Κινητικότητα και προσδοκίες για τα τιμολόγια
Έντονη κινητικότητα για τη μετοχή της ΕΥΔΑΠ και χθες, ενώ και στην ΕΥΑΘ η εικόνα είναι ανάλογη. Και φαίνεται ότι η κινητικότητα δεν είναι άσχετη των πληροφοριών που παραπέμπουν σε αύξηση τιμολογίων. Μια αύξηση τιμολογίων για την οποία μπορεί να μην φωνάζουν οι διοικήσεις αλλά την επιδιώκουν καθώς τη θεωρούν αναγκαία για να προχωρήσουν οι επενδύσεις που έχουν προγραμματίσει. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν μπορεί τα κόστη να ανεβαίνουν και τα τιμολόγια να είναι παγωμένα όταν μιλάμε για εταιρείες που είναι και εισηγμένες και ο κάθε ένας μπορεί να καταλάβει πόσο επηρεάζονται.
Θα καούν;
Φαίνεται να εξαντλούνται όσοι έχουν σορτάρει τη μετοχή της Metlen. Και το ερώτημα είναι τι θα γίνει αν ζορίζουν τα πράγματα και η μετοχή κινηθεί υψηλότερα και αναγκαστούν να κλείσουν θέσεις δεδομένης της μεγάλης θέσης που έχουν. Θα προλάβουν ή θα καούν; Γιατί ως γνωστό το σορτάρισμα είναι ένα επικίνδυνο σπορ ειδικά όταν έχει να κάνει με μια εταιρία που έχει πολύ καλές επιδόσεις;
Η επιτυχία στο πράσινο
Ρεκόρ ζήτησης για την πράσινη έκδοση της Alpha Bank, για την οποία υπήρξαν προσφορές υψηλότερες των 3 δισ. ευρώ, ενώ η έκδοση ήταν των 500 εκατ. ευρώ. Το γεγονός πως η έκδοση ήταν πράσινη έπαιξε σημαντικό ρόλο για την επιτυχία της.
Πρόκειται για την πρώτη πράσινη έκδοση υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας της Alpha Bank, σηματοδοτεί τη δυναμική επιστροφή της τράπεζας στις διεθνείς αγορές και επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη των επενδυτών στη νέα εποχή της επενδυτικής βαθμίδας.
Εμφατική η UBS για την Alpha
Εξάλλου, η UBS επανέρχεται εμφατικά για την Alpha Bank, διατηρώντας τη σύσταση «Αγορά» και τιμή-στόχο τα 4 ευρώ ανά μετοχή. Εκτιμά ότι η τράπεζα κινείται σταθερά προς την επίτευξη των στόχων του 2025, με ισχυρή κερδοφορία και περιορισμένο ρίσκο. Η τρέχουσα τιμή αφήνει περιθώριο ανόδου, ενώ η μερισματική απόδοση κοντά στο 3% ενισχύει το επενδυτικό προφίλ. Η UBS θεωρεί τη μετοχή «ελκυστικά αποτιμημένη», καθώς διαπραγματεύεται με δείκτη τιμής προς λογιστική αξία περίπου 1,0 και δείκτη P/E 8,2 για το 2026 και 7 για το 2027, με προβλεπόμενη απόδοση ιδίων κεφαλαίων 15,5%.
Tι λέει η συνέλευση της Eurobank
Γενική συνέλευση και από τη Εurobank στις 3 Δεκεμβρίου για την αντιστροφή του hivedown. Mια γραφειοκρατία άνευ προηγουμένου, η οποία ωστόσο υπήρξε απαραίτητη στις τράπεζες προκειμένου να δοθούν τα πακέτα των κόκκινων δανείων στον Ηρακλή. Τώρα πια εξέλειψαν οι λόγοι και όλες οι τράπεζες που έχουν δημιουργήσει holding για το σκοπό αυτόν προχωρούν στη συγκεκριμένη αντιστροφή.
Το κτήριο του ΟΣΕ
Ίσως έχετε ακούσει τα σενάρια με τα σχέδια απομάκρυνσης των εργαζομένων του ΟΣΕ στο κεντρικό κτήριο της Καρόλου, που έχει σηκώσει εσωτερικές αντιδράσεις. Μάλιστα, κάποιοι λένε ότι υπάρχουν σχέδια για να γίνει ξενοδοχείο, καταγράφοντας μάλιστα και διεθνές ενδιαφέρον, μια και είναι της μόδας ο τουρισμός στην πόλη. Πάντως, άλλες πλευρές, του real estate, ισχυρίζονται ότι αν όντως έχουμε εξελίξεις, θα μπορούσε η χρήση να διαφέρει, να μην είναι σώνει και καλά τουριστική. Μια και ο λόγος περί ΟΣΕ, καταγράφουμε και το ενδιαφέρον της Dimand για τα projects του real estate φορέα ΓΑΙΑΟΣΕ (που ως προς τα ακίνητα έμεινε εκτός Σιδηρόδρομων Ελλάδας) και ιδίως για την αξιοποίηση των σιδηροδρομικών σταθμών (π.χ. Αθήνας, Θεσσαλονίκης, αν όχι και Πειραιά). Λέτε η γνωστή εταιρεία ακινήτων να κοιτάζει και προς το κεντρικό κτήριο;
Η αλλαγή στη σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ
Το ΥΠΕΝ ενέκρινε την τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων για κάτι για το οποίο από παλιότερα σας είχαμε προϊδεάσει. Πρόκειται για το έργο «Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ», δίνοντας «πράσινο φως» στην ενσωμάτωση των διαφοροποιήσεων του περιβαλλοντικά εγκεκριμένου σχεδιασμού του έργου, ήτοι ανάπτυξη διπλής υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής αντί μονής, κ.α.. Η προγραμματιζόμενη σιδηροδρομική γραμμή σύνδεσης του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης συνολικού μήκους 2.8Km. περίπου, είναι η βασική γραμμή σταθερής τροχιάς που θα ενώσει τον εν λόγω πρωτεύοντα εμπορικό προβλήτα και κατ’ επέκταση τον Λιμένα Θεσσαλονίκης, ο οποίος είναι το δεύτερο σε ιεράρχηση λιμάνι της Ελλάδας, το πρώτο διαμετακομιστικό λιμάνι σε Συμβατικό Φορτίο και ένα από τα κυριότερα λιμάνια στην Ανατολική Μεσόγειο δεδομένου ότι έχει χαρακτηριστεί ως λιμένας Διεθνούς Ενδιαφέροντος.
Τι αλλάζει στο Ιωάννινα – Κακκαβιά
Μια και μιλάμε για εγκεκριμένες τροποποιήσεις, το ΥΠΕΝ έδωσε το περιβαλλοντικό «ΟΚ» και για αλλαγές στο οδικό έργο «Ιωάννινα – Κακκαβιά», με ανάδοχο την ΑΒΑΞ. Όπως έχουμε παλιότερα ξαναπεί, αφορούν στον ανασχεδιασμό του Ανισόπεδου Κόμβου Πασσαρώνος για την απεμπλοκή του με το Ρυμοτομικό Σχέδιο της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ) Ιωαννίνων (βάσει του αρχικού περιβαλλοντικά εγκεκριμένου σχεδιασμού).
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.