ΕΡΓΟΣΕ: Πάσχα με διεργασίες στο σιδηροδρομικό «μέτωπο» των 4 δισ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Μοιράσου το
ΕΡΓΟΣΕ: Πάσχα με διεργασίες στο σιδηροδρομικό «μέτωπο» των 4 δισ. ευρώ
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες που θα «βγάλουν» τα σχήματα που θα περάσουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για την υλοποίηση 6 σημαντικών έργων με το μοντέλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διεργασίες που θα «βγάλουν» τα σχήματα που θα περάσουν στην επόμενη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την υλοποίηση 6 σιδηροδρομικών έργων με τη διαδικασία δημοπράτησης με Ανταγωνιστικό Διάλογο, συνολικού ύψους περίπου 4 δισ. ευρώ. Οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζουν το «σκανάρισμα» ώστε να αποφανθούν για τους ομίλους που πληρούν τα βασικά κριτήρια συμμετοχής στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Όπως είχε αναφέρει πρόσφατα το insider.gr στην ΕΡΓΟΣΕ «έβλεπαν» να προχωρούν σχετικές εξελίξεις στις αρχές Απριλίου, με την υποσημείωση όμως ότι το τελικό «οκ» θα χρειαστεί κάποιο επιπλέον χρονικό διάστημα.

Οι Επιτροπές Διαγωνισμού, μία για κάθε ένα από τα 6 έργα, ολοκληρώνουν τους ελέγχους και θα αποστείλουν τους σχετικούς φακέλους στο τμήμα συμβάσεων του φορέα.

Το οποίο και μετά τον έλεγχο που θα κάνει το ίδιο με τη σειρά του θα εισηγηθεί στο Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ποιοι εκ των ομίλων «προκρίνονται» σε κάθε διαγωνισμό. Κατά συνέπεια, μάλλον θα πρέπει να αναμένονται νεότερα περί το Πάσχα ή μάλλον και λίγο αργότερα μέσα στον Μάιο.

Υπενθυμίζεται ότι στην εκδήλωση ενδιαφέροντος είχαν εμφανιστεί κατά βάση 3 κοινοπραξίες, οι ΑΒΑΞ - Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Intrakat και ΕΛΛΑΚΤΩΡ - Μυτιληναίος, και για τα 6 projects, αν και στο τελευταίο, το μικρότερο (σύνδεση ΟΛΘ), είχαν δώσει το παρών 4 σχήματα καθώς ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Intrakat συμμετείχαν αυτόνομα.

Όπως πολλές φορές έχει αναφέρει το insider, και για τα έξι σιδηροδρομικά έργα, η βέλτιστη τεχνική λύση θα καθοριστεί κατά τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και ειδικότερα στο στάδιο διενέργειας διαλόγου με τους συμμετέχοντες υποψηφίους Αναδόχους των έργων, κατά το οποίο θα ληφθούν υπόψη και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών ή/ και μελετών εφαρμογής θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο που θα επιλεγεί για την κατασκευή του κάθε έργου.

Όπως είπε προ διμήνου σε σχετική ενημερωτική εκδήλωση η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπό τον CEO, Χρ. Βίνη, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023 εκτιμάται ότι θα έχουμε αναδόχους στα 6 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα. Μέσα στο προσεχές τρίμηνο οι σχετικοί διαγωνισμοί, μέσω των οποίων θα συνδεθούν μεγάλα λιμάνια της χώρας με το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο, θα περάσουν στην επόμενη φάση, αυτή του διαλόγου, ανάμεσα σε εταιρείες και φορείς όπου, με τη βοήθεια συμβούλων, θα «χαραχτεί» η βέλτιστη τεχνική λύση. Ως ορίζοντας ολοκλήρωσης των εργασιών αυτών των projects έχει τεθεί το τέλος του 2027.

Να επαναλάβουμε ότι πρόκειται για τα παρακάτω έξι (6) σιδηροδρομικά έργα:

i. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ.

ii. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ.

iii. ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ου ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

iv. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ - ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ.

v. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ.

vi. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ.

Για την επιτυχημένη υλοποίηση του σχεδιασμού απαιτείται να πλαισιωθεί το έμπειρο προσωπικό της ΕΡΓΟΣΕ από το απαραίτητο εξιδεικευμένο στελεχιακό δυναμικό. Όπως έχει αποκαλύψει το insider, έρχονται διαγωνισμοί για 6 project managers και 1 Construction, με τους πρώτους να αναλαμβάνουν να υποβοηθήσουν την ΕΡΓΟΣΕ στα 6 έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου και τον τελευταίο για τις υφιστάμενες εργολαβίες – συμβάσεις. Πρόκειται για διαγωνισμό ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στα «σκαριά» η σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Πελοποννήσου – Πότε θα ολοκληρωθούν τα projects

Σιδηρόδρομος: Το timing για τον διαχωρισμό ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ – Εν αναμονή των μεγάλων ΣΔΙΤ

ΕΡΓΟΣΕ: «Κληρώνει» για τους ομίλους που διεκδικούν τα σιδηροδρομικά έργα των 4 δισ. ευρώ

Όλες οι ειδήσεις

15:11

Σχεδόν 5.000 δολάρια το φθηνότερο εισιτήριο για απευθείας πτήση από Μόσχα για Ντουμπάι

15:08

Κικίλιας: Ο τουρισμός είναι οικονομία άμεσης απόδοσης, η Αθήνα είναι ακόμα γεμάτη με τουρίστες

15:08

Ενημερωτική εκδήλωση του ΣΒΠΕ για τον νέο Κλιματικό Νόμο

15:05

Τσίπρας: Τώρα που οι μελέτες δείχνουν ότι εκτός ΜΕΘ δεν σώθηκε σχεδόν κανείς, ο Μητσοτάκης θα ζητήσει συγγνώμη;

15:01

Η Goldman Sachs συγκεντρώνει 9,7 δισ. δολάρια για εξαγορές και συγχωνεύσεις εταιριών 

14:59

Παρατείνεται για τρεις μήνες η υποχρέωση δήλωσης αποθεμάτων

14:56

Ακάρ: Κακομαθημένο παιδί και κακός γείτονας η Ελλάδα

14:48

ΗΠΑ: Σε χαμηλό 22 ετών οι αιτήσεις για αναχρηματοδότηση στεγαστικού δανείου

14:37

ΕΕ: Στο κάδρο των κυρώσεων κατά της Ρωσίας και ο κλάδος της ναυτιλίας

14:31

Παπαδόπουλος: Η νέα Συλλογική Σύμβαση του ΟΑΣΘ οδεύει προς υπογραφή

14:31

Γεωργιάδης: Τριπλό ρεκόρ το 2022 σε επενδύσεις, εξαγωγές και τουριστικές εισπράξεις

14:24

Υπέρ της υποδοχής Ρώσων που αρνούνται την επιστράτευση ο Σολτς - Νέα όπλα ζητάει το Κίεβο

14:10

Σκρέκας: Τα δίκτυα φυσικού αερίου στο μέλλον θα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αερίων από ΑΠΕ

14:03

Ουκρανία: Οι φιλορώσοι ηγέτες σε Λουχάνσκ και Χερσώνα ζητούν ενσωμάτωση στη Ρωσία

14:01

Χατζηδάκης: Επεκτείνεται το πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων της ΔΥΠΑ

13:51

Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης πραγματοποίησαν επιθέσεις εναντίον «τρομοκρατών»

13:44

Β. Κορέα: Νέα εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου, σύμφωνα με τον νοτιοκορεατικό στρατό

13:44

ΟΔΔΗΧ: Αντλήθηκαν 625 εκατ. ευρώ από εξάμηνα ομόλογα, με απόδοση 1,95%

13:40

Η EBRD προβλέπει ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας με ρυθμό 5,2% το 2022 - Στο 2,2% το 2023

13:35

Κρεμλίνο: Είναι βλακώδες να θεωρείται ύποπτη η Μόσχα για τις διαρροές στους αγωγούς Nord Stream

13:34

Βρετανία: Η BoE προσπαθεί να «μαζέψει» την κρίση - Εκτοξεύονται οι τιμές των ομολόγων

13:22

Ντόναχιου: Να δοθεί χρόνος στα κράτη-μέλη για ομόφωνη απόφαση επί του εταιρικού φόρου

13:15

Eurobank Equities για Mytilineos: Μοχλός ανάπτυξης η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια - Νέα τιμή στόχος

13:15

Ουκρανία: Ρωσικές επιδρομές προκάλεσαν σημαντική διακοπή ρεύματος στο Χάρκοβο

13:08

Σταϊκούρας για οικονομία: Συνεχίζουμε στον δρόμο της σύνεσης και της υπευθυνότητας

13:07

Αστυνομία: Εξάρθρωση 3 συμμοριών στην Πολυτεχνειούπολη - 32 συλλήψεις

13:03

Υπερπτήση τουρκικού μη επανδρωμένου αεροσκάφους πάνω από την Κίναρο στα 19.000 πόδια

13:00

Citi: Το «ξεφόρτωμα» των ευρωπαϊκών μετοχών είναι ανάλογο με της κρίσης του 2011-2012

12:45

Έως τις 11 Οκτωβρίου ανοικτή η πλατφόρμα για τις σεισμόπληκτες επιχειρήσεις του Αρκαλοχωρίου

12:39

Χάμπεκ: Σε λειτουργία θα παραμείνουν δύο πυρηνικοί σταθμοί - Το αργότερο ως τον Απρίλιο