Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:59

Τρ. Πειραιώς: Ενισχυμένος κατά 4,68% ο δείκτης τιμών των αγροτικών προϊόντων τον Νοέμβριο

14:49

Κομισιόν: Ενισχύει την ενεργειακή διασυνδεσιμότητα με 235 έργα - Fast track αδειοδότηση

14:42

Ο Νετανιάχου εμφανίστηκε στη δίκη για διαφθορά χωρίς να αναλαμβάνει ευθύνη

14:42

Μαρινάκης για αγρότες: Το ταχύτερο δυνατό και με τον καλύτερο επιχειρησιακά τρόπο πρέπει να ανοίξουν οι δρόμοι

14:32

Τσάπαλος για επιστροφή ενοικίου: Ενημέρωση των πολιτών από Τρίτη μέσω 1521

14:31

Κοπεγχάγη: Ανακαλύπτοντας μια παραμυθένια πόλη

14:23

ΕΛΤΑ: Δεν τίθεται θέμα αυξήσεων μισθών των στελεχών

14:21

Εργαζόμενοι στην Black Friday: Ήταν ευγενικοί ή αγενείς οι πελάτες;

14:14

Πρότυπο κοινοτικό κέντρο και πρόγραμμα για εφήβους και νέους που αυτοτραυματίζονται αποκτά η Ελλάδα

14:12

«Ψήνεται» συνεργασία Intel - Apple στα τσιπ;

14:00

Ο Μακρόν υποδέχτηκε τον Ζελένσκι στο Μέγαρο των Ηλυσίων

13:59

Ουκρανία: Ψάχνει 1 δισ. ευρώ έξτρα για την αγορά αμερικανικών όπλων μέχρι το τέλος του έτους

13:36

Πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας για φοιτητές: Από σήμερα οι ηλεκτρονικές αιτήσεις για το εαρινό εξάμηνο

13:32

Ανανέωση διπλώματος οδήγησης άνω των 65 ετών: Tι αλλαγές έρχονται - Οι ποινικές διώξεις

13:32

Kυρανάκης: Eξετάζεται η απαγόρευση βαρέων οχημάτων στον Κηφισό 7 με 10 το πρωί

13:20

Αύριο απόγευμα η συνάντηση Γουίτκοφ - Πούτιν για το Ουκρανικό

13:18

Eurobank Equities: Αυξάνει 24% την τιμή-στόχο για την ΚΡΙ-ΚΡΙ στα €22,40

13:14

Ελεγκτικό Συνέδριο: Αχαρτογράφητα τα κληροδοτήματα των ΑΕΙ και της Ακαδημίας Αθηνών

13:10

Πέφτουν οι προσδοκίες λίγο πριν τον «έλεγχο» της οικονομίας για το γ’ τρίμηνο

12:56

Η EY Ελλάδος παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα εμπειριών AI στο 4o GenAI Summit

12:55

ΔΥΠΑ: Η 49η «Ημέρα Καριέρας» στη Λάρισα το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου

12:49

Συνάντηση Πιερρακάκη με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών της Ιρλανδίας

12:45

Χονγκ Κονγκ: Στους 151 οι νεκροί από την πυρκαγιά στο συγκρότημα κατοικιών

12:44

Χατζηδάκης: Μήνας πληρωμών για τους αγρότες ο Δεκέμβριος - Ανοιχτή η πόρτα για διάλογο

12:30

Deutsche Boerse: Σε αποκλειστικές συζητήσεις για εξαγορά της Allfunds έναντι €5,3 δισ.

12:29

Airbus: Αντικατέστησε το ευάλωτο λογισμικό στη συντριπτική πλειονότητα των A320

12:26

Η Cosmote μπαίνει στο Ελληνικό: Έρχεται η πρώτη «έξυπνη» πόλη στην Ευρώπη

12:17

Γεωργιάδης: Στο 4,07 με άριστα το 5 η αξιολόγηση πολιτών που νοσηλεύτηκαν στο ΕΣΥ

12:09

Ο Τραμπ «διάλεξε» πρόεδρο της Fed - Το φαβορί

12:00

Άνοδος 2% για το πετρέλαιο μετά την απόφαση OPEC+