Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

11:13

Eurobank: Πού οφείλεται η βελτίωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών στο 8μηνο

11:12

Κάζακς: Η ΕΚΤ δεν πρέπει να αντιδράσει υπερβολικά στις προβλέψεις για τον πληθωρισμό του 2028

11:10

Η interworks.cloud φέρνει την Blackwall στην ελληνική αγορά

11:08

ΔΥΠΑ: Το Σάββατο 8/11 η 47η «Ημέρα Καριέρας» στα Ιωάννινα - Πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας

11:04

ΧΑ: Με εναλλαγές προσήμου πάνω από τις 2.000 μονάδες ο Γενικός Δείκτης

10:49

Συνάντηση Χρυσοχοΐδη με τους διευθυντές και αρχιφύλακες των φυλακών

10:40

ΕΕ: Tο 25% των θανάτων από τροχαία σχετίζεται με το αλκοόλ

10:38

Ευρωαγορές: Ήπια πτωτικά με ΕΚΤ και αποτελέσματα στο επίκεντρο

10:23

Netflix: Εξετάζει πρόταση εξαγοράς για την Warner Bros

10:12

Χατζηδάκης για ΟΠΕΚΕΠΕ: Είναι μονόδρομος να βάλουμε τάξη στα πράγματα

10:09

Γαλλία: Στο 0,9% ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο

10:07

ΙΝΣΕΤΕ: Σταθερή ανοδική πορεία με διαδοχικά ρεκόρ στη βραχυχρόνια μίσθωση

09:42

Τρ. Πειραιώς: Καθαρά κέρδη 854 εκατ. ευρώ το 9μηνο - Ισχυρή άνοδος δανείων και κεφαλαίων πελατών

09:41

Κυκλώνας Μελίσα: Σχεδόν 50 νεκροί στην Καραϊβική, καταφθάνει διεθνής βοήθεια

09:37

Νέα Υόρκη: Δύο νεκροί από τις σφοδρές βροχοπτώσεις - Προβλήματα στις πτήσεις

09:25

Τι προσλήψεις κάνει η Tesla στην Ελλάδα

09:09

Πρόεδρος Ν. Κορέας: Σε κρίσιμο σημείο καμπής η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού

09:08

Ισπανία: Πλήγμα για τον Σάντσεθ - Οι Καταλανοί απέσυραν τη στήριξή τους

09:05

Το Ιράν καταδικάζει την «ανεύθυνη» εντολή του Ντ. Τραμπ για δοκιμές πυρηνικών όπλων

09:05

Γερμανικά ΜΜΕ: Κριτική για την επίσκεψη του καγκελάριου Μερτς στην Τουρκία

08:53

Πώς προχωρούν τα σχέδια του Σκλαβενίτη στην αγορά του έτοιμου φαγητού

08:52

Η Λετονία αποχωρεί από τη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών

08:47

Παπαθανάσης: 72,6 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ για επαγγελματική κατάρτιση σπουδαστών

08:37

ΟΚΕ για φορολογικό νομοσχέδιο: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι μένουν εκτός των φοροελαφρύνσεων

08:33

Πώς τα βγάζουν πέρα τα ελληνικά νοικοκυριά, το χάσμα με την ΕΕ - Το γράφημα της εβδομάδας

08:28

Τα 10 καλύτερα μεταπτυχιακά στον κόσμο σύμφωνα με το LinkedIn

08:16

Η κρίση στο χωράφι φέρνει ακρίβεια στο ράφι

08:03

Εκτός του YouTube TV τα δίκτυα ESPN και ABC

08:00

Στην Αίγυπτο ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την ενθρόνιση του νέου Αρχιεπισκόπου Σινά

07:57

Ποιοι μισθωτοί δικαιούνται επιδότηση εργατικής εισφοράς - Πόσα γλυτώνουν από τον μισθό τους