Worldline: Νέα προϊόντα και υπηρεσίες και διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης για το 2024

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Worldline: Νέα προϊόντα και υπηρεσίες και διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης για το 2024
Η γαλλική εισηγμένη και η πορεία στην Ελλάδα. Οι δημοφιλείς υπηρεσίες στην Ελλάδα και τα σχέδια για τη συνέχεια.

Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 15% αναμένει να τρέξει την επόμενη χρονιά η Worldline, λαμβάνοντας ώθηση τόσο από τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες που θα λανσάρει σύντομα όσο και από την ανοδική τάση που παρατηρείται ευρύτερα στον χώρο των ψηφιακών πληρωμών και της διεκπεραίωσης συναλλαγών, η οποία θα ενισχυθεί περαιτέρω μετά και την υποχρεωτική διασύνδεση των ταμειακών με τα POS. Με θετικό πρόσημο δε, σύμφωνα με τη διοίκηση, εκτιμάται ότι θα κλείσει και η τρέχουσα χρονιά, κινούμενη ήδη σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, κι αναμένοντας το τελευταίο δίμηνο του έτους, όπου Black Friday και εορταστική περίοδος έχουν την τιμητική τους.

Η γαλλική εισηγμένη και η πορεία στην Ελλάδα

H γαλλική εισηγμένη, με παρουσία στο χώρο των συναλλαγών με ψηφιακή κάρτα από το μακρινό 1973, συγκαταλέγεται σήμερα στους κορυφαίους «paytech» παίκτες της αγοράς έχοντας μάλιστα κερδίσει την πρωτοκαθεδρία επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Με 18.000 εργαζόμενους να εντάσσονται στο παγκόσμιο δίκτυό της, την προηγούμενη χρονιά παρουσίασε τζίρο της τάξης των 4,4, δισ. ευρώ

Στην ελληνική αγορά ξεκίνησε να επενδύει μόλις το 2021, εξαγοράζοντας την Cardlink αλλά και το 80% της Eurobank Merchant Services, με την συστημική τράπεζα να κρατά το υπόλοιπο 20%. Σημειωτέον ότι μετά την εξαγορά της Cardlink οι δύο εταιρείες δεν συγχωνεύτηκαν, απλά παραμένουν στον ίδιο όμιλο αποκτώντας διευρυμένες συνέργειες. Όπως διευκρίνισαν μάλιστα τα στελέχη της Worldline σε ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες, η Wordline, ως ξεχωριστή οντότητα, ασχολείται με την εκκαθάριση των συναλλαγών ενώ η Cardlink παραμένει πάροχος τερματικών.

Σε αυτή τη σύντομη παρουσία της, η Wordline κατάφερε να διευρύνει τα μεγέθη της εκμεταλλευόμενη και την ώθηση που έλαβαν οι συναλλαγές με κάρτα στην Ελλάδα, εξαιτίας της πανδημίας. Όπως σημείωσε ο κ. Ιωάννης Κιτιξής, οι συναλλαγές με κάρτες στην Ελλάδα το 2022 αυξήθηκαν κατά 18% φτάνοντας τα 53,6 δισ. ευρώ. Την ίδια περίοδο η εταιρεία παρουσίασε λίγο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, αυξάνοντας το χατροφυλάκιό της κατά 10.000 επιχειρήσεις και φτάνοντας πλέον τις 130.000. Το 80% των πελατών της ανήκουν στις μικρές επιχειρήσεις ενώ το 20% αποτελούν μεγάλες επιχειρηματικές οντότητες. Καλύπτει δε σχεδόν όλο το φάσμα του επιχειρείν με τις έξι λύσεις που προσφέρει.

Οι δημοφιλείς υπηρεσίες

Εξ αυτών, ιδιαίτερη απήχηση στην ελληνική αγορά παρουσιάζουν σύμφωνα με τα στελέχη της Wordline το smart POS app - ευρύτερα γνωστό κι ως soft POS - μια εφαρμογή με νέες δυνατότητες POS σε android συσκευές που δεν απαιτεί επιπρόσθετο εξοπλισμό. Την λύση soft POS της Wordline χρησιμοποιούν ήδη 15 χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ξενοδοχείας, των υπηρεσιών και των courier. Σε δημοφιλή υπηρεσία τείνει να εξελιχθεί και το Live-pay ένα εργαλείο κατάλληλο για επιχειρήσεις που δεν έχουν website και τους βοηθά να εισπράττουν αλλά και να πληρώνουν λογαριασμούς χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσουν το δικό τους e -shop. Τέλος αυξητική είναι η τάση και για τους αυτόματους πωλητές, οι οποίοι είναι ήδη διαθέσιμοι στο parking του Mall αλλά και στα smart lockers της ACS. Από το μείγμα δεν λείπουν φυσικά και τα POS σε φυσικά καταστήματα ο αριθμών των οποίων που διαχειρίζεται η Worldline Greece ανέρχεται πλέον σε 285 χιλιάδες. Επίσης η εταιρεία προσφέρει μία σειρά από άλλες υπηρεσίες όπως είναι οι πληρωμές λογαριασμών, όπου υπάρχει ήδη συνεργασία με τον Σκλαβενίτη και τη Worldbridge ενώ σε συζητήσεις βρίσκεται και με άλλες αλυσίδες super market, αλλά και η υπηρεσία άμεσης μετατροπής συναλλάγματος που είναι αρκετά δημοφιλή στις τουριστικές επιχειρήσεις.

Η διάθεση των προαναφερθέντων προϊόντων, αλλά και νέα που θα προστεθούν προσεχώς αναμένεται να αυξήσουν και φέτος τα μεγέθη της Wordline, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Worldline Greece, κ. Ιωάννη Κιτιξή, να σημειώνει ότι για το 2023 αναμένεται ρυθμός ανάπτυξης άνω του 18%. Αντίστοιχα και το επόμενο έτος εκτιμάται ότι η αγορά θα αναπτυχθεί εκ νέου με τη Wordline να στοχεύει σε ένα ποσοστό κοντά στο 15%.

Οι νέες υπηρεσίες

Όσο για την διεύρυνση των μεγεθών της θα βασιστεί σε νέες υπηρεσίες όπως η πλατφόρμα Merchant Onboarding System (MBS), που θα δίνει τη δυνατότητα σε έναν επιχειρηματία να συνδεθεί με τις υπηρεσίες εκκαθάρισης πληρωμών της Worldline Greece μέσα από το merchant-shop.gr. Παράλληλα βέβαια ποντάρει αρκετά και στην αναμενόμενη επέκταση της υποχρεωτικότητας των ψηφιακών πληρωμών στο σύνολο των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών. Σύμφωνα με τον κ. Κιτιξή, αυτό αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί κατά περίπου 80 χιλιάδες ο αριθμός των POS στην ελληνική αγορά, τα οποία εκτιμώνται ότι ανέρχονται σε 685 χιλιάδες.

Για τη συνέχεια δε η εταιρεία αναμένεται να εστιάσει περαιτέρω στον τομέα των ολοκληρωμένων λύσεων για επιχειρήσεις. Ο κ. Κιτιξής επεσήμανε ότι η εταιρεία είναι έτοιμη για την διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και σημείωσε ότι τα πλάνα της περιλαμβάνουν την δημιουργία μίας λύσης που θα συνδυάζει σε μία συσκευή την ταμειακή μηχανή και το POS αλλά και μιας πλατφόρμας που θα απλοποιεί την εμπειρία των μικρών επιχειρήσεων όσον αφορά στη διαχείριση των ψηφιακών πληρωμών. Πρόσθετο στόχο αποτελεί και η υποστήριξη συναλλαγών, οι οποίες δεν διεκπεραιώνονται με κάρτες αλλά με άλλες μορφές ψηφιακών πληρωμών όπως είναι η άμεση μεταφορά χρημάτων σε λογαριασμό (account to account).

Τέλος, ενδιαφέρον υπάρχει και για το χώρο του embedded finance - της δυνατότητας των επιχειρήσεων να προσφέρουν τραπεζικές υπηρεσίες σε συνεργασία με έναν χρηματοπιστωτικό οργανισμό - με τον κ. Κιτιξή να επισημαίνει ότι είναι σε εξέλιξη ήδη κάποιες συζητήσεις αλλά βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Cardlink: Τι αγόρασαν οι Έλληνες με κάρτες για την περίοδο του Πάσχα

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Έγκριση γνωστοποίησης συμφωνίας Eurobank – Wordline για τις κάρτες πληρωμών

Έρευνα Visa: Οι ψηφιακές πληρωμές ενισχύουν τον κύκλο εργασιών των ελληνικών ΜμΕ

gazzetta
gazzetta reader insider insider