Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:14

ΠΑΣΕΒΙΠΕ: Πρώτο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιχειρήσεων Βιομηχανικών Περιοχών

15:55

ΗΠΑ: Αμετάβλητες οι νέες αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας

15:53

Το αεροδρόμιο του Ντουμπάι θα επιστρέψει σε πλήρη λειτουργική δυναμικότητα εντός 24 ωρών

15:46

Γάζα: Τουλάχιστον 33.970 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί από τα ισραηλινά πλήγματα

15:44

Ευ. Μυτιληναίος: Σε νέα εποχή η παγκοσμιοποίηση – Η ενέργεια «αγκάθι» για τη βιομηχανία μετάλλων στην ΕΕ

15:40

Τουρκικό ΥΠΑΜ για θαλάσσια πάρκα: Μονομερείς de facto καταστάσεις δεν θα γίνουν αποδεκτές

15:38

Χατζηδάκης για διασύνδεση POS: Το έργο ολοκληρώνεται και δεν θα δοθεί παράταση

15:32

ΑΑΔΕ: Και στα αγγλικά οι ψηφιακές εφαρμογές απόκτησης ΑΦΜ και κλειδάριθμου

15:31

Ηλεκτρονικά η επίδοση εγγράφων από το ΣτΕ και τα μεγάλα Διοικητικά Δικαστήρια

15:30

Ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία: Δεν είναι μόνο η χρηματοδότησή της το ζήτημα

15:26

Σε ισχύ από 22/4 το «Καλάθι των Νονών», από τις 24/4 το «Καλάθι του Πάσχα» - Ποια προϊόντα θα περιλαμβάνουν

15:24

Μητσοτάκης για επίδομα μητρότητας σε μη μισθωτές: Ακόμα μία δέσμευσή μας γίνεται πραγματικότητα

15:17

Η Ουκρανία έπληξε στρατιωτικό αεροδρόμιο στην προσαρτημένη Κριμαία

15:14

ΤΕΕ: Μεγάλη συμμετοχή μηχανικών σε ενημερωτική εκδήλωση για τον Πρωτοβάθμιο Προσεισμικό Έλεγχο Κτιρίων

15:08

Τριαντόπουλος: Η πρώτη αρωγή έχει ξεπεράσει τα 28 εκατ. προς την Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων

15:05

ΣΥΡΙΖΑ: Εκτός ευρωψηφοδελτίου ο Δημήτρης Παπανώτας με απόφαση Κασσελάκη

15:02

Σκρέκας: Βιομηχανική πολιτική χωρίς οργανωμένους υποδοχείς δεν μπορεί να υπάρξει

14:49

Μαρινάκης για θαλάσσια πάρκα: Δεν υποχωρούμε από τα κυριαρχικά μας δικαιώματα

14:48

Βάσλε: Υπάρχει όριο στο πόσο μπορεί να αποκλίνει η ΕΚΤ από την Fed

14:44

Φωτοβολταϊκά συστήματα σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις από τη ΔΕΗ

14:37

Τι ισχύει για το Δώρο Πάσχα των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα

14:29

Σύνοδος Κορυφής: Οργή Άγκυρας για τη σύνδεση της ένταξής της με το Κυπριακό

14:16

Το κινεζικό ΥΠΕΞ χαιρετίζει την επικείμενη επίσκεψη Μπλίνκεν στην Κίνα

13:58

Κέρδη 110 δισ. ευρώ στο α' τρίμηνο για το μεγαλύτερο επενδυτικό fund παγκοσμίως

13:44

ΠΟΥ: Πηγή «μεγάλης ανησυχίας» η μετάδοση της γρίπης των πτηνών σε ανθρώπους

13:41

Σχοινάς: Σε λίγα χρόνια το Ευρωπαϊκό Πτυχίο θα είναι πραγματικότητα

13:38

Τζιμέα: Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες στην πορεία του Ομίλου ΟΤΕ προς τη βιώσιμη ανάπτυξη

13:35

Η Huawei διοργάνωσε διάσκεψη για τους Ευρωπαίους εταίρους της

13:31

Reuters: Η ελληνική οικονομία εκτινάσσεται μετά από μία επώδυνη δεκαετία

13:22

Πωλείται το fund που επενδύει στα τραγούδια της Μπιγιονσέ και της Σακίρα