ΑΒΑΞ: Πώς «μάζεψε» συμβάσεις – έργα άνω των 1,7 δισ. ευρώ το 2023

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΒΑΞ: Πώς «μάζεψε» συμβάσεις – έργα άνω των 1,7 δισ. ευρώ το 2023
Ποια μεγάλα έργα ανέβασαν το ανεκτέλεστο του κατασκευαστικού ομίλου σε άνω των 3,2 δισ. ευρώ. Οι υπογραφές συμβάσεων και η επικράτηση σε διαγωνισμούς. Τα οδικά projects, τα νοσοκομεία του Νιάρχος, η ενέργεια. Τι αναμένεται για στη συνέχεια.

Η περσινή χρονιά πρέπει να ήταν από τις παραγωγικότερες του κατασκευαστικού ομίλου ΑΒΑΞ. Η εισηγμένη μπορεί να μην κέρδισε κάποιο mega έργο τύπου Μετρό Αθήνας, ωστόσο, «μάζεψε» συμβάσεις συνολικής αξίας περίπου 1,7 δισ. ευρώ μέσα στο 2023. Πρόκειται τόσο για συμβάσεις στις οποίες έπεσαν υπογραφές πέρυσι (συμβασιοποιήθηκαν τα έργα) όσο και για διαγωνισμούς στους οποίους το γκρουπ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος – μειοδότης.

Τα έργα

Ανάμεσα στα projects αυτά ξεχωρίζουν έργα – συμβάσεις όπως ο σταθμός ενέργειας στη Ρουμανία (673,5 εκατ. ευρώ), τα 3 νοσοκομεία του ιδρύματος Στ. Νιάρχος (συνολικά η αξία ξεπερνά τα 443 εκατ. ευρώ), το οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα (207 εκατ. ευρώ), ενώ θυμίζουμε ότι μειοδότησε η ΑΒΑΞ και στον διαγωνισμό για το οδικό έργο «Ιωάννινα – Κακκαβιά» (250 εκατ. ευρώ με έκπτωση περί το 17%). Πρόκειται δηλαδή για έργα που ανήκουν σε διάφορους τομείς υποδομών, κτηριακά, οδικά και ενεργειακά. Μαζί με αυτά τα παραπάνω έργα, που αθροιστικά προσεγγίζου σε προϋπολογισμό τα 1,6 δισ. ευρώ, ο όμιλος ΑΒΑΞ κατά πληροφορίες έχει αναλάβει ή κερδίσει συβάσεις και σε αρκετά μικρότερου μεγέθους έργα (προαστιακός, δίκτυα φυσικού αερίου, ιδιωτικά, έργα εξωτερικού κ.α.), ανεβάζοντας το συνολικό ποσό σε περίπου 1,7 δισ. ευρώ και άνω. Πλέον, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων έργων του ομίλου ξεπερνά τα 3,2 δισ. ευρώ, με το γκρουπ, όπως κι άλλες φορές έχει επισημάνει το insider.gr, να εστιάζει παράλληλα και στη μείωση του δανεισμού του (και μέσω πώληση συμμετοχών, ενώ και μέρος από τα αναμενόμενα κεφάλαια από την αναχρηματοδότηση της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου θα πάνε σε μείωση υποχρεώσεων) και σε ενίσχυση – βελτίωση του χρηματοοικονομικού προφίλ.

Σημειώνεται ότι ανάμεσα στα μεγάλα έργα που προωθεί, πέραν της α’ φάσης της Γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, είναι και το FlyOver Θεσσαλονίκης (οδικό ΣΔΙΤ), τμήμα του Πάτρα – Πύργος, η πρώτη φάση υποδομών στο Ελληνικό κ.α., ενώ είναι «κοντά», κατά πάσα πιθανότητα, και στο να αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι του Vouliagmenis Mall, επένδυση εκατοντάδων εκατ. ευρώ, διεκδικώντας παράλληλα και πλήθος διαγωνισμών (οδικά, φράγματα, ενεργειακά, σιδηρόδρομο, ΣΔΙΤ/Παραχωρήσεις κ.α.). Σημειώνεται ότι χάνει μεν τα οφέλη από τη σύμβαση της Αττικής Οδού (αν και έχει λαμβάνει για 2 ακόμα χρόνια, μεταξύ το 2024, μερίσματα αλλά και κεφάλαια άνω των 150-200 εκατ. ευρώ προσεχώς), αλλά διεκδικεί άλλες παραχωρήσεις, ενώ μαζί με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις έχουν υποβάλει, μέσω πρότυπης πρότασης, σχέδιο για τις επεκτάσεις Αττικής Οδού. Και προφανώς έχει ακόμα μερίδια σε παραχωρήσεις όπως η Ολυμπία Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, σε διαχείριση απορριμμάτων κ.α.

Ο δανεισμός

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός του Ομίλου (συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων leasing μηχανημάτων) μειώθηκε κατά 19,8 εκατ. στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2023, ανερχόμενος σε 312,3 εκατ. την 30.6.2023 έναντι 332,1 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022, ενώ αντίστοιχα ο καθαρός δανεισμός τραπεζών, μειώθηκε κατά 12,8 εκατ., ανερχόμενος σε 232,7 εκατ. την 30.6.2023 έναντι 245,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022. Η ΑΒΑΞ αναμένει περαιτέρω μείωση του καθαρού τραπεζικού δανεισμού τα επόμενα εξάμηνα, θωρακίζοντας την εταιρεία από το κόστος που προκύπτει εξαιτίας των υψηλών επιτοκίων.

Τι εκτιμά ο οίκος Edison

Μόλις προ ημερών ο οίκος Edison έδωσε την τιμή-στόχο των 3,2 ευρώ «για τη μετοχή της ΑΒΑΞ, τονίζοντας την ισχυρή ανάπτυξη που προσφέρει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο-ρεκόρ, σε ανάλυση η οποία εκδόθηκε στις 8 Ιανουαρίου. Η Edison ανέβασε περαιτέρω τον πήχη για τη μετοχή της κατασκευαστικής εταιρείας σε σχέση με την Optima Bank, η οποία είχε θέσει τιμή-στόχο 2,79 ευρώ για τον τίτλο.

Προεξοφλώντας τις μελλοντικές ταμειακές ροές του ομίλου, οι αναλυτές της Edison υπολογίζουν την παρούσα επιχειρηματική αξία του κλάδου της κατασκευής και των υπόλοιπων θυγατρικών στα 340 εκατ. ευρώ, και των συμμετοχών σε παραχωρήσεις σε 433 εκατ. ευρώ.

Οι αναλυτές της Edison δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στον ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης του Ομίλου για το 2024, με τον κύκλο εργασιών να ανεβαίνει 112% στα 851 εκατ. και το προσαρμοσμένο EBITDA να αυξάνεται κατά 76% στα 90 εκατ. ευρώ, καθώς περνάνε σε φάση υλοποίησης όλα τα μεγάλα έργα που έχει εξασφαλίσει ο όμιλος το τελευταίο διάστημα, ωθώντας σε επίπεδα-ρεκόρ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο. Τα καθαρά κέρδη προβλέπεται να υπερβούν τα 40 εκατ. ευρώ το 2024. Για το 2024, το P/E στα τρέχοντα επίπεδα τιμής της μετοχής υπολογίζεται σε 5,3 και είναι 60% φτηνότερο από συγκρίσιμες εταιρίες, προσφέροντας και ανώτερη μερισματική απόδοση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υποδομές: Παρεμβάσεις περίπου 1,5 δισ. ευρώ στη Θεσσαλία

Κλειδί οι έλεγχοι στις παραλίες – Η κεφαλαιακή δύναμη των τραπεζών – Τα νεότερα για την Εγνατία Οδό

gazzetta
gazzetta reader insider insider