Αλλάζουν δραστικά οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς στην πλειονότητά τους επιλέγουν πλέον να κάνουν συνολικά τα ψώνια τους από τα σούπερ μάρκετ με αποτέλεσμα στις υπόλοιπες επιχειρήσεις τροφίμων να καταγράφεται πτώση του τζίρου που φτάνει έως και το 70%.

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ που καταγράφει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων για την περίοδο που διανύουμε δείχνει ότι οι καταναλωτές σε ποσοστό 72% προτιμούν τα κοντινότερα σούπερ μάρκετ για τις αγορές τους. Παράλληλα το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασία, δηλαδή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, αυξήθηκε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα από 19% σε 33%.

Όσον αφορά άλλωστε στις κατηγορίες των τροφίμων και ποτών, από τις μετρήσεις της εταιρείας Nielsen προκύπτει ότι οι κατηγορίες που βρίσκονται στην κορυφή, όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους είναι, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, οι οποίες στο σύνολο τους πραγματοποιούν το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τροφίμου.

Πτώση 70% στον τζίρο των αρτοποιών και των κρεοπωλείων

Από την άλλη πλευρά δραματική πτώση που φτάνει το 70% καταγράφεται τις τελευταίες μέρες σε επιχειρήσεις όπως αρτοποιεία και κρεοπωλεία.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος η πτώση της παραγωγής και του τζίρου στα αρτοποιεία όλης της χώρας, φτάνει το 70% ενώ η επισκεψιμότητα έχει μειωθεί κατά 50%. Παράλληλα, υπάρχει και μείωση της κατά κεφαλήν διάθεσης χρημάτων στα καταστήματα του κλάδου. Όσον αφορά στα γλυκίσματα, οι ίδιοι σημειώνουν ότι «η πώληση είναι σχεδόν μηδενική».

Αντίθετα όπως τονίζει η Ομοσπονδία Αρτοποιών «στα σούπερ μάρκετ η πώληση άρτου και αρτοπαρασκευασμάτων μακράς διάρκειας έχει αυξηθεί κατά 40-50 %».

Αντίστοιχη με των αρτοποιείων είναι η πτώση και στα κρεοπωλεία. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών, Σταύρος Πέρρος, τονίζει στο insider.gr ότι η μείωση του τζίρου στον κλάδο φτάνει πλέον το 70%. Αν και αρκετοί καταναλωτές το πρώτο διάστημα εφαρμογής των μέτρων προστασίας ψώνισαν από τα κρεοπωλεία μεγάλες ποσότητες, τις επόμενες μέρες ήρθε η κατακόρυφη πτώση της ζήτησης.

Παράλληλα όπως σημειώνει ο κ. Πέρρος αρκετοί καταναλωτές επιλέγουν πλέον τα σούπερ μάρκετ και για την αγορά κρέατος, καθώς μετά και τον περιορισμό στις μετακινήσεις, τους διευκολύνει περισσότερο να κάνουν όλες μαζί τις αγορές τους.