Handelsblatt: Κινεζικές επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην Ελλάδα – Πρωτοφανής άνοδος του Πειραιά

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Handelsblatt: Κινεζικές επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην Ελλάδα – Πρωτοφανής άνοδος του Πειραιά
Aπό το 2013 η κινεζική κυβέρνηση υιοθέτησε μία παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξη υποδομών, επενδύοντας σε δεκάδες χώρες και διεθνείς οργανισμούς: το Belt and Road Initiative (BRI) ή αλλιώς την Πρωτοβουλία μίας ζώνης και ενός δρόμου.

Aπό το 2013 η κινεζική κυβέρνηση υιοθέτησε μία παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξη υποδομών, επενδύοντας σε δεκάδες χώρες και διεθνείς οργανισμούς: το Belt and Road Initiative (BRI) ή αλλιώς την Πρωτοβουλία μίας ζώνης και ενός δρόμου. Σε αυτό το πλαίσιο η Κίνα επένδυσε και στην Ελλάδα, και ιδίως στο λιμάνι του Πειραιά.

Όπως δημοσιεύει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt, «τη του 1990, ο Πειραιάς ήταν ακόμη ένα μάλλον υποτονικό λιμάνι. Το 2008, η κινεζική κρατική εταιρεία Cosco συνήψε σύμβαση με την κυβέρνηση της Αθήνας για την κατασκευή και λειτουργία νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τη διάρκεια της κρίσης του δημόσιου χρέους, η Cosco εξασφάλισε την πλειοψηφία των μετοχών του λιμανιού - στην τιμή ευκαιρίας των 368,5 εκατομμυρίων ευρώ. Όταν το 2019 ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ επισκέφτηκε το λιμάνι, δήλωσε πως αυτό είναι «η κεφαλή του δράκου στην Ευρώπη».

Η άνοδος του Πειραιά είναι πρωτοφανής: η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έχει δωδεκαπλασιαστεί συγκριτικά με το 2008, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2023, το ελληνικό λιμάνι ήταν τέταρτο στην Ευρώπη, μετά το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο. Ο Πειραιάς είναι ο τέλειος κόμβος για την κινεζική πρωτοβουλία BRI: το φυσικό λιμάνι βαθέων υδάτων είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι στην Ευρώπη στο οποίο καταπλέουν τα φορτηγά πλοία μετά τη διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ. Από την Πειραιά ξεκινά και μια σιδηροδρομική σύνδεση μέσω των Βαλκανίων, μέσω της οποίας φτάνουν καθημερινά τρένα εμπορευματοκιβωτίων στη Βουδαπέστη και στη συνέχεια στην Αυστρία».

Σύμφωνα με την HB, «από το 2009 κινεζικές εταιρείες έχουν επενδύσει περισσότερα από πέντε δισεκατομμύρια ευρώ στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων σε αιολικά πάρκα, ακίνητα και τουριστικά έργα. Η κρατική εταιρεία State Grid Corporation κατέχει μειοψηφικό μερίδιο στην ΑΔΜΗΕ. Στην ελληνική πολιτική, η Κίνα δεν συζητείται σχεδόν καθόλου με αμφιλεγόμενο τρόπο, ακόμη και αν τα συνδικάτα στον Πειραιά επικρίνουν τις υγειονομικές παραλείψεις ή την ασφάλεια στον χώρο εργασίας.

Πάντως, οι Βρυξέλλες επικρίνουν τη μεγάλη εξάρτηση της Ελλάδας από τις κινεζικές επενδύσεις. Η κυβέρνηση στην Αθήνα αποφεύγει να προσβάλει τους σημαντικούς χορηγούς από την Άπω Ανατολή – κάτι που κατέστη σαφές ήδη το 2017, όταν η Ελλάδα αρνήθηκε να επικρίνει την Κίνα αναφορικά με τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που συντελούνται εκεί».

Πηγή: DW

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

O Πειραιάς στο top 10 της παγκόσμιας ναυτιλίας – Γιατί κερδίζει συνεχώς έδαφος ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο

Ξεκινά αύριο mega πρόγραμμα κατάρτισης για ανέργους με επίδομα 1.000 ευρώ - Πώς μπορείτε να κάνετε αίτηση

Λιμάνι Βόλου - ΟΛΘ: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Goldair Cargo - Goldair Handling για αναστολή διαγωνισμού, τον Νοέμβριο η κύρια εκδίκαση

gazzetta
gazzetta reader insider insider