ΒΟΑΚ: «Πράσινο φως» (και) από Περιφέρεια Κρήτης για το «Χερσόνησος-Νεάπολη»

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΒΟΑΚ: «Πράσινο φως» (και) από Περιφέρεια Κρήτης για το «Χερσόνησος-Νεάπολη»
«ΟΚ» για περιβαλλοντικούς όρους και προτεινόμενη χάραξη για το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.

Την σύμφωνη γνώμη του -κατά πλειοψηφία- στους περιβαλλοντικούς όρους της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του νέου έργου του Β.Ο.ΑΚ. στο τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» εξέφρασε το περιφερειακό συμβούλιο Κρήτης, με την επισήμανση – πρόταση να ληφθούν υπόψη από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών οι προτάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου και των Φορέων.

Πρόκειται για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που θα κατασκευαστεί με το μοντέλο Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά σε πρόσφατη παρουσίαση του έργου στην Κρήτη, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, του Γεν. Γραμματέα Υποδομών, Γ. Καραγιάννη, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη κατατέθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ξεκίνησε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ)

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.)
  • 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)
  • 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ)
  • 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους
  • Στο ΣΔΙΤ θα ενταχθεί και η λειτουργία και συντήρηση των 14 χλμ. του Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος
  • Κατατέθηκε η ΜΠΕ και ξεκίνησε η Β’ Φάση του διαγωνισμού
  • Εκτιμώμενο κόστος 290 εκατ. ευρώ.
  • Πόροι: Ταμείο Ανάκαμψης

Σύμφωνα με ανάρτηση που έγινε στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας προχτές Τετάρτη 7 Ιουλίου, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που έγινε με τηλεδιάσκεψη έγιναν παρεμβάσεις από τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, Βουλευτές, Δημάρχους τον Πρόεδρο του ΤΕΕ- ΤΑΚ, τον Ο.Α.Κ. την Διευθύντρια της διεύθυνσης συγκοινωνιακών υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, τους μελετητές του έργου καθώς και από τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Στην παρέμβασή του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης για μια ακόμη αφορά επισήμανε την αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου ως ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από την Κίσσαμο μέχρι την Σητεία και από την Σητεία μέχρι την Κίσσαμο. Παράλληλα κάλεσε το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών για ενημέρωση και συνεχή συνεργασία με την Περιφέρεια και τους τοπικούς Φορείς στις φάσεις υλοποίησης του μεγάλου αναπτυξιακού έργου του νησιού, ενώ έκανε επίσης αναφορά στην αναγκαιότητα χρηματοδότησης και κατασκευής όλων των συνοδών έργων που απαιτούνται στο τμήμα κατασκευής Χερσόνησος – Νεάπολη.

Ειδικότερα η συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε με μοναδικό θέμα ημερήσιας διάταξης την “Έκφραση άποψης για τους Περιβαλλοντικούς όρους της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΑΚ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ ΜΕ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ (ΣΔΙΤ)» με φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών” το Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Κρήτης, αποφάσισε:

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης είναι σύμφωνο με την προτεινόμενη χάραξη του οδικού τμήματος «Χερσόνησος – Νεάπολη» του Β.Ο.Α.Κ. στην Ανατολική Κρήτη, καθώς ικανοποιεί γενικά τις απαιτήσεις για τον σχεδιασμό αυτοκινητοδρόμου κατηγορίας Α1 με την επισήμανση να ληφθούν οι προτάσεις που υποβλήθηκαν από τους Δήμους Χερσονήσου και Αγίου Νικολάου, τις προτάσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Τμήματος Ανατολικής Κρήτης, των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου, καθώς και τις προτάσεις που υποβλήθηκαν από την Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κρήτης ώστε να συμπληρωθούν οι συγκοινωνιακές και υδραυλικές μελέτες του έργου, και η περιβαλλοντική αδειοδότηση που θα εγκριθεί να συμπεριλαμβάνει όλα τα προαναφερόμενα συνοδά, τεχνικά αντιπλημμυρικά, υδραυλικά και περιβαλλοντικά θέματα, στα οποία να εξασφαλισθεί η πλήρη χρηματοδότηση όλων αυτών για την υλοποίηση τους, προκειμένου ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευασθεί να είναι πλήρης, λειτουργικός και ασφαλής τόσο για τους εποχούμενους χρήστες του, όσο και για τους κατοίκους και επισκέπτες των περιοχών διέλευσης του.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider