Anand Tamboli: Τρόφιμα και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη οι πιο σημαντικές αγορές του μέλλοντος

Χρυσάνθη Στέτου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Anand Tamboli: Τρόφιμα και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη οι πιο σημαντικές αγορές του μέλλοντος
Anand Tamboli
Ο βραβευμένος συγγραφέας, καινοτόμος, φουτουριστής και transformation wizard που έχει εμμονή να «ζωντανεύει» τις ιδέες του μίλησε στο insider.gr, ενόψει της παρουσίας του στο 20th #CFOForum την Τρίτη 21 Ιουνίου.

Ο Anand Tamboli βοηθά τους ανθρώπους να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες στην επιχειρήση τους, να προσαρμόζονται και να εξελίσσουν ένα καινοτόμο τρόπο σκέψης. Πρόκειται για έναν πολυμαθή άνθρωπο που συχνά μπορεί να δώσει μία νέα οπτική σε ένα ζήτημα, ακόμα και όταν πρόκειται για κάτι που δείχνει να έχει εξαντλήσει όλες του τις προοπτικές.

Ενόψει της παρουσίας του στο 20th #CFOForum την Τρίτη 21 Ιουνίου, ο βραβευμένος συγγραφέας, καινοτόμος, φουτουριστής και transformation wizard που έχει εμμονή να «ζωντανεύει» τις ιδέες του μίλησε στο insider.gr για την επιχειρηματικότητα, έδωσε την πρόβλεψη του για τους τομείς που θα μας κρατήσουν απασχολημένους στο μέλλον, ενώ μοιράστηκε μαζί μας τα «μαθήματα» και τα «παθήματα» που είχε ο ίδιος ως μέντορας.

Τα τελευταία 21 χρόνια, ο Anand Tamboli έχει συνεργαστεί με πολλές από τις Fortune 500 παγκοσμίως ως ομιλητής ή σύμβουλος και έρχεται στο 20th #CFOForum για να μας παρουσιάσει τα τρία βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι CFOs στην επίτευξη του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Η συνέντευξη του κ. Anand Tamboli στο insider.gr:

Τι μπορεί να προσφέρει μια επιχείρηση που θα την κάνει να ξεχωρίσει στην αγορά της;

Α.Τ.: Συνήθως, οι επιχειρήσεις προσφέρουν στους πελάτες τους λύσεις σε προβλήματα που διαπιστώνουν οι ίδιες, από τη δική τους οπτική. Όμως η πραγματικότητα είναι πως σχεδόν κάθε επιχείρηση κάνει ακριβώς το ίδιο, όπως και οι ανταγωνιστές της. Μόνο λίγες επιχειρήσεις προχωρούν λίγα βήματα παρακάτω και επιχειρούν να κατανοήσουν ειλικρινά τις προθέσεις των πελατών. Αυτό από μόνο του θα δείξει στους πελάτες πως η επιχείρηση νοιάζεται για αυτούς. Και κυρίως, με αυτό τον τρόπο θα αποκτήσουν γνώσεις που οι άλλοι δεν θα έχουν. Οτιδήποτε και να προσφέρει μια επιχείρηση, η χρήση αυτής της γνώσης θα την κάνει να ξεχωρίσει στην αγορά.

Υπάρχει η έκφραση «done to death», για όταν κάτι έχει γίνει τόσο πολλές φορές που καταντάει μη ελκυστικό. Πώς μπορεί μια επιχείρηση να ξέρει πότε να σταματήσει ή να αποφύγει ένα τέτοιο στοιχείο, μια τέτοια πρακτική ή και μια ολόκληρη αγορά;

Α.Τ.: Στην στατιστική, συχνά γίνεται η λεγόμενη ανάλυση τάσης η οποία βοηθά να καταλάβουμε και να προβλέψουμε τι θα συμβεί «μετά». Οι επιχειρήσεις μπορούν να υιοθετήσουν μια παρόμοια προσέγγιση. Όπως πάντα, υπάρχουν οι περίοδοι που κάθε επιχείρηση θα έχει τα πάνω της και τα κάτω της. Ωστόσο, όταν η ανάλυση τάσης υποδεικνύει μια καθοδική πορεία, είναι καλύτερο να «σταματήσουμε». Αν αυτό δεν είναι εφικτό, οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν πιο προσεκτικά βήματα. Έχω δει αρκετές μικρές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες να παίρνουν αδικαιολόγητα ρίσκα, συχνά χρησιμοποιώντας τα χρήματα κάποιου άλλου και τελικά να «καίγονται». Είναι κάτι που μπορεί να αποφευχθεί.

Κατά την άποψη σας, ποια προϊόντα, υπηρεσίες και αγορές θα μας κρατήσουν απασχολημένους στο μέλλον;

Α.Τ.: Οι πελάτες εμφανίζουν αντικρουόμενες τάσεις, τόσο σε διεθνή, όσο και σε τοπικά επίπεδα. Αυτό σημαίνει πως η ζήτηση για βασικές ανάγκες, όπως είναι τα τρόφιμα, το νερό, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και η ασφάλεια αυξάνεται σημαντικά. Συμβαδίζει με τη θεωρία ιεράρχησης των αναγκών του Μάσλοου και μοιάζει λογικό. Παράλληλα, βλέπω τη ζήτηση να γίνεται όλο και πιο ισχυρή μέρα με τη μέρα λόγω των όσων συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο. Και θα μας κρατήσει απασχολημένους για το άμεσο μέλλον ή και περισσότερο. Τα τρόφιμα και η υγειονομική περίθαλψη είναι μεταξύ των δύο κορυφαίων, κατά την γνώμη μου.

Θα πρέπει να είναι κάποιος το πρόσωπο της επιχειρησής του; Μεταξύ των ανώνυμων οργανισμών και ατόμων με ιδιομορφίες όπως ο Έλον Μασκ, ποια οδό θα προτείνατε;

Α.Τ.: Την ώρα που οι επιχειρήσεις «χωρίς πρόσωπο» είναι το ένα άκρο, το στυλ διαχείρησης όπως αυτό του Έλον Μασκ είναι το άλλο. Και τα δύο είναι ελαφρώς απερίσκεπτα με τον τρόπο τους. Καθώς περισσότερες επιχειρήσεις δημιουργούνται κάθε μέρα, η διαφοροποίηση γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Το ίδιο συμβαίνει και στη δημιουργία εμπιστοσύνης και «σχετικότητας». Αυτό ισχύει για τις μικρές, μεσαίες και μερικώς στις μεγάλες επιχειρήσεις, όμως το να χτίσεις σχέσεις εμπιστοσύνης και σχετικότητα είναι εφικτό σε ανθρώπινο επίπεδο μόνο αν βλέπεις ένα πρόσωπο. Και αυτό το πρόσωπο, θα πρέπει φυσικά να είναι του ιδιοκτήτη. Φανταστείτε μια εκδοχή του Έλον Μασκ με πιο χαμηλούς τόνους. Φανταστείτε τον ιδιοκτήτη μια επιχείρησης να επιδεικνύει μια προσιτή ευαισθησία με ήσυχη αυτοπεποίηθηση. Αυτό είναι ένα must-do για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αυτό τον καιρό. Οπότε, ναι, θα έπρεπε να είσαι το πρόσωπο της επιχείρησης σου.

Πείτε μας την πιο σοφή συμβουλή που λάβατε και μια συμβουλή που μετανιώνετε που δώσατε.

Α.Τ.: Τις πρώτες μέρες της επαγγελματικής μου καριέρας, ένας από τους μέντορες μου είπε, «θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός από ποιον δέχεσαι συμβουλές». Μεταξύ όλων όσων έχω λάβει από μερικούς από τους εκπληκτικούς μέντορες μου τα τελευταία 22 χρόνια, αυτή η συμβουλή είναι η πιο σχετική αυτές τις μέρες. Το ατυχές γεγονός στον κόσμο σήμερα είναι ότι «οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την άγνοια σου για να σου πουλήσουν κάτι. Είτε αυτό είναι η γνώμη τους, μια ιδέα ή ένα προϊόν». Επομένως, το να είσαι προσεκτικός στο ποιον ακούς, είναι κριτικής σημασίας.

Παλαιότερα, συνήθιζα να λέω σε όσους είχαν εμένα για μέντορα «αν πιστεύεις σε κάτι, ξεκίνα και απλά κάντο. Μην ακούς τους άλλους. Επειδή αν τους ακούσεις, δεν θα το κάνεις ποτέ». Θεωρητικά, εξακολουθώ να το υποστηρίζω, ωστόσο, πολλοί άνθρωποι το εφάρμοσαν επιλεκτικά και έγιναν ανυποχώρητοι. Το να ακούς του άλλους, το feedback που σου δίνουν, τη συμβουλή και την άποψη τους είναι μια δεξιότητα που μαθαίνεται. Τι να λάβεις υπόψη, τι να αγνοήσεις και τι να εφαρμόσεις είναι κομμάτι αποφασιστικής σημασίας στην αρχική μου συμβουλή. Συχνά μετάνιωνα που έδωσα αυτή τη συμβουλή χωρίς συμπληρωματικές πληροφορίες. Φυσικά, την έχω τροποποιήσει από τότε.

O Anand Tamboli θα είναι ομιλητής στο 20ο CFO Forum της KPMG στις 21 Ιουνίου.
*Δηλώστε συμμετοχή εδώ: https://www.kpmgevents.gr/el/events/cfo/20th-cfo-forum/

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Έρευνα KPMG: Νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider