Κορκίδης: Θετικό το πρόσημο από τις χειμερινές εκπτώσεις για τις επιχειρήσεις της Αττικής

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Κορκίδης: Θετικό το πρόσημο από τις χειμερινές εκπτώσεις για τις επιχειρήσεις της Αττικής
«Οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις ολοκληρώθηκαν με θετικό πρόσημο για τις εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής και με συμφέρουσες αγορές για τους καταναλωτές», σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΕΒΕΠ, Βασίλη Κορκίδη.

«Οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις ολοκληρώθηκαν με θετικό πρόσημο για τις εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής και με συμφέρουσες αγορές για τους καταναλωτές», σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΕΒΕΠ, Βασίλη Κορκίδη.

«Οι εναλλαγές των καιρικών συνθηκών, που επικράτησαν τον φετινό χειμώνα, άλλαξαν εν μέρει τις καθιερωμένες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων. Τουλάχιστον όσον αφορά στην αγορά της Αττικής αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης είναι πως, λόγω του ήπιου χειμώνα, μειώθηκαν οι πωλήσεις στα «βαριά» και ακριβότερα ρούχα. Από τον Μάρτιο αρκετά από τα αποθέματα που έχουν τα εμπορικά σε χειμερινά ρούχα θα μείνουν απούλητα και πολλοί καταναλωτές θα περάσουν πλέον το υπόλοιπο μικρό χειμωνιάτικο διάστημα, με όσα ήδη διαθέτουν. Αντίθετα, στα υπόλοιπα είδη ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης κινήθηκε, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, θετικά τον Ιανουάριο λόγω και των πολλών εορτών», πρόσθεσε.

Και συνέχισε: «Σημειωτέον πως η αξία των πωλήσεων του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης ξεπέρασε σε ετήσια βάση τα 3 δισ. ευρώ. Σε συνέχεια λοιπόν της ανοδικής πορείας του 2022 ξεκίνησε και το 2023, με τις τρεις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων να είναι οι καλύτερες για τους εμπόρους από άποψη αγοραστικής κίνησης. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών προσέλκυσαν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς και οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού. Τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας με την αγοραστική κίνηση σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι. Η εκπτωτική αγορά δεν επηρεάστηκε από την «οικονομική κόπωση» των εορτών, ενώ φαίνεται πως ο στόχος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο επιτεύχθηκε. Η ανοδική πορεία των πωλήσεων λιανικής του 2022 με επιπλέον 7 δισ. ευρώ και ετήσια αύξηση στα επίπεδα του 12%, φθάνοντας τον κύκλο εργασιών του 2022 στα 62 δισ. ευρώ, συνεχίζεται και το 2023, αφού ο τζίρος του φετινού διμήνου, Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου, σε πρώτη εκτίμηση φαίνεται να έχει ξεπεράσει κατά τουλάχιστον 5% τα 5,5 δισ. ευρώ του αντίστοιχου διμήνου του 2019.

Ωστόσο, αυτό που πρέπει να διαχωρίσουμε είναι οι χαμηλές τιμές προϊόντων στις δύο περιόδους τακτικών εκπτώσεων και να προσέξουμε τις διαφορές των προϊόντων ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών που πωλούνται από τις αλυσίδες χαμηλού κόστους. Η ελληνική αγορά δεν μπορεί να «σηκώσει» ανεξέλεγκτα τις αλυσίδες χαμηλού κόστους που στοχεύουν στην ανάγκη των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα, καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί, λόγω ανάγκης και ακρίβειας, να γίνει «Eldorado» γι’ αυτές, ούτε να επιτρέψει «να εισπράξουν» το market pass και τα χρήματα στήριξης των επιδοτήσεων υπέρ των καταναλωτών, σε βάρος άλλων επιχειρήσεων. Είναι προφανές ότι οι αλυσίδες αυτές, με τις τακτικές εισόδου τους στην εγχώρια αγορά, προκαλούν στρεβλώσεις στον ελεύθερο και θεμιτό ανταγωνισμό που ο εμπορικός κόσμος της χώρας τηρεί με σεβασμό στον πελάτη, παρά τις όποιες εξωγενείς αντίξοες πληθωριστικές συνθήκες βιώνει η αγορά. Οι αλυσίδες χαμηλού κόστους, που λειτουργούν στις δυτικοευρωπαϊκές αγορές, είναι συγκεκριμένες και λειτουργούν κάτω από συγκεκριμένο πλαίσιο με βάση τα ισχύοντα σε κάθε χώρα μέλος της Ε.Ε. και σε αριθμούς που «σηκώνει» η κάθε εγχώρια αγορά.

Τέλος, επισημαίνω πως τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης των καταναλωτών, κυρίως παρατηρούνται, όπου οι επιλογές του καταναλωτή είναι καθορισμένες και περιορισμένες. Είναι θετικό πως φέτος την περίοδο των εκπτώσεων στην αγορά, η παραβατικότητα μειώθηκε σε καταγγελίες και κυμάνθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό από πέρυσι και συγκεκριμένα κάτω του 6%. Άρα, αυτό που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή είναι η σωστή ενημέρωση και η συνέπεια των εμπορικών επιχειρήσεων κάθε τοπικής αγοράς. Καλό μήνα Μάρτιο!»

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πλώρη να κατακτήσει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς βάζει η Beverage World - Τα νέα προϊόντα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider