Τεχνολογία
26-11-2017 | 19:02

Τα έξυπνα καταστήματα θα «αναγνωρίζουν» τους πελάτες τους (vid)

Μοιράσου το
Τα έξυπνα καταστήματα θα «αναγνωρίζουν» τους πελάτες τους (vid)

Φανταστείτε μόλις περνάτε το κατώφλι του αγαπημένου σας καταστήματος, μια ψηφιακή φωνή να σας υποδέχεται με το όνομά σας και να ακούγεται η αγαπημένη σας μουσική. Και όταν έρχεται η ώρα να πληρώσετε, να μην χρειάζεται να βγάλετε καν το πορτοφόλι σας.

Μπορεί η σκηνή να θυμίζει ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά δεν βρίσκεται καθόλου μακριά. Σύμφωνα με τον Economist, η αναγνώριση προσώπου είναι η τεχνολογία που θα αλλάξει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη την καθημερινότητά μας το 2018.

Σε πρόσφατο βίντεο που δημοσιεύτηκε από το βρετανικό περιοδικό, το πρόσωπό μας θα αντικαταστήσει τους κωδικούς, τα μοτίβα και το δακτυλικό μας αποτύπωμα, αφού η κάμερα του κινητού θα σαρώνει το πρόσωπό μας και θα ανοίγει η συσκευή αλλά και… ο τραπεζικός μας λογαριασμός.

Πελάτες με… πρόσωπο

Την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου σπεύδουν να αξιοποιήσουν οι εμπορικές αλυσίδες που φιλοδοξούν να παρακολουθούν τους πελάτες εντός των καταστημάτων και να «διαβάζουν» την καταναλωτική τους συμπεριφορά.

Όπως αναφέρει στο CNBC ο Μαρκ Λουντ, διευθύνων σύμβουλος του τεχνολογικού κολοσσού Jardine OneSolution στην Ασία, τα «έξυπνα καταστήματα» θα καταγράφουν τη συμπεριφορά των πελατών τους στο κατάστημα και έτσι θα τους… γνωρίζουν καλύτερα. Η JOS συνεργάζεται με τον κλάδο λιανικής με στόχο την ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας στα καταστήματα.

Οι εταιρείες θα αντλούν και στατιστικά στοιχεία για τους πελάτες τους, όπως αριθμό, ηλικία, εθνικότητα και φύλο ούτως ώστε να μεθοδεύουν καλύτερα τη στρατηγική τους. Η ταυτότητα των καταναλωτών θα παραμένει μυστική και, σύμφωνα με τον Λουντ, η εμπειρία στα καταστήματα θα «εξατομικεύεται», με προσαρμογή για παράδειγμα της μουσικής του καταστήματος στη διάθεση των πελατών.

«Αγκάθι» τα προσωπικά δεδομένα

«Δεν είναι η τεχνολογία το εμπόδιο στην εφαρμογή των συστημάτων μας, αλλά η κουλτούρα», εξηγεί ο Λουντ. Η ιδέα της εγκατάστασης καμερών και αισθητήρων που θα σαρώνουν το πρόσωπο των πελατών και θα τους «φακελώνουν» δεν είναι καλοδεχούμενη για πολλούς καταναλωτές.

Τις ανησυχίες αυτές τροφοδοτούν τα πολλά παραδείγματα διαρροής ή υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων από μεγάλους κολοσσούς, όπως η Yahoo και η Uber

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.