Σημαντικά διαφοροποιημένο είναι τις τελευταίες εβδομάδες το καλάθι του σούπερ μάρκετ για τους Έλληνες καταναλωτές.

Μετά τις πρώτες εβδομάδες της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας που οι καταναλωτές αγόρασαν μαζικά προϊόντα προσωπικής υγιεινής, αντισηπτικά και καθαριστικά καθώς και τρόφιμα μακράς διάρκειας όπως μακαρόνια, ρύζι και αλεύρι, πλέον φαίνεται ότι αναζητούν και άλλα προϊόντα κυρίως για τις δραστηριότητες τους κατά τη διάρκεια της παραμονής στο σπίτι.

Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, αρκετοί καταναλωτές επιλέγουν αυτή την περίοδο να κάνουν μαζικά όλες σχεδόν τις αγορές τους ακόμη και εκτός των τροφίμων και καθαριστικών, από τα σούπερ μάρκετ.

Η στροφή στη γυμναστική και τη ζαχαροπλαστική

Την εβδομάδα που τελείωσε στις 12 Απριλίου, οπότε και υπάρχουν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της εταιρείας IRI, στη δεύτερη θέση όσον αφορά στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, βρέθηκαν τα είδη αθλητικού εξοπλισμού.

Όπως φαίνεται, πολλοί καταναλωτές έπειτα από σχεδόν 1,5 μήνα παραμονής στο σπίτι αναζητούν τρόπους ώστε να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση ενώ ακόμη και για αυτές τις αγορές προτιμούν τα σούπερ μάρκετ, μαζί με τα υπόλοιπα ψώνια τους.

Η συγκεκριμένη κατηγορία εμφάνισε άνοδο 341,7% συγκριτικά με την αντίστοιχη εβδομάδα το 2019. Στην πρώτη θέση βρέθηκαν εκ νέου τα αντισηπτικά τζελ με άνοδο 629,9%.

Σε υψηλές θέσεις στις προτιμήσεις των καταναλωτών βρίσκονται επίσης τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής, κάτι που δείχνει ότι κατά την παραμονή τους στο σπίτι, οι Έλληνες έκτος της μαγειρικής ασχολούνται και με τη ζαχαροπλαστική. Συνολικά τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής κατέγραψαν αύξηση 290,6%, ενώ το ζαχαρούχο γάλα 235,5% και τα σαβαγιάρ 161,6%.

Από την άλλη πλευρά τα κλειστά σχολεία και η παραμονή των παιδιών στο σπίτι, οδηγούν τους γονείς στην αναζήτηση τρόπων απασχόλησής τους.  Έτσι την ίδια περίοδο του Απριλίου, παρατηρείται αύξηση στις πωλήσεις προϊόντων ζωγραφικής κατά 280,4% σε σχέση με πέρσι ενώ κατά 217% αυξήθηκαν οι πωλήσεις παιχνιδιών στα σούπερ μάρκετ.

Τέλος αξιοσημείωτη είναι η αύξηση κατά 329,9% στις κόλλες βαριάς χρήσης, κάτι που δείχνει πως αρκετοί απασχολούνται κάνοντας μαστορέματα αλλά και στις πωλήσεις προϊόντων γραφείου κατά 209,8 %, αφού αρκετοί πλέον δουλεύουν από το σπίτι.

Πάνω από 1 δισ. ευρώ ο τζίρος την περίοδο του κορονοϊού

Συνολικά πάντως την περίοδο από 24 Φεβρουαρίου έως 12 Απριλίου, σε διάστημα δηλαδή επτά εβδομάδων από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος κορονοϊού στην Ελλάδα, τα σούπερ μάρκετ, έκαναν τζίρο πάνω από 1 δισ. ευρώ. 

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ όλη αυτή την περίοδο εμφανίζουν αύξηση εσόδων 30,7% και συνολικό τζίρο 1,36 δισ. ευρώ στις ταχυκίνητες κατηγορίες αγαθών, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.