Συνδρομητική τηλεόραση: Χάνει οπαδούς το δορυφορικό πιάτο

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Συνδρομητική τηλεόραση: Χάνει οπαδούς το δορυφορικό πιάτο
Πώς κινήθηκε η συνδρομητική τηλεόραση το 2022. Οι συνδρομές και οι προοπτικές.

Μπορεί οι τηλεοπτικοί δέκτες να συντονίζονται όλο και περισσότερο στο on demand (κατά παραγγελία) περιεχόμενο, οι τάσεις όμως που καθιερώθηκαν με την πανδημία φαίνεται να απομακρύνουν τους συνδρομητές από το δορυφορικό πιάτο, στρέφοντάς τους στις OTT υπηρεσίες και στην IPTV.

Το παραπάνω επιβεβαιώνουν τα πρόσφατα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για το πρώτο εξάμηνο του 2022 που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα. Σύμφωνα με αυτά και παρότι οι δορυφορικές συνδέσεις είναι περισσότερες αριθμητικά από τις συνδέσεις IPTV, οι τελευταίες αυξάνουν συνεχώς την ώρα που οι συνδρομητικές μειώνονται.

Πόσοι είναι οι συνδρομητές

Για την ακρίβεια στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2022, οι συνδρομές για την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικού περιεχομένου μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης έφθασαν στις 447.419 όταν το αντίστοιχο νούμερο στο τέλος του 2021 ήταν στις 382.939, ενώ στο πρώτο μισό του 2021 ήταν στις 348.786. Μέσα σε έναν χρόνο δηλαδή, από το α' εξάμηνο του 2021 έως το α' εξάμηνο του 2022, οι συνδρομητές της IPTV αυξήθηκαν κατά 28,3%.

Στον αντίποδα οι συνδρομές για την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικού περιεχομένου μέσω δορυφορικού πιάτου έπεσαν στις 729.414 από 758.667 που ήταν στο τέλος του 2021 και από 761.495 που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2021. Μια πτώση δηλαδή της τάξης του 4,4%.

Την στροφή, σύμφωνα με παρατηρητές της αγοράς ενθαρρύνουν εν μέρει και οι πάροχοι. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στην περίπτωση της Cosmote TV έχει σταματήσει να προσφέρεται η δυνατότητα για replay TV μέσω δορυφορικής σύνδεσης με την εταιρεία να προωθεί την Over The Top πλατφόρμα της, ενώ αντίστοιχα και η Nova έχει στρέψει την προσοχή της στην νέα πλατφόρμα της EON, στην οποία η πρόσβαση είναι ευρυζωνική.

Σε συνολικό επίπεδο ωστόσο, η συνδρομητική τηλεόραση παραμένει σε σταθερά επίπεδα, κινούμενη μάλιστα κι ελαφρώς ανοδικά. Βάσει των στοιχείων της ΕΕΤΤ, οι συνδέσεις το α’ εξάμηνο του 2022 έφθασαν τις 1.176.833 από 1.141.606 που ήταν στο τέλος του 2021 και από 1.110.281 που ήταν στο πρώτο μισό του 2021. Προστέθηκαν δηλαδή 66.552 συνδρομητές μέσα σε έναν χρόνο, μια άνοδο της τάξης του 6%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της ΕΕΤΤ περιλαμβάνουν τις συνδέσεις των Cosmote TV, Nova, Vodafone TV και Wind Vision, η οποία από το 2023 θα ενσωματωθεί στην NOVA μετά και την εξαγορά και των δύο από την United. Επί του πρακτέου δηλαδή, στο 1.176.833 συνδρομητές δεν περιλαμβάνονται οι συνδρομητές των διεθνών πλατφορμών (Netflix, Disney+, Amazon Prime, Apple TV), ενδεχομένως ούτε κι εκείνοι του Antenna+ που έκανε πρεμιέρα στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2022.

Μαζί με τις διεθνείς πλατφόρμες, ο αριθμός των νοικοκυριών που πληρώνει για να δει τηλεοπτικό περιεχόμενο ξεπερνά τα 1.700.000, δεδομένου ότι οι συνδρομητές του Netflix αριθμούν περί τις 500 χιλιάδες σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ενώ οι επιβεβαιωμένοι συνδρομητές του Disney+ μέσω της πλατφόρμας της Vodafone, φτάνουν τις 70 χιλιάδες.

Πόσες συνδρομές μπορεί να υποστηρίξει η ελληνική αγορά

Η συνεχής άνοδος των συνδρομητών, η ενισχυμένη δημοτικότητα του Netflix αλλά και το δυναμικό ξεκίνημα του Disney+ φέρνουν στο προσκήνιο το ερώτημα αναφορικά με το πόσες συνδρομές έχει κάθε ελληνικό νοικοκυριό. Η υπάρχουσα εκτίμηση είναι πως ο μέσος όρος είναι λίγο πάνω από 1 συνδρομητή για κάθε νοικοκυριό που έχει συνδρομητική τηλεόραση. Μέσος όρος που πολύ δύσκολα θα αυξηθεί δεδομένων των πληθωριστικών πιέσεων που υφίσταται και η ελληνική οικονομία, περιορίζοντας το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Πολλοί είναι εκείνοι μάλιστα που εκφράζουν φόβους ότι ο αριθμός θα περιοριστεί το επόμενο διάστημα, εξαιτίας των περικοπών δαπανών στις οποίες προχωρούν τα νοικοκυριά.

Βάσει στελεχών της αγοράς, το ποσοστό διείσδυσης της συνδρομητικής που φτάνει σήμερα στο 30% ή και 35% θα παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα και το 2023, με τους υφιστάμενους παίκτες να επιδιώκουν να κερδίσουν μερίδια από τον ανταγωνισμό μέσω της ενίσχυσης του περιεχομένου τους.

Όσο για την στροφή στις ευρυζωνικές συνέσεις έναντι του δορυφορικού πιάτου, θα συνεχιστεί, αλλά δεν θα υπερτερήσει ακόμα. Τουλάχιστον μέχρι οι ευρυζωνικές συνδέσεις να φτάσουν σε ένα τέτοιο επίπεδο που θα προσφέρουν την ίδια ποιότητα με τους δορυφόρους

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Συνεργασία Ant1 - Cosmote TV για το Μουντιάλ

Έρχονται εξελίξεις στο πεδίο της συνδρομητικής τηλεόρασης

Ανάβει η μάχη της κερκίδας στη συνδρομητική

gazzetta
gazzetta reader insider insider