Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

11:44

Κρεμλίνο: Η Ρωσία δεν έχει ακόμη ενημερωθεί αν το Κίεβο είναι έτοιμο να συζητήσει το σχέδιο Τραμπ

11:38

ΕΣΥ: Εγκρίθηκε η προκήρυξη για 276 θέσεις γιατρών - Οι περιφέρειες

11:28

ΑΑΔΕ: Μόνιμο μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής των Φορολογικών Διοικήσεων του ΟΟΣΑ

11:27

48η «Ημέρα Καριέρας» ΔΥΠΑ στη Δράμα: 30 επιχειρήσεις και 700 θέσεις εργασίας

11:19

Βρεττού (CrediaBank): Θα ξεπεράσουμε τον στόχο του €1 δισ. σε πιστωτική επέκταση - Το χρονοδιάγραμμα για HSBC Μάλτας

11:00

Παπασταύρου: Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ή είναι παντελώς αδαής ή είναι προκλητικός συκοφάντης

10:59

Αρνητικά πρόσημα στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - Σε ρυθμούς sell off η Ασία

10:41

Χατζηδάκης: «Τα τελευταία χρόνια, η αποτρεπτική ισχύς των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων έχει ενισχυθεί ουσιαστικά»

10:40

Μητσοτάκης για την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων: Σήμερα τιμούμε το θάρρος όλων εκείνων που αγρυπνούν

10:25

Σ. Αραβία και Stellantis εξετάζουν την πιθανότητα συνεργασίας για εργοστάσιο κατασκευής οχημάτων

10:18

Η ακτοφυλακή των ΗΠΑ δεν θεωρεί πλέον τη σβάστικα σύμβολο μίσους

10:07

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση εσόδων κατά 28,7% και καθαρά κέρδη 106,6 εκατ. ευρώ στο 9μηνο

10:05

Πελώριες δαπάνες, χαμηλή βαθμολογία στη διαχείριση: Το «κρυφό» πρόβλημα του προϋπολογισμού

10:05

Το σχέδιο Τραμπ για την Ουκρανία - Τα 28 σημεία που τερματίζουν τον πόλεμο

09:55

Premia: Αύξηση εσόδων και κερδοφορίας στο εννεάμηνο

09:40

Βενεζουέλα: Η Ματσάδο θα θεωρηθεί «φυγόδικη» αν πάει στη Νορβηγία για να παραλάβει το Νόμπελ Ειρήνης

09:35

Quest: Αισιοδοξία για το 2025, επενδύσεων συνέχεια και στο βάθος νέες εξαγορές

09:29

ΗΠΑ: Η κυριότερη υπηρεσία δημόσιας υγείας διαδίδει ψευδή θεωρία για τα εμβόλια

09:25

Ιαπωνία: Πακέτο οικονομικής τόνωσης $135 δισ. στην πρώτη μεγάλη κίνηση της Τακαΐτσι

09:23

Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου του υπ. Εθνικής Άμυνας

09:12

Δένδιας για Ημέρα Ενόπλων Δυνάμεων: Θωρακίζουμε την Ελλάδα με αλλαγές σε μέσα και φιλοσοφία

09:00

Ο πρόεδρος της Βολιβίας καταργεί το υπουργείο Δικαιοσύνης

08:54

Μητσοτάκης στο Bloomberg: Η ελληνική κρίση ανήκει στο παρελθόν - Προβληματικό το σχέδιο ειρήνης για την Ουκρανία

08:53

Ένα ελληνικό ξενοδοχείο στα κορυφαία του κόσμου

08:36

Πού θα κριθεί το στοίχημα της κατανάλωσης το 2026

08:20

Από τις 600 αιτήσεις μετεγκατάστασης στον Έβρο, μόνο 2 πληρούν τις προϋποθέσεις - Συμπτωματικό ή υπάρχουν λόγοι;

08:09

Η Ουκρανία θα εκχωρήσει το Ντονμπάς στη Ρωσία, κατά το σχέδιο που πρότειναν οι ΗΠΑ

08:06

«Βουτιά» στη μέση δαπάνη των τουριστών δείχνει ο Σεπτέμβριος

08:00

Τι «τρέχει» με το νέο Αεροδρόμιο Πάρου (Aktor)

07:50

Τι λένε οι Συστάσεις για την Ελλάδα - Η μεσαία τάξη της Κίνας - Οι πράσινες βελόνες παραμένουν στη θέση τους