ΑΠΕ, φυσικό αέριο αλλά και ηλεκτροκίνηση ψηλά στην ατζέντα των ΕΛΠΕ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΠΕ, φυσικό αέριο αλλά και ηλεκτροκίνηση ψηλά στην ατζέντα των ΕΛΠΕ
Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ΕΛΠΕ μετά από την πανδημία αναφέρθηκε ο κ. Σιάμισιης.

Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) μετά από την πανδημία και στους βασικούς άξονες στρατηγικής του ομίλου, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ανδρέας Σιάμισιης, μιλώντας την Τετάρτη στη Γενική Συνέλευση των μετόχων.
Όπως σημείωσε προτεραιότητα για τον όμιλο αποτελεί η ρευστότητα και η προσαρμογή της στρατηγικής στα νέα δεδομένα. «Η εταιρεία κατάφερε να σταθεί στα πόδια της και να ελαχιστοποιήσει τις επιδράσεις της κρίσης. Τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου ήταν θετικά (+18% τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη). Στόχος είναι η επιστροφή σε μια νέα κανονικότητα με προσαρμογή της στρατηγικής του ομίλου», ανέφερε ο κ. Σιάμισιης.

ΑΠΕ: Παραμένει ο στόχος για τα 600 μεγαβάτ

Ο στόχος για τα 600 μεγαβάτ εγκατεστημένης ισχύος παραμένει για τον όμιλο όσον αφορά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. «Όσον αφορά στις ΑΠΕ, έχουμε τοποθετηθεί στρατηγικά», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, υπογραμμίζοντας ότι ηδιαδικα΄σια αύξησης παρουσίας του ομίλου στο χώρο είναι σε εξέλιξη. «Το φωτοβολταϊκό πάρκο της Κοζάνης μας βάζει δυναμικά στο χώρο αυτός καθώς μέσα σε ένα με ενάμιση χρόνο μας φέρνει στα 230 μεγαβάτ και θα ακολουθήσουν και άλλες συναλλαγές που θα μας φέρουν στα 300 μεγαβάτ μέχρι το τέλος του 2021», επεσήμανε και πρόσθεσε ότι όσον αφορά στο πάρκο στην Κοζάνη, μέσα στους επόμενους μήνες θα ολοκληρωθεί η αδειοδοτική διαδικασία και θα ξεκινήσει η κατασκευή». Αναφορικά με τον στόχο των 600 μεγαβάτ που έχουν προαναγγείλει εδώ και καιρό τα ΕΛΠΕ, ο κ. Σιάμισιης επανέλαβε ότι αποτελεί ένα μέγεθος το οποίο είναι κατάλληλο για τα ΕΛΠΕ.

Η ΔΕΠΑ και ο ρόλος του φυσικού αερίου

Ο κ. Σιάμισιης αναφέρθηκε και στο χρονοδιάγραμμα της πώλησης των ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΠΑ Εμπορίας καθώς και στο καθεστώς διεκδίκησής τους.
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διαγωνισμών ανέφερε ότι υπάρχουν κάποια πρακτικά προβλήματα λόγω των συνθηκών και εξέφρασε την εκτίμηση ότι όσον αφορά στην ΔΕΠΑ Υποδομών μέσα στο τρέχον έτος ή κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 θα υπάρχει ουσιαστική εξέλιξη όσον αφορά στον προτιμητέο επενδυτή. «Το να κλείσει η συναλλαγή εντός του 2020, το αποκλείουμε», τόνισε.

Αναφερόμενος στο διαγωνισμό για την ΔΕΠΑ Εμπορίας και στη συμμετοχή των ΕΛΠΕ σε κοινοπραξία με την Edison, τα ΕΛΠΕ θα αξιολογήσουν το ενδεχόμενο σύμπραξης και με τρίτο εταίρο αλλά όπως διευκρίνισε ο κ. Σιάμισιης «Η κοινοπραξία με την Edison είναι μια φυσική εξέλιξη καθώς είμαστε ήδη συνέταιροι. Το κατά πόσον θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι για να μπουν στο σχήμα διεκδίκησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας, κάτι το οποίο μπορεί να συμπαρασύρει και τη συνεργασία σε επίπεδο Elpedison, είναι κάτι το οποίο μπορούμε να αξιολογήσουμε», υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στο ρόλο του φυσικού αερίου κατά την ενεργειακή μετάβαση, ο κ. Σιάμισιης σημείωσε ότι «αν προσπαθήσουμε να λύσουμε την εξίσωση της ενεργειακής μετάβασης από το λιγνίτη στις ΑΠΕ χωρίς να λαμβ΄ναουμε υπ’ όψιν το ρόλο του φυσικού αερίου αλλά και το γεγονός ότι υπάρχουν επενδύσεις δισεκατομμυρίων σε μονάδες φυσικού αερίου, τότε κάνουμε μεγάλο λάθος».

Ντεμπούτο στις υποδομές ηλεκτροκίνησης

Τα ΕΛΠΕ ετοιμάζουν την είσοδό τους και στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης κάνοντας την αρχή από το υπάρχον δίκτυο πρατηρίων. Ο σχεδιασμός του ομίλου για το κομμάτι αυτό θα ανακοινωθεί το επόμενο δίμηνο και θα καταστήσει την επιχείρηση έναν ουσιαστικό "παίχτη" στη νέα αυτή αγορά. Ο κ. Σιάμισιης τόνισε ότι είναι λογικό ο όμιλος να στρέφεται στον συγκεκριμένο τομέα ειδικά από τη στιγμή που υπάρχει τάση να μεταφερθεί η παροχή ενέργειας από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε κινητήρες που μεταφέρουν φυσικό αέριο και κινητήρες που είναι ηλεκτρικής τεχνολογίας. Όπως διευκρίνισε, η αρχή θα γίνει από τα πρατήρια του ομίλου στην Ελλάδα, τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να φορτίσουν τα ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματά τους αλλά θα χρησιμοποιηθούν και αεροδρόμια, ξενοδοχεία, δημόσιοι χώροι κλπ. «Η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι το οποίο σήμερα είναι εμπορικά υλοποιήσιμο», τόνισε αλλά διευκρίνισε ότι «μεγάλο μέρος του στοιχήματος για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων είναι η καλύτερη λειτουργία των παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης».

Υδρογονάνθρακες: Μέσα στα επόμενα τρίμηνα η πρώτη ερευνητική γεώτρηση

Αναφερόμενος στο πρόγραμμα Έρευνας και Ανάπτυξης Υδρογονανθράκων και στη δραστηριότητα του ομίλου στην Ελλάδα, ο κ. Σιάμισιης επεσήμανε ότι ο όμιλος λαμβάνει υπ’ όψιν τις νέες συνθήκες όπου η τιμή του αργού και των προϊόντων του επηρεάζονται από την προσφορά και τη ζήτηση. Ωστόσο, σημείωσε ότι πριν από τρεις μήνες το πετρέλαιο κυμαινόταν στα 10-15 δολάρια και τώρα κυμαίνεται στα 40 δολάρια. «Υπάρχει μεταβλητότητα. Αν κάποιος έκανε στρατηγική για πράγματα που θα υλοποιηθούν με ορίζοντα τα 25 χρόνια με βάση το τι έγινε το προηγούμενο τρίμηνο, θα τον απέλυα. Το παρακολουθούμε αλλά δεν είναι τόσο σημαντικό για μία απόφαση η οποία αφορά ένα χρονικό βάθος 20 ετών. Όσον αφορά στις δραστηριότητές μας στην Ελλάδα, όπως ξέρετε, είμαστε σε κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν ή και καθορίζουν άλλοι πιο μεγάλοι όμιλοι. Τα κριτήρια με τα οποία θα κινηθούμε είναι να είμαστε σίγουροι για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και σε δεύτερη φάση να υπάρχει μια μακροπρόθεσμη οικονομικότητα».

Ο κ. Σιάμισιης διευκρίνισε ότι ο όμιλος δραστηριοποιείται σε εννέα περιοχές σημειώνοντας ότι η κάθε περιοχή βρίσκεται σε διαφορετικό στάδιο. «Προωθούμε την κάθε περιοχή ανάλογα με τα δεδομένα που έχει. Σε περιοχή όπου δεν υπάρχει πλήρης αδειοδότηση, δεν μπορούμε να αρχίσουμε να χτυπάμε. Σε άλλες, όπου έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, είμαστε σε φάση που προγραμματίζουμε και θα υλοποιήσουμε περαιτέρω ενέργειες. Τα επόμενα τρίμηνα προγραμματίζουμε την πρώτη ερευνητική γεώτρηση γεώτρηση στον δυτικό Πατραϊκό», ανέφερε και τόνισε ότι θα ήταν λάθος να θεωρηθεί ότι η εταιρεία διαφοροποιεί τη στρατηγική της λόγω κορονοϊού.

Καταλήγοντας, ο κ. Σιάμισιης υποστήριξε ότι ο συγκεκριμένος τομέας «είναι ένας χώρος που προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον. Θα προσπαθήσουμε να παραμείνουμε όσο το δυνατόν πιο απλοί και σταθεροί σε αυτή τη διαδικασία».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider