Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:24

Η IDE υποδέχτηκε την Σχολή Διοίκησης και Επιτελών του Πολεμικού Ναυτικού

13:20

Eurobank Equities: Ανεβάζει στα 21 ευρώ την τιμή-στόχο για τη ΔΕΗ

13:15

Η Metlen αναλαμβάνει νέο φωτοβολταϊκό έργο στη Νέα Ζηλανδία για την Genesis Energy

13:11

Μεγάλου (Τρ. Πειραιώς): Στρατηγική πρωτοβουλία επένδυσης στη νέα γενιά το Project Future

13:10

Visa - Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας: Πέντε συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές

12:48

Alibaba: Δυναμικό ξεκίνημα για την εφαρμογή που πάει να ανταγωνιστεί το ChatGPT

12:41

Γερμανία: Απροσδόκητη υποχώρηση της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης τον Νοέμβριο

12:25

Ούγγρος ΥΠΕΞ: Κάθε Ευρωπαίος πολιτικός έχει καθήκον να υποστηρίξει πλήρως και ανεπιφύλακτα το σχέδιο 28 σημείων

12:25

Euronext: Ανακοίνωσε το European Aerospace and Defence Growth Hub - Το πρώτο Δελτίο Τύπου του ομίλου από Αθήνα

12:16

Νέα επιδείνωση του καιρού - Βροχοπτώσεις μεγάλης έντασης και διάρκειας

12:11

ΕΣΠΑ: Οι νέες δράσεις για επιδοτήσεις επιχειρήσεων και τα Ταμεία των 700 εκατ. ευρώ που έρχονται το 2026

12:05

Σε πλήρη λειτουργία το Κτηματολόγιο στην ΠΕ Έβρου

12:04

Επτά fintech που φιλοδοξούν να αλλάξουν το αύριο – Tο FinQuest της Alpha Bank αναδεικνύει τους πρωταγωνιστές

11:50

EY: Τρόφιμα και ποτά θα αγοράσουν οι περισσότεροι Έλληνες τα Χριστούγεννα - 1 στους 2 θα μείνει σπίτι

11:49

Μητσοτάκης σε Τασούλα: Πρωταγωνίστρια στον τομέα της ενέργειας η Ελλάδα

11:49

Η Eurobank στις κορυφαίες επιλογές της Deutsche Bank μεταξύ των ευρωπαϊκών τραπεζών

11:48

Παπαθανάσης: Την Τετάρτη στο Υπουργικό Συμβούλιο το νέο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης

11:47

Ενισχυτική διδασκαλία σε 6 μαθήματα Γυμνασίου και 7 Ειδικά Μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα

11:40

Λιθουανία: Το αεροδρόμιο του Βίλνιους ξανάνοιξε ύστερα από περιστατικό με μπαλόνια

11:31

Σεισμός 4,2 Ρίχτερ στην Καρδίτσα

11:22

Η Ικτίνος συμμετέχει στη διεθνή έκθεση Big 5 Global στο Ντουμπάι

11:21

Ζελένσκι: H Ρωσία πρέπει να πληρώσει για τον πόλεμο - Κρίσιμη η απόφαση για τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία

11:14

ΔΥΠΑ: Φέρνει ξανά στη Θεσσαλονίκη το JobReady - Δωρεάν 20 θεματικά εργαστήρια

11:12

ΧΑ: Σε θετικό έδαφος εν αναμονή του rebalancing

11:09

Profile: Συμφωνία εξαγοράς της Algosystems

11:07

ΕΣΠ: Το Black Month αποδυναμώνει τον τζίρο της εορταστικής περιόδου

11:06

Συμμετοχή του EΒΕΠ στο Ευρω-Μεσογειακό Οικονομικό & Επιχειρηματικό Φόρουμ 2025

10:57

Στα 75 δισ. δολάρια η αποτίμηση της Revolut μετά το νέο γύρο χρηματοδότησης

10:55

Απαλλάχθηκε από βαρύ δανεισμό η Σφακιανάκης

10:50

ΥΠΕΝ - Εξοικονομώ: Πάνω από 135.000 νοικοκυριά δικαιούχοι - Ποσό 1,1 δισ. ευρώ τις τελευταίες 15 μέρες