Ρεύμα: Μηνιαία καταμέτρηση για το 100% των καταναλωτών από τέλος Ιουνίου

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ρεύμα: Μηνιαία καταμέτρηση για το 100% των καταναλωτών από τέλος Ιουνίου
Έως αυτή τη στιγμή, ο ΔΕΔΔΗΕ καταμετρά σε μηνιαία βάση 2 εκατ, παροχές, όπως δήλωσε στο συνέδριο Power & Gas Forum η Οντίλ Γκίνη, Γενική Διευθύντρια Εμπορικών Λειτουργιών δικτύου του Διαχειριστή.

Μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, ο Διαχειριστής θα έχει εκκινήσει τις καταμετρήσεις σε μηνιαία βάση για το σύνολο των καταναλωτών ρεύματος, όπως δήλωσε στο συνέδριο Power & Gas Forum η Οντίλ Γκίνη, Γενική Διευθύντρια Εμπορικών Λειτουργιών δικτύου του Διαχειριστή. Σύμφωνα με το στέλεχος του ΔΕΔΔΗΕ, έως αυτή τη στιγμή έχουν «περάσει» σε μηνιαία καταμέτρηση 2 εκατ. περίπου παροχές.

Σύμφωνα με την κ. Γκίνη, η μηνιαία καταμέτρηση θα επιτρέψει στους καταναλωτές να εξοικονομήσουν ηλεκτρική ενέργεια. Επίσης, με δεδομένο ότι όλοι οι λογαριασμοί γίνονται πλέον εκκαθαριστικοί, οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τιμολόγιο το οποίο να ανταποκρίνεται σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό στις ανάγκες τους.

Αυτό, με τη σειρά του, θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ευελιξία των προμηθευτών. Επομένως, θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό στην αγορά.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την κ. Γκίνη, η μηνιαία τιμολόγηση θα συμβάλει στην καλύτερη αντιμετώπιση των των ρευματοκλοπών, καθώς θα «πυκνώσει» η συχνότητα με την οποία οι καταμετρητές θα επισκέπτονται τα ρολόγια. Με την ίδια λογική, οι πιο τακτικές καταμετρήσεις θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά σε πρακτικές παρέμβασης στον μετρητή, ώστε να μην καταγράφεται στο σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται.

Πληρωμή βάσει της πραγματικής κατανάλωσης

Όπως έχει γράψει το insider.gr, οι προμηθευτές έχουν υποδεχθεί με ικανοποίηση την αύξηση της συχνότητας των καταμετρήσεων, καθώς θα δοθεί τέλος στην τιμολόγηση των πελατών τους, στη βάση της εκτιμώμενης κατανάλωσης. Υπενθυμίζεται ότι με την 4μηνιαία καταγραφή που ισχύει σήμερα, ένας πάροχος ο οποίος εκδίδει μηνιαίως λογαριασμούς, ουσιαστικά χρειάζεται να εκδίδει τρεις έναντι λογαριασμούς πριν τον επόμενο εκκαθαριστικό.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως για τρεις μήνες ο πελάτης πληρώνει για ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που εκτιμάται ότι έχει καταναλώσει, και μόνο τον επόμενο μήνα με βάση την πραγματική κατανάλωση του συνολικού 4μηνου. Το ίδιο ισχύει και για τους πελάτες της ΔΕΗ που λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό, ενώ στην περίπτωση των έγχαρτων λογαριασμών της δημόσιας επιχείρησης (που είναι διμηνιαίοι), οι έναντι και οι εκκαθαριστικοί εναλλάσσονται.

Το γεγονός αυτό αποτελούσε σχετικά περιορισμένο πρόβλημα τις εποχές όπου τα τιμολόγια είχαν σταθερή χρέωση. Κι αυτό γιατί ένας «φουσκωμένος» εκκαθαριστικός λογαριασμός θα μπορούσε να προκύψει μόνον αν οι εκτιμήσεις για τους τρεις μήνες που προηγήθηκαν ήταν μικρότερες από την πραγματική κατανάλωση, με συνέπεια να «συγκεντρωθούν» αρκετές κιλοβατώρες στον τέταρτο μήνα.

Ωστόσο, καθώς πλέον οι χρεώσεις στα περισσότερα τιμολόγια είναι κυμαινόμενες, είναι σημαντικό οι καταναλώσεις κάθε μήνα να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Η αιτία είναι πως μία «φουσκωμένη» κατανάλωση στον εκκαθαριστικό (επειδή για οποιονδήποτε λόγο είχαν υποεκτιμηθεί οι καταναλώσεις των προηγούμενων τριών μηνών) θα «φουσκώσει» ακόμη περισσότερο τη συνολική χρέωση, αν ο εκκαθαριστικός συμπέσει με έναν μήνα όπου οι τιμές είναι αυξημένες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider