Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:22

Σε θετικό έδαφος τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - Στο επίκεντρο η Fed

19:21

Στάρμερ: Βρετανία και ΕΕ θα προχωρήσουν στο θέμα των παγωμένων ρωσικών assets

19:08

Ακρίτας: Από 26 Νοεμβρίου σε διαπραγμάτευση οι νέες μετοχές

19:02

Συνομιλίες στην Αίγυπτο για τη β' φάση της εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας

18:54

Χατζηδάκης για ΟΠΕΚΕΠΕ: Είναι μονόδρομος να βάλουμε τάξη στα πράγματα

18:50

Στο Μουσείο της Ακρόπολης για εκδήλωση του υπ. Τουρισμού αύριο ο Κυρ. Μητσοτάκης

18:49

Η Σουηδία ενισχύει την αντιαεροπορική της άμυνα

18:48

Yπουργείο Παιδείας: Ενεργοποιείται η χρηματοδότηση για την εγκατάσταση ατομικών σχολικών θυρίδων στα δημοτικά

18:47

Στάρμερ: Η Βρετανία θα στείλει περισσότερους πυραύλους για την άμυνα της Ουκρανίας

18:42

Λευκός Οίκος για Ουκρανία: «Λεπτά αλλά όχι ανυπέρβλητα σημεία» στο σχέδιο για ειρήνη

18:34

ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ: Αναστολή αδειών και χρηματικά πρόστιμα σε τρεις φορείς πιστοποίησης

18:30

Fourlis: Στα 9,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο - Αύξηση εσόδων 10,4%

18:26

Enaon EDA: Επίσημη έναρξη λειτουργίας του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στην Καστοριά

18:24

ΟΠΑΠ: Στα 361,3 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο - Αύξηση 6,3%

18:19

«Η εξαίρεση γίνεται κανονικότητα»: Ο απολογισμός Κεφαλογιάννη για τη δυσκολότερη αντιπυρική περίοδο της Ευρώπης από το 2006

18:16

ΧΑ: Σε υψηλό 6 εβδομάδων ο Γενικός Δείκτης - Ανοδικό «ξέσπασμα» για Metlen

18:15

«Ξεκλειδώνει» το πρώτο επενδυτικό πρόγραμμα 1,5 δισ. ευρώ για την ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία (EDIP)

18:13

Τουρκία: Συνελήφθησαν τρία άτομα για κατασκοπεία υπέρ ξένων δυνάμεων

18:06

Θεοδωρικάκος: Η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα είναι στο κέντρο των προτεραιοτήτων μας

17:58

Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ – Τρεις μεγάλες αλλαγές

17:52

Ισπανία: Τα φλαμίνγκο ξεχειμωνιάζουν στους ανδαλουσιανούς υγρότοπους

17:41

Σε απόγνωση λόγω χρεών το Ρίο ντε Τζανέιρο: «Βγάζει στο σφυρί» το Μαρακανά

17:37

Στο ΣτΕ προσέφυγαν δυο Πανεπιστημιακοί καθηγητές κατά των ιδιωτικών Πανεπιστημίων

17:29

ΗΠΑ: Σε χαμηλό επτά μηνών το καταναλωτικό κλίμα τον Νοέμβριο

17:27

Παπασταύρου: Απαιτείται η μέγιστη εθνική συναίνεση για τις ενεργειακές επενδύσεις στους υδρογονάνθρακες

17:21

Παπαστεργίου: Με υψηλές επιδόσεις εξελίσσεται το πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός»

17:14

ΥΠΕΞ Γερμανίας: Η Ρωσία θα μπορούσε έως το 2029 να είναι σε θέση να επιτεθεί εναντίον χώρας του ΝΑΤΟ

17:11

Bain & Company: Η παγκόσμια αγορά προϊόντων πολυτελείας παραμένει ανθεκτική παρά τις προκλήσεις

17:04

Επιφυλακτικότητα στη Wall Street ελέω των «μάκρο» - Κέρδη 2% για Alphabet

17:02

SKY express: Ενίσχυση της συνδεσιμότητας της Β. Ελλάδας με απευθείας πτήση Θεσσαλονίκη - Ντίσελντορφ