Στα μέσα Ιουλίου το επόμενο «βήμα» για τα σιδηροδρομικά έργα των 4 δισ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στα μέσα Ιουλίου το επόμενο «βήμα» για τα σιδηροδρομικά έργα των 4 δισ. ευρώ
ΑΒΑΞ - Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat, ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος υποβάλουν φακέλους συμμετοχής στον ανταγωνιστικό διάλογο στις 15/07. Λίγες μέρες αργότερα ξεκινάει ο έλεγχος. Πώς ευελπιστεί η ΕΡΓΟΣΕ να κυλήσουν οι διαδικασίες.

Από τα μέσα Ιουλίου θα αρχίσει να «ξετυλίγεται το κουβάρι» της επόμενης φάσης για τα έξι σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ, συνολικής αξίας 4 δισ. ευρώ, που προωθούνται με το μοντέλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Όπως από καιρό έχει αναφέρει το insider.gr, τα 3 (η 4 σε έναν εκ των διαγωνισμών) σχήματα αναμένονταν εντός του καλοκαιριού να δώσουν το παρών στη β’ φάση της διαδικασίας. Η ΕΡΓΟΣΕ κάλεσε τους ομίλους που συμμετείχαν στη διαδικασία της εκδήλωσης ενδιαφέροντος να υποβάλλουν τους Φακέλους Συμμετοχής τους στις 15 Ιουλίου, ενώ λίγες ημέρες αργότερα, στις 22 Ιουλίου θα γίνει η έναρξη του ελέγχου τους προκειμένου να διαπιστωθεί η πληρότητα τους και να επιτραπεί η συμμετοχή τους. Αυτό προκύπτει από ξεχωριστές αναρτήσεις στη «Διαύγεια» και για τα 6 έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Τα έργα αυτά διασυνδέουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ενισχύουν το ρόλο των λιμενικών υποδομών της χώρας και παράλληλα αναβαθμίζουν τη διασυνοριακή διασύνδεση της Ελλάδας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Με τις μεθόδους που αξιοποιούνται, τα έργα αυτά θα είναι περιβαλλοντικά φιλικά με θετικό αποτύπωμα για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Υπενθυμίζεται ότι τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι:

- Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ.

-Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.

-Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ.

- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.

-Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ.

-Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα στο τμήμα Ρίο - νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.

Όπως πρόσφατα ανέφερε το insider.gr, η ΕΡΓΟΣΕ ευελπιστεί να προχωρήσει τάχιστα η διαδικασία και μέσα στο φθινόπωρο να έχει στα «χέρια» της τις πρώτες μελέτες, τουλάχιστον για 3-4 από τα έργα. Οι μελέτες αυτές, βάσει του μοντέλου που προωθούνται τα έργα, θα εκπονηθούν από τα (3 ή 4 σε μια περίπτωση διαγωνισμού) σχήματα που διεκδικούν τα σιδηροδρομικά projects, «πατώντας» πάνω σε προμελέτες που έδωσε ο φορέας στους ενδιαφερόμενους. Η ΕΡΓΟΣΕ με τους συμβούλους της, θα ελέγξει τις μελέτες και θα προκρίνει αυτή που θεωρεί ως βέλτιστη λύση, δίχως να αποκλείεται και συνδυασμός λύσεων και μελετών.

Υπενθυμίζεται ότι τα έργα διεκδικούν κατά βάση 3 κοινοπραξίες, οι ΑΒΑΞ - Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Intrakat και ΕΛΛΑΚΤΩΡ - Μυτιληναίος, και για τα 6 projects, αν και στο τελευταίο, το μικρότερο (σύνδεση ΟΛΘ), είχαν δώσει το παρών 4 σχήματα καθώς ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Intrakat συμμετείχαν αυτόνομα.

Βέβαια, σε τέτοιες διαδικασίες πάντα τα χρονοδιαγράμματα είναι σχετικά, ωστόσο, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ υπό τον κ. Χρ. Βίνη κινείται με «υψηλές στροφές» και ευελπιστεί το φθινόπωρο να έχει τα πρώτα αποτελέσματα. Κατά το στάδιο του διαλόγου, που είναι ήδη σε ισχύ, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο εκάστου έργου, ο οποίος θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στο διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών). Πάντως, εκκρεμεί και το θέμα της χρηματοδότησης (CEF, ΕΣΠΑ, άλλα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά «καλάθια») με τον σιδηροδρομικό φορέα να ευελπιστεί ότι οι φάκελοι χρηματοδότησης θα λάβουν προσεχώς το «οκ» των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών ώστε να «κλειδώσει» ένα ακόμα βασικό θέμα, δηλαδή τα κονδύλια, ενώ ένα μέρος τους εκτιμάται ότι είναι εξασφαλισμένο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider