Στον «προθάλαμο» των ΣΔΙΤ δύο μεγάλα οδικά έργα 700 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Μοιράσου το
Στον «προθάλαμο» των ΣΔΙΤ δύο μεγάλα οδικά έργα 700 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα
Σε ποιο στάδιο βρίσκονται δύο μεγάλα σε σημασία οδικά projects: η αναβάθμιση του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα», ύψους περίπου 420 εκατ. ευρώ, και η αναβάθμιση οδικού άξονα «Δράμα – Αμφίπολη» με προϋπολογισμό 275 εκατ. ευρώ.

Δύο μεγάλα σε σημασία αλλά και σε συνολικό προϋπολογισμό οδικά έργα, καθώς προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, βρίσκονται στον «προθάλαμο» της έγκρισης για να προχωρήσουν με το μοντέλο ΣΔΙΤ. Πρόκειται για την αναβάθμιση του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα», ύψους περίπου 420 εκατ. ευρώ και την αναβάθμιση οδικού άξονα «Δράμα – Αμφίπολη» με προϋπολογισμό περί τα 275 εκατ. ευρώ. Για τα δύο αυτά έργα, για τα οποία αναθέτουσα αρχή είναι η Γενική Γραμματεία Υποδομών, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα έχει ψηλά στην ατζέντα του για να προχωρήσουν δίνοντας λύσεις στη Βόρεια Ελλάδα.

Μάλιστα, πληροφορίες του insider.gr αναφέρουν ότι για το project «Δράμα – Αμφίπολη» η πρόταση υπαγωγής του έργου βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας από τους Συμβούλους και προσεχώς, ίσως και εντός του Μαΐου, αναμένεται να υποβληθεί στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ, ενώ για το πρώτο έργο, το «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα», πρέπει να αναφερθεί ότι η πρόταση υπαγωγής του έργου έχει ήδη υποβληθεί στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ.

Όσον αφορά στο οδικό έργο «αναβάθμιση οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα» (419 εκατ. ευρώ), συνοπτικά αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ. που σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων. Η περιοχή στην οποία θα εκτελεστεί το έργο εκτείνεται από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και οι παρεμβάσεις θα αφορούν σε 25 χλμ., ενώ στη σύμβαση θα προβλέπεται η συντήρηση και λειτουργία για το συνολικό μήκος του οδικού άξονα.

Το έργο αναμένεται να αναβαθμίσει την ασφάλεια των μεταφορών και μειώσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη- Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη - Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Έδεσσα. Τα έργα αυτά ενισχύουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας μας στην ευρύτερη περιοχή, τον τουρισμό, τη διάθεση των αγροτικών προϊόντων. Ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα διευκολύνει τη σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές περιοχές.

Σε σχέση με την «αναβάθμιση οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη», το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους. Στη σύμβαση θα προβλέπεται η λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα μήκους 43 χλμ., για περίοδο 27 ετών που θα εκκινεί μετά την τριετή κατασκευαστική περίοδο του έργου.

Σύμφωνα με το υπουργείο, αναφορικά με το οδικό έργο που έχει χαρακτηριστεί ως Εθνικού Επιπέδου, η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις με ένα σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορά. Η δε επίλυσή του με την κατασκευή ενός καινούριου και βασισμένου στα σύγχρονα πρότυπα κάθετου οδικού άξονα, αφενός θα εξυπηρετήσει τους πολίτες, αφετέρου θα διευκολύνει την μετακίνηση εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορικών προϊόντων, μιας και αποτελεί τον οδικό δίαυλο επικοινωνίας με τα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια της χώρας. Επιπλέον θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης, αλλά και θα εξασφαλίσει μια πιο ασφαλή διέλευση των οχημάτων, εφόσον αυτά δε θα διέρχονται μέσω κατοικημένων περιοχών.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι μόλις πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, αναφέρθηκε στα δύο αυτά οδικά ΣΔΙΤ που εντάσσονται στο «πακέτο» των μεγάλων projects που προχωρούν με το μοντέλο αυτό (χωρίς διόδια), επισημαίνοντας «ότι με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ μοχλεύονται ιδιωτικά κεφάλαια, συνδέεται η αποπληρωμή του έργου με ταυτόχρονη διασφάλιση παροχής ποιοτικών υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης, επιταχύνονται οι χρόνοι ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υλοποίησης των έργων, ενώ μετακυλίεται η διαχείριση των κινδύνων στον ιδιώτη».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Ρολάρει» για… ΣΔΙΤ ο οδικός άξονας «Δράμα – Αμφίπολη»

Όλες οι ειδήσεις

00:34

Nvidia: Απώλειες για τη μετοχή, παρά τα καλύτερα των εκτιμήσεων έσοδα και κέρδη

23:55

Ο Πούτιν επισκέφθηκε τραυματίες στρατιώτες σε στρατιωτικό νοσοκομείο της Μόσχας

23:41

Ιταλία: Καταδίκη του Μπερλουσκόνι σε 6 χρόνια κάθειρξη ζητά η εισαγγελία στην 3η δίκη της υπόθεσης «Μπούνγκα-Μπούνγκα»

23:32

Με τον Κυριάκο Μητσοτάκη θα συναντηθεί την Πέμπτη η ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπούλου

23:09

Θετικό κλίμα στην Wall Street, με «πάσα» από τα πρακτικά της Fed

23:01

Αφγανιστάν: Το Ισλαμικό Κράτος ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση στη Μαζάρ-ι-Σαρίφ

22:51

Απάντηση του ΥΠΕΞ στην Μόσχα: Η Ελλάδα δεν φέρει καμία ευθύνη για την όξυνση των σχέσεων

22:43

Ουκρανία: Οι ΗΠΑ καταγγέλουν σχέδιο χορήγησης ρωσικών διαβατηρίων

22:31

Παγκόσμια Τράπεζα: Δύσκολα θα αποφευχθεί παγκόσμια ύφεση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

22:23

Mακελειό στο Τέξας: Δημοκρατικός ηγέτης διακόπτει τον Ρεπουμπλικανό κυβερνήτη μεσούσης της συνέντευξης Τύπου

22:15

Η Apple «δείχνει» στους υπαλλήλους της πως δεν πρέπει να συνδικαλίζονται

22:01

Ουκρανία: Ο Ζελένσκι σταματά τις μετακινήσεις των Ρώσων χωρίς βίζα

21:46

Ανοδικά η τιμή του πετρελαίου εν μέσω της ισχυρής ζήτησης

21:43

Δένδιας σε ΥΠΕΞ Β. Μακεδονίας: Προσβλέπουμε στην ένταξη σας στην ΕΕ, ικανοποίηση για τις διμερείς μας σχέσεις

21:35

ΗΠΑ: Ο μακελάρης του Τέξας είχε προαναγγείλει την επίθεση στο Facebook

21:33

Twitter: «Άκυρο» στην επανεκλογή συμμάχου του Μασκ στο Δ.Σ.

21:22

Βέμπερ: Πλήρης υποστήριξη στον Μητσοτάκη να μιλήσει ανοιχτά και να υπερασπιστεί την Ελλάδα από τις τουρκικές επιθέσεις

21:15

ΥΠΠΟΑ για γλυπτά Παρθενώνα: Ο εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου έχει έλλειμμα ενημέρωσης

21:03

Θεοδωρικάκος: Παύουν οι αστυνομικοί να είναι ταχυδρόμοι δικαστικών εγγράφων

21:03

Πρακτικά Fed: Προς νέες αυξήσεις των επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης τους επόμενους μήνες

20:59

Αμυράς: Ο κλιματικός νόμος έχει ανοιχτούς ορίζοντες, πράσινες δράσεις και εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις

20:53

Ουκρανός ΥΠΕΞ για πόλεμο: «Τίποτα απολύτως» δεν κάνει το ΝΑΤΟ - «Επαναστατικές αποφάσεις» από ΕΕ

20:47

Οι μεγαλύτερες απώλειες των τελευταίων εβδομάδων για τον χρυσό, πριν από την Fed

20:41

Οικονόμου για ΣΥΡΙΖΑ: Τίποτα πια δεν μας εκπλήσσει - Το σκοτάδι που προσπαθεί να δημιουργήσει γίνεται μπούμεραγκ

20:35

Δημοσκόπηση Metron Analysis: Στο 8,2% η διαφορά ΝΔ με ΣΥΡΙΖΑ

20:23

Φ. Καραβίας: Χαμηλά τα νέα NPLs παρά την κρίση – Ισχυρή η ζήτηση για νέα δάνεια

20:17

Η Τουρκία ζητά άμεσα μέτρα για να εγκρίνει την ένταξη Σουηδίας και Φινλανδίας στο NATO

20:08

Η Volkswagen θα πληρώσει 193 εκατ. στερλίνες στη Βρετανία για το Dieselgate 

19:56

Καραγιάννης: Πράσινες και έξυπνες πόλεις με εργαλείο τις ΣΔΙΤ και το Ταμείο Ανάκαμψης

19:55

Ουγγαρία: Ο Ορμπάν επιβάλει επιπλέον φόρους σε τράπεζες και επιχειρήσεις