Ξένα Χρηματιστήρια
29-03-2021 | 16:31

Dow Jones και S&P 500 ανακάμπτουν, παρά τις αρχικές απώλειες - Νευρικότητα λόγω Archegos

Newsroom
Μοιράσου το
Dow Jones και S&P 500 ανακάμπτουν, παρά τις αρχικές απώλειες - Νευρικότητα λόγω Archegos
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Η εβδομάδα ανοίγει με νευρικότητα για την Wall Street, μετά και το ράλι της Παρασκευής, με την προσοχή των διεθνών αγορών να είναι στραμμένη προς τις εξελίξεις που προκαλεί στον χρηματοπιστωτικό τομέα το κραχ της Archegos Capital Management, το μερικό «άνοιγμα» της διώρυγας του Σουέζ, καθώς και ανησυχίες από το μέτωπο του κορονοϊού.

Έτσι, ο Dow Jones σημειώνει άνοδο 0,26% στις 33.158 μονάδες.

Ο S&P 500 αντίστοιχα κερδίζει οριακά 0,02% στις 3.975 μονάδες.

O Nasdaq καταγράφει απώλειες 0,37% στις 13.086 μονάδες.



Για μεγάλες ζημιές προειδοποιούν οι Credit Suisse και η Nomura μετά τις ξαφνικές ρευστοποιήσεις κινεζικών και αμερικανικών μετοχών αξίας περίπου 20 δισ. δολαρίων, καθώς ο πελάτης τους, το hedge fund Archegos Capital Management, προέβη σε ένα τεράστιο ξεπούλημα συμμετοχών.

Η Nomura είναι πιθανό να δει τα κέρδη της να εξανεμίζονται στο δεύτερο εξάμηνο της χρήσης, ενώ η Credit Suisse προειδοποίησε ότι το selloff θα μπορούσε να έχει «μεγάλο και ουσιαστικό» αντίκτυπο στα οικονομικά μεγέθη α' τριμήνου.

Η μετοχή της μεγαλύτερης ιαπωνικής επενδυτικής τράπεζας βρέθηκε να υποχωρεί έως και 16% τη Δευτέρα στο Τόκιο -στη χειρότερη ημερήσια πτώση στην ιστορία της- διαγράφοντας πάνω από 3,2 δισ. δολάρια από την κεφαλαιοποίησή της, καθώς η Nomura προειδοποίησε για τις πρόσφατες συναλλαγές με ανώνυμο πελάτη και για τον κίνδυνο «σημαντικής ζημίας» στην αμερικανική θυγατρική της. Σε ό,τι αφορά τη ζημία της Credit Suisse, δύο πηγές κοντά στην τράπεζα εκτίμησαν ότι μπορεί να φτάσει μεταξύ 3 και 4 δισ. δολαρίων.

 



Όσον αφορά, το μεγάλο θέμα των ημερών για το παγκόσμιο εμπόριο, συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί από την είδηση πως απεγκλωβίστηκε το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, που είχε προσαράξει και κλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ την 23η Μαρτίου, προκαλώντας ασφυξία στη διεθνή κίνηση των πλοίων. Το πλοίο έχει επανέλθει κατά 80% στη «σωστή κατεύθυνση», διαβεβαίωσε η Αρχή της Διώρυγας σε ανακοίνωσή της.

«Η θέση του πλοίου έχει επανέλθει κατά το 80% στη σωστή κατεύθυνση», εκτίμησε ο Οσάμα Ράμπια, πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, προτού προσθέσει ότι η πρύμνη του σκάφος «απομακρύνθηκε κατά 102 μέτρα από την όχθη ενώ απείχε τέσσερα μέτρα μόλις». «Οι ελιγμοί ώστε το πλοίο να πλεύσει ξανά θα ξαναρχίσουν όταν η ροή του νερού θα αυξηθεί εκ νέου, από τις 11:30» (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας), διευκρίνισε, εξηγώντας πως το νερό πρέπει να φθάσει σε επαρκές επίπεδο ώστε να «πλεύσει ξανά πλήρως το σκάφος κατά τρόπο ώστε να επανατοποθετηθεί στο μέσον της θαλάσσιας οδού».

Χωρίς να υπεισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της Διώρυγας, ο Αιγύπτιος αξιωματούχος διαβεβαίωσε ότι η ναυσιπλοΐα θα ξαναρχίσει «μετά το τέλος των επιχειρήσεων για να πλεύσει ξανά πλήρως το σκάφος, το οποίο θα κατευθυνθεί κατόπιν προς τη ζώνη αναμονής» ώστε να αποφραχθεί το κανάλι.

Τέλος, ανήσυχος για τη σταθεροποίηση σε υψηλά επίπεδα, του αριθμού των κρουσμάτων του SARS-CoV-2 στις ΗΠΑ, δήλωσε χθες ο Δρ. Άντονι Φάουτσι, κρίνοντας πως οφείλεται στην «πρόωρη» άρση των περιορισμών σε ορισμένες πολιτείες.

«Είμαστε κολλημένοι στα περίπου 50.000 κρούσματα την ημέρα, τις προάλλες έφθασαν ακόμη και τα 60.000, υπάρχει στ’ αλήθεια κίνδυνος» να εκδηλωθεί νέο κύμα της πανδημίας, εξήγησε ο σύμβουλος του Λευκού Οίκου για την αντιμετώπιση της πανδημίας του νέου κορονοϊού, στο τηλεοπτικό δίκτυο CBS, τονίζοντας πως τα παραλλαγμένα στελέχη του νέου κορονοϊού, παρότι πιο μεταδοτικά, δεν αποτελούν τη μοναδική εξήγηση για την κατάσταση αυτή.

Το πλατό αυτό οφείλεται «σε πράγματα όπως οι ανοιξιάτικες διακοπές και η άρση των περιοριστικών μέτρων (...) σε ορισμένες πολιτείες, που φρονώ ότι ήταν πρόωρη», σημείωσε ο Δρ. Φάουτσι.

 

 

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.