«Πέφτουν» υπογραφές με Grimaldi για τον Λιμένα Ηρακλείου – Έρχονται επενδύσεις από τον Ιταλό

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Πέφτουν» υπογραφές με Grimaldi για τον Λιμένα Ηρακλείου – Έρχονται επενδύσεις από τον Ιταλό
Υπογράφεται η σύμβαση ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και τον όμιλο Grimaldi για την απόκτηση ποσοστού 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου. Η προσφορά των 80 εκατ. ευρώ και οι πιθανές επενδύσεις του γκρουπ.

Για σήμερα, και εφόσον δεν έχει προκύψει κάποιο απρόοπτο που θα αλλάξει το χρονοδιάγραμμα (δίχως όμως να αλλάζει και την ουσία) έχει προγραμματιστεί η υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και τον όμιλο Grimaldi (Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές) για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου» (ΟΛΗ Α.Ε.), έναντι συνολικού τιμήματος 80 εκατ. ευρώ, στα γραφεία του Ταμείου. Όπως εδώ και περίπου δύο εβδομάδες έχει αναφέρει η στήλη BackStory, η διαδικασία αναμένονταν να «κλείσει» αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης και ψήφισης στη Βουλή του Προϋπολογισμού (2024), με το χρονοδιάγραμμα να «έχει μπει» για τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023. Υπενθυμίζεται ότι το γκρουπ έχει αναδειχθεί επενδυτής και για το 67% του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας, έναντι τιμήματος 84,17 εκατ. ευρώ.

Η κοινοπραξία των εταιρειών Grimaldi Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε. έδωσε συνολικό τίμημα 80 εκατ. ευρώ (για το 67% των μετοχών του Ο.Λ. Ηρακλείου), που ανεβάζει τη συνολική αποτίμηση του Λιμένα σε περίπου 120 εκατ. ευρώ, ήτοι έδωσε 12 φορές τα έσοδα του 2022. Το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής και η μεταβίβαση των μετοχών θα ακολουθήσει, μετά και την ψήφιση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή.

Οι μπίζνες Grimaldi

Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, αλλά και έχουν σημειώσει στελέχη του ομίλου (Minoan Lines), στις επενδύσεις μερικών δεκάδων εκατ. ευρώ θα μπορούσαν να περιλαμβάνονται σχέδια ενεργειακής αναβάθμισης των υποδομών του λιμένα, η δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης καινούργιων αυτοκινήτων (car terminal), ενώ προφανώς η ακτοπλοΐα (επιβατηγός και οχηματαγωγός), όπως και η κρουαζιέρα, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τις βασικές δραστηριότητες. Προ διμήνου περίπου, μιλώντας σε συνέδριο, ο κ. Λουκάς Σιγάλας, Διευθύνων Σύμβουλος της Minoan Lines, και αναφερόμενος στα δύο λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, είχε αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι ο όμιλος ενδιαφέρεται και για τον τομέα μεταφοράς ασυνόδευτων οχημάτων, καθώς προσεχώς θα προσεγγίζουν τα λιμάνια 2 υβριδικά πλοία Ro-Ro που θα διευκολύνουν αυτό το σχέδιό, ενώ σημείωσε και τις βλέψεις του γκρουπ για την περιβαλλοντική θωράκιση λιμένων. «Σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε με την δυνατότητα τροφοδοσίας πλοίων με ηλεκτρικό ρεύμα κατά τη διάρκεια παραμονής τους στο λιμάνια, ώστε να αντικατασταθούν οι ρυπογόνες γεννήτριες που χρησιμοποιούν τα πλοία όταν είναι εκεί. Επίσης, εστιάζουμε στην ανεξαρτησία των λιμανιών σε σχέση με την παραγωγή ενέργειας (π.χ. φωτοβολταϊκά), όπως ήδη γίνεται σε λιμάνια του ομίλου Γκριμάλντι (π.χ. Αμβέρσα)», ανέφερε, μεταξύ άλλων, το στέλεχος του ομίλου.

Ποιος είναι ο «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε.»

Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου. Η εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε.» (ΟΛΗ Α.Ε.) έχει σήμερα το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου μέχρι τον Ιανουάριο του 2063. Έχει επίσης διαχειριστικές αρμοδιότητες των α) του παλαιού Ενετικού λιμένα, β) του λιμένα Λινοπεραμάτων και γ) των τριών αλιευτικών καταφυγίων: Λούτρα, Κερατόκαμπος και Άρβη. Προβλέπεται ο Παλαιός Ενετικός Λιμένας να εξαιρεθεί από την αναθεωρημένη ζώνη ευθύνης του Οργανισμού.

Οι κύριες δραστηριότητες της ΟΛΗ Α.Ε. περιλαμβάνουν υπηρεσίες ελλιμενισμού πλοίων, φορτοεκφόρτωσης ξηρού χύδην φορτίου και γενικών συμβατικών φορτίων, δραστηριότητες κρουαζιέρας καθώς και παράκτιες μεταφορές επιβατών. Η αξιοποίηση της Ο.Λ.Η. Α.Ε. εντάσσεται στο ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο για την αναβάθμιση των υποδομών της Κρήτης, με την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), και του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κλείνουν οι εκκρεμότητες – Το ΤΧΣ αποφασίζει – Η διαφορά στο buyback

Ποιο είναι το deal ΕΥΔΑΠ και Lamda – Αλλάζει ο υδρευτικός «χάρτης» στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

Ελληνικό: Ξεκινούν οι εργασίες για το mega IRC με Καζίνο των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Hard Rock

gazzetta
gazzetta reader insider insider