Mediterra: Γιατί το 2024 ήταν η καλύτερη χρονιά της - Τι σχεδιάζει για την επόμενη δεκαετία

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Mediterra: Γιατί το 2024 ήταν η καλύτερη χρονιά της - Τι σχεδιάζει για την επόμενη δεκαετία
Τζίρος ρεκόρ και αύξηση κερδών για τη θυγατρική της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου που αναπτύσσει τα mastihashop. Οι στόχοι για το 2025 και η στρατηγική της δεκαετίας. Πού ποντάρει για την ανάπτυξή της.

Ως η πλέον επιτυχημένη χρονιά από την ίδρυσή της το 2002 αξιολογείται το 2024 για τη Mediterra, θυγατρική εταιρεία της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου και σημαντικότερο μηχανισμό προβολής και marketing της χιώτικης μαστίχας.

Για το 2025, δε, τα θετικά αποτελέσματα του 2024 ενισχύουν τις προσδοκίες, παρά τις συνεχιζόμενες συντηρητικές προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία. Εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι τα αποτελέσματα και οι επιδόσεις του 2025 θα οριοθετηθούν τόσο από τις πληθωριστικές πιέσεις και τη μείωση της κατανάλωσης όσο και από τη μειωμένη διάθεση μαστίχας εξαιτίας των καταστροφών που υπέστησαν οι καλλιέργειες λόγω των έντονων βροχοπτώσεων που συνέβησαν τον Σεπτέμβριο του 2024.

Βάζει στόχο για τουλάχιστον 15 νέα προϊόντα το 2025

Στις εταιρικές προτεραιότητες για το 2025 παραμένουν η αλλαγή του εταιρικού παραγωγικού και ψηφιακού αποτυπώματος, η ενσωμάτωση νέων καινοτομιών στη παραγωγή και οι επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα.

Κεντρικός στόχος για την εταιρεία παραμένει η πράσινη μετάβαση και η ενσωμάτωση στο εταιρικό γίγνεσθαι των ευρωπαϊκών πολιτικών «από το χωράφι στο ράφι» και η κυκλική οικονομία, ενώ στις σημαντικές προτεραιότητες για την τρέχουσα χρονιά περιλαμβάνεται και η παρουσίαση τουλάχιστον 15 νέων προϊόντων.

Τι προσδοκά σε ορίζοντα δεκαετίας

Χαράσσοντας με προσεκτικά βήματα το μέλλον, η Mediterra έχει καλλιεργήσει σημαντικές προσδοκίες ανάπτυξης για την επόμενη δεκαετία.

Οι προσδοκίες αυτές στηρίζονται στη διαρκή ανανέωση της ποικιλίας των προϊόντων της, την αύξηση των πωλήσεων πρώτων υλών με μαστίχα στη βιομηχανία, την αύξηση των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο, την αύξηση των επώνυμων πωλήσεων τελικών προϊόντων, την ενίσχυση και διαφοροποίηση του δικτύου mastihashop, καθώς και στην ίδρυση Παντοπωλείων.

Τζίρος 14,25 εκατ. ευρώ το 2024

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που δημοσιοποιήθηκαν πριν από μερικά 24ωρα, το 2024 ο συνολικός κύκλος εργασιών της εταιρείας έφτασε τα 14,25 εκατ. ευρώ, από 12,38 εκατ. ευρώ το 2023, καταγράφοντας ανάπτυξη κατά 15%.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων της χρήσης 2024 διαμορφώθηκαν σε 917.608 ευρώ έναντι 932.491 ευρώ της χρήσης 2023, ενώ τα κέρδη προ φόρων της χρήσης 2024 άγγιξαν τις 600.000 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 21%. Ειδικότερα, ανήλθαν σε 596.649 ευρώ έναντι 492.402 ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα. Τέλος, τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν στα επίπεδα των 465.386 ευρώ από 384.073 ευρώ το 2023.

«Τα αποτελέσματα στο σύνολό τους ήταν καλύτερα έναντι του αρχικού προϋπολογισμού του 2024, παρά την αβεβαιότητα των αγορών λόγω της αυξανόμενης γεωπολιτικής αστάθειας αλλά και του κύματος ακρίβειας που σαρώνει την ελληνική αγορά. Το τελικό θετικό αποτέλεσμα (κέρδη) του 2024 επιβεβαιώνει τις θετικές προσδοκίες και επιβραβεύει τις συντονισμένες προσπάθειες διοίκησης και εργαζομένων», σημειώνεται, μεταξύ άλλων, στην οικονομική έκθεση.

Κατά τη διάρκεια του 2024, η Mediterra προέβη σε αγορά οικοπέδου συνολικού εμβαδού 750 τ.μ. στην Καλλιμασιά Χίου, κατέθεσε επενδυτική πρόταση στη δράση Ερευνώ-Καινοτομώ του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα», Παρέμβαση Ι και παρουσίασε συνολικά οκτώ νέα προϊόντα. Από αυτά, τα τρία αφορούν στη σειρά Cultura Mediterra, τέσσερα τη σειρά Mastihashop και ένα τη μάρκα ELMA.

Παράλληλα, εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 η εταιρεία, απέκτησε ποσοστό συμμετοχής στην εταιρεία ΣΙΔΩΡΑΚΗΣ Ι-ΚΑΜΠΑ Π ΟΕ, ολοκλήρωσε την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος, μίσθωσε αποθηκευτικούς χώρους στο Πυργί Χίου και στην Καρδαμάδα Χίου.

Οι επενδυτικές προτάσεις

Επίσης, κατέθεσε επενδυτική πρόταση στη Δράση 1.3.1 με τίτλο «Κατά προτεραιότητα εφαρμογή καινοτομιών κατά κανόνα μη τεχνολογικών από τις επιχειρήσεις στο πλαίσιο της περιφερειακής διάστασης της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης», καθώς και επενδυτική πρόταση στη Δράση 1.1.4 με τίτλο «Συνεργασία επιχειρήσεων με ερευνητικούς φορείς για έρευνα/τεχνολογία, με επισπεύδουσες τις επιχειρήσεις και αναδόχους τους ερευνητικούς φορείς, στο πλαίσιο της περιφερειακής διάστασης της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης».

Η επιχειρηματική διαδρομή με αφετηρία τη Χίο

Η Mediterra ιδρύθηκε το 2002 ως θυγατρική εταιρεία της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου.

Στο πλαίσιο του ρόλου της αναπτύσσει συνδυασμένες δραστηριότητες λιανικής (καταστήματα mastihashop) και διανομής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με παραγωγικές δραστηριότητες στην έδρα της στη Χίο. Στην εταιρεία πιστώνεται η επανατοποθέτηση της μαστίχας στην αγορά, φέρνοντας νέες ιδέες και καινοτομίες σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης και αξιοποίησης της μοναδικής χιώτικης ρητίνης.

Η εταιρεία διαχειρίζεται όλες τις μάρκες τελικών προϊόντων μαστίχας, είτε αυτά παράγονται από την ίδια είτε από άλλα συνδεδεμένα νομικά πρόσωπα, όπως MASTIHASHOP (καταστήματα), ART of NATURE, (παραφαρμακευτικά), ELMA (τσίχλες, σνακ), CULTURA MEDITERRA(προϊόντα σε σκόνη), ENOSIS (λικέρ), KENTOS (λικέρ).

Με σκοπό δε την επίτευξη των ιδρυτικών της σκοπών η εταιρεία έχει αποφασίσει τη συμμετοχή της, μαζί με τη μητρική Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, στη ίδρυση άλλων νομικών προσώπων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ειδικότερα, συμμετέχει με 15% στη MASTIHA DAMLA SAKIZ (εταιρεία διανομής προϊόντων μαστίχας στην Τουρκία, με 36% στο ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΑΣΤΙΧΑΣ ΑΕ (Κέντρο εφαρμοσμένης έρευνας στη Χίο), καθώς και με 100% στη ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΑ ΜΟΝ. ΕΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider