Μετρό Θεσσαλονίκης: «Πέφτουν υπογραφές» με Ιταλούς - Γάλλους για το ΣΔΙΤ των 292 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μετρό Θεσσαλονίκης: «Πέφτουν υπογραφές» με Ιταλούς - Γάλλους για το ΣΔΙΤ των 292 εκατ. ευρώ
Στις 4 Οκτωβρίου η υπογραφή με ATM – EGIS της σύμβασης για τη λειτουργία – συντήρηση του δικτύου στην πόλη. Το 2024 η βασική γραμμή. Ποιο είναι το πρωτοποριακό έργο, ποιες οι υποχρεώσεις του αναδόχου. Ενημέρωση της Βουλής. 

Μέσα στις επόμενες ημέρες, ειδικότερα στις 4 Οκτωβρίου, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Υποδομών και Μεταφορών αλλά και του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, θα «πέσουν υπογραφές» ανάμεσα στην «Ελληνικό Μετρό» και την κοινοπραξία THEMA, στον σταθμό «Αγία Σοφία», για το ΣΔΙΤ λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, εφόσον, βέβαια, ισχύσει το σχετικό χρονοδιάγραμμα και δεν προκύψουν αλλαγές.

Για το έργο αυτό χτες Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος ενημέρωσαν τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Στην ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής για τη σύμβαση ΣΔΙΤ συμμετείχε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», Νίκος Κουρέτας. Πλέον, έρχεται η ώρα να υπογραφεί η σύμβαση ανάμεσα σε «Ελληνικό Μετρό» (πρώην Αττικό Μετρό) και τις εταιρείες ATM – EGIS που απαρτίζουν το ιταλο-γαλλικό σχήμα του ανάδοχου, που επικράτησε των ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις –Neotrans.

Ο ανάδοχος και το project

Η ATM (Azienda Trasporti Milanesi) είναι η τοπική εταιρεία μεταφορών του Μιλάνου και διαχειρίζεται το Μετρό της πόλης (από τα μεγάλα δίκτυα της Ευρώπης), ενώ η Egis είναι ο γνωστός γαλλικός όμιλος με παρουσία σε υποδομές στην Ελλάδα.

Πρόκειται για το ΣΔΙΤ, εκτιμώμενης αξίας 292 εκατ. ευρώ, για την ανάθεση σε ιδιώτη της 11ετούς σύμβασης συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμβαση, η οποία θα ανοίξει τον δρόμο στην είσοδο ιδιώτη στο δίκτυο, με τρένα χωρίς οδηγό. Στην προκήρυξη αναφέρεται ως διάρκεια σύμβασης οι 132 μήνες. Αντικείμενο της παρούσας Σύμβασης είναι η παροχή των υπηρεσιών, η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος IT-ERP υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενσωματωμένου και σε λειτουργική ενότητα με τα λοιπά υφιστάμενα συστήματα (λογισμικό, λειτουργική υποδομή/εξοπλισμό και κεντρικά υπολογιστικά συστήματα) του Μετρό Θεσσαλονίκης (η βασική γραμμή αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024).

Συγκεκριμένα, οι Υπηρεσίες Αναδόχου συνίστανται σε:

  • Υπηρεσίες Εμπορικής Λειτουργίας.
  • Υπηρεσίες Προληπτικής και Διορθωτικής Συντήρησης Εγκαταστάσεων και Εξοπλισμού.
  • Υπηρεσίες καθαρισμού: ο καθαρισμός των Χώρων του Έργου.
  • Υπηρεσίες φύλαξης και ασφάλειας: η προστασία του Μετρό Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τους επί μέρους όρους της παρούσας Σύμβασης.
  • Υπηρεσίες κομίστρου.

H χρηματοδότηση για την εκτέλεση της σύμβασης αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του Αναδόχου, η δε ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να καταβάλει στον Ανάδοχο ως συμβατικό τίμημα το 100% των πληρωμών διαθεσιμότητας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Η σύμβαση που θα υπογραφεί θα αφορά τόσο την κύρια γραμμή, όσο και τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Σε πλήρη ανάπτυξη, ο ιδιωτικός φορέας λειτουργίας θα απασχολεί 300 άτομα προσωπικό. Το μετρό της Θεσσαλονίκης με την επέκταση της Καλαμαριάς θα μετρά 14,4 χλμ. δικτύου και 18 σταθμούς.

Τι προβλέπεται, ποια είναι τα βήματα

Όπως υπογραμμίστηκε από το υπ. Υποδομών και μεταφορών, βούληση της Πολιτείας είναι η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου μετρό της Θεσσαλονίκης να γίνει με τον πλέον εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο, με σκοπό τη διατήρηση υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και την παροχή κινήτρων για την πλέον αποδοτική διαχείριση του συστήματος.

Ειδικότερα, σχετικά με την προς υπογραφή σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το έργο «Διεθνής Ανοικτός Διαγωνισμός για τη σύναψη Σύμβασης ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης», σύμφωνα με τη σύμβαση προβλέπονται τα εξής:

  • Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Α’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη περιόδου εμπορικής λειτουργίας του βασικού έργου (12 – 18 μήνες).
  • Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Β’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη λειτουργίας και επέκταση προς Καλαμαριά.
  • Εμπορική λειτουργία (Περίοδος Α’): Εμπορική λειτουργία και συντήρηση του βασικού έργου ΣΔΙΤ.
  • Εμπορική λειτουργία (Περίοδος Β’): Εμπορική λειτουργία του βασικού έργου και επέκταση προς Καλαμαριά.

Οι υποχρεώσεις αναδόχου

Σε παρουσίαση του έργου από τον κ. Σταϊκούρα στο υπουργικό συμβούλιο της Τετάρτης, γίνεται λόγος και τις υποχρεώσεις Αναδόχου που ορίζονται ως εξής:

Προπαρασκευαστική περίοδος:
▪ Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος IT-ERP.
▪ Κάλυψη απαιτούμενων θέσεων προσωπικού.
▪ Πιστοποίηση – μέσω ανεξάρτητου αξιολογητή ασφαλείας – της διαδικασίας λειτουργίας και συντήρησης.
▪ Έκδοση αδειών και πιστοποιήσεων για έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ.

Περίοδος εμπορικής λειτουργίας:
▪ Ευθύνη καθημερινής λειτουργίας και συντήρησης παγίων, εξοπλισμού και ανταλλακτικών.
▪ Υπηρεσίες καθαρισμού, φύλαξης και διαχείρισης αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου.
▪ Ενσωμάτωση των έργων σε δύο φάσεις (παρεχόμενα Η/Μ συστήματα και νέες γενιές τροχαίου υλικού).
▪ Παραλαβή και οργάνωση διαχείρισης ανταλλακτικών, αναλωσίμων και ειδικών εργαλείων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σταϊκούρας: Εξαιρετικά σημαντικό για τη Μεσσηνία το έργο της παράκαμψης της Γιάλοβα

Υπ. Μεταφορών για Μετρό Θεσσαλονίκης: Το χρονοδιάγραμμα παράδοσης εντός του 2024 θα τηρηθεί απαρέγκλιτα

Θεσσαλονίκη: Διεθνής διαγωνισμός για ενίσχυση των περιαστικών γραμμών με 200 λεωφορεία

gazzetta
gazzetta reader insider insider