Ο πληθωρισμός καίει… βενζίνη και ακινητοποιεί τους οδηγούς

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο πληθωρισμός καίει… βενζίνη και ακινητοποιεί τους οδηγούς
Αρνητικά πρόσημα καταγράφει η ζήτηση βενζίνης στην ελληνική αγορά ενώ οδεύουμε προς το τέλος του καλοκαιριού και καθώς ο πληθωρισμός, ο οποίος σκαρφάλωσε στο 11,5% τον Ιούλιο, πιέζει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.

Αρνητικά πρόσημα καταγράφει η ζήτηση βενζίνης στην ελληνική αγορά καθώς οδεύουμε προς το τέλος του καλοκαιριού καθώς ο πληθωρισμός, ο οποίος σκαρφάλωσε στο 11,5% τον Ιούλιο και πιέζει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων. Οι Έλληνες καταναλωτές θέτουν ως προτεραιότητα την κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών καλούμενοι να πληρώσουν τους αυξημένους λογαριασμούς ρεύματος που επιφέρει η ενεργειακή κρίση και να αγοράσουν βασικά είδη πρώτης ανάγκης αφήνοντας για το τέλος το γέμισμα του ρεζερβουάρ.

Τον Ιούνιο, η κατανάλωση της βενζίνης κατέγραψε πτώση κατά 10,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα ενώ το diesel κίνησης σημείωσε μικρή άνοδο κατά 0,2%. Αρνητικές είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του Insider.gr, και οι καταναλώσεις του Ιουλίου, του δεύτερου μήνα της καλοκαιρινής περιόδου, μεταθέτοντας ουσιαστικά τις ελπίδες για αναστροφή του κλίματος στον Αύγουστο.

Τονωτική ένεση για την αγορά τον μήνα που διανύουμε αναμένεται να αποτελέσει η επιδότηση του Fuel Pass 2 και η έκπτωση των 15 λεπτών στο πετρέλαιο κίνησης. Ήδη οι αιτήσεις για την επιδότηση έχουν ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ενώ εάν εκπληρωθεί ο στόχος του υπουργείου για αξιοποίηση του επιδόματος από 3,1 εκατομμύρια δικαιούχους, αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου θα έχουν μια ευκαιρία να αυξήσουν έστω και πρόσκαιρα τους τζίρους τους.

Ωστόσο, όπως εξηγεί πηγή της αγοράς μιλώντας στο Insider.gr, «το γεγονός ότι οι καταναλωτές θα μπορέσουν να κάνουν κάποια φθηνότερα γεμίσματα, αυτό δεν σημαίνει ότι η επιδότηση επαρκεί για να ανακάμψει η ζήτηση στα επίπεδα που ίσχυαν πριν από έναν χρόνο ή πριν από την πανδημία. Τα ακριβά καύσιμα κίνησης σημαίνουν λιγότερες μετακινήσεις, ακόμη και στις διακοπές, και η επιδότηση, ίσως τελικά να αποτελεί περισσότερο έμμεση ενίσχυση για τον εσωτερικό τουρισμό (να δουλέψουν τα ξενοδοχεία, η εστίαση κλπ εφόσον ο κόσμος θα μετακινηθεί σε προορισμούς διακοπών). Ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι, εκ των πραγμάτων, έτσι όπως είναι δομημένο το πρόγραμμα ενίσχυσης, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια ελέγχου-στις περιπτώσεις που η πίστωση γίνεται στον τραπεζικό λογαριασμό-για το εάν τελικά η επιδότηση αξιοποιείται όντως για την αγορά καυσίμων από καταναλωτές οι οποίοι εδώ και καιρό, λόγω της ακρίβειας, μπορεί να έχουν αποφασίσει να διατηρήσουν ακινητοποιημένα τα ΙΧ τους».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καύσιμα: Δεν λέει να πέσει η τιμή παρά την πτώση στο πετρέλαιο

ΟΟΣΑ: Στο 10,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο - Αύξηση-ρεκόρ από το 1975 στα τρόφιμα

Βενζίνη: Φειδωλοί στο γέμισμα οι καταναλωτές – Παραμένει πάνω από τα 2 ευρώ η τιμή

gazzetta
gazzetta readerinsiderinsider