Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:09

Ένταση μεταξύ Κίνας - Ιαπωνίας μετά τις δηλώσεις της πρωθυπουργού Τακαΐτσι για την Ταϊβάν

10:03

Η Euronext έλαβε τις απαραίτητες κανονιστικές εγκρίσεις από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

09:56

Στασινός: To TEE δημιουργεί μια νέα γενιά Τεχνικών Οδηγιών για βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον κατασκευές

09:46

Υπουργική απόφαση για τη νέα διαδικασία εκλογής και εξέλιξης των μελών ΔΕΠ των AEI

09:39

Μπρατάκος: Η επιβολή δασμών στα μικροδέματα δημιουργεί συνθήκες δίκαιου ανταγωνισμού

09:26

Comcast, Paramount και Netflix ετοιμάζουν προσφορές για την Warner Bros. Discovery

09:24

«Σουβλάκι στα 8 ευρώ;» - Ο λογαριασμός της εγκατάλειψης;

09:09

Παπαθανάσης: Με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ οι παρεμβάσεις στο δίκτυο ύδρευσης της Σαντορίνης

09:08

Ελληνικά Ταχυδρομεία: Διευκρινίσεις για το ασφαλιστήριο συμβόλαιο D&O

09:05

Δεν έχουν ενταχθεί στα νοσοκομεία του ΕΣΥ τα 57 ιατρεία πόνου που λειτουργούν «εθελοντικά» στην επικράτεια

09:02

Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη: 1 στους 9 ενήλικες ζει με διαβήτη

08:51

Κίνα: Παραπαίει η οικονομία μετά από πρωτοφανή πτώση στις επενδύσεις

08:33

ΗΠΑ: Ενέκριναν την πώληση ανταλλακτικών στρατιωτικών αεροσκαφών στην Ταϊβάν $330 εκατ.

08:27

Ανοίγει ο δρόμος για φορολόγηση των μικροδεμάτων από Shein και Temu - Τι λέει η αγορά

08:24

Ρωσία: Προτείνει εναλλακτικό σχέδιο απόφασης για τη Γάζα στο ΣΑ του ΟΗΕ

08:17

Η Αθήνα στις 100 καλύτερες πόλεις του κόσμου: Η θέση της - Όλη η λίστα

08:13

Πιερρακάκης: Το δημοψήφισμα ήταν το τέλος των ψευδαισθήσεων και η αρχή του δημοσιονομικού ρεαλισμού

08:10

Σιάμισιης (Helleniq Energy): EBITDA πάνω από 1 δισ. για 4ο έτος - «Βλέπει» εξωτερικό η Enerwave

08:08

Brain drain: Ένας στους δύο νέους θέλει να εργαστεί στο εξωτερικό - Οι προτιμήσεις της Gen Z

08:02

ΟΤΕ: Συνεχίζει τις επενδύσεις και βάζει υψηλότερα τον πήχη για το 2025

07:54

Στη Βουλή σήμερα ο Κυρ. Μητσοτάκης - Θα απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του Ν. Ανδρουλάκη

07:50

Κοινοβουλευτική μονομαχία κρητικών με φόντο ακρίβεια, ΟΠΕΚΕΠΕ και βεντέτες - Τατσόπουλος δίνει εύσημα σε Κίμπερλι

07:27

Ιδιοκτήτες ακινήτων: Ποιοι και πώς μηδενίζουν τον φόρο ενοικίων για τρία χρόνια

07:22

Η χαμένη κούρσα των μισθών στην Ελλάδα - Το γράφημα της εβδομάδας

07:15

Fraport Greece: Συνεχίζει τις επενδύσεις και δηλώνει «παρούσα» στον διαγωνισμό για τα 22 αεροδρόμια

07:11

Υποδομές: Σε ποια εμβληματικά έργα «κόβονται κορδέλες»

07:08

Οι φόροι στα μικροδέματα - Γυρίσματα και σενάρια στην ΕΧΑΕ - «Ξεπαγώνει» το Μητροπολιτικό Πάρκο Φαλήρου

23:57

Μελέτη ΕΚΤ: Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Διακυβέρνησης Δεδομένων και οι προκλήσεις της ψηφιακής εποχής

23:54

WSJ: Η Verizon θα καταργήσει 15.000 θέσεις εργασίας

23:48

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Η ενεργειακή ανεξαρτησία ισούται άμεσα με εθνική ασφάλεια και κυριαρχία