Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:06

ΣτΕ: Ευθύνη των δημόσιων νοσοκομείων η ασφάλεια ασθενών, επισκεπτών και προσωπικού

19:00

Politico: Από το Grexit στο Eurogroup, το στόρι ανάκαμψης της Ελλάδας

18:53

Μητσοτάκης για Eurogroup: Ημέρα υπερηφάνειας - Αναγνωρίστηκε η θετική μας πορεία

18:46

Ζελένσκι: Η Ουκρανία έστειλε στις ΗΠΑ το ενημερωμένο ειρηνευτικό σχέδιο

18:37

Κρεμλίνο: Ο Πούτιν επαναβεβαίωσε την υποστήριξη της Μόσχας προς τον Μαδούρο

18:32

Time: «Πρόσωπο της Χρονιάς» οι «πρωτεργάτες» της τεχνητής νοημοσύνης

18:30

Χατζηδάκης για εκλογή Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup: Mεγάλη επιτυχία πάνω από όλα για την Ελλάδα

18:25

Intralot: Τρεις αγορές μετοχών από την PE Sub του Soohyung Kim

18:19

Πρόεδρος του Eurogroup ο Κυριάκος Πιερρακάκης

18:19

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας: Τρεις προτάσεις για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2030

18:14

ΧΑ: Συνεχίζεται το «κρυφτούλι» με τις 2.100 μονάδες - Κοντά στα υψηλά ημέρας το κλείσιμο του ΓΔ

18:13

Αύξηση της ιατρικής αμοιβής κατά 30% ανακοίνωσε ο Ά. Γεωργιάδης

18:06

Τσίπρας: Έχουν δίκιο οι αγρότες που εξεγείρονται

18:06

Φραστική επίθεση Κωνσταντοπούλου στη Συρεγγέλα στην Εξεταστική για ΟΠΕΚΕΠΕ

18:03

Τράπεζα Πειραιώς: Συγκροτήθηκε σε Σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

17:55

Κυρανάκης: Το τρένο θα φτάσει στην Πάτρα – Ανάπλαση με τραμ στην παραλία, υπογειοποίηση για τα εμπορευματικά

17:50

Βαν Πέτεγκεμ για ρωσικά assets: Ελπίζω να υπάρξει συμφωνία στο επόμενο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο

17:47

Βλαχόπουλος: Στην πρώτη γραμμή των «πράσινων» χρηματοδοτήσεων η Πειραιώς

17:47

Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου: Τη συμμετοχή στην ΑΜΚ της KXXK Investments Limited ενέκρινε η έκτακτη γ.σ.

17:44

Ουκρανία: Η Ρωσία υποστηρίζει ότι κατέλαβε το Σιβέρσκ, στην περιφέρεια του Ντονέτσκ

17:40

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πάγια υποχρέωσή μας η ενημέρωση των κομμάτων και των θεσμών

17:37

ΕΟΔΥ: 104 νέες εισαγωγές και 7 θάνατοι από Covid19 - Δύο νέα σοβαρά κρούσματα γρίπης

17:34

Ουκρανικά drones έπληξαν δύο χημικά εργοστάσια στη Ρωσία

17:28

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων

17:25

Πώς μπορούν οι αγρότες να κάνουν διορθώσεις - ενστάσεις για τις επιδοτήσεις

17:16

Ντομπρόβσκις: Ελπίδα για συμφωνία με Βέλγιο πριν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για τα δεσμευμένα ρωσικά assets

17:09

Χριστουγεννιάτικος διαγωνισμός από ελίν - Τι κερδίζουν οι τυχεροί

17:09

Euroxx: Διαψεύδει δημοσιεύματα περί εξαγοράς από πιστωτικό ίδρυμα

17:03

ΑΑΔΕ: Συνάντηση Πιτσιλή με την Επίτροπο Φορολογίας Ν. Υόρκης

16:59

Imperial Brands Hellas: Η Αναστασία Καψάλη νέα Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων