Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

ΕΟΔΥ: Οκτώ νέα κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου την τελευταία εβδομάδα

23:45

Σπανάκης: Έρχεται νέος ληξιαρχικός νόμος και αναβάθμιση του Ειδικού Ληξιαρχείου

23:35

Βρετανία: Χιλιάδες διαδηλωτές στο Λονδίνο κατά της επίσκεψης του Τραμπ

23:29

Λίβανος: Τουλάχιστον δύο νεκροί από ισραηλινό πλήγμα

23:22

Πυρηνικό πρόγραμμα Ιράν: Γερμανία, Βρετανία και Γαλλία περιμένουν «συγκεκριμένα βήματα»

23:10

Απώλειες στη Wall Street μετά τις δηλώσεις Πάουελ και τη Fed - Άνοδος μόνο για Dow Jones

22:54

Πακιστάν και Σαουδική Αραβία υπέγραψαν σύμφωνο αμοιβαίας άμυνας

22:44

Χαμάς: Εμφανίστηκε ξανά ο Γαζί Χαμάντ, ηγετικό στέλεχός της, μετά το ισραηλινό πλήγμα στο Κατάρ

22:34

Μελόνι για Γάζα: Η αντίδραση του Ισραήλ είναι σαφώς δυσανάλογη

22:20

Πιέσεις στο πετρέλαιο από Fed και αύξηση αποθεμάτων ντίζελ

22:12

Βουλή: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την αγορά 4ης φρεγάτας Belharra

22:01

Πάουελ: «Διαχείριση ρίσκου» η σημερινή μείωση επιτοκίων - Δύσκολη εξίσωση απασχόληση και πληθωρισμός

21:57

Το Ιράν έτοιμο να βρει μια δίκαιη λύση με τους Ευρωπαίους για το πυρηνικό του πρόγραμμα

21:43

Δημοσκόπηση Pulse: Πρώτη με double score η ΝΔ - Ποιον θέλουν οι πολίτες για «ηγέτη» της Κεντροαριστεράς

21:34

«Πέταξε» σε νέο ιστορικό υψηλό ο χρυσός μετά το «ψαλίδι» της Fed

21:28

Βραζιλία: Ο πρώην πρόεδρος Μπολσονάρου διαγνώστηκε με καρκίνο του δέρματος

21:13

ΕΚΤΕΡ: Μεταβολές στα μεγέθη των ενοποιημένων και ατομικών οικονομικών καταστάσεων για τη χρήση 2024

21:00

Μείωση επιτοκίων 0,25% από Fed - «Σήμα» για ακόμη 2 εντός 2025

21:00

Χρυσός: Καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο – Μπορεί το ράλι να συνεχιστεί;

20:54

Υπ. Παιδείας για ΠΑΣΟΚ: Τεχνητή ένταση γύρω από τις άδειες των μη κρατικών Πανεπιστημίων

20:45

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τροποποιήσεις αύριο Πέμπτη λόγω προγραμματισμένης πορείας

20:36

Microsoft: «Ενοικιάζει» υπολογιστική ισχύ ΑΙ από Νορβηγία για 6,2 δισ. δολάρια

20:34

Στο Καπιτώλιο ο Οικουμενικός Πατριάρχης - Τον υποδέχτηκε ο πρόεδρος της Βουλής

20:18

Παιδιά από τη Λωρίδα της Γάζας έφτασαν στο Ηνωμένο Βασίλειο για να λάβουν θεραπεία

20:08

Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Καμπανάκι για ελλείψεις φαρμάκων - Δημιουργία ενιαίας ευρωπαϊκής πλατφόρμας δεδομένων

20:00

Ιχθυοκαλλιέργειες: Η βουβή πρωτιά της Ελλάδας και οι προκλήσεις - Έρχεται το χωροταξικό

19:56

Εκδόθηκαν τα αποτελέσματα εισαγωγής καταρτιζόμενων στις Δημόσιες ΣΑΕΚ

19:45

Ομόφωνη απόφαση της ΓΣΕΕ για 24ωρη πανελλαδική απεργία την 1η Οκτωβρίου - Τι διεκδικεί

19:42

Ε.Ε: «Πράσινο φως» για διαπραγματεύσεις με Καναδά και Ηνωμένο Βασίλειο για το SAFE

19:33

Alpha Bank-Micro universal bank με τοπική τεχνογνωσία και διεθνή πρόσβαση