Σε καθοδική αναθεώρηση του guidance της για το 2025 προχώρησε η Mercedes επικαλούμενη την πίεση από τους δασμούς Τραμπ και τον σκληρό ανταγωνισμό στην Κίνα, όπου τα εγχώρια brands κυριαρχούν στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει πλέον περιθώρια κέρδους μόλις 4% το 2025, από την προηγούμενη πρόβλεψη για τουλάχιστον 6%. Οι δασμοί επηρεάζουν αρνητικά τις τιμές και τις πωλήσεις, με την Mercedes να προειδοποιεί ότι τα έσοδα του ομίλου θα είναι σημαντικά χαμηλότερα από τα επίπεδα του περασμένου έτους.
Οι εμπορικές και δασμολογικές αναταραχές θέτουν βαθύτερες διαρθρωτικές προκλήσεις για τη Mercedes, ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου ο »πόλεμος» τιμών για τα EV με επικεφαλής την BYD συρρικνώνει τα περιθώρια κέρδους.
Οι αντιξοότητες δοκιμάζουν τη βιωσιμότητα της στρατηγικής της Mercedes που δίνει προτεραιότητα στα πιο επικερδή μοντέλα της με focus στην πολυτέλεια - όπως οι λιμουζίνες Maybach, το AMG και το G-Wagon.
Ο κολοσσός των γερμανικών οχημάτων είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που είναι πιο εκτεθειμένοι σε εμπορικές τριβές. Αντιμετώπισε δασμό 27,5% στα οχήματα που εξάγονται από την ΕΕ στις ΗΠΑ για μεγάλο μέρος του δεύτερου τριμήνου.
Επιπλέον, τα SUV που κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της στην Αλαμπάμα και εξάγονται στην Κίνα επλήγησαν με δασμούς που υπερέβαιναν το 100% πριν την εμπορική εκεχειρία στα μέσα Μαΐου που μείωσε τον συντελεστή σε περίπου 35%. Η
Χωρίς τον αντίκτυπο των δασμών, το περιθώριο κέρδους της Mercedes στην αυτοκινητοβιομηχανία θα παρέμενε εντός του προηγούμενου εύρους 6% έως 8%, ενώ η κερδοφορία της επλήγη επίσης από μέτρα αναδιάρθρωσης, όπως το πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης για μεγάλο μέρος του προσωπικού της.