ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Γιατί και πού ανεβάζουν τον πήχη για τη μετοχή οι αναλυτές – Ο ηγετικός ρόλος στις παραχωρήσεις

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Γιατί και πού ανεβάζουν τον πήχη για τη μετοχή οι αναλυτές – Ο ηγετικός ρόλος στις παραχωρήσεις
Γιατί οι χρηματιστηριακές «βλέπουν» περιθώρια ανόδου από 40% έως 70% στο Χρηματιστήριο για τον τίτλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Μπαράζ θετικών εκθέσεων σε ένα μόλις μήνα από «AXIA, Πειραιώς, Euroxx. Τα ατού της εισηγμένης, οι παραχωρήσεις και τα μεγάλα assets.

Σε επίπεδα έως και πλησίον του 70% από την τρέχουσα αποτίμηση «βάζουν τον πήχη» για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του ισχυρότερου ομίλου στον τομέα κατασκευών – υποδομών, οι εγχώριοι αναλυτές. Μόνο το τελευταίο χρονικό διάστημα έγιναν γνωστές 3 διαφορετικές εκθέσεις από εγχώριες χρηματιστηριακές, στις οποίες η AXIA έδωσε τιμή – στόχο τα 24,8 ευρώ (μόλις χτες), ενώ είχαν προηγηθεί η Πειραιώς που έβαλε την θεωρητικά δίκαιη τιμή για την μετοχή στα 22,2 ευρώ και η Euroxx που έβαλε τον πήχη στα 20,2 ευρώ, με τις δύο τελευτές να «βλέπουν» περιθώρια ανόδου πέριξ του 50% και του 40% αντίστοιχα. Η τρέχουσα τιμή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο ταμπλό βρίσκεται πέριξ των 14,8 ευρώ κι ενώ ο τίτλος «γύρισε» μέσα στο 2024 από τα περίπου 13,1-13,2 ευρώ, δηλαδή ήδη έχει καταγράψει άνοδο περί το 12%.

Τα assets

Υπό μία ευρύτερη έννοια, κοινή συνισταμένη και των τριών αναλύσεων που βάζουν τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα top picks της ελληνικής χρηματιστηριακής αγοράς (ΧΑ), είναι η ηγετική θέση στον τομέα των συμβάσεων παραχώρησης, ιδίως των οδικών και προφανώς μετά την επικράτηση του γκρουπ στους διαγωνισμούς για Αττική Οδό και ΒΟΑΚ (και εν όψει της υπογραφής για την Εγνατία Οδό), στη μεγάλη διάρκεια ζωής και στα αναμενόμενα έσοδα.

Προφανώς, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει και άλλα σημαντικά assets όπως το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό, τα ενεργειακά projects (π.χ. CCGT Κομοτηνής), το υπό αξιοποίηση – πώληση asset της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής, το ανεκτέλεστο «μαμούθ» άνω των 7 δισ. ευρώ (μαζί με ΒΟΑΚ κ.λπ.), μεγάλο μέρος του οποίου μάλιστα είναι «ασφαλές» λόγω ίδιων επενδύσεων και σημαντικών ιδιωτικών έργων (65% αθροιστικά) κ.α., με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (βάσει παλιότερης παρουσίασης) να αναμένει αθροιστικές διανομές 11 δισ. ευρώ από το σύνολο των παραχωρήσεων κατά την πολυετή διάρκεια «ζωής» των συμβάσεων αυτών αλλά και EBITDA πάνω από 1,2 δισ. ευρώ μετά από χρονική περίοδο 5 ετών.

Το μεγάλο upside της AXIA

Ενδιαφέρον, όμως, και σημασία, λόγω της εξειδίκευσής τους, έχουν οι αναφορές των εγχώριων χρηματιστηριακών – αναλυτών. Χτες, ως γνωστόν, κυκλοφόρησε η έκθεση της AXIA η οποία περιλαμβάνει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις κορυφαίες επιλογές της διατηρώντας τη σύσταση αγοράς. Συγκεκριμένα, αύξησε την τιμή στόχο στα 24,8 ευρώ ανά μετοχή (από 21,20 ευρώ προηγουμένως) καθώς πλέον συμπεριλαμβάνει στην αποτίμηση της και την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Η μετοχή είναι πάνω σχεδόν 10% από την αρχή του έτους, σε παρόμοια επίπεδα με τον Γενικό Δείκτη. Η χρηματιστηριακή σημειώνει την αύξηση της μόχλευσης του Ομίλου, ως αποτέλεσμα των επενδύσεων για Αττική Οδό και Εγνατία Οδό εντός του 2024, αλλά θεωρεί πως τα τρέχοντα επίπεδα δεν αντικατοπτρίζουν τη μεγάλη υπολειπόμενη διάρκεια ζωής των assets της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τις αυξανόμενες και χαμηλού ρίσκου χρηματοροές και τις διαφοροποιημένες δραστηριότητες.

Σύμφωνα με την ΑΧΙΑ «οι πολλαπλασιαστές αποτίμησης για τον Όμιλο πρέπει να είναι πιο κοντά σε εταιρείες παραχωρήσεων με μεγάλη διάρκεια ζωής (παράδειγμα Ferrovial όπου κάνει trade 25x EV/EBITDA και >40x P/E). Η άσκηση αποτίμησης Sum-of-the-parts για κάθε ένα από τα assets ξεχωριστά, περιλαμβάνοντας και την Αττική Οδό πλέον καταλήγει σε τιμή στόχο 24,8 ευρώ/μετοχή». Όσον αφορά στις εκτιμήσεις, το adjusted (προσαρμοσμένο) EBITDA για το 2023 αναμένεται στα 525 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 20% έναντι του 2022 σε συνέχεια της ομαλοποίησης των συνθηκών στην αγορά ενέργειας, ενώ για το 2024 μετά την ενοποίηση της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού (και τα δύο για μικρό μέρος του έτους) το adj. EBITDA αναμένεται να αυξηθεί κατά 22% στα 641 εκατ. ευρώ. Συνολικά αναμένεται 2023-2028 adj. EBITDA CAGR 17,6% και EPS CAGR 19% καθώς τα νέα έργα μπαίνουν σε εμπορική λειτουργία. Τέλος για το 2023 αναμένει μέρισμα 0,31 ευρώ/μετοχή που σταδιακά θα φτάσει στα 0,70 ευρώ/μετοχή το 2028.

Στα top picks της Πειραιώς

Προ μηνός, περίπου, συνεχίζονταν το ισχυρό momentum για την ΓΕΚ ΤΕΡΑ με ανοδικές αναθεωρήσεις τιμής-στόχου για τη μετοχή, στον απόηχο της επιτυχημένης ιδιωτικής τοποθέτησης 6 εκατ. μετοχών σε διεθνείς επενδυτές, αλλά και της καλύτερης προσφοράς που έδωσε στον διαγωνισμό για τον ΒΟΑΚ. Η Πειραιώς Χρηματιστηριακή στο πρόσφατο – τότε – note σχετικά με την επενδυτική στρατηγική για την ελληνική αγορά για το 2024, έβαζε την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα top picks της ανεβάζοντας μάλιστα την τιμή στόχο στα 22,20 ευρώ/μετοχή (χωρίς να περιλαμβάνεται στην τιμή η προβλεπόμενη προσθήκη της Αττικής Οδού), με τη μετοχή να προσφέρει το μεγαλύτερο upside (60%) ανάμεσα στις προτάσεις της χρηματιστηριακής στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με την Πειραιώς Χρηματιστηριακή, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ένα ελκυστικός τρόπος να επενδύσει κάποιος στο θετικό μακροοικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας.

Η μακροπρόθεσμη στρατηγική της εταιρείας στον τομέα των υποδομών/παραχωρήσεων έχει οδηγήσει στην εξασφάλιση ενός ελκυστικού χαρτοφυλακίου έργων που αναμένεται να συνεισφέρουν πάνω από 6 δισ. ευρώ μερίσματα κατά την διάρκεια ζωής των έργων (χωρίς και περιλαμβάνονται σε αυτά η Αττική Οδός και ο ΒΟΑΚ). Η ανάδειξη της αξίας βασικών περιουσιακών στοιχείων όπως η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και η πρόοδος σε πρόσφατα έργα όπως το αεροδρόμιο Καστελίου και το IRC στο Ελληνικό είναι σημαντική μεσοπρόθεσμοι καταλύτες για την μετοχή. Η συμπερίληψη της Αττικής Οδού στην αποτίμηση (αναμένεται υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης στο τέταρτο τρίμηνο του 2024) μάλιστα δίνει την δυνατότητα για ακόμα περισσότερο upside. Η χρηματιστηριακή προβλέπει μετά από μια ομαλοποίηση της κερδοφορίας του τομέα θερμικής ενέργειας, το EBITDA για το 2023 να έρθει στα επίπεδα των 0,5 δισ. ευρώ και 0,6 δισ. ευρώ για το 2024, πριν ενισχυθεί σημαντικά το 2026 φτάνοντας τα 0,7 δισ. ευρώ (περιλαμβάνοντας την Αττική Οδό και προσαρμόζοντας για λοιπές συμμετοχές, το EBITDA αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,2 δισ. ευρώ). Με βάση τις μεσοπρόθεσμες προβλέψεις αναμένονται 0,5 δισ. ευρώ από μερίσματα για την μητρική εταιρεία που σε συνδυασμό με τα ταμειακά διαθέσιμα αναμένεται να καλύψουν τις εμπροσθοβαρείς επενδυτικές ανάγκες σε ίδια κεφάλαια, ανοίγοντας τον δρόμο για μεγαλύτερες διανομές στους μετόχους.

Η εκ νέου κάλυψη από την Euroxx

Σε παρόμοιο κλίμα, η Euroxx Χρηματιστηριακή επανεκκίνησε πρόσφατα την κάλυψη της μετοχής δίνοντας τιμή στόχο 20,2 ευρώ/μετοχή με σύσταση Overweight. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί, όπως σημειώνει η χρηματιστηριακή, μια καλή μακροπρόθεσμη ιδέα δεδομένης της πολύ μεγάλης υπολειπόμενης διάρκειας ζωής του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων αλλά και του σημαντικού επενδυτικού προγράμματος σε ΑΠΕ. Με την ολοκλήρωση των έργων η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να αρχίσει να απολαμβάνει σημαντικές ροές μερισμάτων σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Σχετικά με την Αττική Οδό η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι έχει προβλέψιμες χρηματορροές σε συνέχεια της ανθεκτικής κίνησης του αυτοκινητοδρόμου δεδομένης της στρατηγικής του σημασίας ως ο μόνος αυτοκινητόδρομος σε οικιστική περιοχή. Όσον αφορά στην αποτίμηση του συγκεκριμένου έργου η Euroxx καταλήγει με βάση το μοντέλο DCF σε καθαρή αξία 294 εκατ. ευρώ ήτοι 3,0 ευρώ/μτχ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σημάδια deal στην Ενέργεια – Πωλητήρια σε ξενοδοχεία του Αιγαίου – Ακόμη συζητάνε για τη Nova

Τρ. Πειραιώς: Υπερκάλυψη περίπου 9 φορές στο placement – Μοναδική συναλλαγή στην Ευρώπη με premium

Deals 9 δισ. ευρώ αναμένει η ελληνική αγορά το 2024

gazzetta
gazzetta reader insider insider