Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:00

Πλημμύρες, κατολισθήσεις και ζημιές από την κακοκαιρία Byron - Μπαράζ 112

16:52

Επιφυλακτικότητα στη Wall Street με «μάκρο» για την αγορά εργασίας και Fed στο επίκεντρο

16:30

Η METLEN υποδέχθηκε την ηγεσία του London Metal Exchange στο «Αλουμίνιον της Ελλάδος»

16:27

Κακοκαιρία Byron: Πού θα εκδηλωθούν ισχυρά και επικίνδυνα φαινόμενα - Μήνυμα Κεφαλογιάννη

16:22

Η ΕΕ επανεξετάζει την κατάργηση των δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα VW που κατασκευάζονται στην Κίνα

16:20

ΗΠΑ: Σε χαμηλό άνω των 3 ετών τα νέα επιδόματα ανεργίας

16:18

Η Φεντερίκα Μογκερίνι παραιτήθηκε από διευθύντρια του Κολλεγίου της Ευρώπης

16:14

Τσιάρας για πληρωμές αγροτών: Έχουν δοθεί ήδη 500 εκατ. ευρώ για 4 προγράμματα

16:07

Ουκρανία: «Θέλουμε πραγματική ειρήνη με τη Ρωσία κι όχι έναν κατευνασμό»

16:03

Η Intracom Telecom και η GeoLinks επιτυγχάνουν Multi-Gigabit επιδόσεις σε πιλοτική δοκιμή στις ΗΠΑ

16:03

Η OpenAI εξαγοράζει την πολωνική startup Neptune

16:00

Κακοκαιρία Byron: Κλειστά όλα τα σχολεία της Αττικής την Παρασκευή

15:51

Qualco: Με το Philanthropy Award τιμήθηκε ο πρόεδρος του ομίλου Qualco, Ορέστης Τσακαλώτος

15:49

Τασούλας: Δεν υπάρχει δίλημμα επανεξοπλισμού – Σε λίγες ημέρες η παραλαβή της φρεγάτας «Κίμων»

15:48

ΑΑΔΕ: Κατάσχεση ενός τόνου λαθραίου καπνού για ναργιλέ

15:44

H Κομισιόν ανεβάζει στροφές για την έκθεση για το κράτος δικαίου του 2026

15:43

Οι επιστήμονες μελετούν (επιτέλους) το γυναικείο σώμα

15:41

ΗΠΑ: Μειώθηκαν οι απολύσεις τον Νοέμβριο, αλλά παραμένουν οι υψηλότερες από το 2022

15:40

Enaon (Όμιλος Italgas): Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ για επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης της Ελλάδας

15:40

Ελονοσία: Η πρόοδος απειλείται από την αντοχή στα φάρμακα - 282 εκατ. κρούσματα το 2024

15:39

Eurobank για οικονομία: Η εικόνα του γ' τριμήνου μέσα από βασικούς δείκτες

15:28

Philips: Πτώση 8,5% της μετοχής μετά τα μηνύματα για «αδύναμo» 2026

15:28

Τρεις μέρες στη Βιέννη: Όλα όσα αξίζει να δείτε και να κάνετε

15:25

Σημαντικές αλλαγές στην ηγετική ομάδα της Xerox

15:21

Μεγάλο ενδιαφέρον από επενδυτικούς φορείς της Ελλάδας για το ΧΑΚ

15:21

Eυλογιά αιγοπροβάτων: Στις 430.000 τα θανατωθέντα ζώα - 80 νέα κρούσματα σε μία εβδομάδα

15:18

Απεργούν οι ηθοποιοί την Παρασκευή - Ποιες παραστάσεις ακυρώνονται

15:02

SOS για όλους τους χρήστες των Gmail και Outlook - Ο μεγάλος κίνδυνος

15:02

Κικίλιας: Πρώτα από όλα η ασφάλεια και η εξυπηρέτηση των πολιτών

14:58

Κακοκαιρία Byron: Κλειστά σχολεία την Παρασκευή - Αναλυτικά οι περιοχές