Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση – Στόχος να ψηφιστεί μέσα στο καλοκαίρι

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση – Στόχος να ψηφιστεί μέσα στο καλοκαίρι
Την Παρασκευή παρουσιάστηκε η δέσμη των μέτρων και των παρεμβάσεων της κυβέρνησης

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να βγει σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση ενώ στόχος του υπουργείου είναι να ψηφιστεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου μιλώντας στη διαδικτυακή συζήτηση «Η Ηλεκτροκίνηση στην Αιχμή της Πράσινης Ανάπτυξης / Το Νέο Νομοσχέδιο», που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας.

«Την Παρασκευή παρουσιάστηκε η δέσμη των μέτρων και των παρεμβάσεων της κυβέρνησης. Έχουμε θέσει πολύ συγκεκριμένους στόχους στο υπουργείο για μείωση των ρύπων και για να το πετύχουμε αυτό, ο τομέας των Μεταφορών παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Για να επιτύχουμε τους στόχους του ΕΣΕΚ, θα πρέπει να έχουμε ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση. Επίτηδες βάλαμε πολύ ψηλά τον πήχη στο ΕΣΕΚ θέτοντας ως στόχο ως το 2030, ένα στα τρία να είναι ηλεκτρικά. Κάθε χρόνο θα υπάρχουν και πιο ποσοτικοποιημένοι στόχοι που θα τους παρακολουθούμε. Έχω μια πρώτη μικρή αισιοδοξία ότι οι στόχοι αυτοί μπορεί να είναι ρεαλιστικοί. Ξεκινάμε με το νομοσχέδιο που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας. Σκοπός είναι να κατατεθεί στη Βουλή το αμέσως επόμενο διάστημα. Πιστεύουμε να μπορέσει να ψηφιστεί ιδανικά μέχρι το τέλος Ιουνίου ή μέσα στον Ιούλιο ώστε να βγει στον αέρα το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» (η πλατφόρμα με το πακέτο των ενισχύσεων)», σημείωσε σχετικά η κα Σδούκου.

Πώς θα κατανεμηθούν οι επιδοτήσεις

Αναφερόμενη στο πακέτο των επιδοτήσεων, η κα Σδούκου σημείωσε ότι για αρχή θα «πέσει στην αγορά» πακέτο ύψους 100 εκατ. ευρώ, το οποίο προέρχεται από το Ταμείο Ρύπων, προκειμένου να επιτευχθούν οι πρώτοι στόχοι για τις νέες ταξινομήσεις.

«Είναι οι αρχή και λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις ανακοινώσεις της ΕΕ, ότι θα υπάρξουν καινούριοι πόροι» υπογράμμισε.
Οι πόροι θα κατανεμηθούν σε εταιρικούς στόλους, ταξί, ιδιωτικά ΙΧ, δίκυκλα και ποδήλατα. Έμφαση θα δοθεί σε εταιρικούς στόλους (courier) και ταξί καθώς τα τελευταία συνθέτουν ένα γερασμένο και ρυπογόνο στόλο.

«Το νομοσχέδιο της ηλεκτροκίνησης είναι μια απόπειρα να δούμε το θέμα με έναν τρόπο ολιστικό. Περιλαμβάνει διάφορες διατάξεις που προσπαθούν να λύσουν διάφορα ζητήματα. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το πως θα χωροθετηθούν πόροι», επεσήμανε η κα Σδούκου και τόνισε τη σημασία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και των ΣΔΙΤ ενώ σημείωσε ότι θα δοθεί ένα χρονικό περιθώριο κάποιων μηνών προκειμένου να προσαρμοστούν οι δήμοι και μάλιστα όπως ανέφερε, προς διευκόλυνση των δήμων, το συγκεκριμένο εγχείρημα θα χρηματοδοτηθεί κιόλας.

Ενισχύοντας την εγχώρια ανάπτυξη

Η κα Σδούκου σχολίασε και το θέμα του αντίκτυπου που θα έχει η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην τοπική οικονομία σημειώνοντας ότι ο τρόπος με τον οποίο θα αναπτυχθεί δεν στοχεύει στο να προσδώσει πρωταγωνιστικό ρόλο στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά βασική προτεραιότητα είναι η ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας. «Σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών θα ενισχύσουμε την ελληνική οικονομία. Για τις περιοχές που θα απεξαρτηθούν από το λιγνίτη ζητήσαμε να είναι όσο πιο large γίνεται και να δώσει φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα (για να κατασκευαστούν μονάδες παραγωγής μπαταριών, φορτιστών, εξαρτημάτων κλπ).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider