Ποιο είναι το οδικό έργο των 275 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα που «οδεύει» προς δημοπράτηση

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποιο είναι το οδικό έργο των 275 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα που «οδεύει» προς δημοπράτηση
Μέσα στο καλοκαίρι ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για τον οδικό άξονα «Δράμα – Αμφίπολη» που αναμένεται να πάρει προσεχώς το «πράσινο φως» από τη Διυπουργική Επιτροπή. Η σημασία του και οι αναγκαίες επικαιροποιήσεις μελετών και σχεδιασμού.

Στην τελική ευθεία για τη δημοπράτησή του εισέρχεται ένα σημαντικό οδικό έργο αρχικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού περίπου 275 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να δημοπρατηθεί ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη. Όπως είχε αποκαλύψει προ περίπου διμήνου το insider.gr, η πρόταση υπαγωγής του στις διατάξεις του νόμου περί ΣΔΙΤ βρισκόταν στο τελικό στάδιο επεξεργασίας από τους Συμβούλους και αναμένονταν να υποβληθεί στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ. Χτες, ο υφυπουργός επιβεβαίωσε ότι έχει ήδη κατατεθεί στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ ο σχετικός φάκελος προσθέτοντας ότι αναμένεται να εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή στην προσεχή συνεδρίαση, την Τετάρτη. Το έργο θα έχει τριετή κατασκευαστική περίοδο, ενώ θα περιλαμβάνεται και η συντήρηση και λειτουργία του για 27 χρόνια.

Το έργο

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις με ένα σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορά. Η δε επίλυσή του με την κατασκευή ενός καινούριου και βασισμένου στα σύγχρονα πρότυπα κάθετου οδικού άξονα, αφενός θα εξυπηρετήσει τους πολίτες, αφετέρου θα διευκολύνει την μετακίνηση εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορικών προϊόντων, μιας και αποτελεί τον οδικό δίαυλο επικοινωνίας με τα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια της χώρας. Επιπλέον θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης, αλλά και θα εξασφαλίσει μια πιο ασφαλή διέλευση των οχημάτων, εφόσον αυτά δε θα διέρχονται μέσω κατοικημένων περιοχών.

Πάντως, όπως προκύπτει από σχετικά έγγραφα, το υπουργείο προχωρά σε επικαιροποίηση μελετών και σχεδιασμού του οδικού έργου αρχικού. Ειδικότερα, απαιτούνται επικαροποιήσεις μελετών οδοποιίας (προμελέτη), συμπλήρωση και επικαιροποίηση/ανασύνταξη κόμβων και παράπλευρου δικτύου του οδικού έργου (υποτμήματα ΠαλαιοκώμηΜαυρολεύκη, Μαυρολεύκη-Κουδούνια, Κουδούνια-Νέα Σεβάστεια , Νέα Σεβάστεια-Δράμα), επικαιροποίηση/αναθεώρηση υδραυλικών μελετών (προμελέτη), προκαταρκτική μελέτη τεχνικών, οριστικής γεωλογικής μελέτης και τροποποίηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) κ.α.

Εργασίες που θα κληθούν να αναλάβουν και να φέρουν εις πέρας τεχνικοί σύμβουλοι λόγω των ελλείψεων των υπηρεσιών κυρίως σε εξειδικευμένα λογισμικά προγράμματα, αλλά και επιπρόσθετα της αδυναμίας αυτών σε άμεση ανταπόκριση στα επί μέρους επιστημονικά πεδία, λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας του διαθέσιμου στελεχιακού δυναμικού.

Όπως αναφέρεται σε σχετικά έγγραφα, ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη, αποτελεί τη βασικότερη οδική σύνδεση της Δράμας (αστικού κέντρου και Περιφερειακής Ενότητας γενικότερα), από απόψεως σπουδαιότητας, καθώς τη συνδέει με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας και το Μητροπολιτικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, μέσω του Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Στρυμόνα της Εγνατίας Οδού. 5 Δεδομένης της απόφασης δημοπράτησης του έργου ως ΣΔΙΤ και προκειμένου να επιτευχθεί βελτιωμένος λόγος κόστους-οφέλους του έργου, αποφασίστηκε ο εξορθολογισμός του έργου όπως μελετήθηκε από τη ΔΟΥ για το τμήμα Παλαιοκώμη-Μαυρολεύκη , καθώς επίσης και για τα τμήματα Μαυρολεύκη-Κουδούνια, Κουδούνια Ν. Σεβάστεια και Ν. Σεβάστεια-Δράμα.

Μεταξύ άλλων, γίνεται αναφορά σε επικαιροποιήσεις και ανασχεδιασμούς όπως σε:

Ανασχεδιασμό του Α/Κ Μ. Σουλίου: · Επικαιροποίηση μελέτης αρτηρίας μήκους 1,13 χλμ (επίπεδο προμελέτης τμήμα κατάργησης του εγκεκριμένου Α/Κ Μ. Σουλίου) · Ανασχεδιασμός (νέα μορφή, νέα χωροθέτηση) του Α/Κ Μ. Σουλίου · Προμελέτη οδικών τμημάτων αποκατάστασης τοπικού οδικού δικτύου, συνολικού προεκτιμώμενου μήκους 2,5 χλμ. · Τροποποίηση φακέλου παλαιότερης εγκεκριμένης ΜΠΕ. Μήκος οδικού έργου 1,13χλμ. · Προμελέτη αποχέτευσης-αποστράγγισης αρτηρίας (με παράπλευρες οδούς), μήκους περίπου 3,17χλμ. · Προμελέτη αποχέτευσης-αποστράγγισης καθέτων οδών κόμβων, συνολικού μήκους 3,46χλμ. · Υδραυλική μελέτη περίπου 3 οχετών. · Προκαταρκτική μελέτη γέφυρας Κ/Δ Παράπλευρης Οδού Εξυπηρέτησης 8 στη ΧΘ 4+209,11, μήκους 21,00μ και πλάτους 6,50μ.

Ανασχεδιασμό των κυκλ. συνδέσεων Συμβολής, Ν. Μπάφρας, Φαρ. Αγγίτη: · Επικαιροποίηση μελέτης αρτηρίας μήκους 1,04χλμ (επίπεδο προμελέτης τμήμα κατάργησης του εγκεκριμένου Α/Κ Συμβολής) · Προμελέτη νέου Α/Η/Κ (Αγγίτη) εξυπηρέτησης κυκλοφοριακών συνδέσεων Συμβολής, Ν. Μπάφρας, Φαρ. Αγγίτη · Ανασχεδιασμός (προσθήκη σύνδεσης ενός κλάδου μέσω Ι/Κ) του Α/Κ Ν. Μπάφρας · Προμελέτη οδικών τμημάτων αποκατάστασης τοπικού οδικού δικτύου, συνολικού προεκτιμώμενου μήκους 10,60 χλμ. · Τροποποίηση φακέλου παλαιότερης εγκεκριμένης ΜΠΕ. Μήκος οδικού έργου 1,04χλμ. · Προμελέτη αποχέτευσης-αποστράγγισης αρτηρίας (με παράπλευρες οδούς), μήκους περίπου 10,77χλμ. · Προκαταρκτική μελέτη γέφυρα Α/Δ Παράπλευρης Οδού 43Α στη Χ.Θ. 0+343,03, μήκους 32,50μ και πλάτους 11,75μ. κ.λπ.

Υποτμήμα Μαυρολεύκη – Κουδούνια: · Επικαιροποίηση μελέτης αρτηρίας μήκους 8,61χλμ (επίπεδο προμελέτης) · Αναθεώρηση μελέτης Α/Κ Μαυρολεύκης · Προμελέτη οδικών τμημάτων αποκατάστασης τοπικού οδικού δικτύου, συνολικού προεκτιμώμενου μήκους 18 χλμ. · Τροποποίηση φακέλου παλαιότερης εγκεκριμένης ΜΠΕ. Μήκος οδικού έργου 1,04χλμ. · Προμελέτη αποχέτευσης-αποστράγγισης αρτηρίας (με παράπλευρες οδούς), μήκους 8,61χλμ. · Προμελέτη αποχέτευσης-αποστράγγισης καθέτων οδών κόμβων, συνολικού μήκους 2,23χλμ. · Υδραυλική μελέτη 27 οχετών. · Προγραμματισμός , Επίβλεψη, Αξιολόγηση Γεωτεχνικών Ερευνών · Γεωτεχνική Μελέτη Θεμελίωσης Τεχνικών · Γεωτεχνική Μελέτη Επιχώματος – Αναχώματος κ.λπ.

Υποτμήμα Κουδούνια - Ν. Σεβάστεια: · Προμελέτη οδοποιίας αρτηρίας μήκους 1,96 χλμ · Προμελέτη Α/Κ Δράμας · Προμελέτη οδικών τμημάτων αποκατάστασης τοπικού οδικού δικτύου, συνολικού προεκτιμώμενου μήκους 4 χλμ. · Γεωλογική χαρτογράφηση 1χλμ. · Τεύχος γεωλογικής μελέτης · Σύνταξη ΜΠΕ. Μήκος οδικού έργου 3χλμ. κ.λπ.

Υποτμήμα Ν. Σεβάστεια – Δράμα: · Επικαιροποίηση μελέτης αρτηρίας μήκους 2,96χλμ (επίπεδο προμελέτης) · Αναθεώρηση μελέτης δύο (2) ισόπεδων κόμβων · Προμελέτη οδικών τμημάτων αποκατάστασης τοπικού οδικού δικτύου, συνολικού προεκτιμώμενου μήκους 6 χλμ. · Τροποποίηση φακέλου παλαιότερης εγκεκριμένης ΜΠΕ. Μήκος οδικού έργου χλμ. · Επικαιροποίηση μελέτης αποχέτευσης-αποστράγγισης αρτηρίας (με παράπλευρες οδούς), μήκους 3χλμ. · Επικαιροποίηση προκαταρκτικών μελετών Τεχνικών : Επέκταση γεφύρωσης χειμάρρου Καλλιφύτου κ.λπ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider