Euler Hermes: Τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες ίσως συνεχιστούν έως τα μέσα του 2022

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Euler Hermes: Τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες ίσως συνεχιστούν έως τα μέσα του 2022
Τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού ενδέχεται να επηρεάσουν την μεταποίηση και τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, παροξύνοντας την εφοδιαστική κρίση.

Οι διαταραχές στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες ίσως συνεχιστούν ως τα μισά του επόμενου έτους, αναφέρει η ασφαλιστική εταιρεία στον χώρο της εμπορικής πίστης Euler Hermes, σύμφωνα με το CNBC.

Η Euler Hermes επεσήμανε το νέο ξέσπασμα στα κρούσματα, την πολιτική μηδενικών εκπομπών άνθρακα της Κίνας και την αναμενόμενη εμπορική μεταβλητότητα κατά την διάρκεια της κινεζικής Πρωτοχρονιάς.

Τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού ενδέχεται να επηρεάσουν την μεταποίηση και τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, παροξύνοντας την εφοδιαστική κρίση. Οι αναλυτές έχουν ήδη προειδοποιήσει πως η νέα μετάλλαξη Όμικρον, θα μπορούσε να επιφέρει νέο πλήγμα στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Οι ελλείψεις στην παραγωγή είναι πίσω από το 75% της παρούσας συρρίκνωσης των παγκόσμιου όγκου εμπορευμάτων, ενώ η συμφόρηση στο πεδίο των logistics είναι η αιτία πίσω από το εναπομείναν 25%, αναφέρουν οι οικονομολόγοι της εταιρείας.

Αλλά αυτό το χάος στις εφοδιαστικές αλυσίδες είναι πιθανό να υποχωρήσει στο δεύτερο μισό του 2022, για 3 λόγους:

1. Η καταναλωτική ζήτηση έχει «πιάσει ταβάνι»

Οι καταναλωτές είναι πιθανό να συνεχίσουν να αγοράζουν αγαθά σε υψηλότερα επίπεδα, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία είπε ότι η ζήτηση έχει κορυφωθεί.

Η έκθεση σημειώνει ότι ενώ οι πλεονάζουσες αποταμιεύσεις που συσσωρεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν έχουν εξαντληθεί, η ζήτηση θα ομαλοποιηθεί σταδιακά.

«Η εντυπωσιακή μετατόπιση των δαπανών των νοικοκυριών προς (διαρκή) αγαθά αντί για υπηρεσίες, στο πλαίσιο της απαγόρευσης κυκλοφορίας και των lockdown, θα πρέπει να είναι πολύ πιο ταπεινή στο μέλλον, ακόμη και στο αρνητικό σενάριο των νέων ξεσπασμάτων Covid-19», αναφέρει η έκθεση.

Ιδιαίτερα στις προηγμένες οικονομίες, τα νοικοκυριά κινούνται προς τη βιώσιμη κατανάλωση και ο κύκλος ζωής των αγαθών που αγοράστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι τουλάχιστον μερικά χρόνια, προσθέτει η Euler Hermes.

Καθώς η ζήτηση περνά από μια «αυτορυθμιζόμενη ομαλοποίηση», οι εφοδιαστικές αλυσίδες είναι πιθανό να βρίσκονται υπό λιγότερη πίεση.

2. Τα αποθέματα επιστρέφουν στα προ-Covid επίπεδα

Μετά τη μείωση των αποθεμάτων στις αρχές του 2020, οι κατασκευαστές έσπευσαν να ανανεώσουν τα αποθέματα για να αντιμετωπίσουν την άνευ προηγουμένου ανάκαμψη της ζήτησης, αναφέρει η έκθεση.

«Τα καλά νέα είναι ότι η επείγουσα ανάγκη για ανανέωση έχει ξεκάθαρα κορυφωθεί τους τελευταίους μήνες… και το επίπεδο των αποθεμάτων είναι ήδη πάνω από τους μακροπρόθεσμους μέσους όρους πριν από την κρίση στους περισσότερους τομείς», προσθέτει.

Η Euler Hermes παρατήρησε επίσης μεγαλύτερες κεφαλαιουχικές δαπάνες στις ΗΠΑ, γεγονός που θα μπορούσε να βοηθήσει στην αύξηση της παραγωγικής ικανότητας για την κάλυψη της υψηλότερης ζήτησης. Συγκριτικά, η Ευρώπη βασίζεται σε «πάνω από τα κανονικά ποσοστά χρησιμοποίησης της παραγωγικής ικανότητας» για να παράγει περισσότερα.

«Βλέπουμε μια δυνατότητα επαναφοράς των επενδύσεων στην Ευρώπη το 2022 (και αργότερα στην παραγωγική ικανότητα), δεδομένων των ευνοϊκών συνθηκών χρηματοδότησης και των αυξημένων εταιρικών ταμειακών θέσεων», ανέφερε η έκθεση.

«Χωρίς αυξήσεις της παραγωγικής ικανότητας και επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, η εξομάλυνση των σημείων συμφόρησης στην προσφορά στην Ευρώπη θα μπορούσε να καθυστερήσει πέραν του 2022, καθώς η ζήτηση παραμένει πάνω από το δυναμικό», προστίθεται στην έκθεση.

3. Αυξημένη ικανότητα αποστολής

Η συμφόρηση στη ναυτιλία θα πρέπει επίσης να είναι λιγότερο έντονη το β’ εξάμηνο του 2022, επειδή η χωρητικότητα αυξάνεται, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία.

Το κόστος της αποστολής μπορεί να παραμείνει υψηλό το επόμενο έτος, αλλά η χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί καθώς οι παγκόσμιες παραγγελίες για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, που ανέρχονται στο 6,4% του υπάρχοντος στόλου.

«Οι ταχέως αυξανόμενες παραγγελίες μεταφορικής ικανότητας… θα πρέπει να τεθούν σε λειτουργία προς τα τέλη του 2022, κάτι που θα μειώσει σημαντικά τα σημεία συμφόρησης στη ναυτιλία», αναφέρει η Eules Hermes.

Περίπου 17 δισ. δολάρια σχεδιάζονται επίσης να δαπανηθούν σε λιμενικές υποδομές και πλωτές οδούς στις ΗΠΑ, κάτι που θα συμβάλει στη μείωση της συμφόρησης, τονίζει η έκθεση.

Ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου

Η έκθεση προέβλεψε επίσης ότι οι όγκοι του παγκόσμιου εμπορίου θα αυξηθούν κατά 5,4% το 2022 και 4% το 2023, μετά από ανάπτυξη 8,3% το 2021.

Αλλά οι εμπορικές ανισορροπίες θα μπορούσαν να επιδεινωθούν. Οι προβλέψεις της Eules Hermes υποδηλώνουν ότι οι ΗΠΑ θα καταγράψουν εμπορικά ελλείμματα σε επίπεδα ρεκόρ, ενώ η Κίνα θα αναφέρει εμπορικό πλεόνασμα ρεκόρ.

Τα επόμενα χρόνια, η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού πρόκειται να παραμείνει ο νικητής όσον αφορά τα κέρδη από τις εξαγωγές, ενώ οι τομείς της ενέργειας, των ηλεκτρονικών, των μηχανημάτων και του εξοπλισμού θα συνεχίσουν να έχουν καλύτερες επιδόσεις το 2022.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider