Νέο «λάστιχο» - παράταση στο διαγωνισμό για τα 770 λεωφορεία των 384 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Νέο «λάστιχο» - παράταση στο διαγωνισμό για τα 770 λεωφορεία των 384 εκατ. ευρώ
Νέα παράταση στη διαδικασία για την προμήθεια λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έδωσε χτες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η «μάχη» ανάμεσα σε Ευρωπαίους και Ασιάτες.

Για ακόμα μία φορά «έσκασε λάστιχο» στο διαγωνισμό για την προμήθεια 770 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ύψους περίπου 384 εκατ. ευρώ, για τον οποίο φέρονται να έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον ονόματα και σχήματα από την ευρωπαϊκή αλλά και την ασιατική αγορά.

Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς, αποφάσισε τη μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου που θα αναλάβει την προμήθεια λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με σκοπό την Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ύψους 383.494.800 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24%) για τις 25 Φεβρουαρίου 2022 αλλά και της ημερομηνίας αποσφράγισης των προσφορών για τις 3 Μαρτίου 2022.

Όπως είχε αναδείξει το insider.gr, με βάση το προηγούμενο χρονοδιάγραμμα, που και πάλι όμως είχε τεθεί μετά από αναβολές, ήταν για τις 18 Ιανουαρίου, ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε νέα χορήγηση παράτασης «προκειμένου να διασφαλισθεί η αρχή της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των εν δυνάμει συμμετεχόντων οικονομικών φορέων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Έτσι κι αλλιώς πάντως, στην αγορά υπό μία έννοια ανέμεναν μια νέα παράταση καθώς εκκρεμούσαν οι αποφάσεις της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) επί των ενστάσεων που έχουν υποβάλει ενδιαφερόμενοι όμιλοι, έχουν ζητηθεί διευκρινήσεις κ.λπ., οπότε, το νέο χρονοδιάγραμμα που δίνει περιθώριο χρόνου αρκετών εβδομάδων δεν αποτέλεσε έκπληξη. Ενώ ήδη, όπως έχει αναδείξει το insider.gr, η διαδικασία έχει εκτροχιαστεί τρεις φορές.

Επισήμως το υπουργείο αναφέρει ότι λόγω των συνθηκών «πρέπει να εξασφαλιστεί η επάρκεια του χρόνου υποβολής προσφορών από όλους τους ενδιαφερόμενους», ενώ για τη «διακήρυξη έχουν υποβληθεί πολυάριθμα αιτήματα εταιρειών για παροχή διευκρινίσεων καθώς και για μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών» καθώς, όπως λέγεται στην αγορά, πέραν των νομικών αντεγκλήσεων ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους, υπάρχουν τεχνικά ζητήματα αλλά και ελλείψεις σε συγκεκριμένα υλικά διεθνώς.

Να αναφέρουμε ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον Οκτώβριο, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση του Δημοσίου για την αγορά των εν λόγω οχημάτων από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και από το ΕΣΠΑ, ενώ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τονίζει την αναγκαιότητα ανανέωσης του Στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με γνώμονα τη βέλτιστη παροχή συγκοινωνιακού έργου και λαμβάνοντας υπόψη τη στόχευση για μετάβαση σε μια κοινωνία χαμηλών εκπομπών CO2, στο πλαίσιο χάραξης και εφαρμογής πολιτικών για την ανάπτυξη συγκοινωνιακών και άλλων υποδομών σε Εθνικό επίπεδο, με σκοπό την ενίσχυση της κινητικότητας, της προσβασιμότητας και την ανάπτυξη μεταφορικών και συγκοινωνιακών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.

Για τον διαγωνισμό, όπως έχουμε αναφέρει και άλλες φορές, έχουν ακουστεί διάφορα ευρωπαϊκά και κινεζικά σχήματα, από τη Volvo, τη Solaris, τη Daimler (μέσω της Mercedes Benz Ελλάς), την Iveco, έως τις κινεζικές Yutong Bus και BYD αλλά και εγχώριους ομίλους ου λογικά θα «κουμπώσουν» με ξένες εταιρείες.

Σύμφωνα με την προκήρυξη διακρίνονται 5 τμήματα:

ΤΜΗΜΑ 1: «Προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12m, κατηγορίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 31.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων) και με δικαίωμα προαίρεσης 6.200.000 € πλέον Φ.Π.Α.

ΤΜΗΜΑ 2: «Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 59.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων).

ΤΜΗΜΑ 3: «Προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18m, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 43.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων).

ΤΜΗΜΑ 4: «Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 45.375.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24%. Συγκεκριμένα: 45.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τα 100 οχήματα, περιλαμβανομένων των φορτιστών αργής φόρτισης και συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων, συν 375.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τρεις (3) διατάξεις συσσωρευτή-ταχυφορτιστή για φορητή εξυπηρέτηση των οχημάτων.

ΤΜΗΜΑ 5: «Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 124.695.000 πλέον Φ.Π.Α. 24%. Συγκεκριμένα: 123.750.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τα 250 οχήματα, περιλαμβανομένων των φορτιστών αργής φόρτισης και συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων, συν 945.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για επτά (7) διατάξεις συσσωρευτή-ταχυφορτιστή για φορητή εξυπηρέτηση των οχημάτων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέα (μικρή) παράταση στο χρονοδιάγραμμα για τα νέα λεωφορεία των 383 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider