Ψηφίζεται στη Βουλή η σύμβαση για τον Ε65 που κατασκευάζει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ψηφίζεται στη Βουλή η σύμβαση για τον Ε65 που κατασκευάζει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Για σήμερα Τρίτη έχει προγραμματιστεί η ψήφιση της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας. Τα οφέλη του έργου.

Για σήμερα το πρωί έχει προγραμματιστεί η ψήφιση στη Βουλή της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρική Ελλάδας (Ε65) που κατασκευάζει και διαχειρίζεται ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Επί της ουσίας, πρόκειται για το σχέδιο νόμου που αφορά στο βόρειο τμήμα του Ε65. Το νέο κομμάτι, που θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης με κεφάλαια ύψους 442 εκατ. ευρώ, θα έχει τα δικά του έσοδα από τα διόδια θα χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση και τη λειτουργία του, με το Δημόσιο να υποστηρίζει ενδεχόμενο χρηματοδοτικό κενό με ποσό έως 38 εκατ. ευρώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, δηλαδή μέχρι το 2038.

Ειδικότερα, για το πρωί της Τρίτης 13 Ιουλίου 2021 έχει προγραμματιστεί μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του υπουργείου ΥΠΟΔΟΜΩΝ και ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: «Κύρωση της από 24.06.2021 Συμφωνίας Τροποποίησης Διατάξεων της από 31.05.2007 Σύμβασης Παραχώρησης για το Έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)» που κυρώθηκε με τον ν. 3597/2007 (Α΄ 168), όπως αυτή τροποποιήθηκε: 1) με την από 28.11.2013 “Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης» που κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4219/2013 “Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων” (Α΄ 269), 2) με την από 19.12.2013 «Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της από 28.11.2013 Συμφωνίας Τροποποίησης Διατάξεων Σύμβασης Παραχώρησης” που κυρώθηκε με το άρθρο 44 του ν. 4354/2015 “Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων” (Α΄ 176) και 3) με την από 11.12.2018 “Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 4586/2018 (Α΄ 217)».

Πλέον, κλείνει και τυπικά η εκκρεμότητα μιας ακόμα απαραίτητης τροποποίησης της σύμβαση παραχώρησης του 2007 για την κατασκευή του οδικού άξονα Ε65.

Όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, το Βόρειο Τμήμα του Ε65, εκτείνεται από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ. Θα είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διατομή 2 συν 2 λωρίδες και ΛΕΑ και η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα 3 χρόνια.

Όπως επανέλαβε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής πρόσφατα, στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η ολοκλήρωση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 θα εξασφαλίσει γρήγορες και πάνω απ’ όλα ασφαλείς μετακινήσεις, θα ενισχύσει την ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας τόσο με την διασύνδεση της με την Αθήνα, όσο και με τα Δυτικά Βαλκάνια.

Το έργο στο σύνολό του θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά, αντί των δύο ωρών και τριάντα λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

Η υλοποίηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 αποτελεί επίσης ίσως την πιο ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στην κρίσιμη περίοδο της απολιγνιτοποίησης. Και αυτό καθώς ένας νέος, σύγχρονος δρόμος και η αναβάθμιση της σύνδεσης της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα, σημαίνει στήριξη στην πράξη των επιχειρήσεων που ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Με λίγα λόγια, με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση.

Το ιστορικό του έργου

Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.

Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων, που δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017, και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).

Βόρειο Τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία)

Με την κατασκευή του Βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ, θα ολοκληρωθεί ο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ και η κατασκευή του προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ.

Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:

  • Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.
  • Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.
  • 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.
  • Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.
  • Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).
  • Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.
  • Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.

Νότιο Τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα)

Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου. Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2022. Η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται στο 72% του έργου και μάλιστα τις επόμενες ημέρες θα δοθούν σε κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα. Το κόστος του Νοτίου Τμήματος είναι 300 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider