Υπό αναδιάταξη τελεί ο μεταφορικός χάρτης της χώρας με τον εκσυγχρονισμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της να βρίσκεται σε εξέλιξη και με τα 23 υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας να βαίνουν προς αξιοποίηση.

Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του ολοένα και αυξανόμενο τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας το Υπουργείου Υποδομών έχει ήδη σε εξέλιξη την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι, δρομολογεί την μετατροπή του αεροδρομίου της Καλαμάτας σε διεθνές και προχωρά στην αξιοποίηση των υπολοίπων 23 περιφερειακών αεροδρομίων.

Σύμφωνα με υπουργική απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη ανατίθεται στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών να καταρτίσει το επόμενο διάστημα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης για τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου να δρομολογηθεί η αξιοποίησή τους.

Τα 23 αεροδρόμια για τα οποία θα καταρτιστούν ολοκληρωμένα σχέδια ανάπτυξης είναι: Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.

Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου θα λάβει υπόψη της τα λειτουργικά στοιχεία κάθε αεροδρομίου, [κίνηση-έξοδα-προσωπικό-υποδομές κλπ] καθώς και τις προοπτικές τους, προκειμένου να καταλήξει η Κυβέρνηση στον επωφελέστερο τρόπο εκσυγχρονισμού τους.

Θα εξεταστούν στο πλαίσιο αυτό και “εναλλακτικά σχέδια αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση. Όπως επισημαίνεται στην υπουργική απόφαση, “είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των είκοσι τριών (23) περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας”.

Τα 23 αεροδρόμια, για τα οποία υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την Fraport, έχουν κατηγοριοποιηθεί με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως (Κάρπαθο, Χίο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη και Αραξο). Η δεύτερη είναι αυτή που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων  Λήμνο, Ιωάννινα, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Ικαρία και Κύθηρα).

Τέλος, η τρίτη κατηγορία, για την οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ανύπαρκτο καθώς έχουν κίνηση κάτω των 30.000 επιβατών (Λέρο, Σητεία, Νέα Αγχίαλο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σύρο, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσο και Κοζάνη).

Στις αρχές του 2019 οι μπουλντόζες στο Καστέλι

Στις αρχές του 2019 είναι πολύ πιθανόν να μπουν οι μπουλντόζες στο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της χώρας.

Ήδη η σύμβαση μετά την απόφαση του υπουργού Υποδομών και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εκτιμάται ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα κατατεθεί προς έγκριση στη Βουλή.

Ανάδοχος του έργου έχει αναδειχτεί η αναδείχτηκε η ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR.

Τα τέλη χρήσης είναι κάτω από τα 20 ευρώ ενώ το ελληνικό δημόσιο θα διατηρήσει το 46% του μετοχικού ποσοστού του νέου αεροδρομίου.

Το νέο αεροδρόμιο χαρακτηρίζεται ζωτικής σημασίας για την Κρήτη, δεδομένου ότι θα αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το οποίο είναι το 2ο μεγαλύτερο της Ελλάδας με 7,5 εκατ. επιβάτες.

Σε διεθνές μετατρέπεται το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Σε διεθνές μετατρέπεται το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, με τον σχετικό διαγωνισμό να πραγματοποιείται κατά τα πρότυπα δημοπράτησης του αεροδρομίου του Καστελίου.

Τις σχετικές εξαγγελίες έκανε προσφάτως ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ότι «η Ελλάδα μπορεί να αποκτήσει ακόμα ένα διεθνές αεροδρόμιο, αυτό είναι της Καλαμάτας, το οποίο θα εξυπηρετεί την Πελοπόννησο».
Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος των έργων ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ.