Η «μάχη» για τα 150 εκατ. των σχολικών

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η «μάχη» για τα 150 εκατ. των σχολικών
Στα 150 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι φτάνει ο συνολικός τζίρος για τον βασικό εξοπλισμό των μαθητών με σχολικά είδη. Μετά τη δύσκολη περσινή χρονιά, τα μηνύματα για τον φετινό Σεπτέμβριο είναι θετικά, με τις επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, να διεκδικούν μερίδιο από τη συνολική «πίτα».

Στη μάχη της αγοράς των σχολικών ειδών, ο τζίρος της οποίας φτάνει τα 150 εκατ. ευρώ, μπήκαν και πάλι από τις αρχές Σεπτεμβρίου οι επιχειρήσεις, μετά την περσινή περίοδο που κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα λόγω της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης για μεγάλο διάστημα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Με τα μηνύματα από το καλοκαίρι να είναι ενθαρρυντικά σε ό,τι αφορά την καταναλωτική κίνηση, τουλάχιστον συγκριτικά με το 2020, οι προσδοκίες των λιανεμπόρων από τον φετινό Σεπτέμβριο για την αγορά των σχολικών, είναι θετικές. Ήδη η κίνηση στα καταστήματα, όπως την περιγράφουν, είναι ικανοποιητική -αν και όχι στα επίπεδα του 2019 - ενώ όσο πλησιάζουμε προς την έναρξη της σχολικής χρονιάς εκτιμάται ότι θα αυξηθεί περαιτέρω.

Για τις μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών (όπως Jumbo, Moυστάκας, Max stores) που έχουν επεκταθεί και στα σχολικά είδη, ο Σεπτέμβριος λόγω της έναρξης της σχολικής χρονιάς, αποτελεί την τρίτη καλύτερη περίοδο του έτους μετά τα Χριστούγεννα και το Πάσχα με ιδιαίτερη σημασία για τον συνολικό τους τζίρο. Πηγές από την αλυσίδα Μουστάκας επισημαίνουν χαρακτηριστικά ότι η αγορά των σχολικών υπολογίζεται στο 17%-18% του συνολικού τζίρου. Μερίδιο από τη συνολική «πίτα» διεκδικούν ωστόσο παραδοσιακά τα βιβλιοπωλεία αλλά πλέον και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ. Στη μάχη του ανταγωνισμού στην αρχή της σχολικής χρονιάς ρίχνονται επίσης και οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικών και ηλεκτρονικών ειδών, από τις οποίες πέρα από τα βασικά σχολικά είδη, οι μαθητές προμηθεύονται υπολογιστές, τάμπλετ κτλ.

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας κατά τη διάρκεια του οποίου πραγματοποιούνται περισσότερες από τις μισές πωλήσεις στην αγορά των σχολικών, με την περσινή χρονιά ωστόσο λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων να κινείται σε «ρηχά νερά». Αρκετές επιχειρήσεις μάλιστα, όπως επισημαίνεται έχουν ακόμα αποθέματα με προϊόντα από τις παραγγελίες που έγιναν πέρσι και δεν πωλήθηκαν ούτε κατά στην αρχή ούτε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Κάτι, που όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, θα βοηθήσει ώστε φέτος οι τιμές να μην επηρεαστούν από την κατάσταση που επικρατεί με τις διεθνείς ανατιμήσεις στην αγορά και να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με πέρσι.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider