Aegean: Αυξάνουν οι επενδύσεις σε νέα αεροπλάνα, επιταχύνεται το στοίχημα της Ινδίας

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Aegean: Αυξάνουν οι επενδύσεις σε νέα αεροπλάνα, επιταχύνεται το στοίχημα της Ινδίας
Τα νέα αεροσκάφη, οι προοπτικές της ινδικής αγοράς και τα επόμενα βήματα.

Ένα βήμα πιο κοντά φέρνει το στοίχημα των μεγαλύτερων αποστάσεων η Aegean, επενδύοντας σε δύο νέα αεροσκάφη Airbus Α321neo XLR (Extra Long Range) με εμβέλεια έως 10,5 ώρες. Μέσω αυτών, θα φτάσει στην αγορά της Ινδίας έναν χρόνο νωρίτερα από το προβλεπόμενο, ενώ δεν αποκλείεται να ανοίξει τα φτερά της και σε άλλες αγορές της ευρύτερης περιοχής.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσαν χθες o Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του μεγαλύτερου εγχώριου αερομεταφορέα, Ευτύχης Βασιλάκης και Δημήτρης Γερογιάννης, η Aegean προχώρησε στην παραγγελία δύο νέων αεροσκαφών τύπου Airbus Α321neo XLR (Extra Long Range) με ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια, έως 10,5 ώρες, φτάνοντας τελικά το συνολικό μέγεθος της παραγγελίας σε Airbus 320/321 neo από την Airbus στα 60 αεροσκάφη. Η απόφαση ελήφθη καθώς υπήρξαν νέες καθυστερήσεις στην παράδοση των ήδη παραγγελθέντων αεροσκαφών, ωστόσο κατάφερε να φέρει νωρίτερα το άνοιγμα στην ινδική αγορά.

Τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις εισιτηρίων τον Μάρτιο του 2026 οι πτήσεις

Κι αυτό γιατί όπως ανακοινώθηκε τα δύο νέα αεροσκάφη θα παραληφθούν άμεσα, μέχρι τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους και θα ξεκινήσουν τις πιλοτικές τους δοκιμές ώστε τον Μάρτιο του 2026 να ενταχθεί επισήμως στο πτητικό πρόγραμμα της εταιρείας και ο προορισμός της Ινδίας. Η προώθηση των πτήσεων δε, θα ξεκινήσει επισήμως το Φθινόπωρο, όπου και θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να πραγματαποιήσουν σχετικές κρατήσεις. Μάλιστα δεν αποκλείεται η Aegean να εγκανιάσει πρώτη την απευθείας σύνδεση της Ελλάδας με την Ινδία καθώς η ινδική εταιρεία IndiGo πρόσφατα ανακοίνωσε ότι από το επόμενο έτος θα ξεκινήσει αντίστοιχα δρομολόγια.

Στόχος είναι η Aegean να πραγματοποιεί 5 εβδομαδιαίες πτήσεις προς το Νέο Δελχί και από τον Μάιο του ίδιου χρόνου να εμπλουτίσει το πτητικό της πρόγραμμα και με 3 εβδομαδιαίες πτήσεις προς Μουμπάι. Οι ακριβείς ημέρες και ώρες πτήσεων βέβαια θα καθοριστούν εν ευθέτω και θα ανακοινωθούν στα τέλη Σεπτεμβρίου, οπότε και θα ξεκινήσουν και οι πωλήσεις των εισιτήριων προς το επιβατικό κοινό.

Η επένδυση και τα νέα αεροσκάφη

Σημειωτέον ότι τα νέα αεροσκάφη Α321 neo XLR έχουν εμβέλεια έως και 8.500 χιλιόμετρα και 10,5 ώρες πτήσης έναντι 8 ωρών πτήσης των Α321neo LR που έχουν εμβέλεια 6.500 χιλιόμετρα και + 4,5 ώρες πάνω από τα Α321neo. Επίσης προσφέρουν ένα νέο επίπεδο άνεσης και υπηρεσιών, με 138 θέσεις συνολικά εκ των οποίων 24 Business Class Suites με πλήρως ανακλινόμενα καθίσματα (lie-flat) και αυξημένη ιδιωτικότητα. Αντίστοιχα και στην οικονομική θέση οι επιβάτες λαμβάνουν υψηλότερο επίπεδο άνεσης, καθώς όλες οι θέσεις διαθέτουν σημαντικά μεγαλύτερο προσωπικό χώρο, σύστημα ατομικής ψυχαγωγίας με οθόνες 4K, δορυφορικό Wi-Fi, θύρες USB και φόρτισης συσκευών και μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους αφού είναι σχεδιασμένες για πτήσεις μεγαλύτερης διάρκειας.

Συνδυαστικά με την προηγούμενη παραγγελία μάλιστα, που ανακοινώθηκε τον Απρίλιο του 2024, και η οποία περιλαμβάνει τέσσερα A321neo LR που αναμένεται να παραληφθούν το 2027 και το 2028, πολλαπλασιάζονται οι δυνατότητες του πτητικού στόλου για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.

Αξίζει να αναφερθεί ότι τα 60 αεροσκάφη που θα εντάξει συνολικά στον στόλο του ο αερομεταφορέας αφορούν επένδυση ύψους 4 δισ. δολαρίων όπως επεσήμανε ο επικεφαλής της Aegean, κ. Βασιλάκης.

Οι προοπτικές της ινδικής αγοράς και τα επόμενα βήματα

Η απόφαση για επέκταση των πτήσεων προς την Ινδία είναι στρατηγική αφενός χάρη στην έγκαιρη τοποθέτηση του αερομεταφορέα στη νέα αυτή σύνδεση κι αφετέρου λόγω των προοπτικών ανάπτυξης που εμφανίζει η εν λόγω αγορά αλλά και των ευρύτερων βημάτων που πραγματοποιούνται για ενίσχυση των σχέσεων των δύο χωρών.

Ενδεικτικά είναι τα νούμερα που έδωσε χθες ο κ. Βασιλάκης.«Με βάση τις φορολογικές δηλώσεις το 0,5% των Ινδών έχει εισόδημα πάνω από 53.000 δολ. ποσοστό που στην Ελλάδα φτάνει περίπου στο 2%. Ειδοποιός διαφορά είναι ωστόσο είναι ότι εμείς είμαστε δέκα εκατομμύρια και οι Ινδοί 1,5 δισ. Άρα υπάρχουν περίπου 40 φορές περισσότεροι δυνητικοί ταξιδιώτες για το εξωτερικό. Αν λάβουμε υπόψη τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος που λένε ότι οι Έλληνες κάνουν 6 εκατομμύρια ταξίδια το χρόνο, θεωρητικά οι Ινδοί μπορούν να κάνουν 240 εκατομμύρια ταξίδια όταν σήμερα κάνουν λιγότερο από 30 εκατ. ταξίδια. Σε αυτή την μεγάλη αγορά στοχεύει η Aegean για να «πετάξει» ακόμη πιο ψηλά διευρύνοντας περαιτέρω το μεταφορικό της έργο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πέρα δε από το στοίχημα της ινδικής αγοράς ο νέος στόλος ανοίγει τον δρόμο και για άλλους προορισμούς που θα εξεταστούν σε δεύτερο χρόνο. Η σταδιακή προσθήκη των αεροσκαφών Α321neo LR το 2027 και το 2028 θα μπορούσε να επιτρέψει την προσθήκη προορισμών όπως η Μπανγκαλόρ στην Ινδία, οι Σεϋχέλλες, οι Μαλδίβες, το Ναϊρόμπι, το Αλμάτι και το Λάγος. Οι όποιες αποφάσεις βέβαια, θα ληφθούν έχοντας πρώτα χτιστεί η εμπειρία της μεγαλύτερης απόστασης που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα της νέας αυτής κίνησης όπως εξήγησαν τα στελέχη της Aegean.

Άλλωστε όπως επεσήμανε και ο κ. Γερογιάννης τα βήματα όλα αυτά τα χρόνια είναι προσεκτικά καλά μελετημένα με αποτέλεσμα να οδηγήσουν σήμερα την Aegean να πραγματοποιεί 250 δρομολόγια σε 162 προορισμούς και 47 χώρες, να προσφέρει καινοτόμες υπηρεσίες στους επιβάτες της αλλά και να δημιουργήσει ένα εξαγώγιμο προϊόν για τη χώρα, όπως είναι η λειτουργία των εγκαταστάσεων συντήρησης αεροσκαφών και εκπαίδευσης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Επίδομα 750 ευρώ για 170.000 εργαζόμενους και ανέργους: Άνοιξαν οι αιτήσεις - Άμεση η πληρωμή

O Τραμπ αλλάζει βασικό συστατικό της Coca-Cola - «Είναι απλώς καλύτερη!»

Η Praktiker Hellas πουλήθηκε στους Ρουμάνους της Paval Holding: Τι αλλάζει στην ελληνική αγορά

gazzetta
gazzetta reader insider insider