Τι θα γίνει τελικά με την τιμή του πετρελαίου κίνησης – Τι φοβάται η αγορά

Πένη Χαλάτση
Μοιράσου το
Τι θα γίνει τελικά με την τιμή του πετρελαίου κίνησης – Τι φοβάται η αγορά
Σε ποια επίπεδα προβλέπεται ότι θα φθάσει η διεθνής τιμή του πετρελαίου. Πώς αντιδρά η ελληνική αγορά και γιατί αυξάνεται ο κίνδυνος νοθείας στα πρατήρια.

Οι οδηγοί βενζινοκίνητων οχημάτων, ταξί φορτηγών και λεωφορείων εξακολουθούν να πληρώνουν ακριβά το πετρέλαιο κίνησης, η μέση πανελλαδική τιμή του οποίου σκαρφαλώνει όλο και περισσότερο κάθε εβδομάδα με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται τώρα στα 2,146 ευρώ το λίτρο από τα 2,131 που ήταν πριν από επτά ημέρες.

Παρά το γεγονός ότι η διεθνής τιμή του Brent κινείται γύρω από τα 92 δολάρια το βαρέλι ή και χαμηλότερα, ο παράγοντας ζήτηση δείχνει να υπερτερεί ασκώντας ανοδικές πιέσεις στις τιμές. Οι Έλληνες καταναλωτές βρίσκονται στο ίδιο έργο θεατές εδώ και μήνες και δυσκολεύονται να φουλάρουν, κάτι που έχει αλυσιδωτές συνέπειες όχι μόνο για τους ιδιώτες αλλά και για τους επιχειρηματίες και τις επιχειρήσεις τουρισμού και logistics.

Η κυβέρνηση εξετάζει να επαναφέρει σε ισχύ από τις αρχές Νοεμβρίου την οριζόντια επιδότηση του πετρελαίου κίνησης στην αντλία, κάτι που επιβεβαίωσε, ακολουθώντας παρόμοιες δηλώσεις άλλων κυβερνητικών στελεχών, πριν από λίγες ημέρες και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης.

Η επαναφορά του μέτρου θα εξαρτηθεί από την πορεία των διεθνών τιμών αλλά και από το δημοσιονομικό χώρο που θα προκύψει. Έτσι, εάν δεν αποκλιμακωθούν οι τιμές, η επιδότηση είναι αρκετά πιθανό να επιστρέψει σε λίγες ημέρες, προσφέροντας μια σχετική ανακούφιση σε αγορά και καταναλωτές.

Η διαφορά στην τιμή πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης ανοίγει την όρεξη των επιτηδείων

Η διαφορά στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης το οποίο πωλείται κοντά στα 1,412 ευρώ το λίτρο και του πετρελαίου κίνησης το οποίο πωλείται κατά 50% ακριβότερα αποτελεί κίνητρο για τους «γνωστούς-άγνωστους» να πωλούν πετρέλαιο θέρμανσης αντί για κίνησης για να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους. Πρόκειται για έναν μόνιμο φόβο της αγοράς ο οποίος αυτές τις ημέρες ενισχύεται λόγω της μεγάλης διαφοράς που παρουσιάζει η λιανική τιμή των δύο καυσίμων.

«Υπάρχει μεγάλη ψαλίδα μεταξύ των δυο αυτών καυσίμων και επειδή το πετρέλαιο θέρμανσης πολλές φορές μπορεί να αντικαταστήσει στην κίνηση το πετρέλαιο κίνησης, αυτό δημιουργεί απώλεια εσόδων για το κράτος. Άρα, η κυβέρνηση πρέπει να δει πολύ ζεστά και ψύχραιμα μια γενναία επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης για να μην υπάρχει αυτή η μεγάλη διαφορά και την εκμεταλλεύονται οι επιτήδειοι» δήλωσε μιλώντας πρόσφατα σε τηλεοπτικό σταθμό o Πρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων - Εμπόρων Υγρών Καυσίμων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου.

Σε ποια επίπεδα προβλέπεται ότι θα φθάσει η διεθνής τιμή του πετρελαίου

Καθώς οι οικονομίες άρχισαν να επιστρέφουν σε μια σχετική κανονικότητα μετά από την πανδημία, οδηγώντας σε τιμές πετρελαίου πάνω από 120 δολάρια το περασμένο καλοκαίρι, οι εγχώριες τιμές λιανικής στα καύσιμα αυξήθηκαν επίσης.

Το τελευταίο διάστημα, οι τιμές έχουν πέσει ξανά φθάνοντας κάτω από τα 100 δολάρια και ενώ ο ΟΠΕΚ+ αποφάσισε να μειώσει την παραγωγή κατά δύο εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, παραμένουν ερωτήματα σχετικά με το πόσο ισχυρή θα είναι η ζήτηση. Η προσφορά, οι γεωπολιτικές εξελίξεις, ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα νέα lockdown που μπορεί να επιβληθούν (η Κίνα ήδη έχει επιβάλει νέους περιορισμούς σε βασικές πόλεις και λιμάνια) αποτελούν τους παράγοντες που θα καθορίσουν που θα «κάτσει» η τιμή.

Όπως προβλέπουν διεθνείς αναλυτές ενώ η τιμή θα μπορούσε να φτάσει και πάλι τα 100 δολάρια (τώρα είναι κοντά στα 92), τα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού και οι φόβοι μιας επικείμενης ύφεσης θα μπορούσαν να διατηρήσουν τις τιμές κάτω από τα 100 δολάρια για κάποιο χρονικό διάστημα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πότε θα δουν οι καταναλωτές να μειώνεται το κόστος για το πετρέλαιο κίνησης – Διεθνής αναταραχή από το κόστος των καυσίμων

Οι Έλληνες οδηγοί δαπανούν το 13,13% του εισοδήματός τους για καύσιμα κάθε χρόνο

Σκυλακάκης: Έως τέλος του μήνα οι αποφάσεις για το αν θα υπάρξει επιδότηση πετρελαίου κίνησης στην αντλία