«Θριάσιο I» (Goldair/ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ): Ποιος θα κατασκευάσει το logistics center των 260 εκατ.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Θριάσιο I» (Goldair/ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ): Ποιος θα κατασκευάσει το logistics center των 260 εκατ.
Η μικρότερη πλην εξειδικευμένη ΤΕΚΑΛ, και όχι ένας εκ των ισχυρών ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ, ανέλαβε το τεχνικό αντικείμενο για την υλοποίηση σύγχρονου logistics center στην περιοχή του Θριασίου από τις Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Προσεχώς «μπουλντόζες» με 4ετή ορίζοντα ολοκλήρωσης. Ποια είναι η επένδυση.

Στην επιλογή κατασκευαστικής εταιρείας έκτης τάξης, εν προκειμένω της ΤΕΚΑΛ, γνωστής όμως για την «δυνατή» παρουσία της σε διάφορα έργα (λιμενικά, αλλά και κτηριακά, οδικά κ.α.), φέρεται να έχει καταλήξει, σύμφωνα με πληροφορίες, το σχήμα Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, η κοινοπραξία ΘΕΚ (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο), για την υλοποίηση σύγχρονου logistics center στην περιοχή του Θριασίου, μια επένδυση σχεδόν 260 εκατ. ευρώ.

Πλέον, μετά και την επιλογή του αναδόχου που θα υλοποιήσει το μεγάλο project, και έχοντας η κοινοπραξία «κλείσει μέτωπα» με άδειες κ.α., αναμένεται να τελειώσει άμεσα και το ζήτημα του δανεισμού, ώστε από φθινόπωρο και μετά να «μπούνε μπουλντόζες», με 4ετές ορίζοντα ολοκλήρωσης (σταδιακά), με στόχο την έναρξη λειτουργίας του project των 265.000 τ.μ. Να σημειωθεί ότι και οι μισθώσεις θα γίνονται με την παράδοση του εμπορευματικού κέντρου και των χώρων, δηλαδή σταδιακά, και η κοινοπραξία δεν θα περιμένει τη συνολική ολοκλήρωση της επένδυσης.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι αν και η αγορά ανέμενε, ενδεχομένως, την ανάληψη του κατασκευαστικού αντικειμένου από κάποιο από τα σχήματα της εβδόμης τάξης, ήτοι του κλαμπ των ισχυρών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, AKTOR (οι αρχικές πληροφορίες έλεγαν ότι η ΜΕΤΚΑ δεν «έπαιζε» για το project), εντούτοις, τελικά η κοινοπραξία προχωρά με την ΤΕΚΑΛ, χαμηλότερης κατάταξης, αλλά με παρουσία σε σημαντικές επενδύσεις και εξειδικευμένη στους τομείς της πολιτικής μηχανικής, της μηχανικής, της κατασκευής κτιριακών εγκαταστάσεων. Πάντως, όπως λένε σχετικές πληροφορίες, αφενός οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι συμμετέχουν σε πλήθος άλλων έργων και δεν «χτύπησαν» την συγκεκριμένη εργολαβία (επί της ουσίας ιδιωτική), αφετέρου, η προσφορά της ΤΕΚΑΛ κρίθηκε ανταγωνιστική και συμφέρουσα.

Όπως και προ μηνών είχαμε αναφέρει, υπήρχαν κάποιες καθυστερήσεις στις διαδικασίες (αναμένονταν σχετική ΚΥΑ), ενώ εκκρεμούσε η τελική επιλογή κατασκευαστή. Η κοινοπραξία έχει ήδη προχωρήσει άλλες ενέργειες (άδειες, μελέτες κ.α.), έχει «κλειδώσει» την αμερικανική χρηματοδότηση, όπως, πλέον, και τον κατασκευαστή, που από καιρό αποτελούσε το φαβορί.

Όπως έχουμε επισημάνει, η επένδυση θα χρηματοδοτηθεί με τραπεζικό δανεισμό περίπου 200 εκατ. ευρώ και 60 εκατ. ίδια κεφάλαια, με την Goldair να έχει κλείσει και συμφωνία χρηματοδότησης με την αμερικανική, κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC (η οποία έχει ήδη συμφωνία χρηματοδότησης, ύψους 125 εκατ. δολαρίων, με την Onex για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας). Το καθαρά τεχνικό αντικείμενο υπολογίζεται σε λίγο άνω των 200 εκατ., ενώ υπάρχουν και δαπάνες για φωτοβολταϊκά κ.α..

Ποιο είναι το project

Σύμφωνα με πληροφορίες, αν και το έργο θα ολοκληρώνεται τμηματικά, σε φάσεις, εντούτοις, οι μισθωτές δεν θα εισέλθουν σταδιακά στους χώρους που θα ενοικιάσουν προς χρήση, αλλά μετά την ολοκλήρωση του συνόλου του project. Τούτο, καθώς σε αυτή την 4ετή φάση κατασκευής προβλέπεται και η υλοποίηση όλων των απαραίτητων δικτύων υποδομής μαζί με τα κυρίως έργα, κατά συνέπεια δεν θα είναι εφικτή η σταδιακή εγκατάσταση των χρηστών. Ωστόσο, μένει να φανεί αν αλλάξει κάτι στον σχεδιασμό. Στη Δυτική Αττική πρόκειται να κατασκευαστεί το πιο σύγχρονο και περιβαλλοντικά βιώσιμο εμπορευματικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με υπερσύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους 265.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων.

Ακόμα, το Εμπορευματικό Κέντρο πρόκειται να είναι και παραγωγός πράσινης ενέργειας, θα ανακυκλώνει όλα τα διαχειριζόμενα ύδατα, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου του για βιώσιμη ανάπτυξη. «Το Θριάσιο Ι καθίσταται πλέον στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο επειδή οι ΗΠΑ επέδειξαν σημαντικό ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση του έργου, μέσω της χρηματοδότησής του, αλλά και επειδή θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας», σημείωνε, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου (ΘΕΚ), Βασίλης Μαγκλάρας.

Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Όπως παλαιότερα είχε αναφερθεί, εντός του πάρκου, κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο.

Με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα. Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.

Οι συμμαχίες της Goldair με AKTOR

Μια και ο λόγος για την Goldair, η εταιρεία Goldair Gargo, όπως και πρόσφατα αναφέραμε, έχει συμμαχήσει με τον όμιλο AKTOR αλλά και την Trade Logistics (αποσύρθηκε το σχήμα της με ΙΝΤΕΡΚΑΤ και η θυγατρική της Fourlis συνεργάζεται πλέον με νέους εταίρους) στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. Ηδη ολοκληρώθηκε η α’ φάση και αναμένεται το επόμενο στάδιο, του ανταγωνιστικού διαλόγου, από Σεπτέμβριο, εάν δεν… έχουμε καλοκαιρινή έκπληξη και κληθούν οι ενδιαφερόμενοι (και ο όμιλος ΟΛΘ – Ιβάν Σαββίδης) νωρίτερα.

Επίσης, Goldair Cargo και AKTOR, μαζί όμως με την Aegean (Μελισανίδης) είναι εκ των αρχικώς ενδιαφερόμενων για το Επιχειρηματικό Πάρκο στη Φυλή που αναμένεται να αποτελέσει ένα σύγχρονο, πράσινο και καινοτόμο εθνικό κέντρο μεταφορών και logistics, που θα υποστηρίζει συνολικά και αποτελεσματικά τις ανάγκες της εθνικής αγοράς εμπορευματικών μεταφορών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Τράπεζες: Πού θα φτάσει ο «λογαριασμός» για τις χρεώσεις στα ATMs

Καλπάζει το Airbnb - Οι περιοχές πρωταθλητές στις βραχυχρόνιες μισθώσεις

Είμαστε έτοιμοι να σώσουμε τα ελληνικά λιβάδια της Ποσειδωνίας και τα ψάρια μας από τους Τούρκους;

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider