Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:41

Κικίλιας: Διπλασιάζεται το επίδομα ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, διευρύνονται οι δικαιούχοι

13:37

Συνάντηση Πιερρακάκη με τον πρωθυπουργό του ομόσπονδου κρατιδίου της Έσσης, Boris Rhein

13:30

Στο «στόχαστρο» κινεζικών κολοσσών η Puma - Άλμα 16% για τη μετοχή

13:27

ΤτΕ: Κατά 2,1 δισ. ευρώ μειώθηκαν οι ιδιωτικές καταθέσεις τον Οκτώβριο

13:27

ΕΤΑΔ: Οριστικός πλειοδότης για πρώην ξενοδοχείο στο Λασίθι - Στα 1,3 εκατ. ευρώ το τίμημα

13:01

Βιλερουά ντε Γκαλό: «Ανησυχητική και διχαστική» η συζήτηση στη Γαλλία για τον προϋπολογισμό

12:58

Cosmos Sport: Στρατηγική συνεργασία με τον ΠΑΟΚ

12:53

Τουρκικό ΥΠΕΞ: Η νότια Κύπρος δεν εκπροσωπεί ολόκληρο το νησί

12:41

ΟΗΕ: Η άνιση εκπροσώπηση των φύλων εμποδίζει τη δίκαιη περιβαλλοντική διακυβέρνηση

12:39

Αύξηση 17,2% στις εγγραφές νέων επιχειρήσεων το γ' τρίμηνο - Πρωτιά με 61% για την Μεταποίηση

12:35

Μητσοτάκης: Αύριο η επιστροφή ενοικίου σε παραπάνω από 1 εκατ. ενοικιαστές

12:29

Κακοκαιρία Adel: Συνεδρίασε η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου - Σε «Red Code» ακόμη 2 περιφέρειες

12:23

Wood: Επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα για όσους αναζητούν μερισματικές αποδόσεις

12:22

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 7,8% των αδειών οικοδομής τον Αύγουστο

12:14

Kaspersky: 6,4 εκατ. απόπειρες phishing σε αγορές και πάνω από 20 εκατ. επιθέσεις gaming το 2025

11:58

Στην Τουρκία ο πάπας Λέων για την πρώτη επίσκεψή του στο εξωτερικό

11:54

Netflix: Το Stranger Things «έριξε» την πλατφόρμα

11:37

ΔΥΠΑ: Ένταξη μελών στο Μητρώο Προσωρινών Αναπληρωτών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών στις σχολές EKK

11:18

Μπρατάκος: Αναγκαία η παράταση στο πλαφόν 3% των ενοικίων

11:16

Η Πολιτεία της Τζόρτζια αποσύρει τις κατηγορίες κατά Τραμπ για παρέμβαση στις εκλογές του 2020

11:14

Πιερρακάκης: Η ελληνική ανάκαμψη ως υπόδειγμα για την Ευρώπη

11:13

ΧΑ: Ήπια κατοχύρωση κερδών, σε επαφή με τις 2.100 μονάδες ο Γενικός Δείκτης

11:10

Ανακοινώσεις στις 15:00 για τη μεταρρύθμιση στις αγροτικές επιδοτήσεις

11:08

ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέα άμεση κλήση του «Φραπέ» στην εξεταστική - Βίαιη προσαγωγή ζητά η αντιπολίτευση

11:04

Υπ. Εργασίας: Δώδεκα ερωτήσεις και απαντήσεις για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας

10:57

Η Ραλλία Χρηστίδου αναλαμβάνει διευθύντρια του γραφείου του Κασσελάκη

10:50

Τσίπρας: Ανοιχτή πρόσκληση για την παρουσίαση του βιβλίου του στις 3 Δεκέμβρη

10:50

Υποτονικές κινήσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - «Άλμα» 13% της Puma

10:49

Κεραμέως για συλλογικές συμβάσεις: Αρχές του 2026 η νομοθέτηση της επαναφοράς

10:35

ΕΕΕΔΕΕ: Πάνω από 423.000 ζώα έχουν θανατωθεί λόγω ευλογιάς