H ηλεκτροκίνηση θα κοστίσει στην Ευρώπη έως 270.000 θέσεις εργασίας

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H ηλεκτροκίνηση θα κοστίσει στην Ευρώπη έως 270.000 θέσεις εργασίας
Εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη θα πέσουν έως το 2030 θύματα της μετάβασης από τα οχήματα συμβατικής τεχνολογίας στα ηλεκτροκίνητα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν επιβαρύνουν μεν το περιβάλλον με ρύπους, ωστόσο προκαλούν μεγάλα προβλήματα στους αυτοκινητοκατασκευαστές, όσον αφορά στο προσωπικό τους. Μόνον στη Γερμανία εκτιμάται, ότι θα χαθούν έως το 2030 εξαιτίας της συγκεκριμένης τεχνολογίας περίπου 114.000 θέσεις εργασίας, ενώ σε όλη την Ευρώπη θα πέσουν θύματα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση γύρω στους 270.000 εργαζομένους. Το ίδιο διάστημα θα δημιουργηθεί ένας αριθμός νέων θέσεων εργασίας, ο οποίος όμως θα είναι κατά πολύ μικρότερος από τις απώλειες.

Η μείωση της απασχόλησης οφείλεται στην απλούστερη κατασκευή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, τα οποία για παράδειγμα δεν διαθέτουν τόσο περίπλοκα κιβώτια ταχυτήτων, εξατμίσεις και άλλα εξαρτήματα, που συναντούμε σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ετσι, από τις 83.100 σημερινές θέσεις εργασίας στην κατασκευή κιβωτίων ταχυτήτων στην Ευρώπη αναμένεται να χαθούν έως το 2030 πάνω από 38.000.

Η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων PA Consulting προέβλεψε μάλιστα με λεπτομέρειες, πόσοι εργαζόμενοι θα αποχωρήσουν από κάθε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη έως το 2030 εξαιτίας της ηλεκτροκίνησης. Σε δώδεκα χρόνια από σήμερα εκτιμάται, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κατέχουν ένα μερίδιο μεταξύ 30% και 40% στις ετήσιες πωλήσεις, στα υβριδικά θα αναλογεί ένα ποσοστό μεταξύ 15% έως 25% και το υπόλοιπο περίπου ένα τρίτο θα αφορά μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου.

Σήμερα υπολογίζεται, ότι οι 16 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη απασχολούν περίπου 840.000 εργαζομένους. Από αυτούς μπορούν να μετεκπαιδευτούν έως το 2030 γύρω στις 141.000, όμως άλλες 267.000 θα μείνουν άνεργοι, καθώς θα εκλείψουν εντελώς οι θέσεις εργασίας τους.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της PA Consulting, θα υπάρξει η εξής μείωση προσωπικού στις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Volkswagen

Ο μεγαλύτερος αυτοκινητοκατασκευαστής στον κόσμο απασχολεί στην Ευρώπη 167.000 εργαζομένους. Από αυτούς θα χάσουν τη θέση τους έως το 2030 περίπου 56.000, ενώ άλλοι 30.000 θα μετεκπαιδευθούν.

Αudi

Η θυγατρική μάρκα της VW απασχολεί σε όλη την Ευρώπη γύρω στους 81.000 εργαζόμενους και έως το 2030 θα αποχωρήσουν οι 23.000, ενώ 12.000 θα έχουν τη δυνατότητα να μετεκπαιδευτούν.

Daimler

Ο αριθμός των εργαζομένων του γερμανικού ομίλου σε όλη την Ευρώπη ανέρχεται σήμερα σε 89.000. Εκτιμάται, ότι 17.000 θα μετεκπαιδευτούν, όμως θα χαθούν τα επόμενα δώδεκα χρόνια περίπου 31.000 θέσεις εργασίας.

ΒΜW

Το προσωπικό της βαυαρέζικης μάρκας σε όλη την Ευρώπη αγγίζει τις 66.000 και έως το 2030 δεν θα υπάρχουν πλέον οι 21.000 από αυτές τις θέσεις εργασίας, ενώ άλλοι 13.000 εργαζόμενοι θα μετεκπαιδευτούν.

Porsche

Η θυγατέρα πολυτελείας της VW απασχολεί πανευρωπαϊκά 25.000 άτομα. Εως το 2025 θα μετεκπαιδευτούν περίπου 5.000 από αυτά, ενώ σύμφωνα με την μελέτη της PA-Consulting θα χαθούν εντελώς γύρω στις 9.000 θέσεις εργασίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider