Συγκρατημένα αισιόδοξη για την πορεία της αγοράς των ηλεκτρικών ειδών το 2025 είναι η BSH, ποντάροντας στην κατηγορία των συσκευών κουζίνας, των στεγνωτηρίων και των πλυντηρίων πιάτων και εκτιμώντας ότι, παρά τις προκλήσεις, το πρόσημο θα είναι ελαφρώς θετικό. Την ίδια στιγμή ωστόσο, οι περικοπές των νοικοκυριών που μειώνουν την μέση τιμή των αγορών που πραγματοποιούν θα οδηγήσουν τις πωλήσεις στα ίδια αν όχι σε χαμηλότερα επίπεδα από άποψη αξίας.
Οι κατηγορίες που κινήθηκαν το 2024
Τα παραπάνω ανέφεραν τα στελέχη της ελληνικής θυγατρικής του γερμανικού ομίλου, σε συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε χθες για την πορεία του 2024 και τις προσδοκίες του 2025. Όπως επεσήμαναν τα στελέχη της, η BSH στην ελληνική αγορά κατέγραψε για το 2024 κύκλο εργασιών που κυμάνθηκε στα 175 εκατ. ευρώ από 190,8 εκατ. ευρώ του 2023. Η μείωση ήταν σημαντική αλλά και αναμενόμενη δεδομένων των προγραμμάτων επιδότησης που έτρεξαν το 2023, πριμοδοτώντας τις πωλήσεις οικιακών συσκευών και ειδικά των ψυγείων. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις στην εν λόγω κατηγορία της ψύξης μειώθηκαν κατά 38% το προηγούμενο έτος, όταν όλες οι άλλες κατηγορίες παρουσίασαν αύξηση. Για την ακρίβεια οι συσκευές για την φροντίδα ρούχων κατέγραψαν αύξηση 8%, για την πλύση πιάτων 11%, ενώ τα λοιπά καταναλωτικά προϊόντα, όπως σκούπες, μικρές συσκευές κουζίνας κ.ά. κατέγραψαν αύξηση 7%.
«Το 2024 ήταν μια χρονιά προσαρμογής για την αγορά, ωστόσο για τη BSH αποτέλεσε ακόμη μία απόδειξη της ανθεκτικότητας και της στρατηγικής μας εστίασης. Παρά την αναμενόμενη υποχώρηση του Κύκλου Εργασιών λόγω της ολοκλήρωσης του προγράμματος «Ανακυκλώνω - Αλλάζω Συσκευή» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διατηρήσαμε τη δυναμική μας και συνεχίζουμε στο 2025 με όραμα, αυτοπεποίθηση και ισχυρές βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη στην αγορά», ανέφερε ο κ. Γιώργος Φενδάκης, CFO της εταιρείας.
Από άποψη μεριδίου αγοράς, η BSH διατηρεί το 32%, παρά την πτωτική πορεία του συνόλου της αγοράς. Σημειωτέων ότι εξαιτίας των επιδοτήσεων σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της BSH οι πωλήσεις στο σύνολο της αγοράς έφτασαν στα 570 εκατ. το 2024 έναντι 684 εκατ. ευρώ το 2023.
Οι προβλέψεις για το 2025
Για το τρέχον έτος η εταιρεία εκτιμά ότι η αγορά θα παρουσιάσει οριακή πτώση στα 560 εκατ. ευρώ με την ίδια να διατηρεί τις πωλήσεις της σε παρόμοια επίπεδα από άποψη αξίας, και σε λίγο υψηλότερα από άποψη τεμαχίων. Ο λόγος σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Γρατσώνη, διευθύνοντα σύμβουλο της BSH Οικιακές Συσκευές είναι ότι φέτος οι καταναλωτές στρέφονται σε οικονομικότερες συσκευές, μειώνοντας την μέση δαπάνη των αγορών τους.
Από άποψη κατηγοριών οι συσκευές μαγειρικής και τα στεγνωτήρια δείχνουν να κερδίζουν έδαφος το 2025, με τις εκτιμήσεις ειδικά για την περίπτωση των στεγνωτηρίων να δείχνουν άνοδο της τάξης του 3,5% με 4% για το σύνολο του έτους. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που η BSH δίνει έμφαση στα στεγνωτήρια αλλά και γενικότερα σε συσκευές που προσφέρουν εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, διαβλέποντας μία σχετική τάση από πλευράς των καταναλωτών.
«Στη BSH, ενώνουμε καινοτομία, ποιότητα και αειφορία για να βελτιώνουμε καθημερινά τη ζωή στο σπίτι. Με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον, συνεχίζουμε να δημιουργούμε λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα και διαμορφώνουν το μέλλον. Δέσμευσή μας παραμένει να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση στον τομέα των οικιακών συσκευών, προσφέροντας προϊόντα που εμπνέουν εμπιστοσύνη και συμβάλλουν σε έναν πιο βιώσιμο και καλύτερο κόσμο για όλους», σημείωσε ο κ. Γιάννης Γρατσώνης, CEO BSH Οικιακές Συσκευές.
Οι επιδόσεις της μητρικής
Στην παγκόσμια αγορά η BSH Home Appliances Inc. κατέγραψε συνολικό κύκλο εργασιών ύψους 15,3 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 3% ή 7,5% σε προσαρμοσμένη βάση για τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις. Παρά τις προκλήσεις στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον και την μειωμένη ζήτηση σε επιμέρους αγορές ή μπες χα διατήρησε την ανταγωνιστικότητα της επιβεβαιώνοντας την δυναμική και την στρατηγική της ευελιξία. Ώθηση έδωσαν οι αναδυόμενες αγορές και συγκεκριμένα η Μέση Ανατολή, η Τουρκία, η Ινδία και η Αφρική αλλά και Βόρεια Αμερική η αύξηση στην οποία έφτασε στο 2,8%, προερχόμενη κυρίως από τις ΗΠΑ. Στην περίπτωση της Ευρώπης καταγράφηκε υποχώρηση της τάξης του 2%, με αγορές ωστόσο όπως η Μ. Βρετανία και η Γερμανία να διατηρούν την δυναμική τους. Αντίστοιχα και η κινεζική αγορά υποχώρησε, με την BSH ωστόσο να παραμένει ο μεγαλύτερος μη κινέζος κατασκευαστής που δραστηριοποιείται στην περιοχή.