«Έσκασε λάστιχο» στο διαγωνισμό για τα 770 νέα λεωφορεία των 383 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Έσκασε λάστιχο» στο διαγωνισμό για τα 770 νέα λεωφορεία των 383 εκατ. ευρώ
Μεταφέρθηκαν για τις 10 Ιανουαρίου 2022 οι προσφορές για την ανανέωση στόλου αστικών λεωφορείων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη. «Εκτροχιάστηκε» λόγω προσφυγών;

Ούτε μέσα στο Δεκέμβριο του 2021 τελικά θα κατατεθούν οι προσφορές στον διαγωνισμό για την επιλογή Αναδόχου που θα αναλάβει την προμήθεια λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με σκοπό την Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισθείσας δαπάνης 383,49 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών άλλαξε εκ νέου το χρονοδιάγραμμα αποφασίζοντας τη μετάθεση των καταληκτικών ημερομηνιών υποβολής προσφορών και αποσφράγισης των προσφορών για τις 10 Ιανουαρίου 2022, ημέρα Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2022, ημέρα Παρασκευή, αντίστοιχα.

Πρόκειται για τον γνωστό διαγωνισμό για την προμήθεια σε πρώτη φάση 770 νέων λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ, για το στόλο των Οργανισμών Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ύψους 383,5 εκατ. που χωρίζεται σε πέντε τμήματα.

Πληροφορίες της αγοράς πάντως, κάνουν λόγο για προσφυγές που υπεβλήθησαν από εταιρείες (Solaris Bus & Coach και Mercedes Benz Ελλάς) στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών σχετικά με τεχνικά ζητήματα, όρους ή προδιαγραφές του διαγωνισμού, θέματα αναρμοδιότητας ή χρηματοδοτικά, συμμετοχής ενδιαφερομένων από τρίτες χώρες κ.α. με την ανεξάρτητη αρχή να καλείται να αποφασίσει το συντομότερο δυνατόν, δίχως να αποκλείεται το ενδεχόμενο και άλλων νομικών διενέξεων.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γ. Ξιφαράς, είχε δώσει ήδη μια μικρή παράταση στην κατάθεση των προσφορών για τις 29-11-2021, ενώ, βάσει της διακήρυξης αρχικά ως καταληκτική ημερομηνία είχε οριστεί η Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021 (και αποσφράγισης των προσφορών η Παρασκευή 12/11/2021).

Στο υπουργείο αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με γνώμονα τη βέλτιστη παροχή συγκοινωνιακού έργου και λαμβάνοντας υπόψη τη στόχευση για μετάβαση σε μια κοινωνία χαμηλών εκπομπών CO2, στο πλαίσιο χάραξης και εφαρμογής πολιτικών για την ανάπτυξη συγκοινωνιακών και άλλων υποδομών σε Εθνικό επίπεδο, με σκοπό την ενίσχυση της κινητικότητας, της προσβασιμότητας και την ανάπτυξη μεταφορικών και συγκοινωνιακών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.

Για την διακήρυξη του διαγωνισμού έχουν υποβληθεί πολυάριθμα αιτήματα εταιρειών για παροχή διευκρινίσεων καθώς και για μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών. Με αποτέλεσμα ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών να αποφασίσει να δώσει περισσότερο χρόνο στους υποψήφιους μνηστήρες, «προκειμένου να διασφαλισθεί η αρχή της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των εν δυνάμει συμμετεχόντων οικονομικών φορέων». Ο διαγωνισμός αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον εγχώριων εταιρειών, αλλά και ευρωπαϊκών ομίλων του συγκεκριμένου χώρου, όπως και γκρουπ ασιατικής προέλευσης που επίσης δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό.

Σύμφωνα με την προκήρυξη τα 5 τμήματα είναι τα εξής:

ΤΜΗΜΑ 1: «Προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12m, κατηγορίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 31.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων) και με δικαίωμα προαίρεσης 6.200.000 € πλέον Φ.Π.Α.

ΤΜΗΜΑ 2: «Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 59.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων).

ΤΜΗΜΑ 3: «Προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18m, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 43.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων).

ΤΜΗΜΑ 4: «Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 45.375.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24%. Συγκεκριμένα: 45.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τα 100 οχήματα, περιλαμβανομένων των φορτιστών αργής φόρτισης και συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων, συν 375.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τρεις (3) διατάξεις συσσωρευτή-ταχυφορτιστή για φορητή εξυπηρέτηση των οχημάτων.

ΤΜΗΜΑ 5: «Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 124.695.000 πλέον Φ.Π.Α. 24%. Συγκεκριμένα: 123.750.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τα 250 οχήματα, περιλαμβανομένων των φορτιστών αργής φόρτισης και συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων, συν 945.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για επτά (7) διατάξεις συσσωρευτή-ταχυφορτιστή για φορητή εξυπηρέτηση των οχημάτων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider