Adidas Hellas: Σε τροχιά ανάπτυξης παρά τις προκλήσεις – Πού ποντάρει για την επόμενη μέρα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Adidas Hellas: Σε τροχιά ανάπτυξης παρά τις προκλήσεις – Πού ποντάρει για την επόμενη μέρα
Η αύξηση του κύκλου εργασιών και η τόνωση της κερδοφορίας κόντρα στην αρνητική συγκυρία. Η πορεία του 2022 και η αισιοδοξία για τη χρήση 2023. Το τέλος της συνεργασίας με τη Reebok και τα επόμενα βήματα. Πώς επηρέασαν την αγορά αθλητικών ειδών μακροοικονομικές προκλήσεις και γεωπολιτικές εντάσεις. 

Σε τροχιά ανάπτυξης βαδίζει η Adidas Hellas, συνεχίζοντας να αυξάνει το μερίδιό της στην ελληνική αγορά και κατ’ επέκταση στην προτίμηση των καταναλωτών.

Στόχος μάλιστα για την ελληνική θυγατρική του γερμανικού κολοσσού αθλητικών ειδών είναι, όπως επισημαίνεται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικά 24ωρα, «να ηγηθεί της ελληνικής βιομηχανίας αθλητικών ειδών με εμπορικά σήματα που βασίζονται στο πάθος για τον αθλητισμό και την αθλητική ζωή».

Ποντάρει σε αύξηση του κύκλου εργασιών

Σύμφωνα με τη διοίκηση και σύμφωνα με τη μέχρι τώρα πορεία, για τους επόμενους μήνες προβλέπεται αύξηση του κύκλου εργασιών εντός της ελληνικής επικράτειας κυρίως λόγω της δυναμικής των προϊόντων της καθώς και λόγω της ανάπτυξης του πελατολογίου χονδρικής.

Η πορεία της εταιρείας θα κριθεί σημαντικά και από τις διαρκώς μεταβαλλόμενες μακροοικονομικές συνθήκες που διαμορφώνονται από τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση καθώς και από την εξέλιξη της πανδημίας Covid-19.

«Η βασική στρατηγική της Adidas Hellas πηγάζει από τη στρατηγική του ομίλου της adidas. Αποστολή της adidas είναι να είναι η καλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο. ‘Καλύτερη’ σημαίνει ότι ο όμιλος adidas σχεδιάζει, κατασκευάζει και πωλεί τα καλύτερα αθλητικά προϊόντα και προϊόντα ευεξίας στον κόσμο, προσφέροντας την καλύτερη εξυπηρέτηση και εμπειρία στους πελάτες του. Ο όμιλος εφαρμόζει μια πελατοκεντρική προσέγγιση για να αυξήσει τη δημοτικότητα του εμπορικού σήματος», σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις.

«Η Adidas Hellas πρέπει να είναι ανταγωνιστική σε ένα περιβάλλον στο οποίο οι καταναλωτές λαμβάνουν τις τελικές αγοραστικές αποφάσεις τους με βάση τη διαθεσιμότητα, την άνεση και την ποικιλία των προσφερόμενων προϊόντων», τονίζεται επίσης.

Στη σκιά των γεωπολιτικών εντάσεων και των μακροοικονομικών προκλήσεων

Όπως αναφέρει η διοίκηση, κατά τη χρήση 2022 η αγορά αθλητικών ειδών στην Ελλάδα επηρεάστηκε από τις γεωπολιτικές εντάσεις καθώς και τις μακροοικονομικές προκλήσεις. Επιπλέον αντιμετώπισε δυσκολίες στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Παρά τις δυσμενείς ωστόσο επιπτώσεις, η εταιρεία παρέμεινε σε τροχιά ανάπτυξης, η οποία προέρχεται κυρίως από την επαναφορά της οικονομικής δραστηριότητας και των μεγάλων αθλητικών εκδηλώσεων που είχαν περιοριστεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ειδικότερα, το 2022 ο κύκλος εργασιών της Adidas Hellas ανήλθε σε 173,72 εκατ. ευρώ έναντι 156,21 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021, καταγράφοντας αύξηση 11,21%, λόγω της εξομάλυνσης της πανδημίας και της ομαλοποίησης της αγοράς των καταστημάτων λιανικής. Το κόστος πωληθέντων ανήλθε σε 140,30 εκατ. ευρώ από 127,41 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,12%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 3,63 εκατ. ευρώ έναντι 2,29 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021.

«Το οικονομικό αποτέλεσμα της εταιρείας είναι αρκετά καλό παρά τις δύσκολες συνθήκες που προκλήθηκαν από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τις μακροοικονομικές προκλήσεις αλλά και τη συνεχιζόμενη κακή οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα. Το καλό οικονομικό αποτέλεσμα οφείλεται στην άνοδο των πωλήσεων κατά τη χρήση του 2022 λόγω της αυξημένης ζήτησης στον κλάδο της εμπορίας αθλητικών ειδών και συγκεκριμένα στα προϊόντα της εταιρείας», αναφέρεται στην οικονομική έκθεση.

Να σημειωθεί εδώ ότι στο τέλος του 2022, η adidas Hellas διέθετε 11 καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα, όσα ακριβώς και στην αμέσως προηγούμενη χρήση.

Η πώληση της Reebok

O όμιλος adidas ανακοίνωσε τον Αύγουστο του 2021 πως έχει συνάψει οριστική συμφωνία για την πώληση της Reebok στην εταιρεία Authentic Brands Group έναντι συνολικού τιμήματος 2,1 δισ. ευρώ. Η οριστικοποίηση της συναλλαγής σε επίπεδο ομίλου ολοκληρώθηκε στις 28 Φεβρουαρίου του 2022.

Κατά την 31.12.2022 οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας από τη Reebok ήταν 11,82 εκατ. ευρώ από 13,28 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2021.

Η εταιρεία σταμάτησε τη διανομή προϊόντων Reebok από τις 30 Απριλίου 2023. «Με την αλλαγή της ιδιοκτησίας, η εταιρεία πιστεύει ότι η επωνυμία Reebok θα είναι σε καλή θέση για την περαιτέρω ανάπτυξή της στην αγορά», τονίζεται επίσης στην οικονομική έκθεση.

Η adidas Hellas A.E. δραστηριοποιείται επιχειρηματικά κυρίως στη χονδρική και τη λιανική πώληση επώνυμων αθλητικών ειδών, ενώ τα τελευταία χρόνια διαθέτει και ηλεκτρονικό κατάστημα για τη διάθεση των προϊόντων της.

Η εταιρεία αποτελεί θυγατρική 100% της adidas AG με έδρα τη Γερμανία. Ο όμιλος κατά τη διάρκεια της πανδημίας έλαβε την έγκριση της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης της Γερμανίας για τη συμμετοχή σε κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 2,4 δισ. ευρώ, ενώ έλαβε δάνειο 600 εκατ. ευρώ από άλλες τράπεζες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Η Εθνική «ξεκλειδώνει» την επενδυτική βαθμίδα από την Fitch – Πλήρης η επιστροφή στην κανονικότητα

Piraeus Tower: Πότε μπαίνουν οι μισθωτές στο «στολίδι» του Πειραιά

Επενδυτικό μπαράζ από τον Γ. Προκοπίου – Ξεπερνά τα 4,6 δισ. το ναυπηγικό του πρόγραμμα  

gazzetta
gazzetta reader insider insider