Στην Κρήτη και στο ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ μεταφέρεται η κατασκευαστική «μάχη»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στην Κρήτη και στο ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ μεταφέρεται η κατασκευαστική «μάχη»
Έρχονται οι προσφορές από ΑΒΑΞ, Μυτιληναίο και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις για ένα ακόμα οδικό έργο ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Σε μια… γνώριμη και συνήθη θέση, ιδίως το τελευταίο χρονικό διάστημα, θα βρεθούν οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι. Για σήμερα Δευτέρα 24/01/2022 (το απόγευμα) έχει οριστεί η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών στον διαγωνισμό για τη «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη», μέσω ΣΔΙΤ, στην Κρήτη, δηλαδή αυτού που στην αγορά ονομάζουν ως «το ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ».

Επί της ουσίας πρόκειται για το τρίτο και τελευταίο από τα 3 οδικά ΣΔΙΤ που προχώρησαν σχεδόν παράλληλα τους προηγούμενους μήνες (ήδη δόθηκαν τελικές οικονομικές προσφορές για Fly Over Θεσσαλονίκης και οδικό άξονα νοτιοδυτικής Πελοποννήσου και αναμένονται προσεχώς ανάδοχοι) ώστε με τις σημερινές προσφορές να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη… «τριλογία» (τουλάχιστον μέχρι χτες αργά το απόγευμα δεν είχε ανακοινωθεί επισήμως κάποια νέα παράταση της τελευταίας στιγμής). Κατά συνέπεια οι ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (θυγατρική ομίλου Ελλάκτωρ) καλούνται να διεκδικήσουν το οδικό έργο εκτιμώμενου ύψους σχεδόν 300 εκατ. ευρώ, ένα από τα τμήματα που συνθέτουν το «παζλ» του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Κανονικά τα σχήματα αναμένεται να δώσουν το «παρών» στη διαδικασία και θα ήταν μια μίνι έκπληξη αν κάποιο δεν εμφανίζονταν. Βέβαια, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, προχωρούν ταυτόχρονα και μαζικά πολλοί διαγωνισμοί σε διάφορα μέτωπα υποδομών και με διαφορετικά χρηματοδοτικά μοντέλα, οπότε, μόνο αν κάποιο γκρουπ θεωρούσε ότι δεν «καίγεται» να διεκδικήσει συγκεκριμένο project θα έμενε εκτός της «τελικής ευθείας» (είτε γιατί θεωρεί ότι έχει μικρότερες πιθανότητες επιτυχίας, είτε γιατί ρίχνει βάρος σε άλλους διαγωνισμούς, είτε γιατί δεν θέλει να δεσμεύσει κάποια εγγυητική κ.λπ.). Επίσης, όπως έχουμε αναφέρει, και καταγράφηκε αυτό και στην πράξη, ο όγκος και το μέγεθος των διαγωνισμών που προωθούνται είναι τόσο μεγάλα που οδηγούν τις εταιρείες σε συνένωση δυνάμεων, δηλαδή σε μεταξύ τους συνεργασίες και συμμαχίες, ακόμα και την τελευταία στιγμή.

Το τμήμα του ΒΟΑΚ που θα κατασκευαστεί μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, δηλαδή το «Χερσόνησος - Νεάπολη», είναι μήκους 22,5 χιλιομέτρων. Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια και τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου (προβλέπονταν 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 12 γέφυρες μονού κλάδου 1,7 χλμ., 5 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,75 χλμ., 1 cut & cover διπλού κλάδου, 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους). Ο βασικός σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει τις αναγκαίες εργασίες κατασκευής για τη βελτίωση και λειτουργική αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (22,5 Km. περίπου), με διαπλάτυνση αυτής (προσθήκη νέου κλάδου) καθώς και νέες χαράξεις (στις περιοχές με μορφολογικές δυσχέρειες), ώστε ακολούθως η οδός να αποκτήσει και να λειτουργήσει με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου. Υπενθυμίζεται ότι το έργο ΣΔΙΤ σχετικά πρόσφατα εντάχθηκε και τυπικά στο «πακέτο» των projects που έλαβαν το «πράσινο φως» για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης με ποσό 90 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΒΟΑΚ: Έρχεται η τελική φάση για τη mega σύμβαση των 1,1 δισ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider