«Πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica
Σύμφωνα με την απόφαση η εν λόγω συγκέντρωση, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες για τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.

«Πράσινο φως» έδωσε ομόφωνα η Επιτροπή Ανταγωνισμού στο deal απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την Attica, με το σκεπτικό ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις προστασίας της ΑΝΕΚ για λόγους δημοσίου συμφέροντος και «η εν λόγω συγκέντρωση δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά».

Ωστόσο αναμένεται η δημοσιοποίηση της απόφασης ώστε να αποσαφηνιστούν τυχόν παρατηρήσεις ή υποδείξεις της Επιτροπής σε σχέση με δρομολόγια, πλοία ποσοστά και μερίδια.

Να υπενθυμίσουμε ότι στην έγκριση της συγχώνευσης δι’ απορροφήσεως της ΑΝΕΚ από την Attica Group των εισηγητών της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αναγνωριζόταν ότι η ΑΝΕΚ είναι προβληματική επιχείρηση και συντρέχουν οι προϋποθέσεις προστασίας της για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Παράλληλα μάλιστα, αναφερόταν πως η ΑΝΕΚ ως προβληματική επιχείρηση «θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση», ενώ «δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση». Καθώς και ότι «αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά».

Σημειωτέον ότι ενδιαφέρον για την διάσωση της ΑΝΕΚ, είχε δείξει τελευταία στιγμή και ιταλικός Όμιλος Γκριμάλντι,μητρική εταιρεία των Μινωικών Γραμμών, εκφράζοντας την ετοιμότητά του να αντικαταστήσει με δικά του μέσα τα δρομολόγια της ΑΝEΚ σε Κρήτη και Ιταλία. Ωστόσο, όπως επεσήμαναν στελέχη του κλάδου, ήταν αμφίβολο αν η εν λόγω κίνηση θα ήταν προς όφελος του ανταγωνισμού εφόσον ο όμιλος έχει ήδη υψηλά μερίδια αγοράς. Ενδιαφέρον στο πρόσφατο παρελθόν είχε εκφράσει και η Sea Jets, του εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου, το οποίο όμως δεν προχώρησε.

Ο νέος χάρτης της ακτοπλοΐας

Να θυμίσουμε ότι η χανιώτικη εταιρεία έχει στόλο από οκτώ πλοία και δραστηριοποιείται στην σε Κρήτη και Αδριατική μέσω της κοινοπραξίας που είχε με την Attica. Στο στόχο της εντάσσονται τα ΚΡΗΤΗ I, ΚΡΗΤΗ ΙΙ, το Πρέβελη, το Έλυρος, το Ελ.Βενιζέλος, το Olympic Champion , το Hellenic Spirit και το Κύδων που είναι ναυλωμένο στο εξωτερικό. Ο Όμιλος Attica αριθμεί σήμερα 36 πλοία και δραστηριοποιείται στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τον Αργοσαρωνικό, το Βόρειο Αιγαίο, τις Σποράδες, στην Αδριατική και στη γραμμή Ισπανία-Μαρόκο.

Με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, τα πραναφερθέντα πλοία θα ενταχθούν στον στόλο του Ομίλου Attica, ο οποίος θα φτάσει τα 44 πλοία ελέγχοντας τα εμπορικά σήματα της BlueStar, της SuperFast, της Hellenic Seaways και της ΑΝΕΚ.
Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας και την υλοποίησή της δε, καθίσταται δυνατή η ανάταξη της ιστορικής ελληνικής ακτοπλοϊκής ΑΝΕΚ, η οποία ιδρύθηκε μετά το τραγικό ναυάγιο «Ηρακλείου» το 1966, από τον μακαριστό Ειρηναίο Γαλανάκη, επίσκοπο Κισσάμου και Σελίνου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΟΚ από Επ. Ανταγωνισμού για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica Group

Μηχανική βλάβη στο πλοίο Sea Jet II

Anek Lines: Μεγάλες ενεργειακές πιέσεις στα κέρδη του 2022 - Αύξηση 20% στον κύκλο εργασιών

gazzetta
gazzetta reader insider insider