Α. Τουτζιαρίδης (Intercatering): Οι τρεις κύριοι πυλώνες για το παρόν και το μέλλον του catering

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Α. Τουτζιαρίδης (Intercatering): Οι τρεις κύριοι πυλώνες για το παρόν και το μέλλον του catering
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της μακροβιότερης, ελληνικής εταιρείας catering μιλά στο insider.gr για την ανάπτυξη της εταιρείας μέσα στα χρόνια, για τα επόμενα βήματα αλλά και για τις διαχρονικές αξίες που διέπουν την λειτουργία της και την κάνουν να ξεχωρίζει έναντι των ανταγωνιστών.

Σταθερή αναπτυξιακή πορεία σε μια αγορά που δείχνει να επανέρχεται στα προ κρίσης - χρηματοοικονομικής και υγειονομικής - επίπεδα, προσαρμογή στις νέες καταναλωτικές τάσεις και πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων του κλάδου, όπως η σπατάλη τροφίμων, περιλαμβάνουν τα επόμενα βήματα της Intercatering, της μακροβιότερης ελληνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στον «θαυμαστό» κόσμο των εκδηλώσεων και του catering. Διαχρονικός στόχος της επιχείρησης άλλωστε, όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλός της, κ. Ανδρέας Τουτζιαρίδης σε συνέντευξή του στο insider.gr, δεν είναι η ποσοτική αλλά η ποιοτική ανάπτυξη, με όρους βιώσιμους τόσο για την επιχείρηση και τους εργαζομένους της όσο και για το περιβάλλον.

Τα σημεία-σταθμοί στην πολυετή πορεία της

Η Intercatering είναι από τις πιο αναγνωρίσιμες και η παλαιότερη εν ενεργεία επιχείρηση στον συγκεκριμένο κλάδο, όπου πιθανότατα να έχετε απολαύσει τα εδέσματα και τις υπηρεσίες της σε κάποια εκδήλωση. «Στο ξεκίνημα μας στην αρχή της δεκαετίας του 1990, ήμασταν μόνο δύο εταιρείες που παρείχαν υπηρεσίες catering. Μέχρι τότε, αν ο κόσμος ήθελε να κάνει μια εκδήλωση, επέλεγε κάποιο ξενοδοχείο ή κάποιον μάγειρα/μαγείρισσα, αν η εκδήλωση γινόταν στο σπίτι. Θα έλεγα μάλιστα ότι τότε, το catering ήταν παρεξηγημένη έννοια, είχε λανθασμένα εξισωθεί στο μυαλό του κόσμου με το μαζικό, το πρόχειρο αποτέλεσμα. Κάπως έτσι, είχαμε την ιδέα να δημιουργήσουμε μια εταιρεία που θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε μεμονωμένους πελάτες και σε εταιρείες. Τα πρώτα δεκαπέντε χρόνια, μέχρι περίπου το 2005, η ζήτηση ήταν μεγάλη, νιώθαμε ότι διψούσε ο κόσμος για τέτοιου τύπου υπηρεσίες. Ειδικά όταν αρχίσαμε να προσφέρουμε και εναλλακτικές προτάσεις χώρων για τις εκδηλώσεις, όπως κάποιος ιππικός όμιλος, ένα μουσείο ή μια παραλία και αργότερα τα γνωστά σε όλους σήμερα, κτήματα. Κατά συνέπεια η ανάπτυξη ήταν ραγδαία τόσο για εμάς όσο και για την ίδια την αγορά του catering, και οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες catering να αποκτήσουν μεγάλη αξιοπιστία στη συνείδηση του κόσμου» αναφέρει ο κ. Τουτζιαρίδης ερωτηθείς για την 30ετη πορεία της εταιρείας.

Ωστόσο, ο δρόμος δεν ήταν πάντα «στρωμένος με ροδοπέταλα», όπως εξηγεί. «Από τις χρονιές της μεγάλης άνθησης, περάσαμε το 2010 σε μια περίοδο συρρίκνωσης της αγοράς λόγω της οικονομικής κρίσης, για να έρθει το 2020 η πρωτοφανής υγειονομική κρίση που οδήγησε σε παύση των δραστηριοτήτων σχεδόν στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας», αναφέρει. Παρά τις όποιες δυσκολίες βέβαια η επιχείρηση συνέχισε να αναπτύσσεται εν μέσω κρίσεων, χάρη κυρίως σε στρατηγικές αποφάσεις που πήρε έγκαιρα. «Η τύχη η δική μας ήταν ότι όταν ξεκίνησε η χρηματοπιστωτική κρίση, είχαμε ήδη αναπτύξει ένα σημαντικό πελατολόγιο εξωτερικού, το οποίο, σε αντίθεση με τους Έλληνες πελάτες, ήταν ανθεκτικό. Παράλληλα είχαμε επεκταθεί και στις εταιρικές εκδηλώσεις οι οποίες δεν περιορίστηκαν όσο τα κοινωνικά event. Έτσι η δεκαετής οικονομική κρίση δεν μας επηρέασε όπως άλλους. Αντίστοιχα αντέξαμε και τις απώλειες της πανδημίας ενώ παράλληλα πήραμε την απόφαση να διατηρήσουμε το προσωπικό μας για την “επόμενη ημέρα“, που κάποια στιγμή ήταν βέβαιο πως θα ερχόταν».

Επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα το 2022

Κάπως έτσι η Intercatering κατάφερε να επιστρέψει στα προ κρίσεων επίπεδα ήδη από πέρυσι. «Το 2022 ήταν η χρονιά που επανήλθαμε σε προ κρίσης επίπεδα, δηλαδή στα μεγέθη που είχαμε πριν από το 2010 όπου ξεκίνησε αυτός ο κύκλος συρρίκνωσης που σας περιέγραψα. Για φέτος αναμένουμε εξίσου καλά - αν όχι καλύτερα - αποτελέσματα, παρότι η χρονιά του 2022 πριμοδοτήθηκε κι από τον εγκλεισμό των προηγούμενων πανδημικών ετών, δεν ήταν δηλαδή μια φυσιολογική χρονιά» όπως εξηγεί ο κ. Τουτζιαρίδης.

Παράλληλα η εταιρεία συνεχίζει να ηγείται της αγοράς, προσφέροντας τόσο υπηρεσίες catering (φαγητό και εξοπλισμό) όσο και υπηρεσίες διαχείρισης χώρων, το λεγόμενο venue management. Στο δεύτερο σκέλος, όπως επισημαίνει ο κ. Τουτζιαρίδης, η προσέγγιση είναι διττή με την εταιρεία να αναλαμβάνει την διαχείριση χώρων που λειτουργούν αυτόνομα ή χώρων που ανακαινίζει και διαχειρίζεται η ίδια εμπορικά και επικοινωνιακά. Στο κομμάτι του venue management δε, διατηρεί πολυάριθμες και ηχηρές συνεργασίες με αναγνωρίσιμους χώρους εκδηλώσεων, όπως το πολυετές συμβόλαιο με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για την διεκπεραίωση των εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα εκεί, η λειτουργία των δύο παραθαλάσσιων κορυφαίων χώρων εκδηλώσεων του Ble στην παραλία του Αλίμου, το Κτήμα 48 στην Ανάβυσσο κ.ά.

Όσο για το πελατειακό μείγμα της Intercatering, εξακολουθεί να είναι μοιρασμένο, με το 50% αυτού να προέρχεται από το εξωτερικό ενώ και ο τζίρος προέρχεται ισομερώς τόσο από κοινωνικές όσο κι από εταιρικές εκδηλώσεις.

Οι προκλήσεις για την συνέχεια και η στροφή στην βιώσιμη ανάπτυξη

Οι προκλήσεις ωστόσο δεν σταματούν και οι καιροί επιτάσσουν νέες προσαρμογές, όπως επισημαίνει ο ιδιοκτήτης της Intercatering. «Ζούμε σε περίοδο μεγάλων αλλαγών, που εντάθηκαν μετά την πανδημία. Αρχικά έχει μικρύνει ο αριθμός των ατόμων στις κοινωνικές εκδηλώσεις. Ένας μέσος γάμος πριν από 15 χρόνια για παράδειγμα είχε σίγουρα 250 άτομα καλεσμένους. Σήμερα ο αριθμός έχει περιοριστεί στα 150 άτομα. Γεγονός που σε προσωπικό επίπεδο κι ασχέτως αν επηρεάζει τους ισολογισμούς των επιχειρήσεων, το θεωρώ θετικό για τον κλάδο καθώς δημιουργεί τις συνθήκες για πιο ποιοτικές υπηρεσίες με μεγαλύτερα ενδεχομένως budget. Την ίδια στιγμή έχουν αυξηθεί και οι απαιτήσεις του κόσμου, εφόσον ταξιδεύει περισσότερο, έρχεται σε επαφή με διαφορετικές Κουζίνες, έχει προσλαμβάνουσες από το internet, τα social media, τις τηλεοπτικές εκπομπές. Ακόμα και εν μέσω πανδημίας είδαμε πως υπήρξε ακόμα μεγαλύτερη εξοικείωση με τη μαγειρική και αυτό σίγουρα μας ευχαριστεί. Άλλωστε και σαν εταιρεία στρεφόμαστε διαχρονικά προς την ποιοτική παράλληλα με την οικονομική ανάπτυξη».

Στο ίδιο πλαίσιο επισημαίνει ότι στις μεγάλες προκλήσεις του κλάδου για την συνέχεια συγκαταλέγονται και οι βιώσιμες και πράσινες πρακτικές, στροφή που η εταιρεία έχει κάνει ήδη. Οι σχετικές πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν από προσεκτική αγορά και πλήρη αξιοποίηση των πρώτων υλών έως και προτάσεις στους πελάτες για μενού που μειώνουν την σπατάλη φαγητού. Η προσπάθεια καταπολέμησης του food waste ενισχύεται κι από την συμμετοχή της στη «Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων» - η Intercatering αποτελεί ένα από τα ιδρυτικά στελέχη της - αλλά και την ενεργό συμμετοχή της στη δράση του «Μπορούμε», ώστε να προσφέρεται το υψηλής ποιότητας αδιάθετο φαγητό σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Στον πυρήνα των αξιών της Intercatering, προσθέτει ο κ. Τουτζιαρίδης, βρίσκεται και η περιβαλλοντική διαχείριση, η οποία επιτυγχάνεται με μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας τόσο στις εγκαταστάσεις μας όσο και στις δραστηριότητές μας, με τη χρήση ενεργειακά αποδοτικών συσκευών και με την εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης.

Όσο για το τι περιλαμβάνουν τα μεσομακροπρόθεσμα σχέδια της εταιρείας, ο κ. Τουτζιαρίδης τονίζει ότι οι βιώσιμες δράσεις και οι πράσινες πρακτικές θα συνεχιστούν, καθώς και η αξιοπιστία και η συνέπεια της επιχείρησης απέναντι στον πελάτη, συστατικά που αποτελούν τη «μυστική συνταγή» της επιτυχίας της Intercatering τα 30 αυτά χρόνια. «Αυτό που θέλει ο πελάτης είναι να παραδίδεις αυτό που υπόσχεσαι και να είσαι συνεπής. Νομίζω ότι αυτό μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό και μας οδηγεί στην ανάπτυξη όλα αυτά τα χρόνια. Με ρωτάτε που θα ήθελα να είμαι σε πέντε χρόνια από σήμερα. Δεν θεωρώ ότι οι επεκτάσεις πρέπει να είναι αυτοσκοπός. Αυτό που έχουμε πετύχει σήμερα είναι να έχουμε μια υγιή επιχείρηση σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, με καλό και άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό. Το να έχεις μια υγιή επιχείρηση σου δίνει την διαύγεια να σκέφτεσαι μεθοδικά τα επόμενα βήματα. Σε κάθε περίπτωση όμως, προτιμώ τις καλές συνεργασίες και όχι απαραίτητα τις περισσότερες, βασικός στόχος μου είναι η εξέλιξή της Intercatering να είναι κυρίως ποιοτική και μετά ποσοτική».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Intercatering: Μειώνει το οικολογικό της αποτύπωμα με «πράσινες» πρακτικές!

Αυξήθηκε ο τζίρος στα καταλύματα και τις υπηρεσίες εστίασης τον Απρίλιο -Στη Μύκονο η μικρότερη αύξηση

Μεγάλη «πληγή» για τον κλάδο της εστίασης η έλλειψη προσωπικού

gazzetta
gazzetta reader insider insider