπτες, υπήρξε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό από τεχνική άποψη έργο. Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις τόσο από υλικοτεχνικής άποψης όσο και σε σχέση με τους ανθρώπινους πόρους που απαιτήθηκαν, από την έναρξη λειτουργίας του κλάδου το 2019.

Οι εταιρείες-μέλη της ΕΕΔΑΔΠ που έχουν υποβάλει αίτηση επαναδειοδότησης στην Τράπεζα της Ελλάδος, βρίσκονται σε ετοιμότητα ώστε με την έναρξη της λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τους να υποδέχονται σχόλια, παρατηρήσεις και υποδείξεις των χρηστών ώστε αυτές να ενσωματωθούν στον αμεσότερο δυνατό χρόνο και να βελτιώσουν τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του ηλεκτρονικού συστήματος πληροφόρησης. Οι δανειολήπτες μπορούν να επικοινωνούν με την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών της κάθε εταιρείας με την οποία συνεργάζονται. Διευκρινίζεται ότι η πλατφόρμα κάθε εταιρείας αφορά τις δανειακές συμβάσεις που περιλαμβάνονται στα χαρτοφυλάκιά της και επομένως δανειολήπτες που ενδεχομένως συναλλάσσονται με περισσότερες από μία εταιρείες για τις οφειλές τους θα πρέπει να αναζητήσουν τις σχετικές πληροφορίες για κάθε δανειακή σύμβαση ξεχωριστά.

Με αφορμή την ολοκλήρωση αυτού του σημαντικού έργου υποδομής, το Προεδρείο της ΕΕΔΑΔΠ συναντήθηκε με την Γενική Γραμματέα της ΓΓΧΤΙΧ κα Θεώνη Αλαμπάση, προκειμένου να την ενημερώσει για την ετοιμότητα των εταιρειών. Στο πλαίσιο της συνάντησης ο Πρόεδρος της ΕΕΔΑΔΠ και διευθύνων σύμβουλος της Cepal κ. Θεόδωρος Αθανασόπουλος είπε: «Η έγκαιρη υλοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ανά εταιρεία, παρά το σύνθετο χαρακτήρα του έργου, αποτυπώνει έμπρακτα την καλή συνεργασία με τις ρυθμιστικές αρχές, την εύλογη συμμόρφωση του κλάδου στις ρυθμιστικές απαιτήσεις καθώς και την προσήλωση των ΕΔΑΔΠ στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους οφειλέτες, και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας. Σημειώνουμε ότι η τεχνική πολυπλοκότητα του έργου σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα προσαρμογής, αλλά και η υιοθέτηση νέων καναλιών επικοινωνίας με τους οφειλέτες είναι σαφές ότι θα απαιτήσει ένα αρχικό στάδιο προσαρμογής και επίλυσης τυχόν προβλημάτων. Στόχος μας είναι η διαρκής βελτίωση των υποδομών μας και της ποιότητας εξυπηρέτησης που λαμβάνουν οι συναλλασσόμενοι δανειολήπτες».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Εφορία: Με deadline δύο ετών οι φορο-έλεγχοι

myAADEapp: Πρεμιέρα για την έγκαιρη ενημέρωση πολιτών κι επιχειρήσεων

ΑΑΔΕ: Επεκτείνονται οι ψηφιακές εφαρμογές με την ένταξη και της ΔΟΥ Πλοίων

gazzetta
gazzetta reader insider insider