Τα 10 αυτοκίνητα που λάτρεψαν οι Ευρωπαίοι το 2019

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 10 αυτοκίνητα που λάτρεψαν οι Ευρωπαίοι το 2019
Σας παρουσιάζουμε τα μοντέλα αυτά που τερμάτισαν το κοντέρ των πωλήσεων στη γηραιά ήπειρο

Αρκετά από τα αγαπημένα αυτοκίνητα των Ευρωπαίων βρίσκονται και στο ελληνικό top ten των πωλήσεων, ωστόσο το best seller της Ελλάδας, το Toyota Yaris, δεν περιλαμβάνεται σε αυτή. Όπως και στην ελληνική αγορά, έτσι και στην ευρωπαϊκή τη μερίδα του λέοντος των προτιμήσεων των οδηγών κατέχει η κατηγορία B με έξι εκπροσώπους. Έπονται η C και αυτή των SUV, με δύο η κάθε μια. Ας δούμε όμως τα blue chip της ευρωπαϊκής αγοράς, ένα προς ένα, το πρώτο οκτάμηνο του 2019:

Βιδωμένο στο θρόνο του πιο πετυχημένου εμπορικά μοντέλου στην Ευρώπη εδώ και δεκαετίες, το Golf αποτελεί σημείο αναφοράς στα μικρά – μεσαία μοντέλα. Παρότι ο διάδοχός του είναι προ των πυλών, οι πωλήσεις του συνεχίζουν να βρίσκονται με μεγάλη διαφορά ψηλότερα από αυτές οποιουδήποτε άλλου μοντέλου. Συγκεκριμένα, 311.966 οδηγοί προτίμησαν το Golf. Λιγότεροι κατά 16,5% σε σχέση με το 2018 και πάλι όμως τόσοι ώστε το μοντέλο να κάνει περίπατο στην αγορά. Με την νέα του έκδοση, που περιμένουμε τέλος του 2019, το 2020 θα μας χαιρετά από ακόμα ψηλότερα.

Ακόμα ένα die hard μοντέλο, που παρά τα χρόνια του στην αγορά –η τέταρτη γενιά του παρουσιάστηκε το 2012- συνεχίζει να εξάπτει τους αγοραστές. Έκανε αίσθηση με την σχεδίασή του, που περνά σχεδόν αυτούσια στην πέμπτη γενιά του. Αυτή ήδη παρουσιάστηκε και άμεσα ξεκινούν οι πωλήσεις της. Παρά λοιπόν την αναμονή του νέου μοντέλου, 248.683 Ευρωπαίοι οδηγοί επέλεξαν το νέο Clio το οκτάμηνο του 2019, με τις πωλήσεις του να χάνουν μόλις 6,1% σε σχέση με αυτές του αντίστοιχου διαστήματος το 2018.

Νεότατος ο εκπρόσωπος της VW στην κατηγορία B, αποτελεί την έκτη γενιά του μοντέλου και παρουσιάστηκε εντός του 2018. Παραδοσιακά αποτελεί το δεύτερο best seller της VW, πλέον όμως πιέζεται από τα SUV της γκάμας, τα T-Cross και T-Roc. Αυτό, τουλάχιστον, αποδεικνύει η πτωτική τάση των πωλήσεών του το 2019, κατά 13,4%. Από την άλλη πλευρά, η τρίτη θέση και οι 194.505 ταξινομήσεις μόνο χαμόγελα μπορούν να φέρνουν στα πρόσωπα των ιθυνόντων της VW.

To μικρό – μεσαίο SUV που αποκαθήλωσε το Qashqai από το θρόνο του, έχει καταφέρει να βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτιμήσεις του ευρωπαϊκού κοινού χάρη στον πολύπλευρο χαρακτήρα του: μεγάλοι χώροι, πλειάδα κινητήρων και εκδόσεων, ποιότητα και λογικό κόστος, έχρισαν νέο βασιλέα στην κατηγορία. Το Tiguan είναι το τρίτο μοντέλο της VW στη λίστα των πιο δημοφιλών μοντέλων στην Ευρώπη, με 179.440 ταξινομήσεις. Η τάση του ωστόσο δεν είναι θετική, καθώς έχασε ένα ποσοστό 9.5% από τις περσινές του πωλήσεις, το ίδιο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου.

Πολύ δύσκολα ένα μοντέλο χαμηλού κόστους βρίσκει το δρόμο για την εμπορική επιτυχία, ωστόσο η Dacia –η Renault δηλαδή- ξέρει πολύ καλά τα δεδομένα της γηραιάς ηπείρου και πρόσφερε στο κοινό ακριβώς αυτό που ζητούσε. Παρότι το Sandero δεύτερης γενιάς –με κάποια facelift και νέους κινητήρες- είναι σχεδίαση του 2012, έπεισε με τον value for money χαρακτήρα του 166.569 Ευρωπαίους οδηγούς να το αγοράσουν. Μάλιστα, το 2019, κέρδισε και ένα 5% πωλήσεων σε σχέση με το 2018.

Τα ιδιαίτερα αγαπητό μικρό Citroen χρωστά πολλά στην αισθητική του και στην crossover εμφάνισή του, χωρίς να ξεχνάμε τους οικονομικούς κινητήρες και τους μεγάλους χώρους. Έτσι  συγκίνησε 165.051 αγοραστές, οι οποίοι μάλιστα ήταν και κατά 1.5% περισσότεροι σε σχέση με το 2018. Παρότι η τρίτη γενιά C3 δεν είναι νεότατης κοπής, παρουσιάστηκε στο τέλος του 2016, κερδίζει συνεχώς έδαφος και έχει πλέον εδραιωθεί στη συνείδηση του ευρωπαϊκού κοινού.

Το δεύτερο Ford στο top ten των ευρωπαϊκών πωλήσεων, έχει πληθώρα εκδόσεων. Κυριολεκτικά εκατοντάδες συνδυασμοί μπορούν να γίνουν με τους σύγχρονους κινητήρες, τα τρίθυρα ή πεντάθυρα αμαξώματα και τα πολλά επίπεδα εξοπλισμού. Υπάρχει και crossover έκδοση Active, ενώ σύντομα αναμένονται και υβριδικά μηχανικά σύνολα με βάση τον Ecoboost κινητήρα του λίτρου. Το προτίμησαν 163.123 οδηγοί, ωστόσο οι ταξινομήσεις του είχαν μια κάμψη 18,6% σε σχέση με το οκτάμηνο του 2018.

Αειθαλές το μικρό Peugeot συνεχίζει να αποτελεί λίρα σε επίπεδο πωλήσεων, παρότι όλοι πλέον γνωρίζουν, από τις αρχές του 2019, ότι το νέο μοντέλο είναι ante portas. Ελάχιστη η κάμψη των πωλήσεών του σε σχέση με το 2018, μόλις 2,1%, προδίδει πόσο αγαπήθηκε από το ευρωπαϊκό κοινό. Συνολικά 162.201 Ευρωπαίοι οδηγοί υπέκυψαν στα θέλγητρά του το οκτάμηνο του 2019. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου, αναμένεται να έχει ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία χάρη στην αισθητική της αλλά και σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μπαταρίας.

Η τέταρτη γενιά του δημοφιλούς μικρού - μεσαίου μοντέλου της Ford παρουσιάστηκε πέρυσι και αμέσως κέρδισε 6,4% σε πωλήσεις. Το προτίμησαν 161.452 ευρωπαίοι οδηγοί, ελάχιστα λιγότεροι από αυτούς που επέλεξαν Peugeot 208. Ίσως λοιπόν το Focus κερδίσει μια θέση σύντομα, τουλάχιστον ώσπου να ξεκινήσουν μαζικά οι πωλήσεις της νέας γενιάς του γαλλικού μικρού, το Νοέμβριο. Ταυτόχρονα, το 2019, η γκάμα του Focus εμπλουτίστηκε με την crossover έκδοση Active, που σίγουρα θα βοηθήσει τις πωλήσεις.

Ο κυρίαρχος στα SUV πριν μερικά χρόνια, έχει πλέον να αντιμετωπίσει πολύ ισχυρό ανταγωνισμό. Φέτος δεν είναι το πιο πετυχημένο εμπορικά SUV στην Ευρώπη, όπως θα δούμε στις ανώτερες θέσεις της κατάταξης. Αυτό και μόνο είναι είδηση. Έχει απολέσει ένα 17,10% του περσινού του μεριδίου πωλήσεων, στο αντίστοιχο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου. Ωστόσο, αν σκεφτούμε τα χρόνια που έχει στην πλάτη του η δεύτερη γενιά του μοντέλου, (παρουσιάστηκε το 2013 και είχε facelift και νέους κινητήρες πέρυσι) το ότι βρίσκεται στη δεκάδα με 160.888 ταξινομήσεις, είναι επίτευγμα.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

Η Ουκρανία επιτρέπει σε εταιρείες να διαθέτουν εξοπλισμό αντιαεροπορικής άμυνας

23:45

Τηλεφωνική επικοινωνία του Γ. Γεραπετρίτη με τον ΥΠΕΞ του Σουδάν

23:30

Nvidia: Στα 57 δισ. δολάρια τα έσοδα γ' τριμήνου - Πάνω από τις εκτιμήσεις

23:24

Ο Ζελένσκι ευελπιστεί σε νέα ανταλλαγή αιχμαλώτων με τη Ρωσία πριν από το τέλος της χρονιάς

23:08

Έσπασε το πτωτικό σερί, πίσω στα κέρδη η Wall Street εν αναμονή της Nvidia

22:52

Πετρέλαιο: Πτώση 2% μετά τις πιέσεις των ΗΠΑ για λήξη του πολέμου στην Ουκρανία

22:39

Ουκρανία: Το παρασκήνιο πίσω από το νέο σχέδιο των ΗΠΑ - Τα 28 βασικά σημεία

22:27

ΟΗΕ: «Σοκαρισμένος» ο Τουρκ από τα πρόσφατα ρωσικά πλήγματα στην Ουκρανία

22:14

Τραμπ: Θα καταβάλω προσπάθειες με στόχο τον τερματισμό του πολέμου στο Σουδάν

21:57

Ρομπότ με τη χρήση ΑΙ χόρεψε για χάρη του Πούτιν

21:45

«Πράσινο 2x2» για τον χρυσό

21:36

Γάζα: Το Ισραήλ κατηγορεί τη Χαμάς για παραβίαση της εκεχειρίας - Τουλάχιστον 25 νεκροί από ισραηλινά πλήγματα

21:27

Theon: Τροποποιείται η σύμβαση με OCCAR για προμήθεια χιλιάδων συστημάτων

21:15

Πρακτικά Fed: Επιφυλακτικότητα για νέα μείωση επιτοκίων τον Δεκέμβριο - Ποια είναι η μεγαλύτερη απειλή;

21:09

Εθνική Τράπεζα: Αγορά 101.962 ιδίων μετοχών από 10/11 έως 17/11/2025

20:55

Τραμπ: Θα ήθελα πολύ να απολύσω τον Πάουελ

20:42

Απέτυχε και η δεύτερη προσπάθεια σχηματισμού κυβέρνησης στο Κόσοβο

20:29

Νετανιάχου: Προσδίδουμε τεράστια σημασία στη στρατιωτική μας παρουσία στην ουδέτερη ζώνη στη Συρία

20:16

ΝΔ: Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπως και οι βαρύτατες ευθύνες της αξιωματικής αντιπολίτευσης, θα διερευνηθούν σε βάθος

20:08

Τρίτωσε το κακό στις ευρωαγορές πριν τη Nvidia

20:00

Οι πρώτες 300 ημέρες Τραμπ: Προεδρικές υπερεξουσίες και η νέα διεθνής αταξία

19:52

ΟΛΘ: Υπεγράφη η σύμβαση για την επέκταση του Προβλήτα 6 - Στα 195,6 εκατ. ο προϋπολογισμός

19:47

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Αξιόπιστος σύμμαχος και ζωτικός εταίρος η Ελλάδα

19:35

Στο Κογκρέσο ο πρίγκιπας διάδοχος Μπιν Σαλμάν - Στο επίκεντρο οι ενεργειακές συμφωνίες

19:23

Cenergy Holdings: Άλμα 47% για τα καθαρά κέρδη στο γ' τρίμηνο - Στα 148 εκατ. ευρώ

19:16

Πιερρακάκης: Η εξαγορά του X.A. από την Euronext αντανακλά την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας

19:01

Σχέδιο ΗΠΑ για λήξη του πολέμου στην Ουκρανία: Παραχώρηση εδαφών - Mείωση στρατού

18:51

Euronext – ΕΧΑΕ: Στο 74,25% «κλείδωσε» η αποδοχή της δημόσιας πρότασης

18:43

Adobe: Εξαγοράζει τη Semrush για 1,9 δισ. δολάρια

18:41

Βόρεια Μακεδονία: Ξεκίνησε η δίκη για τη φονική πυρκαγιά στο Κότσανι με τους 63 νεκρούς

gazzetta
gazzetta reader insider insider