Βασιλάκης (Aegean): Θα είναι η χειρότερη χρονιά στην ιστορία μας

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Βασιλάκης (Aegean): Θα είναι η χειρότερη χρονιά στην ιστορία μας
Σχεδόν 40 εκατ. ταμειακά διαθέσιμα μηνιαίως καίει η Aegean το δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Ταμειακά διαθέσιμα έως και 40 εκατ. το μήνα «καίει» η Aegean στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, εξαιτίας της πανδημίας της κορονοϊού και της καθήλωσης των αεροσκαφών που αυτή έχει επιφέρει. Η κατάσταση μάλιστα δεν αναμένεται να βελτιωθεί τον Ιούνιο, αφού η επανέναρξη των πτήσεων θα είναι σταδιακή και αγνώστου πληρότητας, οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια στην χειρότερη χρονιά της 20ετούς ιστορίας της. Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του μεγαλύτερου αερομεταφορέα της χώρας, σε τηλεδιάσκεψη για ενημέρωση των επενδυτών το απόγευμα της Δευτέρας.

«Η εταιρεία καίει 40 εκατ. ευρώ τον μήνα καθώς μόνο τα σταθερά μηνιαία έξοδα είναι της τάξης των 25 εκατ. ευρώ. Οι απώλειες αυτές αναμένεται να σταματήσουν το επόμενο τρίμηνο, αφού σύμφωνα με το καλό σενάριο, τον Ιούλιο θα ανακτηθεί το 25% της συνηθισμένης κίνηση, ποσοστό που μέχρι τον Σεπτέμβριο υπολογίζεται να φτάσει στο 45% με 50% και να διατηρηθεί σε παρόμοια επίπεδα μέχρι το τέλος του έτους. Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν θα ανακτηθούν άμεσα τα μεγέθη του παρελθόντος, παρά την ισχυροποίηση του brand της Ελλάδας την οποία οφείλει στην ορθή υγειονομική διαχείριση της πανδημίας».

Αναλυτικότερα όπως διευκρίνισε ο πρόεδρος της Aegean, ο χώρος των αερομεταφορών βιώνει μια πρωτοφανή κρίση που έχει εκμηδενίσει τις δραστηριότητές του το τελευταίο διάστημα. «Tο πρώτο τρίμηνο για την Aegean ξεκίνησε το ίδιο δυναμικά με το 2019, με τους δύο πρώτους μήνες του έτους να καταγράφεται διψήφια αύξηση. Όμως η παύση εργασιών που επιβλήθηκε λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών και κλεισίματος των συνόρων, έφερε πτώση της τάξης του 56% το Μάρτιο και 15% στο σύνολο του τριμήνου» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η ρευστότητα της επιχείρησης, όπως ανέλυσε ο κ. Βασιλάκης από τα 510 εκατ. ευρώ έπεσε στα 465 εκατ. στο τέλος του πρώτου τριμήνου κι αναμένεται να φτάσει τα 400 εκατ. στο τέλος του δεύτερου τριμήνου. «Το σύνολο του οικοσυστήματος των αερομεταφορών έχει επηρεαστεί και πρέπει να αναπροσαρμοστεί στις νέες συνθήκες» σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

Κρατική ενίσχυση αλλά με μέτρο

Για την ενίσχυση της ρευστότητας ο κ Βασιλάκης επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με το κράτος για ένα εργαλείο δανεισμού με κρατικές εγγυήσεις, τονίζοντας ωστόσο ότι δεν μπορεί να υπεισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες, αφού τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα.

«Δεν είναι δυνατό και δεν θα ήταν δίκαιο να μην στραφούμε για βοήθεια και στο κράτος, όταν μάλιστα ευρωπαΐοι ανταγωνιστές μας το έχουν ήδη πράξει και μάλιστα με μεγάλα κεφάλαια». Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι οι απαιτήσεις τις αεροπορικής είναι περιορισμένες σε σχέση με τον ανταγωνισμό, παρότι μιλάμε για μια ισχυρή εταιρεία προ κρίσης και το ύψος τους είναι ανάλογο με τις ανάγκες δανεισμού της χωρίς να είναι πολλαπλάσιο της κεφαλαιοποίηση της. «Στόχος είναι οι κανόνες και οι όροι της συμφωνίας από πλευράς του κράτους να μην θυσιάσουν την ευελιξία και την ικανότητα της διοίκησης να λαμβάνει αποφάσεις για το μέλλον της επιχείρησης και των ανθρώπων της», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης. Από την κρατική βοήθεια αυτή, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης, θα εξαρτηθούν και μελλοντικές προσαρμογές στο δίκτυο της αεροπορικής εταιρείας, αφού αυτή θα καθορίσει το μέγεθος της επιχείρησης την επόμενη μέρα.

Το 70% του προσωπικού σε διαθεσιμότητα

Για να περιορίσει την ζημιά η Aegean έχει ήδη λάβει διάφορα μέτρα, μεταξύ των οποίων και οι περικοπές στο προσωπικό. Όπως διευκρίνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, ήδη από τον Μάρτιο το 70% του προσωπικού έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα κάνοντας χρήση του σχετικού προγράμματος της κυβέρνησης. Επιπλέον σημείωσε ότι η εταιρεία έχει διακόψει και τα συμβόλαια που διατηρούσε με κάποιους πιλότους από το εξωτερικό ενώ δεν αναμένεται να προσλάβει μέρος του εποχικού προσωπικού που σχεδίαζε προ κρίσης. Μάλιστα η αεροπορική εταιρεία αναμένει τα νέα μέτρα που θα εξαγγείλει η κυβέρνηση για να επανεκτιμήσει την κατάσταση και να λάβει αποφάσεις σχετικά με το προσωπικό της.

Σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές

Αντιστοίχως, σε συζητήσεις βρίσκεται και με τους προμηθευτές της, μεταξύ των οποίων και η Airbus με την οποία είχε κλείσει συμφωνία για την προμήθεια 42 νέων αεροσκαφών μέχρι το 2025- ώστε να αναδιαμορφώσει τους όρους της κάθε συμφωνίας. «Οι διαπραγματεύσεις βασίζονται στην συνέπεια και το πνεύμα συνεργασίας που εδώ και χρόνια επιδεικνύει η εταιρεία προς τους προμηθευτές της. Ο τρόπος που έχουμε ανταποκριθεί μέχρι σήμερα στις δεσμεύσεις μας πρέπει να εκτιμηθεί» τόνισε ο πρόεδρος της Aegean. Το σίγουρο είναι ότι εν μέσω αυτής της πρωτοφανούς κρίσης δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι η ζωή συνεχίζεται όπως πριν από την κρίση» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τον αντίκτυπο των επιστροφών προκαταβολών ή ναύλων από ακυρώσεις πτήσεων ο πρόεδρος της Aegean ανέφερε ότι η πλειονότητα των ταξιδιωτών που απαίτησαν τα χρήματά τους πίσω το έχει ήδη πράξει, οπότε δεν αναμένεται κάτι τέτοιο να έχει μεγάλη επίδραση στα μελλοντικά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας».

Αργή η επιστροφή στην κανονικότητα

Παρά τα μέτρα και το ισχυρό brand της Ελλάδας, η επιστροφή στην κανονικότητα σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη θα απαιτήσει δύο ή και τρία χρόνια, άποψη που ασπάζονται γενικότερα οι φορείς του τουρισμού.

Για το 2021 ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι οι εκτιμήσεις της εταιρείας είναι ότι θα βρίσκεται στο 75%-80% των μεγεθών του 2019, δηλαδή σχεδόν 30% με 35% λιγότερο από αυτό που ανέμενε πριν την πανδημία. Γι΄ αυτό, όπως τόνισε, θα πρέπει να υπάρξει μείωση κόστους ανά μονάδα.

Η ανάκαμψη μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ιδίου, θα ξεκινήσει από τα ταξίδια αναψυχής κι όχι από τα επαγγελματικά ταξίδια αφού το οικογενειακό εισόδημα θα συρρικνωθεί λιγότερο εν συγκρίσει με την οικονομική κρίση που θα βιώσουν οι επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν ήδη ανακαλύψει και πολλά online εργαλεία που μπορούν να αντικαταστήσουν προσωρινά τα επαγγελματικά ταξίδια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider